Jump to content

Problema sonda de ulei la E46


CatalinE

Recommended Posts

Salut!

Sunt nou aici pe forumul vostru, asta din cauza ca de acum detin si eu un BMW. Este vorba de un BMW 320i din 2001 ( motor de 2171 cmc) si am o problema cu el. De cateva zile am cumparat-o si eu ca tot omul am zis sa-i fac schimbul de ulei, asa cum se face de obicei. Am cumparat ulei Castrol RS 10W60, iar dupa schimbul de ulei mi se aprinde pe computerul de bord ledul galben la ulei. Am verificat Joja, nivelul este chiar la mijloc ( mi-au bagat la service 6,5 l de ulei in motor). Becul sta aprins timp de cateva secunde dupa pornire, se stinge si nu se mai aprinde pana la urmatoarea pornire a motorului. Ce sa-i fac? Cineva zicea ca e defecta sonda de ulei.

Va multumesc!

Link to comment
Share on other sites

...iar dupa schimbul de ulei mi se aprinde pe computerul de bord ledul galben la ulei.  Becul sta aprins timp de cateva secunde dupa pornire, se stinge si nu se mai aprinde pana la urmatoarea pornire a motorului.

259251[/snapback]

 

Ce inseamna cateva secunde ? Ca daca sunt 2-3 secunde, e perfect normal.

Si completeaza cu 250-300 ml de ulei, sa atinga nivelul maxim pe joja (asta daca ai verificat uleiul dupa ce masina a stationat cel putin o ora pe plan drept).

Link to comment
Share on other sites

Da, mi-am dat seama azi-dimineata pe tren :blink: ca se referea clar la ledul galben, nu cel de check, rosu.

 

Completeaza cu un pic de ulei sa atinga nivelul maxim si daca tot asa face, fa ce a zis Bavaria. E vreo 130 € sonda de nivel (desi nu am idee daca se poate curata/repara).

Link to comment
Share on other sites

Da, mi-am dat seama azi-dimineata pe tren  :blink: ca se referea clar la ledul galben, nu cel de check, rosu.

 

Completeaza cu un pic de ulei sa atinga nivelul maxim si daca tot asa face, fa ce a zis Bavaria. E vreo 130 € sonda de nivel (desi nu am idee daca se poate curata/repara).

259854[/snapback]

Pai nu shtiu daca se poate repara.Ca ash fii interesat shi eu.

Link to comment
Share on other sites

E la nivelul maxim (nu peste), intre timp am mai facut o mie de km in regim de croaziera, ma gandesc ca a mai mancat cateva grame.

259896[/snapback]

E imbacsita sonda de ulei.Ea are o intrare in partea de jos si o gaurica sa iasa aerul in partea de sus.Arata ca un stilou ca si sonda si are o talpa mare neagra aceea care se vede pe sub masina.in principiu orificiul de la baza ei se infunda, nu intra ulei in ea si nu "vede" nivelul de ulei.Becul rosu e aprins de alta sonda.

Cand veti efectua schimbul de ulei, scoateti si sonda,are 3 suruburi de M6(cap de 10) si o spalati cu un WD40(spray).Nu are ce sa se arda in ea.Toretic nu se strica.

Bafta.

P.S. Aceeasi boala o are si VW si Audi,care cunt echipate u aceeasi sonda.

Link to comment
Share on other sites

Cand veti efectua schimbul de ulei, scoateti si sonda,are 3 suruburi de M6(cap de 10) si o spalati cu un WD40(spray).Nu are ce sa se arda in ea.Toretic nu se strica.

 

Sonda de ulei despre care se discuta este destul de complexa, si sunt o gramada de chestii care se pot defecta la ea. Principiul de masurare nu este cel cu un reostat actionat de un plutitor.

 

Se bazeaza pe masurarea intervalului de timp in care se raceste o tija scufundata in ulei. Intai tija este incalzita pana la o anumita temperatura si se masoara in cat timp se raceste. Acest interval depinde de cat de mult este scufundata tija in ulei, adica de nivelul uleiului. Sistemul aplica corectiile necesare compensarii temperaturii uleiului. Acest interval de timp este tranformat intr-un semnal dreptunghiular a carui frecventa variaza in functie de nivelul uleiului.

 

Tot ti se pare ca nu are ce se strica ?

 

Am avut si eu o problema cu becul de ulei care se aprindea din cand in cand. Rar, dar deranjant. In final la mine s-a rezolvat cu un update de soft.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Salut!

Sunt nou aici pe forumul vostru, asta din cauza ca de acum detin si eu un BMW. Este vorba de un BMW 320i din 2001 ( motor de 2171 cmc) si am o problema cu el. De cateva zile am cumparat-o si eu ca tot omul am zis sa-i fac schimbul de ulei, asa cum se face de obicei. Am cumparat ulei Castrol RS 10W60, iar dupa schimbul de ulei mi se aprinde pe computerul de bord ledul galben la ulei. Am verificat Joja, nivelul este chiar la mijloc ( mi-au bagat la service 6,5 l de ulei in motor).  Becul sta aprins timp de cateva secunde dupa pornire, se stinge si nu se mai aprinde pana la urmatoarea pornire a motorului. Ce sa-i fac? Cineva zicea ca e defecta sonda de ulei.

Va multumesc!

259251[/snapback]

Sall! Aceeasi problema o am si eu tot e46 320i (2171cmc) si mi s-a spus la service (asta la cateva zile dupa ce am schimbat uleiul la ei) ca e senzorul de nivel din baia de ulei, da nu se intampla nimic. Eu am schimbat recent uleiul (tot Castrol) si de atunci mi se aprinde. Se poate curata da e mai bine sa-l schimbi. Eu astept pana la urmatorul schimb de ulei si-l schimb :blink:

Edited by Allex
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.