Jump to content

"Sughituri" relanti "pe rece" - e90/m47


13NCU

Recommended Posts

Salutare !

Am constatat de vreo 2 saptamani ca pe motor rece, dimineata, la relanti, motorul imi da niste "sughituri" care le resimt in scaun si de fapt in toata caroseria cu minuscule "caderi" ale turometrului.

Dupa 3 min de relanti sau dupa 500m rulaj si revenit la relanti, fenomenul dispare pana la un nou "motor rece".

M-am gandit la injectoare, sistem EGR, bujii sau releu ...am cautat aici pe forum si m-am fixat pe o recomandare gasita pe un topic- "tine ambreiajul calcat si vezi".

 

Ok, tinut ambreiajul calcat, fenomenul dispare !

Ambreiajul pare in mintile lui, nu am trepidatii/vibratii la plecatul de pe loc, nu patineaza, masina trage bine, lag zero, nu am martori aprinsi, nu aud rontaieli/batai/zgomote suspecte (poate uneori o mica schimbare de sound motor la calcare/lasare ambreiaj la relanti)

 

Poate cineva sa-mi explice tehnic fenomenul ?

 

Nu pot intelege cum un volant masa dubla poate da "sughituri" in relanti ! Daca ar agata/lovi in ceva, ar fi de inteles...dar asa eu nu vad decat niste "piese" fixate pe volant care se invart o data cu el. As intelege vibratii, vajaieli, ceva constant ...dar "sughituri" aleatorii cu o frecventa de un sughiț sau dublu la 2-3 secunde ?

Edited by 13NCU
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Injectoarele nu mai sunt in paramertii, si nici motorina. Incearca de la Mol(cea superiorara). Am avut aceleasi probleme, dupa trei ani de la curatarea si recalibrarea injectoarelor si dupa schimbarea benzinariei(Petrom➡Mol), nu am mai avut probleme.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Acum sunt pe "Luk" considerata cea mai "jegoasa" in zona mea, am pus fortuit de situatie ...dar vreau sa spun ca nu simt mari diferente de anteriorul Mol (sortiment normal ce-i drept).

Initial m-am gandit ca fenomenul a aparut din cauza unei "supradoze cu ulei 2T, LM) dar acum cu Luk nu i-am mai pus - si tot asa.

Totusi sughiturile dispar cu ambreiajul calcat - DE CE ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Oooooo, daaaaa, bimmer, prietenul meu ! :)

Siguuuuur are el o explicatie, nu "iegzista" !

 

@Adi V - ok, problema de disc sa zicem - pedala calcata, e in patinare ...pe liber, e antrenat si antreneaza si trenul din cutie si alte cele. M-am gandit la uleiul din cutie (inlocuit) si din spate, diferential (n-am apucat) dar in cazul asta ma asteptam la un simptom constant, nu variabil si aleatoriu precum "sughiturile".

 

@SDC - +1 ! :)

Edited by 13NCU
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@WIN - ok, pot sa ma ocup si de injectoare dar imi trebuie o motivatie logica pt asta.

Deocamdata cand tin ambreiajul apasat, intreruperile dispar, nu vad legatura nici cu volantul dar nici cu injectoarele.

 

Consider ca ar fi o prostie sa ma apuc acum de manopera aiurea si inlocuit piese, am sa las fenomenul sa mai avanseze. Credeam ca exista o explicatie specifica modelului...

 

Bimmer - nu am nici un motiv sa schimb masina, asta ar fi o prostie ! Chiar cu micile dezvaluiri de dupa achizitie, mi se pare o masina excelenta.

Din Ian 2020 pana acum "a cerut" o bujie (si puteam sa o las si asa doar ca am preferat sa le inlocuiesc toate + releul) si ventilatorul bord ce l-am primit cadou (second). Aaaa, si un oring tubulatura admisie unde n-am mai avut chef sa fac identificari si le-am cumparat toate.

In rest au fost doar experimente (cu clapete/fara clapete in admisie), curatari (electrovalva EGR, EGR, intercooler) ...antifonari cu STP...ulei si filtre ...toate facute cu manuta mea deci zero cheltuieli pe langa cati bani baga altii in masini.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Am sa ma ocup sapt viitoare si de injectoare, nici nu ma astept sa iasa perfecte dar nici foarte departe pt ca nu sesizez vreo problema la masina care sa ma duca cu gandul la injectoare.

Mi-am adus insa aminte ca in urma cu ceva ani m-am confruntat cu 2 ciudatenii la niste masini anterioare:

- la una a inceput din senin sa se aprinda farurile la fiecare calcare de frana

- la alta, la fiecare calcare de ambreiaj crestea in luminozitate orice bec ce functiona in acel moment, inclusiv ventilatorul bord isi marea sensibil turatia.

 

Totusi, cine a venit cu sugestia de volant intr-o problema asemanatoare pe un topic mai vechi, presupun ca nu a vorbit "la plezneala". Ceva o fi stiut el...

Link to comment
Share on other sites

Si totusi WIN, s-ar putea sa...

Am rumegat la ideea cu injectoarele si pe undeva ar fi posibil. In fond, in primele 3 minute de relanti pe rece, tinand ambreiajul calcat (moment cand sughiturile dispar) de fapt ce fac ? - preiau sarcina transmisiei de pe motor si efortul invartirii uleiului vascos din transmisie. Eliberand ambreiajul, pun din nou aceasta sarcina pe motor, moment posibil in care devine "vizibil" un injector mai obosit.

Am un baiat cu tester la care apelez uneori, am vb ieri cu el dar cel putin azi, Duminica, nu poate veni la masina "rece" in parcare. Sa vad cum fac pt ca in restul saptamanii folosesc masina zilnic ...dar poate renunt intr-o zi la masina si facem o diagnoza dupa-amiaza cand ma intorc de la serv.

 

Intre timp ma pregatesc pt o noua experienta :)

 

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Sa nu las topicul "nicicum" am revenit ...dar nu cu o rezolvare ci cu o ciudatenie.

 

Nu am fost in stare sa planific o diagnoza pt valori injectoare cu "baiatu" la care mai apelam uneori. Nu stiu fix cauza, o fi fost omul super ocupat, ocupat am fost si eu dar nici chiar asa, nah, ideea este ca ar fi trebuit sa-mi vina acasa la masina nepornita de minim 8 ore si acest lucru nu l-am putut planifica ...asa ca am renuntat la serviciile sale.

 

Intre timp, de 3 zile a aparut o ciudatenie.

 

Aceeasi motorina Luk (ultimii litri / am vrut azi sa merg sa alimentez la Mol dar mi-a fost lene) ...deci nimic neschimbat, aceeasi motorina, aceleasi drumuri, aceleasi "orice" (nici macar capota n-am ridicat-o de 3 saptamani) ...si acum 3 zile, dimineata, cum dormeam pe mine dupa prima "cheie" am constatat cu surprindere ca masina "nu mai face" !

 

Chiar m-am uitat sa vad daca nu tin pedala ambreiaj calcata (pozitie in care sughiturile/intreruperile dispareau) ...nici vorba, pur si simplu motorul mergea la relanti liniar, frumos si putin zgomotos "de rece".

 

Am urmarit fenomenul si la iesirea de la serviciu, si in dimineata urmatoare ...si tot asa pana azi - nu mai face si gata !

 

Nu imi explic, nu cred sa fi venit Zana Maseluta sa-mi fi reconditionat injectoarele intr-o noapte, dar asta e situatia acum.

 

Deocamdata o las asa si o tin sub observatie si as vrea sa si traversez iarna asa, nu de alta dar daca vine frigul nu cred sa mai am elan de manopera injectoare in parcarea blocului.

Am prins alaltaieri dimineata 6°C si ma asteptam la orice dar chiar nu, nici o anomalie in mersul de relanti.

Nu mai inteleg nimic dar nu asta e important - bine ca avionul e ok :)

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Am avut si eu o problema asemanatoare cu a ta si anume ca la rece masina " sughita", la prima cheie dimineata, sau daca masina statea 8-9 ore fara a fi pornita. La mine rezolvarea a fost simpla, am inlocuit bujiile incadescente si problema a disparut. Vreau sa specific ca la mine aceasta problema a fost prezenta pe timpul iernii cand temperaturile erau scazute.
Link to comment
Share on other sites

Bun, "mai face" din nou. Adica nu prea mai face dar mai face :)

 

Am pus full motorina EvoMol Plus, am pus si o doza de ulei 2T LM in prop. de 5ml/ litru motorina, inca 3 zile a fost ok si am crezut ca am scapat de problema ...pana intr-o dimineata cand iar a apucat-o sughițul dar mult mai rar si mai discret decat inainte.

 

Problema acum este ca are zile cand nu face (4-5-6 porniri la rece) si apoi brusc, la urmatoarea pornire "face".

 

Totusi ramane inca valabila chestia ca orice simptom dispare cu pedala ambreiaj calcata si asta nu-mi pot explica (ambreiajul pare ok, fara trepidari la plecatul de pe loc, fara zgomote suspecte sau diferente de sound la "calcat/lasat" pedala - uneori, foarte rar, poate o data pe luna apar mici simptome de ambreiaj dar pot fi si alte cauze asa ca nu le iau in considerare)

 

Se pare ca nu scap de o verificare injectoare dar sa mai astepte. Masina e absolut ok din orice punct de vedere si pt niste sughituri discrete de 3 minute "pe rece" eu nu ma apuc de desfacut admisia si injectoarele.

Poate cu putin noroc reusesc sa traversez iarna asa.

 

@Joker - iarna lui 2019-2020 am traversat-o cu o bujie arsa, cunosc simptomele, nu se aseamana cu ce ma confrunt acum.

 

Cu bujia arsa pornea ok chiar si la minus 17° (nu am prins temp mai scazuta) doar ca imediat dupa pornire aveam o "minge" mare de fum in spate si motorul mergea "in 3" cam 1 minut + ceva fum in continuare. Era un mers de relanti scuturator, butucanos si galagios dar isi revenea repede.

Fenomenul nu aparea decat undeva sub +3,4°C ...peste, nu avea nici o problema.

Cum a dat atunci primavara am inlocuit toate bujiile si releul.

(rar m-am chinuit in viata mea cu ceva tehnic asa cum m-am chinuit atunci cu inlocuirea releului bujii, mai ales ca avea si un clips conector mufĂŁ rupt. Am zis ca aduc flexu' si tai masina in 4 si sa nu mai vad BMW in veci ! :) )

 

Acum motorul porneste ok, merge frumos, liniar, "toarce" cum se spune ...si aleatoriu ceva "intrerupe". Nu e ceva constant si ritmic - apare un scurt sughiț ...mai apare unul dupa 3 secunde ...urmatorul poate dupa 5 ...sau 2 secunde ...sau 10 secunde...

Dupa vreo 4 minute sughiturile dispar ca prin farmec.

Daca dupa pornire plec imediat de pe loc, totul e ok, nu resimt sughituri in mers.

 

Nah, mai vad.

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cum se verifica sau daca e un procedeu anume dar daca tot ti-am citit indicatia, am incercat ieri cate ceva:

 

- intai am prins-o zdravan intre mĂŽnuțe si am incercat sa prind jocuri miscand-o in toate felurile - beton.

 

- ulterior m-am ajutat de o rĂŁnguțĂŁ si am incercat miscari usoare in toate sensurile - zici ca e sudata acolo.

 

- am pornit motorul si am privit-o incercand sa observ neregularitati, abateri, ceva ce sa-mi atraga atentia - se misca circular, frumos, fara zgomote suspecte, nu am vazut nimic dubios.

 

Nu stiu cum sa o verific mai mult...

 

Totusi am remarcat altceva tot uitandu-ma sub capota - ornamentul mare plastic ce acopera motorul vibra cam urat desi stiu sigur ca nu facea asa acum cateva luni.

Initial am crezut ca e destrans dar nu, e fixat bine ...deci clar ca a aparut un dezechilibru in mersul motorului.

Adica tot la injectoare ajung, cred.

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

...nu ma pune pe ganduri ca s-a facut cam racoare afara si ma sti - nu-mi las masina in service nici mort, mai bine o stric eu gratuit in parcarea blocului !

 

...sa ma apuc acum iar de demontat admisie, scos injectoare, trimise nu stiu unde ...

Si daca as primi gratis un alt motor, as prefera sa raman cu acesta numai cand ma gandesc la cata manopera implica inlocuirea lui.

 

Meditez @WIN60 ...

Link to comment
Share on other sites

:)).. pai ce ai așteptat atât, oricum ai de așteptat minim 3 zile pana trimiți injectoarele si le primesti inapoi reconditionate.

 

Ti as da contactul meu unde le am recondiționat eu, mie mi le a rezolvat pe toate 4 ( N47 ) si la un E70 ( N57 ) , nu a mai tremurat si cum le am pus si am pornit mașina am avut valori de 0.1-0.2 fata de 2-3-4 la rece la pornire.

 

Dar dupĂŁ am auzit ca respectivul nu e ok si nu face treaba buna, eu am zis ca mie omul mi le a fĂŁcut cum trebuie si chiar la 2 mașini.. acum nu știu cine are dreptate sau nu, ideea este ca prefer sa evit sa dau contacte si sa nu fie oamenii multumiți.

 

Ma anunți totuși daca vrei, este din Zalau respectivul.

 

Mai amâna pana la primãvara-vara atunci..

 

Dar nu mai țin minte, important. Ai pus ista sa vezi exact la pornire ce valori au injectoarele??

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Sa nu las topicul "nicicum" am revenit ...dar nu cu o rezolvare ci cu o ciudatenie.

 

Nu am fost in stare sa planific o diagnoza pt valori injectoare cu "baiatu" la care mai apelam uneori. Nu stiu fix cauza, o fi fost omul super ocupat, ocupat am fost si eu dar nici chiar asa, nah, ideea este ca ar fi trebuit sa-mi vina acasa la masina nepornita de minim 8 ore si acest lucru nu l-am putut planifica ...asa ca am renuntat la serviciile sale.

Salut,trebuie neaparat pus testerul pe masina si vezi ce erori are memorate.

Schimba mecanicul, cauta pe altcineva.

La tine galeria de admisie nu are clapete?

 

Se poate face test de retur motorina la injectoare,cu furtune de perfuzie si borcane mici de nes de 100grame. Poti face acasa singur.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc WIN60 dar nu vreau sa ramai cu un sentiment de culpabilitate in caz ca tipul din Zalau e "neconform", oricum n-as avea nimic sa-ti reprosez in caz de esec. Ma descurc eu, il gasesc eu si pe ala cat si pe altii.

 

Nah, vara a trecut, am fost prins cu renovari si constructii la tara, renovare si acasa la bloc ...apoi "s-a bagat in fațĂŁ" Fiesta sotiei, apoi alte 2 masini din familie, eu abia am reusit sa fur 3 zile din concediu pt BMW ...plus serviciul. Si cand ziceam acum vreo 2 sapt ca in sfarsit am timp sa ma ocup de sughițurile avionului, am descoperit intamplator ca circulam cu permisul expirat din luna Mai ! Da-i cu drumuri, hartii, vizite medicale, programari ...toate cu "avionul" cu tupeu :)

 

...baiatu' cu diagnoza a disparut total desi am colaborat vreo 2 ani, trebuie sa caut pe altcineva dispus sa-mi vina acasa la motor "pe rece".

Varianta sa las masina la un service si sa am incredere ca nea Vasile dimineata face o diagnoza pe rece (eu fiind la serviciu) ...nu ma coafeaza. Pur si simplu eu trebuie sa fiu acolo sa vad !

Presupun ca e cam inutila o diagnoza pe motor cald cand deja au intervenit corectiile ...nu stiu, intreb.

 

As avea o singura varianta - Doamne-Doamne sa tina cu mine Sambata viitoare si sa fie o zi calduta de toamna tarzie, demontez admisia, scot injectoarele, le trimit, o saptamana stau fara masina (ma descurc si fara) ...si urmatoarea Sambata sa fie iar o zi calduta de toamna tarzie sa montez totul.

Si ce mai vreau !

 

........

 

N-am avut clapete admisie, au fost anulate ...si cand toata lumea se preocupa sa le anuleze, eu le-am pus la loc ! :)

 

Nu vad ce sa fie din cauza clapetelor, am circulat cu masina in toate variantele posibile dar n-am avut "sughituri"

 

- fara clapete - mers butucanos si rigid al masinii, lag si motor zgomotos si lesinata sub 2000 ture, in oras era un chin pt mine. Peste 2000 era ok.

 

- cu furtunas vacum electrovalva clapete sarit, idem.

- cu clapete dar capsula vacum crapata, idem.

 

- acum sunt cu clapete care sunt si functionale - motor elastic, sound placut, lag zero sau infim ...dar exista riscul aspiratiei lor desi le-am sudat cu laser de ax, inclusiv niturile.

 

Referitor la testul retur injectoare - ok, il fac dar mi se pare ciudĂŁțel.

Cum interpretez in cazul in care am 2 borcanase la un nivel si altele 2 la un alt nivel ? 2 injectoare baga prea mult sau celalalte 2 prea putin ?

(mare coincidenta sa apara situatia asta dar e posibil totusi)

In lipsa unei cantitati de referinta intr-un interval stabilit de timp la o anumita turatie prestabilita, mie unul testul nu mi se pare concludent.

Am inteles ca nici diagnoza injectoare nu e o metoda "de finețe" ca cica un injector isi poate compensa "un frate" alaturat dar macar ajungi la o oarecare impresie.

 

As fi si eu curios de erori, asa pe bord nu am nimic.

Nu stiu, in cat timp se sterg erorile vechi si inactive ? Este un timp adica dupa care se sterg singure ? In caz de decuplare baterie cateva ore se sterg ?

Nu de alta dar la ultimele experimente cu admisia si EGR-ul, am demufat senzori pe rand si am circulat asa "de proba" si presupun ca am acumulat erori gramada. Singura care mi-a aparut pe bord si in display a fost la demufarea electrovalvei EGR care a si disparut singura dupa vreo 30km.

 

Tot de la o diagnoza erori/valori injectoare ar trebui sa incep...

Edited by 13NCU
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.