Jump to content

"Sughituri" relanti "pe rece" - e90/m47


13NCU

Recommended Posts

Ok, e un forum public si liber dar vi-as fi recunoscator daca nu ati mai face conversatii "off" de tip "sezatoare" pe acest topic. Ultimele 4 postari sunt "d-ale voastre" si pe mine nu ma ajuta cu nimic.

 

Doar din pura politete (accentuez "doar") vin cu mici clarificari la postarile voastre de tip "on":

 

@bimmer - cu ochii inchisi pun degetul la intamplare pe postari de ale tale si bingo ! - ce sa vezi ? Gasesc recomandarea ta asidua pt folosinta uleiului 2T in amestec cu motorina.

 

Bine ...tu recomandai asta pt curatarea si intretinerea admisiei, semn pt mine ca nu ai inteles "fenomenul 2T" si de ce il folosesc "dizelistii".

 

Cunosc polemica internautica legata de uleiul 2T in adaos cu motorina, nimic nou, nu intram, nu are rost, nu am chef de "flame".

La anteriorul diesel (euro3) am folosit 5 ani, la e90 de acum folosesc de cand l-am luat ...si prin folosinta lui nu vizez regenerari DPF mai rare pt ca nu am DPF si nici corectii injectoare (desi unii il lauda pt asta), ci il folosesc din cu totul alte motive.

 

Apoi... "marea investitie" in "eprubete" pe mine m-a costat atat:

- 4 seturi perfuzii umane x 2 lei setul = 8 lei

- 4 seringi veterinare x 5 lei buc = 20 lei

 

Mai nasol e ca n-am nici un chef sa demontez plasticele motor si barile rigidizare pt a avea acces la cele toate 4 injectoare si in plus, trebuie "sa potrivesc" o zi cand sa las masina acasa si sa ma descurc fara ea ca la intoarcere, spre seara, sa pot face testul "pe rece".

 

Am tot stat si reflectat intre varianta "eprubete" si "diagnoza" si desi initial mi se parea faza cu "eprubetele" un fel de "joaca de gradinita", intre timp mi-am dat seama ca ar fi un test mai corect si credibil. Adica nu ai niste cifre pe un display ci vezi pur si simplu cat a "vomitat" fiecare injector.

 

- m-am gandit si eu la faza ca pompa ar da motorina pe retur dar dupa parerea mea, nu o face cu presiune ...si in acest caz nu inteleg de ce baiatul din clip nu a pus pur si simplu un dop pe furtunasul retur decuplat de la injectoare si a preferat faza cu bidonul.

 

@Popescu

 

- nu am facut inca testul

 

- am folosit in urma cu ani astfel de solutii, la anteriorul diesel am folosit de la Liqui Moly ceva solutie dintr-un recipient tabla in care am conectat turul si returul alimentarii, a mers motorul vreo 20 min cu solutia aia pana s-a terminat ...efect ? Vreo 2 saptamani a fost masina mai "fĂŁșneațĂŁ" apoi a revenit la normalul ei.

(mie solutia in cauza mi s-a parut dupa miros ca ar fi un simplu kerosen ...ma rog, un petrol mai rafinat)

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

se face curatare cu solutie de injectoare, de mai multe ori, din auzite nu bag mana în foc, cică aia de Renault ar fi mai tare. Nu ma pricep, nu am făcut la mine ca nu e nevoie încă

 

da, vezi filmulețul din clip din postul anterior, la M47 cu eprubete, a si comentat omul.

 

fii un pic atent, taranii de anul trecut și pana acum cu scumpirile, au dublat

https://teamdeals.allshops.ro/produs/18682142/Solutie+curatat+injectoare+Originala+Renault+7711577499.html

https://www.pieseauto.ro/alte-produse-intretinere/dacia/dokker/solutie-pt-curatat-injectoarele-originala-renault-1070352637.html

au fĂŁcut ca la asigurĂŁrile rca, era 110lei solutia asta.

O aduce Unix pe comanda la ei in magazin, dacĂŁ nu o au atunci ĂŽn stoc la ei

Edited by Popescu 76
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mai NCU, eu vorbeam cu Popescu despre uleiul in 2T.

Flame nu ai cum sa iei pentru ca eu sunt cel care a adus in discutia cu Popescu un motiv relativ pentru care nu pot fi injectoarele.

Dar asta NU TE OPRESTE SA FACI TESTUL.

 

Apoi, de unde stii ca nu vine cu presiune. Te-ai uitat undeva? Sau stii pur si simplu. :)

Sau, daca nu vine cu presiune atunci cum de la el curge in bidonul ala?

 

De curiozitate, ce masina ai avut inainte de bmw asta fara dpf?

 

(Daca suntem prea offtopic sa stii ca adminul va sterge postarile.)

 

Popescu, tot baia in ultrasunete e cea mai buna. Baietul care este in videoul pus de ncu e cea mai vizibila solutie.

Am curatat eu injectoare cum a facut el si au iesit duzele curate.

Test facut cu doua injectoare SH.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

as incerca wynns e mai ieftin 67 lei, nu ma da banii afara din casa NCU, dacă ar fi sa cumpăr

https://www.emag.ro/solutie-curatare-sistem-de-injectie-wynn-s-pentru-motoare-diesel-wyn89195/pd/D7JJZMBBM/

 

testul de retur injectoare, poți face sâmbăta și duminica motorul rece, nu te duci la munca

atuncea faci și spălarea pompei de injecție și injectoare :)

Edited by Popescu 76
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

Apoi, de unde stii ca nu vine cu presiune. Te-ai uitat undeva? Sau stii pur si simplu. :)

Sau, daca nu vine cu presiune atunci cum de la el curge in bidonul ala?

 

De curiozitate, ce masina ai avut inainte de bmw asta fara dpf?

 

 

Acuma pe bune - cum sa livreze pompa presiune si pe retur ?

Daca pompa ar impinge cu presiune si pe retur, evident ca acea presiune s-ar intalni "cap in cap" cu mica presiune livrata de injectoare pe retur - ce ar iesi de acolo ? In cel mai fericit caz ar sari furtunasele retur injectoare de pe mufe !

Deja vorbim discutii.

 

Inainte am avut (ca diesel vorbind) un Astra G, 1,7, y17dt

Link to comment
Share on other sites

la baie cu ultrasunete vezi ca tot o soluție lichida o sa foloseascĂŁ

exemplu

https://gebotools.ro/solutie-alcalina-de-curatare-cu-ultrasunete-rw77.html?source=googleads&gclid=EAIaIQobChMIlPH_yrTo8wIVVwMGAB1UNglQEAAYASAAEgKQD_D_BwE

 

io zic ce as face test retur injectoare, vad care pisa cel mai mult

si fac spalare cu solutie

a2-a zi iar fac test retur injectoare cu motorul rece

2 zile NCU de demontat

dupĂŁ care mergi ĂŽn afara localitĂŁții, dai forja cu Techron in rezervor sau wynns diesel cerium

asta e soluția

https://www.epiesa.ro/aditiv-carburant-motorina-wynns-diesel-power-3-500ml-acc-2151.htm?gclid=EAIaIQobChMIkcnOzrXo8wIVywyLCh214wByEAQYBSABEgJ4z_D_BwE

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

la baie cu ultrasunete vezi ca tot o soluție lichida o sa foloseascĂŁ

exemplu

https://gebotools.ro/solutie-alcalina-de-curatare-cu-ultrasunete-rw77.html?source=googleads&gclid=EAIaIQobChMIlPH_yrTo8wIVVwMGAB1UNglQEAAYASAAEgKQD_D_BwE

 

io zic ce as face test retur injectoare, vad care pisa cel mai mult

si fac spalare cu solutie

a2-a zi iar fac test retur injectoare cu motorul rece

2 zile NCU de demontat

dupĂŁ care mergi ĂŽn afara localitĂŁții, dai forja cu Techron in rezervor sau wynns diesel cerium

asta e soluția

https://www.epiesa.ro/aditiv-carburant-motorina-wynns-diesel-power-3-500ml-acc-2151.htm?gclid=EAIaIQobChMIkcnOzrXo8wIVywyLCh214wByEAQYBSABEgJ4z_D_BwE

 

Ma indoiesc ca ai folosit in mod curent un aparat curatare cu ultrasunete. Eu o fac cel putin de 2-3 ori pe saptamana (alt domeniu industrial).

Nu e totuna tipul metalului introdus in baie (aluminiu, otel, etc) si in functie de asta se alege tipul solutiei de curatare, nu e totuna temperatura baii (60°, 80°, etc ...) durata si intensitatea "pulsatiilor" ...nu e asa ca bagi injectoarele in "zeama" , dai "play" si aia e.

 

In plus, indiferent de tipul metalului si a solutiei folosite, dupa curatare piesa trebuie spalata cu apa abundenta cat mai repede pt ca altfel apar coroziunile (solutia din baie e foarte coroziva in prezenta oxigenului atmosferic)

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

 

Asa e, corect.

Numai ca mai bine cureti vibrand molecule de solutie intr-o gaura calibrata.. decat sa il pui sa faca ce a facut injectorul toata viata lui..

Link to comment
Share on other sites

nu știu nimic de curatari, as merge pe soluții din comert

sau la service de reconditionat injectoare. Nu ma pricep deloc. Doar niște pĂŁreri.

 

Daca nu sti nimic in detaliu despre lucrurile astea atunci...

 

Lucrez cu "fiare", unele foarte delicate. O solutie de baie ultrasunete aleasa prost ...si sunt bun de plata ! Si vorbim de la 30 mii euro in sus.

 

Revenind.

 

Eu prin acest test doar vreau sa ma conving ca problema mi se trage de la injectoare (oricum nu ma astept sa fie toate in parametrii).

Mai departe ma descurc eu in regie proprie, mai ramane doar sa infrunt frigul din parcare :)

Link to comment
Share on other sites

da, cu solutie de circulat la relanti cu tur si retur scos

pune wynns macar 67 lei 1 litru și vezi. pierzi 2 zile hai 3,cu mașina ĂŽn parcare sa nu mergi cu ea.

 

uite de exemplu injectoare cat costa la M47

https://m.autodoc24.ro/piese-de-schimb/injector_duza_injectie_tija_injector-12899/bmw/seria-3/3-e90/18452-320-d

 

trebuie sa pise puțin pe retur injectorul, jetul sa fie lung, nu scurt..

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

nu știu nimic de curatari, as merge pe soluții din comert

sau la service de reconditionat injectoare. Nu ma pricep deloc. Doar niște pĂŁreri.

Nici eu nu ma pricep DAR nu stiu daca as mai curata un injector care "pisha" prea mult. Pentru ca ala are alte probleme.. adica schimb de componente interne.. ca e uzat intern, moral..

As curata pe alea care-s infundate si nu mai pisha uniform.

Mai e un filmutet pe YT unde unul arata cum trebuie fie "pattern"-ul adica "modelul". Practic, vizual cat de cat cantitate egala de motorina pe toate 5 sau 6 duze.. asta e scopul curatarii in lichid. Curatarea de calamina.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@13NCU, am urmĂŁrit acest subiect cap-coadĂŁ și am observat cĂŁ discuțiile s-au axat pe injectoare. Din filmulețul postat pe YouTube (felicitĂŁri pt.abordarea testului de volum retur la injectoare) nu am sesizat cĂŁ motorul ar avea "sughițuri", fluctuații ale turației sau alte manifestĂŁri ce pot fi asimilate cu "sughițurile", așa cum le denumești ĂŽn titlu. Dar bĂŁnuiesc cĂŁ e vorba de niste trepidații ce se resimt ca urmare a variației pronunțate a turației motorului. Se pare cĂŁ injectoarele sunt ĂŽn regulĂŁ, așa vĂŁd ĂŽn videoclip, nu existĂŁ diferențe majore de volum de motorinĂŁ ĂŽn seringile utilizate pentru comparare.

Sfatul meu este sĂŁ cauți rezolvarea ĂŽn ultimele operațiuni pe care le-ai efectuat la mașinĂŁ. Poți ĂŽncepe cu cel mai simplu lucru: verificarea furtunașelor de vacuum pe care le-ai ĂŽnlocuit când ai umblat la galeria de admisie. Nu știu cât de rigide sunt, dar parca ai scris cĂŁ ai cumpĂŁrat niște furtun dintr-un magazin... E ceva banal ce zic dar se poate ĂŽntâmpla ca un furtun proiectat sĂŁ reziste la presiune sĂŁ nu fie deloc indicat pentru sucțiune (vacuum), mai ales dacĂŁ are o lungime mai mare ca a piesei originale. Efectul de vacumare poate fi ineficient, inconstant tocmai pentru cĂŁ furtunașul se strânge, ĂŽși micșoreazĂŁ diametrul interior pânĂŁ la blocare totalĂŁ când de fapt ar trebui sĂŁ acționeze dispozitivul de la capĂŁtul opus celui care creazĂŁ vacuumul.

Edited by Lyonel
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Da @Lyonel - multumesc pt incercarea de a ma ajuta, ai scris cateva randuri :)

 

Discutia s-a axat pe injectoare pt ca asa mi s-a spus aici pe forum (o idee de bun-simt dealtfel) si in plus, alte posibile cauze nu prea vad. Raman totusi niste ciudatenii care se incapataneaza sa reziste in toata ecuatia asta si incerc sa le descriu intr-un mic "update":

 

- cu o zi inaintea testului (de fapt acest lucru m-a si urgentat in efectuarea testului), pornirea "de dimineata" a fost "luuuunga" incat am ajuns sa ma intreb "cum dau cheia inapoi" sa opresc electromotorul !

In final a pornit, a scos si ceva fum gri, relantiul parea ok, treptat au aparut "sughiturile" ...si brusc a cazut turatia, motorul a inceput sa mearga parca "in 3" de parca il lovea un picamer, turometrul fluctua haotic si cand credeam ca se va opri, si-a revenit la fel de brusc si apoi a mers normal pana la incalzire. In aceeasi zi am resimtit mici "sughituri" foarte fine si la cald pe relanti (motor 92°C).

 

- a 2-a zi am facut testul, pornirea de la inceputul testului din clip e reala - din exterior nu se resimt/vad/aud sughiturile, doar daca stai in interior pe scaun. Sunt ca niste intreruperi/taieri atat de rapide incat turometrul nu apuca sa le afiseze dar se simt in toata caroseria (uneori imi leagana capu' o idee)

 

- chestie ciudata, dupa efectuarea testului am sesizat o imbunatatire a situatiei desi nu are nici o logica. Da, am pus mana pe fiecare mufa electrica injector dar sunt beton, nici vorba sa se miste ...in rest am umblat doar la furtunase retur si atat.

 

Zic imbunatatire a situatiei pt ca de atunci fenomenul apare mai rar si mai discret. De ex ieri si azi totul a fost ok de la prima pornire, nici un sughit, nimic.

 

- da, am inlocuit furtunasele vacum, insa doar cele vacum - cele retur injectoare nu le-am inlocuit pt ca par ok, totul uscat. Sunt cam țapene si rigidizate de vreme dar inca tin etans.

Am verificat, clapetele mi se deschid la 2100-2300 ture (turatie pe loc), sistemul clapete functioneaza, nu vad ce sa fie din cauza clapetelor. Oricum problema mea apare pe rece la relanti unde rolul clapetelor e cam nul (nu mai reiau - am circulat si cu dopuri, si cu clapete, si cu ansamblul clapete defect, si cu furtunas vacum clapete sarit) ...si n-am avut sughituri.

 

- mergand pe firul evenimentelor inapoi, toata nebunia a inceput cu un plin motorina Luk (ok, reclama proasta in zona mea, nu stiu, folclor, lene sa merg la alta statie, am bagat Luk si asa a inceput povestea.

 

Dupa golire rezervor am pus Mol Evo Plus (din care mai am ceva acum) dar n-am sesizat mari imbunatatiri ...asa ca zilele trecute, dupa test injectoare si stat pe ganduri, am zis sa o iau babeste si drept urmare am cumparat un filtru motorina (poate apuc sa-l inlocuiesc in week-end) si sa o iau cu "inceputul".

Poate motorina Luk a avut ceva, poate filtrul e colmatat cu ceva minune, nu stiu dar incerc.

 

Intre timp:

 

- am fost la mine in oras la 2 service "reparam/reconditionam turbine, injectoare, pompe" ...si dupa 5 min am plecat linistit spre casa. Nu ! Dupa modul de abordare si cum mi s-a pus problema, am zis ok, las'ca mai bine mi le reconditionez eu acasa cu tarnacopu'.

 

- am vorbit "in tara" unde dupa ce am descris situatia, mi s-a spus - "ok domnu', trimiteti-le toate 4, facem, cam intre 1600-2000 lei toata treaba, plata ramburs"

 

- am aratat clipul (testul) unor "priceputi" ...unii zic ca injectoarele sunt in stare buna si ca diferentele de retur sunt mici, altii cum ca 3 ar fi praf si al 4-lea trage sa moara.

(cei mai multi au fost contrariati si m-au intrebat daca nu cumva am incurcat testele pt ca testul la cald pare a fi facut la rece si invers - chiar nu e cazul de astfel de confuzii, doar eu le-am facut si stiu ce am facut ! )

 

- in continuare persista fenomenul - tin ambreiajul calcat / sughiturile dispar.

 

- am incercat sa gasesc pe cineva cu un tester sa-mi vina acasa la masina "nepornita" dar nu-mi vine nimeni. Ori n-au programul dedicat, ori se tem de covid ori stie naiba, dar nu vin desi stau la 2 km de centrul orasului.

Am amici cu testere dar au "Carly" si am inteles ca asta "nu vede" injectoarele.

 

- am incercat sa gasesc un garaj pe la amici pt a demonta injectoatele in ideea declarata ca poate voi tine masina acolo 3-4-5 zile si n-am gasit nici contra cost (am oferit 50 lei/zi stationare si nici asa)

 

- ciudat, am prins o dimineata cu pornire la minus -4°C (nu in localitate) si masina s-a comportat exemplar ! Eu nu mai inteleg nimic.

 

In aceste conditii ma vad silit sa accept situatia si sa sper ca voi traversa iarna asa, alta solutie nu am. Asta nu e lucrare de parcarea blocului sub cerul liber in Nov ...pt ca in final am zis ca:

 

- atata timp cat masina se rezuma la niste sughituri dimineata si in rest e ok, Doamne-ajuta, incerc sa traversez iarna si mai vad eu la primavara.

 

- daca o sa o ia razna, va trebui sa gasesc o solutie sa scot injectoarele afara in frig in parcarea blocului dar nu le trimit nicaieri - voi incerca o curatare in regie proprie (cu masurari, comparatii cote interne injector + ultrasunete ...desi e manopera multa cu demontat atatea plastice si admisia.

 

(am vazut @Lyonel parca pe undeva ca te-ai incalcit in niste rationamente la inlocuirea bujiilor si a releului - caut sa vad, poate pot fi de folos cu o idee)

Link to comment
Share on other sites

Ncu eu ĂŽți garantez ca problema este din injectoare ! Tot ce spui tu sunt toate simptomele de cel puțin un injector obosit, acele ĂŽntreruperi resimtite in caroserie le aveam si eu, fĂŁrĂŁ sa se miste acul turometrulului, ultima oara s a mișcat si acul si simteam ca se blocheazĂŁ motorul si ĂŽși revine, credeam ca se duce de tot.

 

Ma gândesc ca a fost mai frig acum decât atunci si de aia ti s a Întâmplat asa. Las o 2-3 zile nepornita când e cu minus si o sa vezi ca o sa facã si mai rãu.

 

LukOil e cea mai proasta motorina, in orice oras si orice service spune de LukOil ca e bomba, lângĂŁ Ford la 150 metrii ĂŽnainte este stație LukOil, cred ca in 3 ani de când sunt aici, 10 mașini au plecat din LukOil si au intrat la noi in service ca a ĂŽnceput mașina sa facĂŁ urat dupĂŁ alimentare :)))

 

Nu e garantat sa ĂŽți facĂŁ in fiecare dimineata, in unele zile imi fĂŁcea si vara, dar iarna erau cele mai dese si intense, când am auzit ca de la chestia asta poți sa ti distrugi motorul si a fĂŁcut atunci cel mai rĂŁu, m am decis sa le reconditionez.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.