Jump to content

AC nu funcționeazĂŁ / F10 520d 2014


CAXAP

Recommended Posts

Sunt in concediu și am avut ĂŽn ultimele 2 zile surpriza sĂŁ nu-mi mai meargĂŁ AC-ul. Panoul de control condiționeazĂŁ, când activez sau dezactivez "AC" se aude cum motorul funcționeazĂŁ diferit, deci cupleazĂŁ, ĂŽnsĂŁ nu suflĂŁ nimic din fante, nici cald, nici rece, indiferent de setĂŁri. DupĂŁ o perioadĂŁ poate sĂŁ revinĂŁ, ĂŽnsĂŁ doar temporar. Nu sunt in țarĂŁ, deci nu am acces la prea multe chestii, cum ar fi tester.

 

Are cineva vreo idee de la ce ar putea fi? Am cĂŁutat informații cum sa resetez unitatea de climatizare, ĂŽnsĂŁ nu cred cĂŁ existĂŁ așa ceva la BMW; sĂŁ ĂŽncerc un reset total prin decuplarea bateriei pentru o perioadĂŁ?

Link to comment
Share on other sites

Nu e mai simplu sa faci o cautare pe goagle translate, adica tradu, si in limba in care iti iese mergi la primul service care crezi ca arata ca se ocupa cu AC-ul la masina, iar aia or sa iti spuna sigur ce are?

AC-ul la masina prin "afara" este cam multi-marca.. dar sigir vor sti sa diagnostice ce are.

 

La prima idee fie compresorul a (de)cedat fie instalatia nu mai are freon din anume motive, sau nu mai are suficient freon, ceea ce e tot aia.

 

Eu, sa fiu tu nu as mai porni AC-ul masinii ci doar ventilatie la temperatura cea mai mica, geamuri intre-deschise.. bla_bla_bla.

 

Daca instalatia nu mai are freon compresorul poti sa fii sigur ca se strica repede-repede. In general ar trebui sa aiba si ceva pritectie.. dar cel mai sanatos primul sfat!

 

Iar asta e toate ideea plecand de la presupunerea cea mai rea.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Tradu mai exact "dupa o perioada poate sa revina" ...asta vis a vis de "insa nu sufla nimic din fante, nici cald, nici rece".

La o prima vedere nu-ti functioneaza ventilatorul bord.

 

Am patit si eu - compresorul functiona, ba aveam "rece", ba nu ...pana n-am mai avut nimic, nici cald, nici rece.

M-au indrumat toti spre "piesa cu tepi"(nici acum nu stiu ce e aia), am inlocuit 3 relee control variatie ventilator si in final am constatat ca motorasul ventilatorului de sub bord era mort de uzura.

S-a rezolvat cu inlocuirea lui.

(e90)

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

Piesa cu tepi este un regulator electronic de turatie a ventilatorului din bord.

I se spune popular piesa cu tepi pentru ca radiatorul acestui modul electronic are niste tepi din aluminiu lungi.. prin care trece aerul ambiental si asa se raceste "partea finala" care "munceste" cel mai mult la mentinerea vitezei stabilite din bordul panoului AC. Acesta are niste tiristori.., sau naiba stie ce, care se pot incinge (adica de fapt fierbinti sunt mai tot timpul..) si crapa si implicit crapa modulul adica nu mai porneste decat foarte putin pana isi da duhul.

 

Daca aveai curiozitatea sa demontezi ventilatorul vechi sigur vedeai modul, da si la E90 exista asa ceva.. dar la E46 cadeau ca mustele..

 

La E90 mai rar..

O alta "inginerie" .."infailibila".. tipica bmw..

La alte marci nu am auzit sa pice ventilatorul din bord decat dupa foarte mult timp.. de viata.

 

Si sa ramai fara ventilator in vacanta intr-o tara straina, hmm, nu e ieftin deloc, asta daca il gasesti sa il schimbi; vacanta in masina ti-e cam ruinata.. (mai bine fara AC..).

 

Ventilatorul de bord mi se pare ca nu intra la nici o asigurare europeana.. cititi bine randurile mici. ;)

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Cel mai simplu da o fuga la un service si verifica daca mai ai freon ... daca nu mai ai trebuie verificat pe unde il pierde , tot acolo la sevice verifica si compresorul daca mai munceste .. ca aici pe forum nu o repari sigur !
Link to comment
Share on other sites

Pai daca "piesa cu tepi" controleaza variatia turatiei ventilatorului inseamna ca mai mult e specifica lui e46. La e90 nu are tepi, clar, am inlocuit 3 bucati - era o piesa plastic alb in forma de usoara potcoava ce parca avea niste aripioare racire aluminiu - alte piese eu nu am mai vazut stand culcat pe spate peste prag, sub bord...

 

Initiatorul topicului specifica la un moment dat ca "nu sufla nimic din fante, nici cald, nici rece" ...de aici discutia.

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

@13NCU: a revenit prima datĂŁ dupĂŁ ce am oprit mașina a nu știu câta oarĂŁ, cand am ajuns la destinație și am vrut sa mĂŁ uit eu ce are (o conduce tatĂŁl meu acum in concediu, eu fiind cu cealaltĂŁ}, a doua oarĂŁ la fel când am parcat undeva și am oprit motorul pentru câteva minute. UrmĂŁtoarea datĂŁ ĂŽnsĂŁ nu și-a mai revenit la fel, și atunci am realizat cĂŁ e ceva mai grav și am ĂŽnceput sĂŁ caut soluții.

Când e prea puțin freon, compresorul mai cupleazĂŁ, ventilatorul merge? As crede cĂŁ nu freonul este problema, ci mai curând ventilatorul, așa cum se sugereazĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

Din cate stiu, compresorul cupleaza daca mai e putin freon. Nu mai cupleaza daca nu mai ai deloc freon.

 

Iar seria F are probleme cu radiatorul de clima in general, e mai prost facut ca la E. Iti recomand sa te duci la o firma care se ocupa de asta ca sa vada exact unde e problema.

Link to comment
Share on other sites

Eu vad 2 nuante ale problemei:

- masina nu iti livreaza aer rece (AC)

- masina nu iti livreaza nimic (nici cald, nici rece, nici nimic)

 

Pt pct.2 e simplu - pornesti climatizarea, cald, rece, nu conteaza si vezi daca iti sufla prin fante.

 

Pt pct.1 consulta totusi un atelier specializat.

 

Eu am avut ghinionul sa-mi cada ventilatorul in perioada intermediara dintre iarna si vara cand nu prea am folosit climatizarea. Eram nedumerit pt ca imi aminteam perfect cum imi sufla caldura in fata in timp ce luptam cu zapada si cand a venit vara si am trecut pe AC parca nu mai sufla. Avea toane, era cand "baga" .. era cand nu prea sau deloc. Noroc ca nu m-am bagat in cheltuieli cu verificari AC pt ca a fost clar ca ventilatorul e in moarte clinica - am pus climatizarea pe manual si viteza maxima ventilator ...si abia se simtea la fante o adiere de care nici macar nu erai sigur.

 

Vezi la care dintre cele 2 pct. te incadrezi.

Link to comment
Share on other sites

Nu am nici o adiere nici cu "Max AC", nici cu AC pe off (nu am incercat cu AC pe off și ventilatorul la maxim, era pe 3 sau 4 din 5). Deci pare ĂŽntr-adevĂŁr ventilatorul problema. Are cineva un cod pentru el? Se ĂŽnlocuiește greu?
Link to comment
Share on other sites

La e90 se inlocuieste relativ usor, la tine nu stiu.

Surpriza mea a fost ca dupa demontarea ventilatorului (cand l-am avut in mana) am constatat ca periile (carbunii) au lasat in rotor un șanț adanc de vreo 2mm. Deci practic nu am mai avut ce reconditiona, semn ca "inaintasii" mei au folosit climatizarea din plin !

Link to comment
Share on other sites

Eu vad 2 nuante ale problemei:

- masina nu iti livreaza aer rece (AC)

- masina nu iti livreaza nimic (nici cald, nici rece, nici nimic)

 

Pt pct.2 e simplu - pornesti climatizarea, cald, rece, nu conteaza si vezi daca iti sufla prin fante.

 

Pt pct.1 consulta totusi un atelier specializat.

 

 

Adica la punctul 2 nu are nevoie de specialist? Crezi ca se pricepe sa caute intr-o tara straina un ventilator de bord? Daca nu a demontat inainte, pana descopera cat de usor iese si ce scule are nevoie trec 2 zile din vacanta..

 

Eu pot paria ca e AC-ul defect.

 

Ventilatorul porneste cand da drumul la circularea aerului si atunci ii baga doar aer cald. Sau daca e frig/racoare (si temperatura pe display e data la minim) afara ii baga aerul de afara.. daca nu se opreste nimic in momentul de fata atunci ventilatorul nu are nimic.

 

 

AC-ul merge sau nu prea merge, dupa cand zice el doar cand apasa pe butonul care porneste (ar trebui sa porneasca) doar aerul conditionat/compresorul..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Nu mai incurca omu' Bimer cu tot felul de presupuneri si pariuri - ma refeream in cele 2 liniuțe ca punct de plecare in identificarea problemei. Crezi ca e nevoie de un "specialist" care sa constate daca prin fante iti sufla vant in freza ?

 

In alta ordine de idei, oricare ar fi defectiunea, nu e o chestie vitala incat sa ramai pe drumuri. Nah, te-a lasat climatizarea in vacanta peste mari si tari, asta e, putin disconfort - ma gandesc totusi ca nu petreceti 10 ore in masina zilnic in vacanta!

Nu-ti mai bate capu', bucura-te de concediu si o repari cand ajungi acasa.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Crezi ca e nevoie de un "specialist" care sa constate daca prin fante iti sufla vant in freza ?

 

Nu incurc omul. Tocmai ca de fiecare data ma stardui sa explic cat mai simplu un lucru complicat. Te asigur ca, cei mai multi nu isi bat capul sa inteleaga mai intai cum functioneaza sistemul.. si de aceea tot incerc sa frazez cu virgule, poate se intelege.

 

Iar tu, nu te face ca nu intelegi - am spus CLAR, crezi ca nu are nevoie de specialist sa gaseasca si sa inlocuieasca, (ca doar nu l-o cumpara de afara sa il inlocuiesca el in tara..)fie si numai ventilatorul?

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.