Jump to content

Achizitionare E90 320D


StaynLoker

Recommended Posts

Buna ziua! Am apelat la acest forum datorita faptului ca am niste dubii cand vine vorba de achizitionarea unui E90 320D (2006-2008).

Este una dintre masinile mele preferate, iar acum am strans aproximativ 5000 euro si vreau sa imi achizitionez modelul mentionat. Am vazut ca preturile variaza intre 4000-6000 euro.

Intrebarea mea este, cat de scumpa este intretinerea unui astfel de model. Dupa "research-ul" facut am constatat ca unele piese sunt destul de scumpe si am o oarecare frica sa nu imi cumpar una si dupa sa pice vreo piesa care e jumatate din pretul masinii.

Care sunt piesele importante care trebuiesc intretinute\schimbate si ce ma sfatuiti sa fac in privinta aceasta.

Ce sfaturi v-ati spune voua in urma cu "x" ani cand ati achizitionat dumneavoastra un E90.

 

Multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

Well, nu e chiar asa nasol dar sa ai pregatiti 1k euro pe an pt reparatii. Si eu inca ma uit dupa e90 facelift pe strada, sunt misto.

Incearca sa gasesti o masina ingrijita, o sa te scuteasca de multe reparatii ce au fost facute de fostul propietar.

 

Ps: cu sfatul dupa 4 ani de e90, mi-as spune sa iau una din afara sau cu km mai putini. Spor la cautat.

 

Trimis de pe al meu VOG-L29 folosind Tapatalk

Edited by chitsro
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Buna ziua! Am apelat la acest forum datorita faptului ca am niste dubii cand vine vorba de achizitionarea unui E90 320D (2006-2008).

Este una dintre masinile mele preferate, iar acum am strans aproximativ 5000 euro si vreau sa imi achizitionez modelul mentionat. Am vazut ca preturile variaza intre 4000-6000 euro.

Intrebarea mea este, cat de scumpa este intretinerea unui astfel de model. Dupa "research-ul" facut am constatat ca unele piese sunt destul de scumpe si am o oarecare frica sa nu imi cumpar una si dupa sa pice vreo piesa care e jumatate din pretul masinii.

Care sunt piesele importante care trebuiesc intretinute\schimbate si ce ma sfatuiti sa fac in privinta aceasta.

Ce sfaturi v-ati spune voua in urma cu "x" ani cand ati achizitionat dumneavoastra un E90.

 

Multumesc anticipat!

 

ce piesa te-a speriat ?

Link to comment
Share on other sites

Ma mir cum de nu s-a pronuntat cuvantul magic, distributia lui N47.

...Loker de cand te uiti sau eventual te interesezi (nu ai auzit?) exact de perioada aceea 2006-2008, este fix perioada cand au fost facute primele N47 cu distributia cel mai predispusa sa pice.

 

 

Asadar trebuie doar sa te obisnuiesti sa "traiesti" cu ea. Fie inveti sa o asculti, fie o schimbi la fiecare 100-150k km.

 

In rest, pe bune ca e o masina destul de fiabila.

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

In urma cu aprox juma de an am ajutat un prieten sa caute/cumpere un e90 nfl , am vazut cateva cazane pana am gasit una ok , de cand o are a schimbat ulei/filtre , rola la alternator , ieri a schimbat bateria si cam atat , masina merge foarte bine ! e din 2006 cutie automata si a dat pe ea 4300 euro

 

Deci sunt masini si masini , trebuie sa cauti ... sa vezi cateva si pe urma sa alegi

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

...bimer, pot scrie cu promisiunea solemna ca voi incerca sa fiu scurt ? :)

 

Mi-a placut grav aia cu "ce sfaturi v-ati spune voua in urma cu x ani cand ati achizitionat....."

 

@ryoraul - nu am inteles faza cu cauciucurile all seasion...

Poate nu toti vor sa demonstreze ceva pe sosele cu bmw-ul, poate unii vad si latura economica a 2 schimburi de roti anual si poate unii dintre noi merg chiar sub limita legala, linistiti si la locul lor si mai mult urban sau kilometrii putini, caz in care si all seasion devine o optiune.

Edited by 13NCU
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pai un dpf și turbo și e jumĂŁtate din mașinĂŁ 😂

 

1200 de lei de recondiționat turbo (cu garanție) ,600 daca te pricepi tu (fĂŁrĂŁ garanție).

300 de curĂŁțat dpf (cu garanție ), 35 de lei daca te pricepi tu (fĂŁrĂŁ garanție). Daca nu mai merge curĂŁțat , 1500 de lei unul nou aftermarket !

 

Mie mi se pare cĂŁ e chiar ieftin de ĂŽntreținut un e90/e91 .

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@StaynLoker - "este una dintre masinile mele preferate" :) ...preferata dintre care si care ?

Pari tanar, cati ani ai si aproximativ cati km rulati la volan ?

 

Specifici e90 deci sedan, ok, pt ce iti trebuie masina, ce vrei sa faci cu ea ? Cati km estimezi ca vei face pe an ? De ce fix 320d ?

Eu zic sa te mai gandesti si sa conturezi mai clar ce vrei si de ce vrei ...pt ca e90 e si cu motor m47 si n47, si FL si NFL (facelift), si cu DPF si fara DPF...

 

Ca idee de plecare iti pot spune atat - nu exista masini proaste, doar masini prost intretinute.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Eu detin un e91 320d 2007 N47 cod motor..am mașina de aproximativ 3 ani ĂŽn momentul când am achiziționat mașina fostul proprietar schimbase distribuția ĂŽn urma cu aproximativ 50k km....injectoare noi filtru dpf nou(original),mașina a mai beneficiat și de un set de arcuri fațĂŁ-spate H&R. La momentul achiziție mașini mașina avea ĂŽn jur de 210k km....ĂŽn momentul de fațĂŁ are aproximativ 288k km iar de când am cumpĂŁrat mașinĂŁ am schimbat doar curea accesorii, role,și ĂŽntinzĂŁtor plus cele 4 racorduri flexibile de la sistemul de franare. Mașina a fost foarte bine ĂŽntreținutĂŁ bĂŁiatul de la care am cumpĂŁrat-o fiind mecanic la BMW aici ĂŽn Austria. Prețul de achiziție 5500eur. Așa cum spunea și Nicu, multe mașini sunt prost ĂŽntreținute mașina perfectĂŁ nu existĂŁ fiecare cu hiba ei. Spor la achiziție....și tot ce pot sĂŁ-ți spun....nu te grĂŁbi
Link to comment
Share on other sites

DupĂŁ cum spune și Sorin,fostul proprietar schimbase distribuția, injectoarele și dpf, deci vreo 3 mii de euro,și a vândut o cu 5 mii.

La o mașinĂŁ de 13-15 ani poate pica orice/oricând, cu excepția pieselor asupra cĂŁrora exista un istoric recent și cert de servisare.

Link to comment
Share on other sites

Mașina a fost foarte bine întreținută băiatul de la care am cumpărat-o fiind mecanic la BMW aici în Austria. Prețul de achiziție 5500eur.

 

nu te grabi.

Da, asta e noroc kior..

 

Banuiesc ca la achizitie i-ai lasat baiatului de la BMW si ceva bani in plus, asa de vreo doua revizii la aceiasi masina!?

 

Eu asa as fi facut.

 

Pe de alta parte ma intreb, mecanicul acela o fi aflat din ziare despre distributia proasta la bmw sau sefii i-or fi spus, ba' rrpara masina aia ca intr-o zi cand o sa avem mai mare nevoie de tine ti se rupe lantul (de bicicleta..) si ne doare pe noi..

 

..Nu te grabi, poate gasesti si tu un mecanic care a avut grija de masina sa lucrand la bmw. :hyper:

 

(Marea majoritate a mecanicilor umbla cu masini muult mai ieftin de intretinut.. stiu ei de ce)

 

Zice bine SDC..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg Bimer de ce faci bascalie de raspunsul lui Sorin ! Te crezi mai interesant asa ? Omul a exemplificat cazul lui, ce e de luat la mișto aici ?

 

Dupa regulamente ideea e sa incercam sa ajutam un initiator de topic in problema lui ...insa avand in vedere ca nu exista coltisor de forum unde sa nu apari tu (si de cele mai multe ori pe langa subiect si cu solutii indoielnice) imi dovedeste ca te crezi acasa la tine in curte. Surpriza, nu esti !

Deja esti obositor, chiar mult mai obositor decat postarile mele care chipurile, te obosesc (si doar pe tine) ...

 

Uneori citesc un topic cu un subiect ce ma intereseaza pana la prima ta interventie (adica pana apuca si altii sa scrie cate ceva) si apoi parasesc topicul pt ca stiu ca tot subiectul s-a dus naibi. Fi convins ca multi cititori de aici procedeaza la fel.

Reflecteaza.

 

Revenind

Initiator @StaynLoker - nu cred ca am gresit mult, erai doar la faza tinereasca ca "ce fain ar fi cu un BMW", n-ai mai dat nici un semn de viata si nu e prea dragut gestul tau.

Totusi aceste raspunsuri vor ajuta alti cititori care se vor afla cu adevarat in situatia ta.

 

Si o corectie necesara.

 

Gasesti linistit si in Romania un e90 in mintiile lui si care merita cumparat si asta daca evaluezi corect situatia - un SH e o loterie indiferent ca vorbim de BMW, Opel, Ford sau orice.

 

Exista o sensibilitate la motorul n47 cu distributia dar nici chiar asa cum il critica unii. Si de fapt la cum isi bat unii joc de motoarele alea, ma mir ca nu iese o mana de sub capota sa le dea o palma de sa le sara mucii - ulei prost, schimburi aiurea, forja fara ratiune ...apoi intra aici si urla ca "bmw e nasol"

Ok, unii prefera sa inlocuiasca distributia din start, altii, care au cumparat masina de la o cunostinta isi vad linistiti de drumurile lor.

 

Apoi

Alt folclor - ca m47 e indestructibil. Pe naiba, e tot un motor, cu bubele lui ca la orice marca care poate rezista mai bine la batjocura unor tolomaci dar la un moment dat se satura si ala.

 

De fapt de ce e putin mai greu sa gasesti un BMW in mintile lui in Romania ?

Pt ca foarte multi se trezesc la volanul unui e90 avand inca mentalitatea de Dacie 1310 - "las' ca merge si asa" ...sau "ce plm, am "beamveu", sa mearga !"

 

Si pt ca e90 se adreseaza mai mult segmentului tanar spre mediu, per general vei vedea ca esti depasit la limita de catre un tinerel care a mancat frustrare cu lopata in fostul Opel, Logan, Ford de 75-100 cp ...pt ca nu ? -daca ne uitam la "stiri" cu accidente, rar sa nu fie vorba si de un BMW implicat.

 

In concluzie - inca e90 rezista destul de bine in ciuda faptului ca in copilarie a fost chinuit de un neamt tantalau (ma dispera mitul asta ca "vai, aia de dincolo sunt niste grijulii, doar noi romanii "legam cu sarma" ) ...insa totul depinde de istoricul REAL/FAPTIC al masinii (nu ala din cartea service care poate e real sau nu)

 

Am vazut romani (si nu putini) care ingrijeau masina ca pe copilul lor si in timpul vanzarii aveau lacrimi in ochi ...asa cum am vazut si vad tot felul de dobitoci plini de figuri, cu capu' plin de mecanica de tastatura de tip forum care batjocoreau dincolo de limite un BMW.

 

Motoare bune, puternice, le calaresc toti ciobanii si cand abia mai stau pe suporti le gasesti pe OLX. Da, in principiu cam asa e dar daca insisti putin se mai gaseste si cate un e90 normal pus la vanzare de catre oameni normali.

 

In rest ...nu sunt nave spatiale, sunt tot masini cu plusurile si minusurile lor si poate o idee mai scumpe la piese pt ca trebuie sa platesti sigla si faima sociala inclusa dar nu e ceva de speriat.

 

In general, cine detine cate un BMW nimerit bunicel si pe care l-a adus pe linia de plutire, cam tine de el cativa ani si e greu de "prins" la vanzare. Ideal ar fi de gasit unul de la o ruda/cunostinta care l-a cumparat de nou sau de cativa ani.

 

O ultima nota

- e90 este una dintre modelele auto cea mai pretabila la conversie volan (mutat volan de pe dreapta pe stanga). Daca conversia e facuta profesional, e ok, dar de cele mai multe ori cam nu e. Verifica seria masinii, verifica orice detaliu teoretic sau fizic si ti-o spun din experienta.

 

Bimer - liber la comentarii, oricum ti le ignor.

  • Like 7
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Mai NCU, mai, cel mai bine ne-ar sta daca nu am mai comenta la persoana..

Nu stiu ce treaba ai tu cu bascalia care TU o observi. Si apoi daca ma simt ca la mine acasa sau ca vreau ceva mai bun, nu-i mai bine/sanatos sa nu te amesteci.

 

De unde stii ca nu scriu aici sa dau idei; oricare idei, daca sunt pe topic probabil respect topicul si ideea de forum!

 

Iar daca tot insisti ca in Romania se poate gasi chiar destule E90, masini bune, in mintile lor, ceea ce e foarte ne-adevarat; ti-o pot confirma si altii.. eu te pun sa te intrebi, asa cand mai replici si dai sfaturi, gandeste, ca poate cel care isi cumpara o masina ATAT DE VECHE, poate nu ar posibilitatea si priceperea si SPATIU unde sa faca cate ceva la masina sa care poate nu are nevoie de prea multe, DACA LE SCHIMBI LA TIMP. Dar hai sa vedem ce ne zice OP-ul despre chestia asta? Are priceperea necesara demontarii unor chestii pe langa motor sau nu??

 

Iti spun eu ca 80% vor raspunde ca nu.

De unde stiu?

Pentru ca STIU ca 90-95% din cei care intra aici NU umbla ei insisi sa isi repare masina, sau sa schimbe cele necesare la timp.

Toti intra sa intrebe si sa afle solutia magica a rezolvarii problemelor, dar nu expun problema cat mai bine, ci doar sumar.. si sunt atatea si atatea.. de analizat..

 

E90 si inainte si dupa el NU este o masina usor de diagnosticat cand incepe sa aiba probleme. Este BMW pana la urma..

La inceput cand abia intrasem pe forum, tot ziceam in stanga si in dreapta din EXPERIENTA mea ca la BWM lucrurile nu subt cu mult diferite de alte masini, doar TOLERANTELE SUNT MUULT MAI MICI, si costurile vin dupa clasificarea pe serii.

 

Am incheiat.

 

Asa ca, inainte de a critica, priveste realitatea din jur.

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 6
Link to comment
Share on other sites

Poți gĂŁsi mașini ĂŽntreținute și aicea nu vorbesc strict doar de BMW.....La momentul când cĂŁutam mașina nu-mi scotea nimeni din cap marca Audi...vroiam neapĂŁrat sĂŁ cumpĂŁr un A6 an fabricație dupĂŁ 2010...buget aveam alocat 10k EUR. Cred cĂŁ am vĂŁzut cel puțin 50 de Audi a6 și nici una din ele nu ma mulțumit ba una nu avea ce dotĂŁri vroiam eu ...altele necesitau dupĂŁ achiziție un tinichigiu (cea ce costĂŁ foarte mult aici ĂŽn Austria) vopsire elemente caroserie nu vroiam caravan, timp de aproape 4 luni de zile am cautat mașina care sĂŁ mĂŁ mulțumeascĂŁ cât de cât și bineĂŽnțeles sĂŁ se ĂŽncadreze ĂŽn bugetul de 10k. Și ca sĂŁ vezi cum se face ca m-am ales cu un bmw ,caravan roșu, pachet M exterior și interior și de care șanț foarte mulțumit. Am tot istoricul mașini pânĂŁ ĂŽn momentul când am achiziționat eu mașina șanț al 2 proprietar așa cĂŁ dacĂŁ nu te grĂŁbești poți gĂŁsi o mașina ĂŽn stare bunĂŁ. Un alt aspect ar fi cĂŁ am cautat sa cumpĂŁr doar de la proprietar austriac...nu cumpĂŁr mașini de la sârbi, turci,romani. SĂŁ aveți o searĂŁ fĂŁinĂŁ
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am un seria 3 320d efficient dynamics din a 11.2007, cu motor n47d20c.

Masina o am din 2017 si am fost foarte multumit de ea.Intradevar a avut nevoie de o serie de investitii costisitoare (undeva peste 3500eur), dar nu si mult controversata distributie pe care as fi schimbat-o daca era cazul.

Am pus masina la vanzare deoarece trebuie sa plec din tara pentru mai mult timp.

 

https://www.autovit.ro/anunt/bmw-seria-3-320d-ID7GPyQo.html

post-83677-0-83942300-1631171924_thumb.jpeg

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am un seria 3 320d efficient dynamics din a 11.2007, cu motor n47d20c.

Masina o am din 2017 si am fost foarte multumit de ea.Intradevar a avut nevoie de o serie de investitii costisitoare (undeva peste 3500eur), dar nu si mult controversata distributie pe care as fi schimbat-o daca era cazul.

Am pus masina la vanzare deoarece trebuie sa plec din tara pentru mai mult timp.

 

https://www.autovit.ro/anunt/bmw-seria-3-320d-ID7GPyQo.html

..De ce nu ai pus-o la zona comerciala a forumului?

 

Am uitat; ca sa o dai cat mai repede, cu investitii.

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

amortizoare fata

flanse + lucruri mici

protectii praf amortizoare spate + chestii mici necesare

placute frana spate

maner usa pasager fata

lichid servo

= 4500 Lei (doar piesele, originale)

 

placute + discuri frana fata

lichid frana

intinzator, curea, role

= 2500 Lei (doar piesele, originale)

 

bielete antiruliu fata

bucse bara stabilizatoare

un brat pe spate

= 1100 Lei (doar piesele, originale)

 

+ manopera

 

... si mai am cateva de schimbat la ea. Astea sunt doar din 2021.

Nu e deloc o masina ieftina de intretinut, mai ales daca optezi pt piese originale (dar cred ca sunt singurul nebun care mai baga piese OE intr-un E90).

 

La o masina asa veche atentie la tot ce tine de bucsaraie, flanse cutie+diferential(f scumpe), fulie arbore cotit(scumpa), amortizoare, rulmenti fata (1000 Lei/buc), racord toba (f scump cel original!), suporti motor si cutie (scumpi)

 

Overall mie mi-a placut f mult masina, insa am investit constant bani in diverse reparatii si mentenanta.

 

Probabil in curand o sa o scot la vanzare, sa vina ofertele de 4k eur :laugh: :rolleyes:

Edited by LYM
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ce sfaturi v-ati spune voua in urma cu "x" ani cand ati achizitionat dumneavoastra un E90.

Multumesc anticipat!

Mie mi as da un singur sfat si anume sa iau o masina cu km putini, anul nu e asa de important.

Masinile mele din semnatura au fost luate toate la 180-200 mii de km, plus probabil inca 100 mii dati inapoi, la vremea aia nu stia lumea sa verifice.

Ideea si parerea mea ca si experienta personala este urmatoarea : pe durata de folosinta a unei masini second 3-4-5 ani la care adaugi nervi, timp pierdut prin service plus bani bagati in piese si manopera este egala cu valoarea unei masini cu km putini pe aceeasi durata de folosinta.

 

Cum zicea colegul degeaba merge brici daca dupa 2-3 ani de ex schimbi turbina si dpf ul care e mai mult de juma‘ de masina, deci tot acolo ajungi.

E doar greu de acceptat, atata tot.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ce inseamna mai exact 'upgrade' la galeria de admisie?

 

Si cum de are masina motor n47d20C? A fost schimbat motorul? Vad ca anuntul zice ca ar fi Euro 5, a fost reomologata masina? Daca da, unde s-a facut operatiunea de schimb de motor si de reomologare?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.