Jump to content

Izolare fonica scut motor


13NCU

Recommended Posts

Sper sa fi nimerit sectiunea bine, imi cer scuze daca era mai potrivit in alta parte...

 

Despre problema mea daca ma puteti ajuta cu niste idei...

 

Am cumparat masina cu capota motor perfect cheala - adica nu avea pe interior nici un fel de capitonaj si de fapt nici nu ma deranja acest lucru, "sound-ul" de diesel fiind chiar suportabil (e90, 320d, 2007 - vb aia ..."daca nici un BMW nu e antifonat, atunci care marca este ?) ...pana azi iarna cand intr-o dimineata am remarcat niste zgarieturi fine si lungi, grupate "cate 3" pe capota. Pe moment nu mi-am dat seama ce le-ar fi putut provoca si nu am dat importanta aspectului.

 

Tehnic vorbind "m-am prins" si eu de pierderile de caldura prin capota vazand ce rapid se topeste zapada de pe ea (si de pe restul caroseriei nu) dar am zis ca "este motorina la peco" si am ignorat aspectul.

 

Intr-o alta dimineata geroasa am constatat ca zgarieturile de pe capota s-au inmultit (unele erau chiar agresive) si pe moment chiar am ramas spectator...

Initial am crezut ca e vorba despre niste copii tampiti ...dar ce copii sa se joace prin parcare la minus 15°C ?!

 

In dimineata urmatoare zgarieturile s-au inmultit si au evoluat de la linii drepte la curbe, deci clar, ceva trebuia facut ...asa ca

am setat camera video filmare trafic pe modul "parcare" (filmeaza doar daca sesizeaza miscare in cadru) si am parcat masina plin de speranta ca dimineata voi vedea despre ce e vorba.

Adica da. Doua pisici stateau la panda in parcare si vanau masinile care veneau acasa si cum gaseau una cu capota calda, sareau pe ea derapand cu unghiutele pe luciul vopselei.

 

Am verificat si eu la sosirea acasa, si da, capota era chiar fierbinte in ciuda temp scazute de afara asa ca m-am gandit ca i-ar prinde bine o izolare termica (si acustica, am zis eu)

 

Am studiat aspectul, materiale, proceduri, asa ca intai am capitonat capota pe interior cu placi bituminoase de la STP (niste placi de parca sunt de bitum, autoadezive) in combinatie cu folie aluminiu si suplimentar am montat peste ele o "plapumita" (tot de la STP - rușii o adorĂŁ) ca si capitonaj. Sunt 2 marimi (XL si XXL) si am luat XXL urmarind sa fie potrivita pt e90.

 

Totul facut in parcarea blocului, totul "profi" ...(am cautat initial la dezmembrari capitonaj capota e90 dar cand am vazut cat cer unii pt o carpa subtire plina de praf si ulei, am renuntat)

 

Intre timp venise primavara, zgarieturile nu s-au mai inmultit dar am ramas cu cele vechi (poate imi aduc maine aminte sa fac o poza), timpul a trecut, acum luptam cu temp de 40°C dar am si eu satisfactia mea - oricata forja ii dau masinii, capota pe exterior, la palpare cu mana e rece. Ma rog, e la temp cu restul caroseriei. Nu cred ca la iarna vor mai fi pisici amatoare de capota mea rece - deci oarecum am rezolvat problema.

 

 

Revenind la ideea acestui topic

 

Initial am crezut ca impusc 2 iepuri dintr-o lovitura - izolez termic capota (ceea ce a si fost un succes) ...si voi aduce un plus de liniste in cabina de diesel.

Ei, ce sa vezi - daca in exterior, langa capota, zgomotele s-au estompat, acum le aud putin sporit in cabina (prin "peretele de foc") si foarte mult amplificate de sub masina ! Pt ca nu ? ...unde sa se propage tot acel zgomot de motor daca prin capota nu mai poate ?

 

Deci acum aud motorul ceva mai bine din cabina (nu deranjant dar e un plus) ...si de afara, de sub masina se aud toate zgomotele universului - auzi linia de arbore, turbina, role, rulmenti, volanta ...auzi totul amplificat rezonat de asfalt !

Am scut de plastic dar vad ca nu face fata.

 

Clar, trebuie sa pun ceva si pe scut dar nu stiu ce ! ...ceva ce sa reziste la caldura, uleiuri, apa, noroi, izolant fonic, etc.

 

Mi-au mai ramas placi bituminoase STP, ar fi o idee dar sunt cam grele pe suprafata mare si ele de fapt sunt constructiv antivibrare si termice si mai slabut la acustica. Ok, rezista la 100 si ceva de grade dar nu fonica e punctul lor forte.

Am studiat diferiti bureti acustici din comert dar ori sunt hidroabsorbanti, ori prea scumpi ori nu rezista la caldura.

Chiar "am furat" izolierul de gimnastica al nevestei si i-am facut o proba cu apa ..."o absoarbe" ...deci i l-am returnat.

Ceva totusi vreau sa pun pe scutul motorului cu rol de antifonare.

 

Aveti ceva idei ?

Link to comment
Share on other sites

 

Totul facut in parcarea blocului, totul "profi" ...(am cautat initial la dezmembrari capitonaj capota e90 dar cand am vazut cat cer unii pt o carpa subtire plina de praf si ulei, am renuntat)

 

Aveti ceva idei ?

Nu e deloc o carpa fina.

E o panza subtire, da, subtire, se rupe daca te dai 3-5% muschi la ea, plina (unde trebuie ca sa ramana loc..) cu un fel de spuma uscata foarte usoara - aceea fiid izolatia fonica si termica) de acele clipsuri care se rup cand le scoti!! Chiar stiind cum sunt fixate..

 

Asadar nu cred ca iti ramane decat sa platesti pretul exorbitant (stii de ce(?) pentru ca fabricantul nu mai face asa ceva pentru modelul ala pentru ca e vechi modelul capotei... sau stocul e foarte mic ................... pentru ca numai nebunii ca noi cumpara nou la o masina de 14-15 ani.. de aceea sunt ATAT DE SCUMPE) de la dealer. Asa se intampla cu preturile la toate componentele care nu prea se dau jos de pe masina.. din evidenta "inutilitate", sau acele componente care se strica f.f. rar!

 

(Intrebare)Tu crezi ca ala de iti vinde in dezmembrari ...... ARE sau nu are idee de pretul de la dealer??

 

Acum hotaraste-te daca mai poti!

:)) :hyper:

 

Sa nu imi spui ca ai hotarat sa lasi sa ii sara vopseaua capotei de la prea multa caldura dupa ce opresti motorul. ;)

Asta in timp desigur..

 

Aviz amatorilor care ca si mine li s-a parut prea murdara protectia aia ..si nu mai ramas mare lucru din ea dupa o sprayere cu un spray de diluat uleiuri ...

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Bimmer - tu ramai "prietenul" meu pe veci !

Orice fac, nu pot scapa de tine. :) Dar incepe sa-mi placa !

 

Bun, deci bituminoasele STP sunt pe capota si nu cred ca cineva e capabil sa le dezlipeasca la cum s-au fixat. "Plapumita" STP e prinsa in "braduti" peste "bituminoase" - nu mai are rost sa vb despre "carpele" de la dezmembrari.

 

Ce pun totusi pe scutul motor ? :)

Edited by 13NCU
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Bimmer - tu ramai "prietenul" meu pe veci !

Orice fac, nu pot scapa de tine. :) Dar incepe sa-mi placa !

 

Ce pun totusi pe scutul motor ? :)

 

Ce sa iti fac daca am aceiasi masina cu 10 ani inaintea ta?

Nu e firesc sa stiu mai multe, din experienta mea? :) ...ca m-am bagatt.. la inceput timid, dupa aia mi s-a lipit de suflet! :))

 

O placere, cand stii ce faci;pana in prezent mi-a iesit, fara falsa modestie.

Acu, nu ramane decat sa dau din experienta..

 

De scutul motor, cel de dedesupt, are o pasla in el bagata intr-o punga neagra.. lipita de plasticul scutului..

La mine, pentru ca e sparta punga aia uletima oara cand am dat scutul jos era ultra-greu si nu stiam de ce. Se adunase apa in el si se imbibase pasla aia..

Nu stiu cata protectie a caldurii da, dar sigur protectie impotriva prafului e buna, dar si a unor pietre si alte chestii ce se pot da la chestii de aluminiu; sunt destule pe acolo pe dedesupt..

 

Cauta un scut cu sau fara "izolatie" si ai o protectie minina.. pe alalalt din spate mai lunguietz il ai?

Ca ala cade, il ia curentul de aer.. daca primul, cel mai mare nu e la locul lui..

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ce sa zic...

Masina toata e un scut din numar in numar.

Unul sub motor, sub cutie, pe laterale si in spate.

Toate le-am demontat cu ocazia diferitelor lucrari dar eu nu am gasit decat plastic gol sau fibra de sticla ...nici vorba de spume, pungi si alte lucruri.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ok, sa aduc la finalizare si acest topic daca l-am deschis ...ca asa sunt eu - vreau, ma documentez, ma apuc, apoi ma impotmolesc, intru aici si intreb, probabil par neserios pt ca nu prea mi se raspunde, dupa care continui dupa capu' meu.

 

Si capu' meu a gandit sa nu mai caut bureti si nu stiu ce materiale aiuritoare si daca tot mi-au mai ramas placi STP, sa le pun pe alea. In fond bitumul/masticul asta STP (sau ce-o fi el) rezista la peste 100°, e lipicios ca dracu', nu emana miros, se lucreaza bine, si de ce nu ? Da, mai mult e pt vibro/termo dar are si proprietati fono. Oricum mai mult decat nimic.

 

Prin urmare, demontat scut, degresat, curatat, spalat si aplicat STP.

 

Am cumparat un pachet cu 20 buc, chiar nu mai stiu cat a fost dar l-am gasit pe un site de "sound" (oricum mai ieftin ca la eMag) ...si din pachet am acoperit capota motor, scutul, vreo 2 placi au fost pierderi dupa taieri ...si inca mai am 5 !

 

Pt aplicare mi-am confectionat "home-made" un "roler" sau nu stiu cum sa-l numesc ...in rest doar un cutter si rabdare.

 

Ok, efect final ?

 

Toata treaba a plecat de la niste pisici care imi zgariau capota iarna in cautare de caldura (nah, am zis ca pun poze si am uitat). Nu aveam capitonaj, nu ma interesa prostia aia ca "moare vopseaua", nu ma interesau in mod deosebit pierderile caldura motor pt ca "diesel".

Ok, am izolat capota si m-am pomenit cu toate zgomotele din lume ca vin de SUB masina rezonand cu asfaltul asa ca acum am izolat si scutul.

 

Rezultatul m-a surprins si pe mine ! ...in habitaclu e ok, nu simt mari diferente desi dupa capitonarea capotei am sesizat o usoara crestere de zgomot motor (peretele de foc, alea, alea, nu mai revin) ...dar acum si cu scutul capitonat e o placere sa stai langa masina cu motorul pornit. Toate zgomotele inalte si medii au disparut (scartaieli, rontaituri) ...mai sesizezi doar zgomotele de frecventa joasa. Prima mea impresie a fost ca parca cineva a invelit motorul intr-o plapuma groasa.

 

Oricum, fie ca bati cu degetele in capota sau in scut, resimti cum ai bate in perete - a plin, a fix si rigid. M-am temut ca va fi scutul motor prea greu dupa capitonare cu STP dar chiar nu. Practic am inlocuit greutatea pamantului depus in ani de zile cu placile STP si chiar nu l-am simtit incarcat.

 

(capitonajul capota e tot STP, cumparata de pe eMag ca marime XXL universala si cum se prezinta in foto/clip e forma maxima care i-am putut-o da dupa ajustari din foarfeca)

 

PS - daca spun ca inclusiv ușița vizitare buson baie ulei am capitonat-o cu STP, inseamna ca ma calific cu succes pt sectia de psihiatrie ? :)

 

kHeLhRx.jpg

 

DUwB2C0.jpg

 

1cRsbyL.jpg

 

SawOGcK.jpg

 

H8fAzBj.jpg

 

Y5jnFgV.jpg

 

pbnKNkm.jpg

 

BZo36OT.jpg

 

...si un clip YouTube

 

https://youtu.be/yPZU1pyMY6k

Edited by 13NCU
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Bine mai, tu ai pus material fonic si acum te miri ce bine antifoneaza?

:nurse:

Spune-ne ca ai inchis ochii si nu te-ai uitat nici pe internet, l-ai pus si ne-ai scris noua. ;)

 

Drept pedeapsa o sa trec pe la tine sa imi pui si mie, s'am si eu.

 

In alta ordine de idei, te intreb asa, crezi ca bmw putea sa puna asa materiale? Si daca nu a pus, nu a pus ca nu si-a permis? ;)

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Un mare PS !

Chiar nu am stiut cum sa procedez pe forum ...sa deschid un alt topic era aiurea pt ca intuiesc raspunsul ...pe de alta parte nu sunt convins.

 

Despre ce e vorba.

 

Deci eu mor ! Daca mai aud inca o data sunetul ala de actuator turbina cred ca o iau razna !

 

Am strans lucrari pt masina, am tot cumparat piese, de 3 zile stau sub masina pt fiecare amanunt (vezi forum) - dar nu inteleg cat de dobitoc a putut fi acel inginer bavarez care a proiectat re-re-reinitializarea actuatorului turbina cu ocazia a orice atingi la masina ! Frate, fac cu capu', e prea muuuuult !

 

Adica stau si lucrez cu masina incuiata si trecuta in "sleep mode" singura varianta gasita sa lucrezi linistit si sa nu-ti sune mizeria aia in cap.

 

In rest, atingi portbagajul, vrei o scula de acolo, deschizi o usa ...sau nu vrei nimic, doar e masina descuiata - bĂŽĂŽĂŽzzzzzzz mizeria aia ! Dar chiar nu se poate face nimic cu porcaria asta setata de un inginer bavarez baut ???

 

Bun, sa incerc sa revin la subiect...

 

Masina suita pe rampa la țara, geamurile jos, usile incuiate din telecomanda din cauza acelui actuator tampit, trec pe langa ea, imi dau jos tricoul pt ca muream de cald, il arunc prin usa sofer ...tricoul pica pe volan si aluneca usor pe scaun - moment in care sesizez cu coada ochiului in trecere ca au pornit luminile de semnalizare (avarie). Wtf ? Asta ce mai e !

Descui masina din telecomanda, luminile se opresc.

Repet faza - deci cum intra ceva in miscare in zona volanului (cu masina incuiata) , instant porneste avaria.

 

Sa am alarma pe masina si sa fie setata pe "mute" ?

 

https://youtube.com/shorts/JbS3_PVDEJ4?feature=share

Link to comment
Share on other sites

Am ceva led rosu la retrovizoarea centrala ce se activeaza la incuierea usilor. Ala sa fie ?

 

Si cu mizeria aia de actuator nu se poate face nimic ? Pur si simplu ma dispera !

Nu e ala. Mi se pare ca e in spatele grilelor mici din plasticul ala. Sunt si in plafoniera din spate.

 

Izoleaza-l si pe el fonic ;)

 

Schimba turbina cand ai bani.

Iricum actuatorul e peun drum fara intoarcere.. mi-au zis ai mie alti cand am schimbat preventiv turba..

 

Asa face actuatorul pana inchizi masina; macar asa stii si tu ca ai inchis masina si pisicile au parte de liniste. :hyper:

 

Nu adevarul e ca intra in sleep dar dupa vreo jumatate de ora dupa ce nu mai umbli pe la masina: deschizi usi, capota, portbagaj..

Vezi ca stiu? :) parca mai ieri imi suna si.mie in urechi bazaiala aia. O stiu; o visez, acum e randul tau :))

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu ca eu, hai ca am cam terminat cu interventiile (mai am de reglat frana de mana / multumesc inca o data pt cooperare cu ridicat spatele) ...dar azi am fost spectator la o faza incredibila !

Masina in parcarea blocului, ok, vin si trec pe langa ea (am fost trimis la cumparaturi in apropiere :) ) ...moment cand surprind un copil (tampit) ca imi apasa pe senzorul portbagaj dupa care isi ia avant si fuge in fata masinii si asculta extaziat "zumzaitul" actuatorului turbina !

Bah, nici n-am mai avut chef sa ma enervez...

A fost mult prea mult !

 

PS - mai am un topic deschis cu tapiteria usilor - sper cat de curand sa-l finalizez si pe acela :)

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.