Jump to content

Oscilatii motor la rece


Recommended Posts

Am acelasi topic in sectiunea "Seria 3" dar nu am avut succes deloc, sper ca nu e vreo problema ca revin aici cu aceeasi problema, poate gasesc macar o parere.

 

"Salut.

Dupa ce sta masina mai mult timp oprita (10 ore sa zic), la pornire am o oscilatie la motor timp de 4-5 min.

Din toate cautarile mele de pe forumuri am inteles ca poate fi acea distributie cu probleme de fabrica sau trebuie curatata galeria de admisie. Dupa cum simt eu ca merge motorul as banui un ijector (sau cel putin prima data cand am facut contact cu asta la un injector m am gandit), imi lasa impresia ca unu din pistoane nu vrea sa faca treba (mentionez ca la unul dintre ele a fost umblat, cel putin asa mi a spus un mecanic dupa o verificare cu tester ul)

Daca filmam mtorul nu prea se observa nimic din video si nici din exteriorul masinii nu prea iti dai seama, cel mai bine se vede problema din masina cand simti ca se misca cu totul (se simte ca motorul nu merge rotund, de asta m am gandit la un injector, lasa impresia ca un piston nu face treba) si se vad oscilatiile in turometru. Dupa cum se vede si in bord la una dintre porniri sunt 16 grade in cealata 22 si din cate tin eu minte mi a facut asa si cand afara erau 25-26. Deci nu prea as zice ca frigul influenteaza foarte mult (ma gandesc si ca daca pana la iarna nu rezolv asta o sa ma trezesc ca mi se opreste motrul).

NU STIU DE CE NU AM REUSIT SA INCARC CLIPURILE AICI (www.bmwclub.ro Driver Error)

https://www.youtube....=RemusB%C3%A2lu

https://www.youtube....=RemusB%C3%A2lu

 

Masina: 330d xDrive 2010, cutie atomata (245cp)

clapetele si DPF inca sunt pe masina

 

Multumesc !!!"

Link to comment
Share on other sites

Eu ti-am remarcat postarea si la "seria 3" dar ma confrunt cu aceeasi situatie si din pacate, din lipsa de timp, nu am prea avansat cu rezolvarea.

Ok, ai un model diferit de al meu (e90/320d - nu am DPF si nici "automata"), nu cred ca DPF-ul sa genereze astfel de simptome dar in privinta cutiei am totusi niste rezerve si spun asta pt ca eu am constatat (pe cutie manuala) ca daca tin ambreiajul calcat oscilatiile dispar ca prin farmec. (bine, e alta tehnologie, doar remarcam)

 

In rest masina e chiar ok, nu am fum, porneste bine, trage bine, recent am renuntat la "dopuri" si am trecut inapoi pe clapete - doar ca de aproximativ o luna m-am pomenit cu fenomenul asta.

 

Nepornita de 8-10 ore, imi da oscilatii/intreruperi/sughituri aleatorii la relanti concomitent cu mici fluctuatii turometru cam 3 minute dupa care totul e in regula. Daca pornesc imediat din loc, nu are absolut nimic, nu-mi oscileaza in mers, nu-mi da suturi - poate e putin mai galagios motorul dar atat. Nu am stat sa verific cu capota ridicata ce face motorul (de regula plec dimineata pe intuneric) dar presupun ca se scutura in acele oscilatii pt ca le resimt in toata caroseria, inclusiv in scaun.

Are zile cand sunt mai discrete si zile cand sunt mai pronuntate dar peste asta, parca in ultimele 2 saptamani am sesizat o mica agravare a fenomenului. Si la fel mi-a facut si la 30°C (temp mediu) si la 15°.

 

Pt ca am inlocuit bujiile si releul, am curatat EGR-ul si electrovalva lui ...si pt ca am mai avut un episod anul trecut cand am functionat "pe clapete" fara probleme, toate astea le-am scos din calcul si mi-am zis sa incep investigatiile cu injectoarele (dupa cum mi-a recomandat @win60). Am traversat o iarna cu bujii/releu defecte si stiu cum face masina, acum e cu totul altceva)

 

Din pacate timp de o saptamana nu am reusit sa ma potrivesc cu baiatul ce il chem pt diagnoza sa vedem valorile injectoare la rece si corectiile la cald dar inca ne promitem.

 

In plus am inca jumatate de rezervor cu motorina Luk (plus ulei 2T, LM) si cand vrei parca nu se mai termina ...pt ca as vrea sa vad cum se comporta masina cu Mol Evo Plus (o alta sugestie primita aici)

 

Nu ti-am dat o rezolvare dar macar sti ca mai sunt si altii in situatia ta :)

 

PS - eu unul nu am reusit sa deschid link-urile tale, imi da eroare. Vezi poate le-ai pus "privat".

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

 

"Nepornita de 8-10 ore, imi da oscilatii/intreruperi/sughituri aleatorii la relanti concomitent cu mici fluctuatii turometru cam 3 minute dupa care totul e in regula."

"presupun ca se scutura in acele oscilatii pt ca le resimt in toata caroseria, inclusiv in scaun."

 

 

 

Bine descris

 

Atasez din nou acele link uri, de data asta de pe un desktop, sper sa le puteti vede chiar daca sunt doar cu oscilatiile turometrului.

https://www.youtube.com/watch?v=Ch7HAsTtXSk&ab_channel=RemusB%C3%A2lu

https://www.youtube.com/watch?v=dnlX97B6Q9g&ab_channel=RemusB%C3%A2lu

Link to comment
Share on other sites

Verifica/curata/recalibreaza injectoarele si schimba motorina(Mol Evo diesel). Eu asa am rezolvat o.

Deci la bmw injectoarele se recalibreaza?

Nu ne spui si unde, cum?

 

Eu stiu altceva, dar mi-e teama ca o sa fiu criticat vorbind prostii.

Zi-ne unde ai mers, cine, ti-a facut la injectoare, ce?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

@adi v - daca te referi si la mine, nu sunt genul care sa imi las masina in service, prefer sa mi-o stric eu pe gratis decat altii pe banii mei. Eu macar mi-o stric mai profund ! :)

Mi-ar fi usor sa ma duc la service, sa le dau cheile si sa zic - baieti, verificati injectoarele, am un sentiment nasol cand ma gandesc la ele - si dupa 2 zile sa fiu silit sa ascult zambind o groaza de prostii in timp ce scot din buzunar 2000 lei ...si masina "tot asa" sau mai prost !

 

Am urmarit clipul asta (cat si altele)

 

 

...si la final am zis - ok, frumos, elegant, sunt capabil de asta ...doar ca in clip baiatu' sare peste o etapa - demontarea galeriei admisie. Si nu ca ar fi imperios necesar pt ca injectoarele sunt langa galerie doar ca ai nevoie sa demontezi total si din ambele parti tevile tur injectoare. Ala nu-i lucru sa le indoi si sa le fortezi intr-o parte pt a putea scoate injectorul.

In plus, pe toata perioada lucrarii ma vor incurca la orice operatiune ...nu stiu, presupun, cred.

 

Am mai citit pe forum indicatia "muta injectorul gasit cu probleme in loc la altul si vezi" ...

Pai ala nu stie ce vorbeste ! Nu isi da seama de cata manopera e vorba pt o astfel de mutare. Nu e ca la benzinar cand in 5min ai mutat locul la 2 bujii.

 

Sa le verific ? Cum, test cantitate retur ? Nu stau eu cu furtunase si recipiente pe sub capota sa vad cat vomita pe retur. Ok, sa zicem ca stau, si ce vad ? De ex doua dau mai mult. Sau celalalte doua prea putin ?

 

Sa le curat ? Da, asta pot ca si in clip dar am nevoie de o diagnoza intai. Stiu, diagnoza nu iti arata exact si precis ca pe un banc verificare injectoare dar macar iti faci o idee despre ce e vorba.

 

In principiu am inteles de pe forum ca valorile injectoare cu "+" reprezinta de fapt prea putina motorina injectata, adica sub parametrii, adica posibil ceva duza infundata - ok, hai sa zic ca asta rezolv cu o demontare bucati si o curatare cu ultrasunete (am la serviciu acces la un astfel de aparat) ...dar daca injecteaza prea mult ? Va trebui sa le trimit la un atelier specializat in tara, ok, cate ? Toate ? Daca toate, cam ustura. Atunci doar cele cu probleme ? Cum aflu cand citesc pe aici ca uneori un injector invecinat ajuta prin compensare pe altul mai debil ?

 

Studiez, nu ma pricep (inca) la injectoare diesel dar nu ma las :)

 

Recalibrare ? - asta te povestesti cu Bimer, eu ma preocup mai tare daca chiar trebuie sa demontez iar galeria admisie. Am dat-o jos in ultimele 6 luni de 6 ori si chiar nu mai am chef. Nu e greu dar deja a devenit plictisitor si enervant.

 

Totusi sa o iau incetisor - fac o diagnoza, revin cu valorile si mai vedem.

 

Intre timp am gasit o metoda sa scap de oscilatii/intreruperi/sughituri pe rece - nu mai stau in masina ! :)

Pornesc motorul, ies din masina, aprind o tigara si admir cum "se crapa de ziua" si cand revin la monopost, motorul toarce liniar, acul turometru sta lemn, pot pleca fara ganduri la injectoare.

Edited by 13NCU
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Despre bujii ce știți, ele funcționeazĂŁ doar pentru pornirea motorului sau și dupĂŁ, pana ajunge motorul la o anumita temperatura (sau alte condiții, dacĂŁ știți mai mult spuneți mi și ĂŽn ce condiții mai functioneaza, vreau sa știu :D)?

La o verificare cu un tester mi s-a spus ca am probleme cu o bujie (cilindru 2)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

@Remus330 - tarziu am vazut dar incerc un raspuns.

Folclorul e gros ...ca bujiile intra doar la nu stiu ce temp mica mediu ambiant, ba ca intra tot timpul doar cu durata diferita ...nu stiu. Stiu ca am traversat o iarna cu o bujie arsa si cand temp mediu ambiant scadea sub +4°C, porneam cu tremurici pe relanti + fum cam 1min, apoi totul se stabiliza.

La e90 de acum nu am verificat dar am fost curios la fostul Opel diesel, Astra G 2003,1.7...

Am scos mufa unei bujii, am inseriat un bec, l-am agatat pe stergator sa vad becul de la volan ...afara 35°C, zi de vara, masina nepornita de o zi ...contact ....becul alimentat de mufa bujiei a stat aprins 10 secunde.

Asta la Opel ...la e90 posibil sa nu fie asa.

 

Daca tot ai facut un efort sa cumperi bujiile, trebuia sa mai insisti putini si pt un releu nou. E mai "safe".

Dar poate intre timp le-ai inlocuit si e totul ok.

 

@Dom'Popesco - am o mica "jucarie" de tip HUD montata deasupra retrovizoarei centrale cuplata non-stop la mufa OBD2 a masinii si astfel monitorizez continuu temp antigel si incarcarea (daca maretul BMW nu s-a mai indurat sa-mi doteze bordul cu un ceas temp apa)

Nu am sesizat vreo neregula la voltaj, se mentine cam mereu pe plaja 14,1 -14,2 indiferent de consumatori (nu am IBS).

 

Tu ai descris o situatie nasoala, eu am doar mici sughituri pe relanti rece de max 4 min.

Edited by 13NCU
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/191877-schimbat-injector-problema-persista/

Fost post de al meu. Inca nu am rezolvat si am schimbat muuuuulte.Daca gasiti rezolvare va rog sa reveniti si sa scrieti aici daca doriti!

Mersi

Tu ce vrei sa afli?

Cum functioneaza EGR-ul?

Stii engleza, sa o intelegi?

Pune aici VIN-ul si caut pentru tine.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu am schimbat bujiile, se pare ca toate sunt bune, asta ĂŽn cazul in care verificarea e buna (fir pe caroserie și pe capul bujiei=scânteie), acum dau vina pe releu pentru eroarea de pe tester, e mai safe sa schimb prima data releul, iar bujiile când voi face distribuția cu chiulasa data jos. Sper sa fie acel releu ca fĂŁrĂŁ o bujie nu face regenerare DPF. Bujiile funcționeazĂŁ pana ajunge motorul la o anumita temperatura, dupĂŁ câteva cĂŁutĂŁri (bĂŁnuiesc ca fiecare mașina are sistemul ei).

Alta bĂŁnuialĂŁ de a mea mai era galeria infundata, care s a dovedit a fi dezastru, dupĂŁ curĂŁțare (nu arata impecabil acum dar nici ĂŽn halul ĂŽn care era nu mai este, nu vreți sa știți ce era acolo) + anulare clapete nu mai am acele oscilații și tot pachetul de "probleme" la relanti ĂŽn primele 5 min de funcționare. Asta la o singura pornire dupĂŁ operațiunea asta și 15 ore de stat, sper sa rĂŁmânĂŁ asa și pe viitor.

O problema pe care o aveam ĂŽn acele prime "5" min de funcționare era ca atunci când plecam de pe loc se "chinuia" (ex: când acceleram se ridica ĂŽn 1200 ture cobora la 1000, ca și cum s ar ĂŽneca, ceva o trĂŁgea ĂŽnapoi, și apoi mergea normal. Tot asa pana se ĂŽncĂŁlzea, trecea de acea "faza") o explicate de a mea logica (posibil sa aberez) ar fi ca capetele se deschidea mai târziu decât trebuie, (pleca mașina mai greu cu ele ĂŽnchise iar când se deschideau revenea la normal) mai ales ca am vĂŁzut ce greu se ĂŽnvârtea acea tija de la carbon depus.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@Remus330 ...acum o dau si eu in "bimerisme" :) - verificarea aia cu scanteia e cam "manelistica", lucrurile nu asa merg.

Da, fac si eu tot ce pot prin parcare dar cand e vorba de "fineturi" apelez la o diagnoza sa stiu macar "de unde o apuc".

 

Mie pe tester mi-a dat o bujie arsa dar a spus baiatu' cu testerul "si/sau releul" asa ca n-am mai stat pe ganduri si am cumparat din start 4 bujii si releul.

 

Povesteam pe undeva si ma repet - dupa ce m-au refuzat 2 service-uri pt schimbarea bujiilor "...ca domle, stiti, se cam rup, ce facem apoi ca o sa fiti nervos si treaba se complica" ...in final mi le-am schimbat eu singur la 0°C.

Din 4 bujii:

- una am scos-o plina de ulei

- una am scos-o cu dificultate dupa desurubare ca facuse un fel de maciulie in capat (pur si simplu in final am smuls-o cu un patent)

- una am gasit-o desurubata 2-3 spire incat m-am speriat ca e dus filetul dar nu, pur si simplu cred ca a fost uitata sa fie stransa candva.

- una a fost ok.

Nu am pus pe original, parca Beru am pus, dar intru acum in a 2-a iarna cu ele si e ok. Azi dimineata pe +1°C totul a fost in regula.

 

Simteam miros de gaze in habitaclu inainte de inlocuirea bujiilor, dupa, a disparut. Probabil scapa pe langa cea desfiletata.

 

@Dom'Popesco - am citit stimabile si inca de 2 ori cu atentie, multumesc ...dar, simptome asemanatoare - cauze diferite.

 

Initial, pe negandite, am fost tentat sa scap un "mama lor de clapete ca le omor" ...apoi am reflectat putin si nu-i asa.

 

Pe motor oprit clapetele stau "by default" pe DESCHIS.

 

Odata pornit motorul, pe turatie de relanti, clapetele sunt pe INCHIS "supte" de vacum, adica din 8 ferestre admisie aer, doar 4 raman accesibile.

 

Dupa 2000 ture, clapetele se deschid eliberand calea aerului in admisie si prin cele 4 ferestre admisie inchise anterior, acum fiind 8 ferestre active admisie aer.

 

Raportat la situatia mea de acum referitor la "sughituri" pe relanti, pe rece, timp de 4 min, crezand ca ar fi clapetele de vina, pot aparea 2 situatii:

(vorbim de turatie relanti)

 

- sistemul clapete sa fie defect caz in care ele raman "by default" pe DESCHIS, adica 8 ferestre libere admisie aer ...adica fix sistemul cu dopuri "cum ar veni". Ori cu sistemul cu dopuri am circulat 1 an si n-am avut sughituri la relanti dimineata.

 

- sistemul clapete functional, adica doar 4 din 8 ferestre deschise aerului spre admisie (caz normal dealtfel) la turatie de relanti - si in acest caz, daca (sa zicem) nu i-ar ajunge aerul, as intampina problema asta toata ziua.

 

La mine nu e problema de aer ci de motorina si inevitabil tot la injectoare ajung.

 

Dozajul aerului admis prin clapete se face mecanic ...ori cel de motorina se face mecanic + electronic.

 

Deja imi cunosc masina si stiu fara sa verific daca sistemul clapete e functional.

Cu sistemul clapete defect (nefunctional) masina se comporta exact cum as avea o galerie admisie dopuita ( lag pe treptele mici, putoare la teava, consum crescut, motor zgomotos pe turatii de sub 2000 ture)

 

Concluzia ?

In cazul meu, n-au nici o legatura clapetele cu sughiturile.

 

@Jonnyy-b - atat am schimbat intre ele galeriile (cu dopuri vs. clapete) incat luceau interior/exterior. Idem EGR, idem MAP.

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

 

Din 4 bujii:

- una am scos-o plina de ulei

- una am scos-o cu dificultate dupa desurubare ca facuse un fel de maciulie in capat (pur si simplu in final am smuls-o cu un patent)

- una am gasit-o desurubata 2-3 spire incat m-am speriat ca e dus filetul dar nu, pur si simplu cred ca a fost uitata sa fie stransa candva.

- una a fost ok.

 

 

O bujie ai gasit-o plina de ulei si NU ti-ai pus intrebari serioase despre cilindru din care a scos-o?

Nu prea mai am ce sa comentez, sincer..

 

Sa mai zic asa in trecere pentru altii... ca poti sa ai curaj sa diagnostici motorul dupa culoarea bujiilor sau starea lor, nu mai zic ca si daca sunt gasite nestranse e nasol..

daramite cu ulei pe ea..

 

 

https://www.landyzone.co.uk/land-rover/oil-on-glow-plugs.94975/

 

https://www.lrukforums.com/threads/oil-on-glow-plug.42428/#:~:text=If%20the%20glow%20plug%20tip,but%20not%20fire%20and%20burn

 

https://www.benzworld.org/threads/oil-on-glow-plug.2628801/#post-14353266

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

@Dom'NICO - trebuie sa segmentezi in viitor motoru :) asta daca nu sunt ovalizati sau zgariati cilindrii. Dacă e doar uzura se rectifica cilindri prin alezare, după cel mai uzat cilindru la treapta de reparatie și asa ii faci pe toti.

Verifici si pistoanele si jocul segmentilor in canalele din piston. Desfunzi găurile din canalul de la segmentul de ungere. Verifici boltul si jocul in bucsa de biela. Bine, mai verifici si vibrochenul și cuzinetii, masori ovalitatea și conicitatea, vezi sa nu fie zgariat fusul... dupa care recfifici la cota de reparatie si cumperi cuzinetii la cota de reparatie. Neapărat la reparatie capitala se înlocuiește pompa de ulei.Pui si distributie, kit accesorii si ambreiaj+ simeringuri noi+ refacere chiulasa cap coada neaparat(etansare supape si scaune, inlocuire simeringuri și sau + ghiduri de supapa, inlocuit toti tachetii hidraulici, daca e necesar + planat chiulasa daca e cazu + garnitura de chiulasa . Sunt multe de scris. Am zis pentru cine vrea sa faca treaba buna. Nu recomand motor cumpărat sh deloc mai ales fără proba!!!

Edited by Popescu 76
Link to comment
Share on other sites

ptr 13NCU de pe un link al lui bimmer... merci tata

"Oily glow plugs mean that there is oil getting into the cylinders, which is not what you want for a few reasons; 1) the engine will not perform optimally, 2) it could possibly lead to engine failure. Causes of this problem can be a few things, ranging from worn piston rings, leaking valve seals or a blown head gasket, even split piston crowns in some cases."

eu zic ca sa verificați dumneavoastră compresia pe acel cilindru, sa nu aveti compresie mica. Altfel mai poate fi de la simeringuri de supape si ghiduri uzate sa scape ulei pe langa coada supapei sau mai poate fi segmentul de ungere blocat in canalul din piston, si nu mai rade uleiu de pe camasa de cilindru, asa ca ajunge uleiu in camera de ardere.

 

https://forums.tdiclub.com/index.php?threads/oil-sludge-on-glow-plug.375703/

 

https://www.ford-trucks.com/forums/1355871-oil-on-glow-plugs.html

 

https://forum.ih8mud.com/threads/oil-on-glow-plugs.215088/

Edited by Popescu 76
Link to comment
Share on other sites

O bujie ai gasit-o plina de ulei si NU ti-ai pus intrebari serioase despre cilindru din care a scos-o?

Nu prea mai am ce sa comentez, sincer..

 

Sa mai zic asa in trecere pentru altii... ca poti sa ai curaj sa diagnostici motorul dupa culoarea bujiilor sau starea lor, nu mai zic ca si daca sunt gasite nestranse e nasol..

daramite cu ulei pe ea..

 

 

 

:) Ce ati facut baieti, mi-ati demontat azi-noapte tot motorul bucati pt 2 picaturi ulei gasite pe o bujie ? :) :) :)

 

Nu mi-am pus intrebari Bimer ci am facut simplu niste constatari (la care ma si asteptam dealtfel):

 

- intr-un cilindru reuseste sa intre o cant. ulei mai mare decat cea admisa. Asa, si ? Pt asta motorul gata, e pe butuci ?? Sa ma apuc sa-l desfac si sa investesc in el cat nu face desi el functioneaza ireprosabil ?

Probabil dupa unii asta ar fi solutia...

Eu zic sa mai lasam tastatura si link-urile si sa mai coboram in realitate.

 

Motorul porneste ok, nu scoate nici macar gura aia de fum specifica dieselurilor obosite la prima secunda dupa pornire (nu am DPF), mai da uneori in forja brusca cate o bulĂŁ de fum negru (care e altceva), de fum albastru nici vorba ...singura chestie ar fi ca la forja in turatii si viteze mari imi ciupeste din ulei.

 

Ca si consum ulei per general, am completat cu vreo 0,7L in 7000 km ceea ce mi se pare absolut rezonabil la 270 mii km din bord (real cine stie). Si inca ma incapatanez pe 5W30.

 

- alta constatare a fost acea bujie uitata destransa. Asa am cumparat masina, nu aveam de unde sti.

 

- si cea din urma constatare (tot atunci) odata indepartata galeria admisie (cu dopuri) am gasit furtunasul vacum al clapetelor fara un dop/ceva. Ori o fi avut si a cazut, ori cine a inlocuit galeria cu dopuri a omis aspectul asta.

Clar, masina mergea execrabil cu vidul destabilizat dar nici chiar asa nu aveam sughituri dimineata.

 

...si Bimer, da, pot sa-mi fac o idee chiar si dupa culoarea bujiilor ...dar la benzinar :)

Sotia are un Ford benzinar si nah, periodic mai scot bujiile pt reglare distanta electrozi si in functie de aspectul lor imi dau seama de eficienta arderilor din cilindru.

 

Aaaaa, si stai - si la Ford gasesc la demontare o bujie unsa cu ulei care si face ceva calamina pe electrozi si asta de ani de zile si uite ca motorasul ala se incapataneaza sa functioneze ireprosabil.

Consum ulei general - cam 0,5L in 8000 km, adica de la schimb la schimb scade nivelul pe joja de la mediu la minim.

Singura nedumerire a fost legata de uleiul Motul EcoNergy 5w30 care disparea absurd dar problema s-a rezolvat schimband marca uleiului.

 

Bun, si eu acum ce fac ?

Ma apuc si fac bucatele ambele motoare pt bujia umeda cu ulei a fiecaruia ...sau... :) :) :)

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

bun și la consumul ala 0,7 și 0,5 la schimb chiar nu se merita.

Aia e stii de problema si cureti bujiile cu problema. Altceva?

La tine la bmw-u as suspecta segmentul de ungere blocat la cum spui. Nu e o tragedie poti merge cu ambele mașini :D asa!

 

Sotia are un Ford benzinar si nah, periodic mai scot bujiile pt reglare distanta electrozi si in functie de aspectul lor imi dau seama de eficienta arderilor din cilindru.

la Ford gasesc la demontare o bujie unsa cu ulei care si face ceva calamina pe electrozi si asta de ani de zile

LA BUJIILE IRIDIUM nu te apuci tu sa reglezi distanta de bujii ca la Dacia 1310 ca le strici. Le cureti la flacara de la lampa de gaz pana se autocuratesc. Nu pui peria de sarma pe ele, cred ca stii de ce, nu iti mai explic aici :)

 

La Ford fara sa vad motorul in fata nu bag mana in foc dar simeringuri de supape la acel cilindru sau segmentul de ungere blocat in canalul din piston. :) :) :)

 

ca idee la benzinar ngk tin minte ca la iridium zicea inlocuire la 90mii km. Alte masini am văzut in manual de utilizare la 60mii km cu iridium de schimbat.

Edited by Popescu 76
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

bimmer +1,pace. :)

intre timp am mai citit posturi ale tale, am văzut ca te pricepi. Stima.

Apropo de Shell ca marca de ulei ce părere ai și despre lichidul de frana Ate?

 

ps: renunta sa ii mai dai orice sfat lui 13NCU, eu asa o sa fac. O sa încerc sa sfatui pe altii dacă stiu. Altfel nu mai scriu.

Edited by Popescu 76
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

O.T.

Popescu, fa topic cu/despre lichid de frana si intreaba acolo. ;) Lasa topicul lui NCO pt problema lui.

(...) o sa vina si altii si o sa iti spuna ce cred despre Ate. Sincer, in privinta lichidului de frana nu marca conteaza ci daca este schimbat la timp, si normal, daca este schimbat in totalitate.

Lichidul de frana, cum este de asteptat, trebuie sa respecte niste reguli simple dar esentiale si de aceea orice fabricant care e cat de cat cunoscut in Europa zic ca poate fi pus, adica DOT4 sa fie si bun. Parerea mea. Dar vezi, poate au si altii pareri asa ca fa topic..

 

...shell e oficial in toate motoarele bmw din prezent. Cred ca au akes bine. ;)

Peace ;)

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.