Jump to content

2002 E46 318i sedan - cazanelu'


Horus

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Legat de vibratie, am trecut pe la un service specializat pe motoarele valvetronic, ca sa faca o constatare.

Distributia i s-a parut ok(schimbata), a verificat la buson daca functioneaza valva PCV, micile transpiratii de ulei le-a considerat normale/acceptabile.

 

S-a conectat cu o tableta, probabil ceva soft Autel si din ce mi-a spus, "a resetat adaptarile pentru uzura motorului". Nu stiu exact care anume sunt astea.

Imediat dupa ce le-a resetat, motorul mergea CEAS, efectiv nu simteai ca merge, daca nu l-ai fi auzit.

Am mers ok pana acasa, dar a doua zi la rece, a inceput sa vibreze iar, dar nu la fel de rau ca inainte.

In continuare vibreaza la relanti(am facut cam 150km), dar mai putin ca inainte sa reseteze adaptarile alea.

 

M-am apucat sa mai citesc si eu una alta si spre rusinea mea, abia acum am aflat ca ar exista o gramada de parametri care ar putea sa-ti ofere tot felul de indicii.

Deocamdata, am vazut Cylinder Roughness/Smoothness.

 

 

In seara asta am rulat DeepOBD(ca nu am INPA la indemana) si am vazut ca cilindrul 4 are o valoare atipica fata de restul cilindrilor:

 

01 - before inverting coils 1-4

 

Am desfacut pe acolo si i-am inversat bobina 4 cu bobina 1, de curiozitate, sa vad daca s-ar muta roughness-ul pe cilindrul 1.

Din pacate, nu s-a mutat:

 

02 - after inverting coils 1-4

 

Am deconectat si mufa pentru sistemul valvetronic(mufa pentru senzorul axului excentric), ca sa comute pe clapeta de aer old-school, dar n-am sesizat diferente in functionare, poate sa zic ca vibratia e foarte putin atenuata fata de atunci cand motorul merge pe valvetronic.

 

 

 

Ce as putea sa verific mai departe ca sa aflu de ce cilindrul asta nu functioneaza corect?

Edited by Horus
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

mici vibratii si un rontait specific N42 are din fabrica si nu ai ce sa ii faci !

(poti sa schimbi ce vrei si nu vrei in/la motor...tot asa o sa faca)

 

in unele cazuri, motorul vibreaza, trepideaza, mai tare sau mai incept si de la axa valvetronic/axul excentric ( se verifica usor, blochezi motorasul vvt in cea mai inalta pozitie a supapelor, dupa care il deconectezi => motor "normal in 4 cilindri"/ in cazul in care motorul merge rotund ( ca orice alt motor in 4 cilindri = axa vvt uzata) daca vibratiile continua....nu este axa vvt si este altceva.

 

lucruri simple ...N42 are 20 de ani !

 

se pare ca si dupa 20 de ani acest motor inca da de cap mecanicilor !

Edited by wind-3er
Link to comment
Share on other sites

mici vibratii si un rontait specific N42 are din fabrica si nu ai ce sa ii faci !

(poti sa schimbi ce vrei si nu vrei in/la motor...tot asa o sa faca)

 

in unele cazuri, motorul vibreaza, trepideaza, mai tare sau mai incept si de la axa valvetronic/axul excentric ( se verifica usor, blochezi motorasul vvt in cea mai inalta pozitie a supapelor, dupa care il deconectezi => motor "normal in 4 cilindri"/ in cazul in care motorul merge rotund ( ca orice alt motor in 4 cilindri = axa vvt uzata) daca vibratiile continua....nu este axa vvt si este altceva.

 

lucruri simple ...N42 are 20 de ani !

 

se pare ca si dupa 20 de ani acest motor inca da de cap mecanicilor !

 

Mie nu mi se pare ca da asa mare bataie de cap. Mi se pare mai degraba ca nu exista dorinta sa se descopere/rezolve problema.

Daca doar te uiti la el si iti dai cu parerea, clar nu o sa ghicesti ce are.

Dar daca ai folosit un tester la viata ta si stii sa casti si tu gura in zecile/sutele de parametri, te prinzi repede.

 

 

Daca eu iti spun ca a mers perfect dupa ce ai resetat parametrii aia, pana a doua zi cand s-a racit si iar a reaparut vibratia,

nu poti sa tragi concluzia ca trebuie schimbate tampoanele, nu?

Pai cum a mers masina 10km fara vibratie la ralanti daca problema ar fi fost de la tampoane?

Ori oamenii astia nu stiu sa interpreteze valorile alea, ori nu au chef, ori nu li se pare ca merita bataia de cap.

 

Posibil sa fie un injector care face figuri. O sa incerc sa ma documentez astazi cum se fac verificarile si sa instalez INPA/ISTA.

Edited by Horus
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In INPA:

- nu vad aceleasi valori pentru roughness ca in DeepOBD, desi vibratia e prezenta.

- lambda sensor bank 1/2 pe rosu - nu stiu ce inseamna inca, trebuie sa ma documentez.

Care e faza cu bank 1/2 daca motorul e 4 in linie si nu V8?

Bank 1 sa fie cilindrii 1,3 si Bank 2, cilindrii 2,4?

- crankshaft adaptation inlet bank 1 - e la maxim. La fel, trebuie sa citesc.

 

51748274492_75e9703f83_h.jpg

51748274472_7d37182518_h.jpg

51749348253_679c7fef1a_h.jpg

51749102426_19c1772ac0_h.jpg

Edited by Horus
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

N-am putut sa ma documentez foarte mult, ca mai trebuie sa si muncesc, dar am aflat cateva chestii.

 

1. Astea 2, le-am vazut asa la toata lumea care a scanat N42-uri cu INPA, deci probabil ca nu e nimic atipic aici.

51751012753_571f70fc6c_c.jpg

51751644070_250f809278.jpg

 

2. Aici se vede ca cilindrul 4 are roughness-ul ala marit(si in DeepOBD cilindrul 4 aparea cu probleme, doar ca valorile erau total diferite), si ceilalti 3 cilindri sunt comandati de ECU sa compenseze cumva. Insumate valorile alea se apropie de 0.

Daca am inlocuit bujiile, am inversat bobina 1 cu 4 si am deconectat valvetronicul, fara sa se schimbe roughness-ul de pe cilindrul 4, mai raman cu verificat injectoare, supape, aer fals, etc.

 

51751644035_20dbec59c9_b.jpg

 

 

3. Aici se vede cum pe bank 2(cilindri 2,4) amestecul este imbogatit, daca modul de masurare este liniar, ar insemna 70% in plus fata de bank 1., 2.95 vs 1.73.

 

51751418914_063eb7703d_c.jpg

 

Sa fie o problema la injectorul 4, sa fie o problema cu supapele pe cilindrul 4...

Din ce m-am uitat, injectoarele astea pentru benzina, injectie indirecta, sunt simpliste in modul lor de functionare, un cui, un arc si o bobina, si totusi super scumpe. 400lei la autokarma sau curatare la 180lei/bucata.

 

 

Mai sap...

Edited by Horus
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

51751644070_250f809278.jpg

 

De fapt valoarea asta s-ar putea sa fie o problema. La toate N42-urile de le-am gasit pe net ea statea sus, dar nu depaseste scala, adica 120, undeva la 119. La mine depaseste putin.

Faza e ca nu prea stiu unde sa gasesc niste explicatii pentru acest "crankshaft adaptation inlet".

In primul rand, ar trebui sa-i zica "camshaft", nu "crankshaft".

Parametrii astia difera foarte mult de la un model de motor la altul si suspectez ca pana si scala asta 0-120 sa fie un bug, pentru ca un alt motor de la BMW are o scala cam asa(105-150 grade):

image.png

 

Stiti vreun expert pe motoarele astea N42? Sau ati gasit vreun service manual pentru N42?

 

In alta ordine de idei, i-am pus aditiv pentru curatare injectoare, sper intr-o minune.

Ma pregatesc sa-mi construiesc afumatoare d-aia pentru gasit pierderi de vacuum.

 

Sa ma risc sa-i scot solenoizii aia de la VANOS? Risc sa pierd vreun o-ring prin motor?

Edited by Horus
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.