Jump to content

Producator amortizoare originale


hoya2

Recommended Posts

Salut,

 

Am schimbat de curand amortizoarele la masina (BMW F20) cu Bilstein B4 (teoretic 10% mai 'dure' ca cele originale) masina are 140 mii km, foarte mult condusa afara.

Prinderea la tije incepuse sa rugineasca un pic + burduf protectie spart pe spate (doar unul), am zis ca ar fi tipul sa le schimb.

Din pacate dupa ce am pus Bilstein B4 tinuta de drum s-a inrautatit considerabil, la trecerea peste denivelari mari (drum ondulat) spatele 'topaie' e foarte elastic ca si cum nici nu ar functiona amortizoarele,

efectul de minge dat de arcuri cand nu sunt controlate bine de amortizor este foarte evident, in curbe la fel se 'lasa'.

Concluzia este ca amoritzorele originale (pe care nu le mai am) functionau in parametri dar poate cel mai dureros e ca aceste Bilstein B4 sunt foarte proaste.(poate sunt facute unele pentru EST altele pentru VEST - din ce am mai citit ar fi produse si la Sibiu)

 

Intrebarea mea este care ar fi amortizoare cu adevarat originale BMW - nu as vrea sa dau peste 900 de lei pentru un amortizor fata orginal BMW doar ca are emblema BMW pe el.

Cumva se stie care ar fi cele originale, de cine sunt produse, model etc. In speranta ca dau "jos" cateva sute de lei din pret.

 

Multumesc anticipat!

Edited by hoya2
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@Popescu 76 - multumesc pentru raspuns! Personal ai observat o diferenta pozitiva/negativa cand ai trecut pe Kyb ?

Din pacate pentru mine diferenta e inacceptabila, inclusiv sotia a observat (careia nu-i pasa in general - nu e atenta la astfel de chestii) - disconfortul mai ales in spate (unde sta de obicei cu copilul) e accentuat.

Edited by hoya2
Link to comment
Share on other sites

O.T.

Eu am schimbat arcuri fata spate Bilstein B4 la un E90 la interval de cam 1/2 an.

Cand le-am cumparat am mers cu credibilitatea foarte mult pe sursa de unde vin, adica magazinul nu producatorul. Adica, sa vanda doar arcuri, elemente de suspensie si desigur sa stie ce vinde si sa dea garantie ca comfortul este acelasi, ca stie ce vorbeste cand ii suni si ii intrebi bla, bla, bla..

 

Exact acelasi lucru se aplica la lucruri cumparate de la dealer numai ca trierea calitatii se face deja de foarte departe iar tu sa pui intrebari "impertinente" la dealer.. nu o sa gasesti raspuns, dar calitatea e mult mai garantata.

 

 

Daca cumva tu ai ales arcurile si amortizoarele (cum presimt..) s-ar putea sa fi ales prost..

Spun asta pentru ca am incercat si eu asta initial dar apoi am observat ca imi scapa de sub control, adica se complica treaba.. si am ales sa fac cum am explicat mai sus.

 

..probabil Sachs sunt arcurile si amortizoarele la BMW dar astea sunt doar presupuneri. Cel putin pana sa cumpar ce am cumparat am scotocit tot netul si nu am aflat nimic cert.

 

Marca conteaza mai putin.

Garantarea lucrului cumparat mai mult.

 

Intreb si eu asa, amortizoarele si arcurile, au venit in cutiile lor sigilate?

Pe ale mele, din cate imi amintesc scria ca sunt facute in Germania. Pe cutii nu arcuri. Amortizoarele aveau etichete.

Dar sincer nu conteaza fabrica cat conteaza calitatea, ..IMPERECHEREA CORECTA... amortizor-arc..

 

Nu o zic sa ma laud dar stabilitatea masini s-a imbunatatit si masina a stat vreme indelungata mai sus (garda la sol..) cu vreo 5-7cm, exact cum am inteles si de pe net dar si de la cei care vindeau.

 

Nici vorba de tzopaiala..

 

Dupa atata vorbarie acum am observat si chiar nu am chef sa sterg... consider ca am scris pentru altii.

EU NU AS FI SCHIMBAT DOAR AMORTIZOARE.

ATAT.

E prea complicat sa iti explic... ce am inteles eu la vremea mea..

 

Foarte probabil scapi repede doar daca iei de la dealer.. parerea mea.

 

Eu chiar nu inteleg faza asta. De ce tot avem noi inpresia ca lucrurile sunt la fel de simple ca in 1980!?... la suspensie?? Frate, nu mai merge cu "merge si asa"... in vremuri cand avem in buzunar telefoane care ne conecteaza cu, capatul pamantului in cateva secunde.. procesoare care se apropie vertiginos de nano-tehnologie..

Sunt atat de multe combinatii de arcuri amortizoare..

Pune Sachs, si daca nu merge pune altceva pana ghicesti.. ;)

:) :) :)

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

bimmer si dacă nu are initiator bugetul si de arcuri?

eu am arcurile originale de F10, nu sunt rupte, doar amortizoare kyb, cele vechi amortizoarele impinse(comprimate) nu mai reveneau, sau se ridica ff putin

O.T.

bimmer90f30 nu toți avem bani de mers la dealer sa ne monteze si sa ne vanda arcuri si amortizoare oe, vorbesc cum am fost eu la acel moment..
Edited by Popescu 76
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Am schimbat de curand amortizoarele la masina (BMW F20) cu Bilstein B4 (teoretic 10% mai 'dure' ca cele originale) masina are 140 mii km, foarte mult condusa afara.

Prinderea la tije incepuse sa rugineasca un pic + burduf protectie spart pe spate (doar unul), am zis ca ar fi tipul sa le schimb.

Din pacate dupa ce am pus Bilstein B4 tinuta de drum s-a inrautatit considerabil, la trecerea peste denivelari mari (drum ondulat) spatele 'topaie' e foarte elastic ca si cum nici nu ar functiona amortizoarele,

efectul de minge dat de arcuri cand nu sunt controlate bine de amortizor este foarte evident, in curbe la fel se 'lasa'.

Concluzia este ca amoritzorele originale (pe care nu le mai am) functionau in parametri dar poate cel mai dureros e ca aceste Bilstein B4 sunt foarte proaste.(poate sunt facute unele pentru EST altele pentru VEST - din ce am mai citit ar fi produse si la Sibiu)

 

Intrebarea mea este care ar fi amortizoare cu adevarat originale BMW - nu as vrea sa dau peste 900 de lei pentru un amortizor fata orginal BMW doar ca are emblema BMW pe el.

Cumva se stie care ar fi cele originale, de cine sunt produse, model etc. In speranta ca dau "jos" cateva sute de lei din pret.

 

Multumesc anticipat!

Ai luat B4 echivalentul codurilor originale? Posibil sa ai suspensie sport pe mașina.

Link to comment
Share on other sites

Din cate stiu, la seria E erau facute de Sachs, la F de Monroe si parca la G sunt Kyb. Nu sunt 100% sigur, totusi.

 

Oricum, indiferent ce ai pus, n-ar fi trebuit sa se simta o diferenta asa mare. Sigur ai pus codurile corecte?

Edited by mgi
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

bimmer si dacĂŁ nu are initiator bugetul si de arcuri?

eu am arcurile originale de F10, nu sunt rupte, doar amortizoare kyb, cele vechi amortizoarele impinse(comprimate) nu mai reveneau, sau se ridica ff putin

O.T.

bimmer90f30 nu toți avem bani de mers la dealer sa ne monteze si sa ne vanda arcuri si amortizoare oe, vorbesc cum am fost eu la acel moment..

Eu nu as fi schimbat niste amortizoare doar pentru ca aveau niste rugina sau doar 10% procente mai putina eficienta la franare.

Asta cum se mai numeste, daca nu bani aruncati.

Hai sa nu ajungem la discutii despre bani.. bmw si masina poate fi o groapa de aruncat bani. Nu ii mai scoti real decat cand faci bani cu masina aceea. Atat.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

dacă arcul e in stare buna, nu e rupt, mai merge tinut pana faci rost de buget(cazul meu). Din ce am văzut pe fata ala pe dreapta e mai scurt(lasat) fata de stânga, 2-2,5 cm. De ce oare??

 

la mine am schimbat ca punand greutate mare in portbagaj si pe locurile din spate, observasem ca se lasase fundul foarte jos.

Edited by Popescu 76
Link to comment
Share on other sites

bimmer.. ,bun, si la E90 pe care marci ai mers la amortizoare și arcuri.Sa nu imi spui ca OE toate...

Nu cumva e mai scump la dealer?

Amice, ai rams cu sechele din urma intrebarilor pe privat..

Nu e frumos din partea ta sa ma.iei peste picior ca nu se stie niciodata.

 

 

Ia citeste tu aici pe forum daca tot pui intrebari impertinente.

 

(..tocmai ti-ai schimbat statutul.. multa bafta!)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Ai luat B4 echivalentul codurilor originale? Posibil sa ai suspensie sport pe mașina.

 

Salut,

 

Cei de la magazin le-au verificat dupa VIN-ul masinii, nu am suspensie sport. (desi masina e Sport Line - dar banuiesc ca e vorba doar de pachetul vizual si scaunele sport etc - la seria 1 nu merg ei atat de departe,

am verificat-o ce specificatii are si pe VIN decodere nu apare suspensie sport)

Tot ce doream e sa mentin caracterul stock al masinii.

Arcurile nu le-am schimbat, dar nu ar fi trebuit sa se schimbe tinuta daca B4 erau relativ similare (chiar OEM) cu cele stock (asa cum au pretins cei de la magazin).

 

Frustrant, daca le schimb alti bani alta distractie (si mi-e teama ca o dau la fel de prost sau mai rau), mersul cu ea acum e ciudat nu e masina care o stiam.

Nu pot sa le returnez bineinteles fiindca au fost montate si nu pot invoca viciu de fabricatie, daca le prezint nu arata ca ar avea defecte.

Edited by hoya2
Link to comment
Share on other sites

Eu nu as fi schimbat niste amortizoare doar pentru ca aveau niste rugina sau doar 10% procente mai putina eficienta la franare.

Asta cum se mai numeste, daca nu bani aruncati.

Hai sa nu ajungem la discutii despre bani.. bmw si masina poate fi o groapa de aruncat bani. Nu ii mai scoti real decat cand faci bani cu masina aceea. Atat.

 

Corect, nu ar fi trebuit sa le schimb, am incalcat regula "daca nu e stricat ..nu-l repara", influenta a fost ca eram intr-un proces de "reimprospatare" a masinii ca sa zic asa.

Am schimbat mai multe la ea, am crezut ca 140 de mii e suficient pentru amortizoarele originale... gresit, stiu acum, si inca o data, cel putin pentru mine arata ca piesele aftermarket

au sanse f mari sa fie de tot rahatul indiferent de sticker-ul de pe ele.

Edited by hoya2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
9 hours ago, eugentim said:

salutare .

troncane bucsele de sus de la telescoape la seria 1 a sotiei.

aveti idee daca trebuie schimbate si telescoapele sau e de ajuns bucsele de sus in cazul cind sunt ok ?

masina are 200 000 km rulata doar in germania 

Salut,

Daca bucsele troncane ce sa mai zicem de telescoape? Am schimbat de curand la un E90 telescoapele ele fiind originale, masina din 2009, erau praf. Cu toate acestea bucsele pareau a fi ok dar le-am achimbat si alea ca nu avea rost sa mai desfac odata tot dupa ceva vreme.

Spor.

Link to comment
Share on other sites

On 10/29/2021 at 9:25 PM, AdrianHH said:

Eu am facut la un stand ITP un test de amortizoare acum vreo 7ani. A costat 20 ron neoficial, mi-a dat o hartie printata cu valori (ceva de genul 70% eficienta, etc). Din cate am inteles la vremea aia, cam 70-80% ar fi fost valori normale.

Fa o intrebare.

Eu nu am avut o experiența grozava cu testul de amortizoare pe stația ITP, la fosta mașina. Pe test au ieșit peste 50%, dar la demontare un telescop era aproape blocat, nu mai culisa aproape deloc. Cred ca după 200k, in teorie devin candidate bune pentru schimbare. 

Apropo, voi înlocuiți și arcurile odată cu telescoapele?

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, eugentim said:

salutare .

troncane bucsele de sus de la telescoape la seria 1 a sotiei.

aveti idee daca trebuie schimbate si telescoapele sau e de ajuns bucsele de sus in cazul cind sunt ok ?

masina are 200 000 km rulata doar in germania 

Oricum platesti manopera ,eu zic sa le schimbi ca te trezesti peste putin timp ca incep sa curga si mai platesti odata.La mine tot pe la 200k au fătat amandoua ,am gasit efectiv balta sub un telescop.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.