Jump to content

318d bujii


Calinacho696

Recommended Posts

Salut, am si eu in seria 3 318d 2011 si am o intrebare ca nu sunt mare mecanic. Azi pe tester mi sa spus ca am 2 bujii arse. In ce mod afecteaza bujiile alea doua? Consum, lipsa putere, etc? Sau doar cand pornesti motorul intra in functiune. Scuzati dar nu sunt mare mecanic si sunt curiosðŸËâŚ

 

Trimis de pe al meu SM-A217F folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Cred ca merg si bujii Bosch.

Era un topic pe undeva unde blocul control al bujiilor dadea tensiuni diferite (la N47..) si ca atare si rezistenta bujiei este interpretata/analizata diferit!

 

Calina.. cel mai bine te uiti pe realoem si cu, codul acela al bujiilor (exact ala) cumperi bujii Bosch, Beru; cam astea is de pus.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Salut! Aș dori o confirmare in privința tensiunii la care sunt alimentate bujiile la motorul M47. Am vĂŁzut cĂŁ pe site-ul unui magazin de piese auto scrie tensiunea de 5V. Ăntr-un filmuleț de pe YouTube am vĂŁzut cum ĂŽncerca autorul o bujie bunĂŁ cu doua fire direct de la o baterie de 12V (sĂŁ vadĂŁ dacĂŁ face flamĂŁ) iar apoi bujia avea circuitul ĂŽntrerupt pentru cĂŁ, probabil, se arsese rezistorul intern. Vreau sĂŁ cumpĂŁr bujii dar mai ĂŽntâi vrea sĂŁ știu exact: 5V ori alta valoare? DacĂŁ se poate și o recomandare ĂŽn privința mĂŁrcii iar dacĂŁ e vreun user mai cunoscĂŁtor, care e chestiunea cu "capacitate post incandescențĂŁ"? Pentru cĂŁ, din ce-am mai citit, am aflat cĂŁ bujiile la unele motoare diesel sunt ĂŽncĂŁlzite și ulterior pornirii motorului. AdicĂŁ sĂŁ nu mĂŁ trezesc cĂŁ mi se ard bujiile pt.cĂŁ nu au aceastĂŁ specificație. Edited by Lyonel
Link to comment
Share on other sites

Mulțumesc pentru sfaturi! Deoarece sunt obișnuit cu un alt forum care ĂŽmi trimite notificare la fiecare rĂŁspuns primit sunt ĂŽn dificultate pe acesta (BMW), neștiind când primesc rĂŁspuns. Prin urmare, m-am bazat pe alte repere, am cumpĂŁrat NGK, 5V, 10A, 10-15nm cuplu de strângere. Tocmai ce am terminat de montat bujiile, curĂŁțat EGR, corp-clapeta, admisie, și pus totul la locul lor. Pornire frumoasĂŁ, fĂŁrĂŁ bâlbâialĂŁ, fara fum, dar era cĂŁlduț afarĂŁ, oarecum irelevant dacĂŁ am vreo problemĂŁ si la releu. Deoarece nu am reușit sĂŁ desfac releul de bujii pe sus sĂŁ-l testez rĂŁmâne sĂŁ fac treaba asta ulterior. O singura bujie am gĂŁsit-o arsĂŁ. Restul bune toate, 1,3-1,4 ohmi mĂŁsurați la rece. Marca Beru erau cele vechi. La BMW schimbul de bujii este o activitate puțin cam anevoioasĂŁ. Data viitoare ĂŽmi iau liber o zi ĂŽntreagĂŁ. Daca tot desfaci galeria de admisie mai cureți una-alta...
Link to comment
Share on other sites

Prin urmare, m-am bazat pe alte repere, am cumpărat NGK, 5V, 10A, 10-15nm cuplu de strângere. Tocmai ce am terminat de montat bujiile, curățat EGR, corp-clapeta, admisie, și pus totul la locul lor. Pornire frumoasă, fără bâlbâială, fara fum, dar era călduț afară, oarecum irelevant dacă am vreo problemă si la releu. Deoarece nu am reușit să desfac releul de bujii pe sus să-l testez rămâne să fac treaba asta ulterior. O singura bujie am găsit-o arsă. Restul bune toate, 1,3-1,4 ohmi măsurați la rece. Marca Beru erau cele vechi. La BMW schimbul de bujii este o activitate puțin cam anevoioasă. Data viitoare îmi iau liber o zi întreagă. Daca tot desfaci galeria de admisie mai cureți una-alta...

 

De curiozitate, ce alte repere sau referinte te-ai bazat?

Adica sunt secrete??

Ngk, probabil sunt bune. Daca nu tin cel putin 30k km si le gasesti arse din nou, sa nu dai vina pe "releu"..

Pe corpul filetat al bujiei ai pus ceva vaselina? De care?

 

"Releul" nu este un releu sa il masori cu aparatu de masura. Este un modul electronic, care ia comanda de la DDE. Asa cum ai aflat, da functioneaza si post incandescenta. Asta ar trebui sa te faca sa te gandesti ca nu e chiar un releu.

 

Iata ce am mai gasit pentru subiectul discutat:

"For diesel engines N47 and N57

 

The combustion preheating control unit saves certain parameters for the individual glow plugs during operation. The stored parameters must be reset when the glow plugs are replaced. Only parameters on the cylinders where a glow element was replaced may be reset during this.

 

The service function offers two possibilities:

 

Reset the characteristic values at all cylinders if the glow elements of all cylinders were replaced.

Reset the characteristic values for individual cylinders when the glow elements of individual cylinders were replaced.

 

For diesel engines B47 EURO6 and all B57:

After a glow element or multiple glow elements have been exchanged, the resistance values of the glow elements must be relearned. Use the following service function:

 

Learning glow elements

 

Despre N47 nu spui de unde stii ca se strang la 10-15Nm, dar diferenta s-ar putea sa te coste la desfacere cu ruperea bujiei..

La M47 fabricantul zice clar: 13Nm

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

bun, pui vaselina pentru bujii incandescente BERU GKF 01 https://www.autoeco.ro/vaselina-montaj-bujii-incandescente-50ml/a239613/?gclid=Cj0KCQjw8p2MBhCiARIsADDUFVHmFg7JsRjgLi05uc2esOiriH6p2F2EQBB1OEzBZI7v4VZNe0GfNIQaAi4mEALw_wcB , ca altfel nu le mai desfaci alta data.

O.T.

Are dreptate bimmer :)
Edited by Popescu 76
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Alte repere pe care le-am luat ĂŽn considerare când am schimbat bujiile ĂŽnseamnĂŁ informațiile adunate de pe YouTube, forumuri auto, internet ĂŽn general și discuțiile cu diverși lucrĂŁtori prin service-uri. A nu se ĂŽnțelege cĂŁ mi-am format o idee prea bunĂŁ despre NGK ci mai degrabĂŁ am gĂŁsit câteva pĂŁreri postate despre niște probleme cu fiabilitatea la Beru. VaselinĂŁ nu am pus, nu am avut la ĂŽndemânĂŁ și nici timp. Iar referitor la vaselinĂŁ ĂŽntre douĂŁ piese care trebuie sĂŁ facĂŁ un contact electric nu știu ce sĂŁ zic... La fel cĂŁ la bornele de la baterie. Nu am vĂŁzut vreo vaselinĂŁ bunĂŁ conducĂŁtoare de curent electric. Izolatoare da! Am vĂŁzut vaseline ceramice, speciale pt. contacte, știu, as fi pus dacĂŁ nu trebuia sĂŁ aștept sĂŁ treacĂŁ doua-trei zile de sĂŁrbĂŁtoare. Am doua chei dinamometrice. Cu una am desfĂŁcut bujiile, folosind un cuplu de 36 Nm și cu alta am strâns la 12,4 Nm, o valoare ĂŽntre 10 și 15, cat scrie pe ambalajul bujiilor. Putea sĂŁ fie 13 dar am zis sa fie mai apropiatĂŁ de minim decât de maxim. Despre releu, am vĂŁzut cum se verificĂŁ pe YouTube, cu aparatul de mĂŁsurĂŁ pe ohmetru. DacĂŁ se face alfel, o sa aflu de pe forumul BMW. Am mașina de o lunĂŁ, este OZN pt.mine deocamdatĂŁ. Deși e full, ĂŽi cunosc doar funcțiile simple. Edited by Lyonel
Link to comment
Share on other sites

trebuie sa pui vaselina pe filet la bujiile incandescente omule, ca altfel le rupi la demontare.

Nu ți-a zis nimeni ca sa pui pe fire electrice. Bafta.

Regula este ca se schimba toate bujiile incandescente + releul odata, in acelasi timp.

Releul este gândit la ore de funcționare, după care se arde. Sa nu te miri dacă in scurt timp iti va arde vreo bujie ngk daca nu l-ai schimbat

Edited by Popescu 76
Link to comment
Share on other sites

Hai sa zic si eu ceva despre contact electric.

Daca mai ai bujiile vechi si te uiti pe tija uneia, o sa vezi ca este innegrita doar de la varf.. pana la conul acela de pe corpul ei. Ce inseamna asta? Inseamna ca bujia practic face CONTACT ETANS CU CILINDRU doar pe suprafata conului!

Acolo este si un contact electric perfect si suficient.

Daca vei gasi vreodata rugina acolo, eu o mananc..

 

Iar pe partea de filet care este atat de lung pentru un anume motiv.. fii sigur ca si daca pui vaselina aceasta va disparea la contactul fizic de pe flancul filetului care este strans impotriva flancului filetului din chiulasa.. dar poti fi sigur ca de fapt rezistenta cautata se va duce pe conul acela spre chiulasa.

Mai cautam rezistente slabe prin bujie!? :)

 

Vezi nu iti lua o masina prea dotata ca o sa cauti rezistente prin.multe alte lucruri cand o bipui la tine.., just sayin.. ;)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

VĂŁ mulțumesc pentru sfaturi. Normal cĂŁ le-am schimbat pe toate patru. Pe cele vechi nu am gĂŁsit gram de vaselinĂŁ dar am folosit puțin ulei degripant la demontare. Ăntr-adevĂŁr, la montare surplusul de vaselinĂŁ rĂŁmâne ĂŽntre filete iar conductia electricĂŁ se poate face metal pe metal ĂŽn punctele de contact. ExistĂŁ totuși o problemĂŁ neluatĂŁ ĂŽn discuție sau poate nu am citit eu nicĂŁieri ĂŽn cazul bujiilor: una e sa strangi un șurub uscat, alta e sĂŁ-l strângi gresat. La aceeași valoare a cheii dinamometrice vor rezulta ĂŽn timp valori diferite de strângere. Nu știu dacĂŁ producĂŁtorii de bujii iau ĂŽn calcul tipul de montare (uscat sau gresat) atunci când dau valorile de strângere ĂŽn [Nm].

Acum, dupĂŁ ce am citit citatul in englezĂŁ postat de @bimmer, chiar mĂŁ gândesc la un alt drum la un bĂŁiat cu diagnozĂŁ (ĂŽnnebunesc) pentru a șterge eroarea de bujie arsĂŁ sĂŁ vĂŁd dacĂŁ mai apare altceva, sĂŁ scrie ĂŽn softul mașinii cĂŁ i le-am schimbat. MĂŁ ĂŽntreb, dacĂŁ mașina asta este așa "deșteaptĂŁ" de ce trebuie sĂŁ i se "spunĂŁ" orice ĂŽi faci? Ăi schimbi bujii, releu, baterie sau mai știu eu ce, ea nu știe, nu simte, nu detecteazĂŁ cĂŁ problema a fost remediatĂŁ. La obiect, ĂŽn prezent trebuie setat ceva pentru ca tandemul modul de comandĂŁ - bujii incandescente sĂŁ efectueze o pornire corectĂŁ?

Link to comment
Share on other sites

@Lyonel, nu stiu ce model ai, doar M47 ...si motorul asta de-a lungul timpului a tot fost "machiat" si "updatat"

 

Eu am e90, 2007, m47 - si am trecut prin faza bujii/releu.

Prima iarna a fost nasol (acum 2 ani) - pornea masina ok chiar si la minus -16°C dar imediat dupa pornire mergea cam 1 min. ca un tractor + o minge mare de fum ce plutea prin parcare.

 

Nu am testat nimic, m-am dus si am cumparat 4 bujii Beru + releu (parca 600 lei au fost atunci) ...am pus tubulara hotarat pe bujii pe motor incalzit bine (dupa ce m-au refuzat 2 service-uri pe motiv ca "domnu', ce facem daca se rupe una ?) ...demontat admisia in parcarea blocului la 0°C pe un vant care imi taia neuronii ...apoi am prins o zi mai calduța si am inlocuit si releul (la țarĂŁ in curte pe o rampa) ...si experienta "inlocuire releu" nu o voi uita in veci ! A fost cumplit desi veneam de pe YouTube pregatit ! Cat am injurat atunci nu am injurat in viata mea.

 

Ideea e ca un surub fixare releu am reusit sa-l scot "pe jos" ...celalalt "pe sus".

Nu mai pun la socoteala ca dupa o ora de pipaire vazand "cu degetele" mi-am dat seama ca acea clapeta demufare electrica releu o aveam rupta... A fost oribil dar am reusit in final.

 

Rezultatul ?

 

- si acum masina e ok chiar cu Beru, totul cum trebuie.

Nu m-am dus ulterior sa sterg nu stiu ce erori sau sa codez nu stiu ce, am vazut ca masina se comporta in regula ...si asa a ramas pana azi.

 

Eu asa am inteles din ce ai descris tu - ca ai inlocuit bujiile dar nu ai uns cu nimic filetul si conicitatea. Pai nasol ! Strangerea "pe con" e una dintre cele mai eficiente strangeri - daca nu vrei sa mai revi asupra ei in veci, e ok si fara lubrifiant ...dar daca vrei ca acele bujii sa mai fie desfacute vreodata, corecteaza urgent situatia !

 

Nu-ti bate capu' de amanunte gen "dinamometrica" sau "conductibilitate electrica" vaselina - cat poti de repede scoate bujiile (daca mai poti) si greseaza-le cu ce recomanda producatorul (nu stiu, ceramic, grafitata, dedicat, ulei Floriol ...dar nu le monta uscat ! )

 

Conicitatea pe filet ofera o forta frecare foarte mare si sa nu te trezesti cu surpriza ca "data viitoare" din 4 bujii sa rupi 4 ! Nu degeaba masinile-unelte industriale au ca montare rapida, burghie si freze pe con - pur si simplu meseriasu' apuca freza sau burghiul si il infige cu forta in "mandrina" ...si rezista prin simpla conicitate la forte colosale.

 

Eu mi-am inlocuit si strans bujiile "la simt si la mana"...stiu, nu e metoda ideala in cazuri de "fineturi" dar in general "imi iese" (nu recomand decat celor cu experienta in "suruburi") - in principiu, cei neobisnuiti cu suruburile au tendinta sa stranga "prea tare" din frica de a nu lasa "prea destrans".

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

Am o strângere de inimĂŁ cĂŁ nu am pus pastĂŁ antiblocare. Nu știu dacĂŁ se pot compara bujiile cu scânteie cu cele incandescente când e vorba de folosirea vreunei vaseline. Cert e cĂŁ nu am gĂŁsit vreo recomandare ĂŽn cazul NGK. DimpotrivĂŁ! Citez un user de pe forumul "motociclism.ro"

"am mai gasit asta:

 

"Using anti-seize on spark plugs will do the following:

 

Alters the tightening torque by up to 20% which may cause over-tightening (or breaking the spark bolt)

Reduces electrical ground contact if the anti-seize is non-conductive or semi-conductive (reduced spark possible)

Isolates more heat into the spark plug therefore causing the plug to increase the heat range above specification (can cause detonation/pre-ignition)

Creates a big goopy mess when tightening

The thing with NGK plugs is that they are already self-lubricating and corrosion resistant. They have to be installed dry. Never put anti-seize on them."

 

 

 

S-ar putea sa fie o idee proasta utilizarea vaselinei. O sa stept raspunsurile de la Febi si NGK. O sa pun si aici.

 

 

» Post actualizat in 07 Feb 2017 15:26

Hai ca am primit si raspuns de la NGK. Ei nu recomanda utilizarea niciunui tip de vaselina.

 

"Hello,

 

 

Thank you for your inquiry. We do not recommend any type of grease or anti-seize on our spark plugs. All of our plugs have Trivalent plating. By adding grease or anti-seize will cause it too be too slippery and you can over-torque the plugs which can cause damage to the plug and it can inhibit the plug from function properly, and if the grease travels down to the insulator and center electrode, it can cause plug damage which in turn will cause engine damage. Below is an article we wrote on anti-seize which can be found at www.ngksparkplugs.com à ABOUT US à SPARK PLUG 101 à 5 THINGS YOU SHOULD KNOW ABOUT SPARK PLUGS"

 

Si articolul:

 

"5 Things You Should Know About Spark Plugs

 

1. Anti-seize

 

NGK spark plugs feature what is known as trivalent plating. This silver-or-chrome colored finish on the threads is designed to provide corrosion resistance against moisture and chemicals. The coating also acts as a release agent during spark plug removal. NGK spark plugs are installed at the factory dry, without the use of anti-seize. NGK tech support has received a number of tech calls from installers who have over-tightened spark plugs because of the use of anti-seize. Anti-seize compound can act as a lubricant altering torque values up to 20 percent, increasing the risk of spark plug thread breakage.

 

2. Corona stain

 

Corona stain is observed as a light brown or tan discoloration above the hex (located on the ceramic body of the spark plug). Corona stain is created by oil or dirt particles surrounding the spark plug. Spark plugs create a high amount of static electricity as they fire, attracting these particles to the exposed ceramic between the plug boot and the hex. Corona stain is completely normal and should not be mistaken for exhaust gas blow-by or broken seals inside the spark plug.

 

3. Gapping fine-wire spark plugs

 

In the late 1980s, when fine-wire spark plugs first appeared, installers used incorrect gap tools and procedures resulting in bent or broken-off firing electrodes. As a result, many people assumed that one cannot adjust the gap on a precious metal plug. While most NGK spark plugs are pre-gapped, there are instances where the gap requires modification. NGK recommends a wire-style or feeler gage gap tool, which can adjust the gap without prying against the center electrode. NGK also recommends adjusting the gap no more than +/- 0.008” from the preset gap.

 

4. Torque

 

Torque is critical in the plug’s ability to dissipate heat and perform properly. Always follow the manufacturer’s recommended torque specification. An under-torqued spark plug can lead to excessive vibration and improper heat dissipation, causing spark plug and/or engine damage. An over-torqued spark plug may cause thread damage or breakage, or compromise internal seals within the spark plug, leading to improper heat dissipation or exhaust gas blow-by.

 

5.“Copper plugs”

 

“Copper spark plugs” is a term mistakenly used for a standard material spark plug. A standard material spark plug traditionally uses a nickel-alloy outer material fused to a copper core. Almost all spark plugs use a copper core center to conduct the electricity, jump the gap, and promote heat dissipation. However, as an outer electrode material, copper would not be a good choice, as it is soft and has a low melting point (resulting in a plug that would last minutes, not miles). Nearly all NGK spark plugs, including precious metals iridium and platinum, have a copper core. When one talks in terms of nickel alloys, platinum and iridium, one is referring to its durability, or how long a spark plug will last before it needs to be replaced. However, when one talks about copper, he or she is referring to its ability to conduct electricity that is needed to fire across the gap and ignite the air-fuel mixture."

 

In concluzie, FARA VASELINA."

Link to comment
Share on other sites

Poate bujiile incandescente sufera dupa cum zice producatorul. Pana la urma bujia incandescenta fin ce imi amintesc are o saiba speciala care asigura etansarea cu chiulasa.

La bujii incandescente am explicat mai sus parerea mea..

 

Iata ce zic altii din practica despre prinderea in chiulasa de aluminiu:

"For steel to aluminum contact (steel glow plug into aluminum head), aluminum anti-seize is the best choice. But again, it isn't the threads that cause seized plugs on these engines."

 

Sursa: http://www.peachparts.com/shopforum/diesel-discussion/389052-does-matter-what-kind-anti-seize-i-use-glow-plugs.html

 

Asa e, trebuie stranse putin mai slab pentru a considera lunecarea data de pasta anti-size. Eu nu am avut cheie dinamometrica sa pun pe cheua speciala de bujii, pentru ca exista si asa ceva. Am strans la simtul mainii.

 

Sa nu confunzi. Anti-sizr nu e chiar vaselina. Cea ceramica facuta de Biltein rezista, adica nu curgere decat la 1400 grade.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Un an sau doi nu cred ca le vor intepeni alte depuneri..

 

Nu-mi rămâne decât să sper că le voi demonta ușor când o să am timp. La 12,4 Nm, cât am strâns, nu cred că voi întâmpina probleme. Până atunci voi căuta acea pastă specială de montaj.

Sincer la prima desfacere a probabil primelor bujii de pe motor erau ruginite (filetul in partea de sus) cativa mm. Rugina cred ca si ea contribuie la intepenirea lor bine. Totusi eu am luat masina cand era veche de 5-6 ani.

Apoi, probabil ca ai observat ca pe linkul pus la sfarsit e un pdf BERU unde povestrsc multe, iar la sfarsit au si "untura" lor de vanzare.

 

Nu mai zic ca bujiile incandescente poti sa le desfaci si cu impactul si nu le vei rupe.. decat daca probabil dai cu ciocanul in lateral..

Ce rost ar avea sa pui vaselina la alea? Oricum regulamentar se schimba mai des daca nu ma insel, la mai putin de 40k km cat garanteaza beru incandescentele lor.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.