Jump to content

E87, 120d, 2006, M47D2, 163cp - Consum ulei + fum


Recommended Posts

Buna dimineata! :Cuppa:

 

Se da masina din titlu si problema pe scurt, consuma ulei (il mananca, nu am pierderi) si da cum fum rau (cu miros de ulei ars bineinteles). De mentionat ca masina a fost cu DPF de fabrica, dar pana a ajuns la mine, a beneficiat de DPF OFF fizic si soft, cred, si aici ma refer la soft, daca nu era si din soft ma gandesc ca aveam martori aprinsi in bord, etc., am o singura eroare in legatura cu DPF-ul afisata pe INPA si anume: P14A6 BMW - Diesel Particulate Filter Resistance Too Low; si eroare pe releul de bujii, aveam in plan sa-l schimb mai repede, dar am zis ca daca tot o sa dau motorul jos il schimb atunci cu tot cu bujii.

 

Sa incepem cu inceputul. Am cumparat masina acum o luna. Dupa ce am plecat de unde am cumparat-o, pe drum, dupa foarte putin timp a inceput sa dea cum fum (nor de fum). Am contiunat drumul si la un moment s-a potolit. Am zis ca na, cum a stat mult timp fara sa fie condusa, etc. Fiind proprieta de BMW si inainte de aceasta masina, stiam de filtrul epurator, am zis ca lasa, ca sigur e de la ala. Am schimbat toate filtrele + ulei + filtru epurator. Dupa aceasta 'operatiune' :D a scazut cantitatea de fum pe care o scotea fata de cand am luat masina. Buuun.

 

VIDEO

IMAGINE

IMAGINE

IMAGINE

IMAGINE

IMAGINE

IMAGINE

IMAGINE

IMAGINE

 

Am scos-o la drumuri lungi, iar a inceput sa dea cu fum, dupa cum am observat, da cu fum la coborare in panta, in frana de motor si cand este turata exagerat pe loc (gen la rar, turata 4000 pentru verificarea noxelor - da, a trebuit sa fac RAR si da, a umplut garajul alora de fum :lol2: ). Am fost cu masina la un mecanic si mi s-a zis ca e turbina, din cauza ei scoate fum si mananca ulei, plus ca si fluiera. Zis si facut, am dus-o la o cunostinta, a dat-o jos, a vazut ca are joc in ax, mi-a comandat miezul turbinei nou, l-a pus, a pus turbina pe masina, si mi-a spus ca pana se curata instalatia va mai scoate fum, si oricum va scoate putin fum la pornire in general din cauza faptului ca nu mai are DPF. Mi-am spus, eh na, putin fum nu ma deranjeaza, dar masina nu scoate "putin" fum.

 

In momentul de fata, la drumuri mai lungi (pentru ca in oras nu da cu gram de fum), cum am spus si mai sus, la coborare in panta si in frana de motor, pufaie cam ca un horn, ceva timp si dupa aceea se opreste subit. De cand am observat ca si mananca ulei am mers "cu grija" mai mult de 2300 rpm n-am depasita... ca sa nu scoata fum ca mi-e si rusine, fara accelerari bruste, etc.

Ca si consum de ulei, sa zicem 0.5L undeva la 350 - 400km. Mie mi se pare mult, adica de cand am facut schimburile de ulei si filtre si pana dupa ce am reparat turbina a trebuit sa bag 2.5L de ulei ca sa il aduc la MAX (ca si km au fost 400-500 dar am mers cum se merge cu atatia cai, adica forja :)) )

Am fost din nou pe la mecanici si mi s-a spus asa: sta prost cu compresia; iesea fum de aceeasi culoare si miros ca pe toba, de la busonul de ulei cand l-a desfacut si plus norii de fum care ii scotea pe toba cand a accelerat-o pe loc.

 

Mi s-a dat verdictul: ori desfacut motorul meu si vazut ce e cu el si reparat ori altul sh.

 

Ce parere aveti? Accept orice sfaturi, idei. Daca ati intalnit sau ati mai auzit de problema asta, stiti vreo rezolvare?; ce a fost? Mertia sa fac motorul meu? Merita sa iau altul sh?

post-76280-0-89743000-1635308428_thumb.jpg

  • Like 2
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

simeringuri de supape, cilindru uzat, segmenti uzati sau cocsati in canalele din piston.

Tu decizi dacă ai bugetul de reparatie.

 

ps:io zic ca ai luat teapa, a pus vânzătorul aditiv la greu in ulei și ti-a vândut masina.

Ai încercat sa vorbești cu el sa ii inapoiezi masina si sa iti dea banii înapoi teparul?

Cred ca ti-a pus Liqui Moly OlVerlust Stop 2 flacoane și 1 de wynns stop smoke, reteta samsarilor

 

sau Liqui Moly Oil Stop Smoke și a stat la vânzare cu ea pana a pescuit pe cineva :)

 

Probabil ca a pus si ulei M20w40 :) sau 20w50 petrom de Dacii 1310

Edited by Popescu 76
  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

OP stii ce cred eu?

Ca masina aia a avut parte doar de DPF gaurit si atat.

Asta o spune clar, "

P14A6 BMW - Diesel Particulate Filter Resistance Too Low".

 

Apoi sa iti spunem noi ce sa faci cu banii tai, aici ar trebui sa ito reamintesc ca asta e forum public si orice membru poate spune orice.. iar noi astilaltii, nu garantam si nu ne asumam nimic.

 

Parerea mea sincer este ca ai ales un motor ordinar de la bmw, adica atat de batran incat sa poata tina sigla pe tabla. La unii se tine inca bine.. ;)

 

Din nou, eu cred ca tu trebuia sa iti iei un 125i si nu un 120d, mai ales daca zici ca ai mai avut bmw.

 

Apropo, ce treaba are filtru epurator cu fumul mult? Sau filtrul epurator sa fie primul semn ca motorul consuma ulei?

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

@Popescu 76

N-are rost, se dadea mare credincios, a zis ca atata incredere are in masina ca mi-o da si in rate daca vreau… in fine

Cam la ce suma m-ar putea duce reparatia, aproximativ, ca n-am nici macar o idee.

 

@bimmer90f30

Vrei sa spui ca daca masina e “ceas” mecanic si are filtrul epurator imbacsit, nu scoate fum deloc a? E insesizabil, e ca si cum ar fi degeaba ala acolo. Apropo era balamuc, cand am schimbat filtrele, cel de ulei se rupea singur in bucatele si cel epurator era plin ochi de mizerie din aia.

Edited by Alexander.
Link to comment
Share on other sites

daca nu ai mecanic bun, de ĂŽncredere, nu as recomanda repararea fiindcĂŁ arunci banii pe geam.

Iti trebuie cineva care știe sa masoare, are ateliere cu care colaboreazĂŁ sa dea piese la rectificat, iti spune ce piese sa cumperi.

Sa te interesezi de un astfel de mecanic prima data.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

 

@bimmer90f30

Vrei sa spui ca daca masina e “ceas” mecanic si are filtrul epurator imbacsit, nu scoate fum deloc a? E insesizabil, e ca si cum ar fi degeaba ala acolo. Apropo era balamuc, cand am schimbat filtrele, cel de ulei se rupea singur in bucatele si cel epurator era plin ochi de mizerie din aia.

Eu te intreb de unde stii ca daca filtru epurator e imbacsit masina o sa scoata mai mult fum?

Eu nu am mai auzit asta ca fiind o cauza a fumului. Si ma asteptam sa ma corectezi sau sa spui ce ti-au explicat altii.

 

E rau ca l-ai gasit infundat. Banuiesc ca are o rola de pasla in el.. exista si o varianta fara intretinere.

Ce stiu 99% din cei care au patit ceva cu legatura la epurator este ca turbina isi pierde ungerea daca epuratorul se infunda. Atat.

 

Mai fac o presupunere, ca vad ca nu ti-a atras atentia ce era mai important. Anume ca foarte probabil filtrul a fost doar gaurit iar DDEul nemodificat cum era firesc. Si de aceea poate da fum..

Dar, daca acum zici ca filtrul de ulei l-ai gasit aproape bucati.. asta spune si mai multe despre saracacioasa viata care a avut-o acel motor, adica proasta intretinere!

Iar asta complica lucrurile si mai mult.

Eu as da masina inapoi.. daca filtrul de ulei era deformat sau prea rau.. ai facut ceva poze banuiesc?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Nu am facut poze. Ca idee, daaca nu era modificat dde-ul, nu trebuia sa am erori pe tester? inpa si ista arata doar eroarea aia, + ca trebuia sa apara martorul in bord de la dpf, nu a aparut niciodata…

 

Daca e vorba de soft, maine ma duc si fac altul, dar nu cred…

Edited by Alexander.
Link to comment
Share on other sites

Daca nu te-ai intors inapoi sa returnezi masina atunci imediat dupa achizitie, acum dupa o luna e cam dificil.

 

Nah, nu esti nici primul si nici ultimul, un SH ramane o loterie ...apreciez insa curajul tau pt ca pe forumuri nu prea gasesti decat "bijuterii si prințese". Mai ales aici.

 

Pai ce-i de facut - cauti un nene care se pricepe, desfaci motorul bucatele si dupa masuratori,cote si identificare defecte cumperi piese si il ansamblezi la loc. In paralel re-verificata turbina, tubulatura, intercooler, etc ...dar odata ce sti ca motorul e facut bine, cu auxiliarele te mai descurci.

 

Si da, m47 de 163 cai e "ordinar" rau de tot - nici nu inteleg cum au ajuns unii cu el la 300 mii km, 500 mii km sau mai mult. Adica dupa ce si-a batut joc de el neamtu' ala "corectu' " cu schimburi de zeama Castrol la 30 mii km, uite ca la unii "saraci" din Ro motorul asta inca se ambitioneaza sa reziste in parametrii ! Cred ca e prima oara cand aud ca m47 ar fi de porc !

 

Ai alta varianta ? Care ?

 

- vinzi masina asa cum e adaugand si tu o "ingrosala" in ulei - si a 2-a zi vine ala si iti rupe capu'.

 

- alt motor (SH) - da, stiu, cand dai banii pe el esti asigurat ca "domnu', e ceas, masina a intrat aici pe picioarele ei" ...si acasa constati (dupa mecanic, service si manopera) ca e mai rau ca al tau !

 

Accepta situatia, asta este acum, nu mai fa experimente, desfaci/repari/inlocuiesti si "aia e".

Bafta.

 

PS - mai fa si tu o pomana, mai da unui nefericit al sortii un 10 lei...

Link to comment
Share on other sites

a zis bine 13NCU, trebuie bani frate sa repari calumea.

legat de rupt capu, cred ca vânzătorul i-l rupea initiatorului acestui topic dacă se ducea sa ii duca masina înapoi, asa am impresia.

Motor Sh nu m-as risca, am luat teapa cu motorul de 1,6i de dacia 1310 cu foarte mult timp în urma (am zis ca sa upgradez motorul 810.9 de 1,3 al mașinii. Si am cumpărat un motor care bora uleiul frate pe furtunul de gaze cu teu spre carburator.

Gazele imi aruncau in mers si busonu de umplere de la capacul de culbutori (era prin presare cu oring). Compresia foarte mica masurata de mecanic. A, uitam era becul aprins in continuu de la presiune ulei la relanti pana la 1000rpm

Si tot asa, teparu imi laudase motorul vezi doamne ce bun e, l-a luat pentru un cazan de dacia 1300, dar il vinde.

Se mai supraincalzea motorul, am făcut prostia sa ma duc la tara, la întoarcere s-a stricat motorul, se aprinsese becul de ulei pana la 1500 rotatii pe min si a cedat un cuzinet de biela, a făcut muci și vibrochenul. Am venit remorcat tras la sufa cum era pe timpuri

 

legat de tepe, am vrut sa dau înapoi un kit pc ceva intel core2duo unui tepar, da de unde, sarise la bataie, era baietas de cartier, ceafa lata, avea gasca. Deci mare atenție

Edited by Popescu 76
Link to comment
Share on other sites

Asa ma gandeam si eu, sa il fac pe al meu, asta este…

Nu e vorba de bataie si ceafa lata, dar dupa o luna ce sa-i mai zici, poti sa schimb motorul de pe masina si sa te duci cu ea inapoi cu un motor mai rau, trebuie sa gandesti si din pozitia lui, prostia mea a fost ca nu m-am intors atunci, dar na, “lucru manual”.

Multumesc de sfaturi si pareri!

Link to comment
Share on other sites

Nu ai DPF off facut si e posibil chiar sa ai un soft de putere facut prost asta fiind si motivul fumului. Iti recomand resoftare de fabrica cu ultima versiune de pe server BMW si DPF off facut corect, apoi te apuci de schimbat mai departe...

 

Fum negru iti da de la turbina / injectoare / debitmetru, nu de la simeringuri sau segmenti.... ala e albastru :). Du-te la profesionisti si vei economisi bani!

 

P.S: Acum am vazut pozele, pare ca ai si EGR off facut dar turbina nu baga suficienta presiune, daca miezul zici ca e nou inseamna ca nu e calibrata bine sau geometria e praf.

Edited by matose
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.