Jump to content

Conversie de la Xenon la Halogen


Recommended Posts

Salut. DupĂŁ cum spune Ăâ˘i titlul doresc sa fac downgrade de la Xenon la Halogen dupĂŁ foarte multe probleme.

 

Doresc achiziĂâşionarea a 2 faruri oem halogen pe care voi monta niste becuri led. ĂËtiu cĂŁ existĂŁ Ăâ˘i kit pentru led d2s care sa se potriveascĂŁ in farurile mele actuale dar iese din discuĂâşie.

 

A mai fĂŁcut cineva acest lucru ?

 

MĂŁ intereseazĂŁ dacĂŁ poate fi fĂŁcut plug and play.

Nu sunt lĂŁmurit daca mufele sunt aceleaĂâ˘i pe ambele faruri. ĂËtiu cĂŁ voi rĂŁmâne cu mufa de la motoraĂâ˘ele de reglare "spânzurând" in compartimentul motor.

 

MenĂâşionez cĂŁ pot coda lcm-ul.

 

Sau o alternativa la acel igniter din far care din nou a crĂŁpat poate mĂŁ rĂŁzgândesc Ăâ˘i nu mai fac conversia.

 

MulĂâşumesc anticipat.

 

Sent from my AC2003 using Tapatalk

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Pai ce masina ai in primul rand?

Daca ai e46 facem schimb, iti dau halogenele mele pe xenonul tau http://www.bmwclub.ro/forums/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif

E46 NFL Sedan 4 uĂâ˘i

 

MulĂâşumesc de oferta , dar la un far e mort din nou igniterul.

M-am saturat sa tot schimb piese la faruri Ăâ˘i de aceea m-am gândit sĂŁ fac conversia.

 

Sent from my AC2003 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Faruri cu halogen plus becuri led inseamna o lumina in copaci si in ochii celorlalti. Chiar daca pe tine nu te intereseaza, pe ceilalti o sa-i intereseze, in mod negativ.

Daca are lupe pe faza scurta, nu o sa mai orbeasca pe nimeni, o sa fie lumina concentrata in jos, la fel ca la halogen. Totul tine de reglajul farurilor, sa fie facut corect.

Link to comment
Share on other sites

Farurile oem cu halogen nu sunt doar cu oglinda?

 

 

Nu. Ford fiesta sotiei are lupe cu halogen din fabrica si mai sunt multe altele, alte mĂŁrci si modele exact la fel. Iar daca pui lupe pe halogen pe o mașina care nu a venit din fabrica cu ele, nu este nimic ilegal pentru ca lumina nu bate aiurea.

 

E46 are doar oglinda pentru non-xenon.

Link to comment
Share on other sites

Nu. Ford fiesta sotiei are lupe cu halogen din fabrica si mai sunt multe altele, alte mĂŁrci si modele exact la fel. Iar daca pui lupe pe halogen pe o mașina care nu a venit din fabrica cu ele, nu este nimic ilegal pentru ca lumina nu bate aiurea.

 

 

Aici e vorba despre E46, nu despre alte masini. Da, poti sa pui lupe pe faruri, atata timp cat sunt omologate. La fel si cu becurile, poti sa pui ce becuri vrei tu pe masina, atata timp cat sunt omologate. Pentru ca altfel orice gigel poate sa aiba impresia ca lumina nu bate aiura in lupele lipite de alt gigel in far, ca uite, sta el cu genunchiul la nivelul farului si nu bate mai sus.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Mgi, nu sunt omologate, ĂŽnsĂŁ nu sunt puse eronat/gresit in asa fel in sa deranjeze participanții la trafic. Atâta timp cat lumina aia bate pe aparat conform, nu ĂŽnțeleg care e problema ta ca participant la trafic? Daca vorbești din punct de vedete al rar ului, itp ului, poliției care se poate lega de acest aspect, ĂŽnțeleg. Dar “conversia” asta, nu este una care sa deranjeze pe nimeni, ca cei care pun bec uri xenon pe faruri fĂŁrĂŁ lupa.

 

La fel poți pune becuri xenon pe faruri cu lupa cu senzor de nivel care sa nu deranjeze pe nimeni, ĂŽnsĂŁ nefiind omologate.

 

Nu tot ce este neomologat, este si spre raul cuiva.

 

Daca omul vrea sa facĂŁ un downgrade si chiar neomologat, sa punĂŁ halogen pe faruri cu lupa nu ĂŽnțeleg care e problema oricui, in afara de organele legii. Cel mai probabil nu o sa i zicĂŁ nimeni nimic nici la rar si niciunde.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Ca sa incep cu ultima afirmatie, downgrade-ul ala e omologat daca isi pune faruri oem si restul instalatiei (reglajul pe inaltime). La fel si cu schimbatul in sens invers de faruri (xenon in loc de oem), daca se face instalarea corespunzatoare - intr-un service autorizat rar, fireste.

 

Lumina aia care bate pe aparat nu inseamna mare lucru. La faruri conteaza si modelul de dispersie a luminii, in 3D, nu doar nivelul. Farurile sunt proiectate in niste parametri bine stabiliti, nu trebuie doar sa arate frumos si sa faca lumina la care nu poti sa te uiti. Gigelul ala care pune lupe nu e capabil si nici interesat sa faca genul asta de studiu. Si daca ar fi asa de simplu ca orice gigel ar putea sa proiecteze un far, nu s-ar mai chinui producatorii cu faruri adaptive, care decupeaza fascicolul si asa mai departe.

 

Ceea ce scapa multora din vedere e ca farurile sunt element de siguranta al masinii. Iar o mizerie de far cu led chinezesc in el care bate in copaci, sau care are o lupa ieftina care disperseaza fascicule aiurea poate sa orbeasca pe cineva si sa cauzeze un accident. Si, ca sa revenim la subiect, asta e exact ce vrea stimabilul nou-venit sa faca.

Link to comment
Share on other sites

Si, ca sa revenim la subiect, asta e exact ce vrea stimabilul nou-venit sa faca.

mgi, iti dau dreptate in tot ce ai spus mai sus; foarte corect.

Numai ca totusi omul cauta solutie la ceea ce probabil s-a saturat - sa tot repare farurile alea aiurea, ca se strica prea des, bla bla bla.

Ce ii propunem ca solutie.

Eu i-as sugera sa schimbe tot farul. Dar stai, ca probabil nu se potriveste cu, caroseria..?

Hmm..

Link to comment
Share on other sites

Pai solutiile sunt:

- gasit un electrician competent, reparat masina cu farurile respective. Eventual cumparat niste piese pentru setupul existent

- schimbat faruri cu cele halogen, plus sistem de inaltare/coborare manual, pus becuri cu halogen in ele

 

Ce far sa nu se potriveasca, daca ia tot oem? Estimez ca o sa ia din dezmembrari, ca nu dubleaza nimeni valoarea masinii la un E46 cu faruri noi.

Link to comment
Share on other sites

Ok vĂŁd cĂŁ nu gĂŁsesc ajutor aici.

Farurile se potrivesc foarte bine pe caroserie nu cum spunea un domn pe aici.

Vreau sa le schimb deoarece ĂŽn 4 ani de când am maĂâ˘ina am avut toate problemele existente la aceste xenoane Ăâ˘i m-am saturat sĂŁ le tot repar.

 

Problema e cã a murit igniterul din far. Este a 2a oarã când trebuie sã Îl schimb.

 

Am cumpĂŁrat destule faruri in aceĂâ˘ti ani 🤣

 

3 balasturi cĂŁzute

2 ignitere

1 sticla / plastic far

ĂËi 1 lcm care a murit dupĂŁ ce furtunul de la scurgerea trapei sa decuplat Ăâ˘i mi-a inundat toatĂŁ maĂâ˘ina

 

Aia e ai maĂâ˘inĂŁ ai Ăâ˘i probleme.

Nu mĂŁ gândesc sĂŁ renunĂâş la maĂâ˘inĂŁ nici de cum

Deci in concluzie voi mai cumpĂŁrĂŁ 2 faruri cu xenon voi trece angelurile pe ele Ăâ˘i asta este.

 

MulĂâşumesc pentru ajutor.

 

Sent from my AC2003 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

http://www.bmwclub.r...ale-la-bixenon/

Intreaba-l pe XXL daca nu cumva poti inlocui direct lupele la farurile tale cu niste Morimoto sau ce s-o mai gasi pe piata acum...

 

Daca nu, cumperi faruri halogen si faci conversia la lupe AF. Functioneaza foarte bine si te tin mai mult ca cele OE. Restul instalatiei il ai deja, spalatoare, auto-leveling-ul etc, deci nu se ia nimeni de tine ba mai mult nici nu se observa ca e conversie.

Edited by .Bogdan
Link to comment
Share on other sites

Lupe AF? Vine mgi imediat sa zicĂŁ ca da un blink unuia in ochi si provoci accident. Alea originale au precizie de microni 🙄. Sunt ironic bineĂŽnțeles, poți pune ce lupe vrei, fac exact ce fac si alea originale, de fapt sunt mai bune ca alea originale din punct de vedere al cut Off ului, care este mult mai bine definit la cele AF, ĂŽnsĂŁ nu știu sa zic daca rezista la fel de mult ca cele OE pana se ard.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

http://www.bmwclub.r...ale-la-bixenon/

Intreaba-l pe XXL daca nu cumva poti inlocui direct lupele la farurile tale cu niste Morimoto sau ce s-o mai gasi pe piata acum...

 

Daca nu, cumperi faruri halogen si faci conversia la lupe AF. Functioneaza foarte bine si te tin mai mult ca cele OE. Restul instalatiei il ai deja, spalatoare, auto-leveling-ul etc, deci nu se ia nimeni de tine ba mai mult nici nu se observa ca e conversie.

Pai lupele nu sunt o problema. Problema cea mare este cĂŁ m-am saturat sa tot schimb piese de la faruri. Ba cade un balast Ba igniterul din far. Am inca 3 balasturi funcĂâşionale pe care le-am cumpĂŁrat pânĂŁ la urmĂŁ degeaba deoarece ĂŽn momentul acela aveam problema la lcm. Acum a picat igniterul o piesa foarte scumpĂŁ noua Ăâ˘i la dezmembrĂŁri nu o scoate nimeni din far. Deci prin urmare tot fac colecĂâşie de faruri.

MĂŁ gândeam cĂŁ pot cumpĂŁra 2 faruri halogen sa le pun direct pe maĂâ˘inĂŁ pun niste leduri pentru o luminĂŁ mai bunĂŁ Ăâ˘i asta e.

 

O sa vad ce o sa fac. PânĂŁ la urmĂŁ cred cĂŁ o sĂŁ iau alte 2 faruri Ăâ˘i termin problema.

 

MulĂâşumesc de rĂŁspuns.

 

Sent from my AC2003 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Aici e vorba despre E46, nu despre alte masini. Da, poti sa pui lupe pe faruri, atata timp cat sunt omologate. La fel si cu becurile, poti sa pui ce becuri vrei tu pe masina, atata timp cat sunt omologate. Pentru ca altfel orice gigel poate sa aiba impresia ca lumina nu bate aiura in lupele lipite de alt gigel in far, ca uite, sta el cu genunchiul la nivelul farului si nu bate mai sus.

Stii ca exista si un echipament care verifica intensitatea luminii care iese din far, si tot cu acel aparat poti regla farurile. Atata timp cat aparatul spune ca e ok, nu vad ce ar bate aiurea.

Desigur, nu vorbim aici de led sau xenon pe far fara lupa, acolo e alta treaba.

 

Eu am becuri led pe far cu lupa, iar pe aparat e in zona verde intensitatea, nu difera cu nimic fata de halogen, iar cat timp reglajele pe inaltime sunt ok, nu vad deranj pentru cei din fata. Nu e vorba de e46, dar nu cred ca e relevant aici. Daca ai halogen, si le-ai ridicat in sus ca melteanul, orbesti pe toti din jur, dar e bec omologat, esti legal, poti circula in continuare asa? Doar intreb.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mgi vorbește de modelul luminii reflectat. Ăntr-adevĂŁr lumina pe lupe este reflectata altcumva fata de led sau halogen simplu, ĂŽnsĂŁ chiar si asa, chiar daca schimbi din halogen simplu in halogen cu lupe, se schimba modelul reflectat, ĂŽnsĂŁ in modul corect, nu mai sus, nu mai jos, nu deranjeazĂŁ pe nimeni si nu orbește pe nimeni, lumina in lupa este reflectata cel mai bine sa nu deranjeze participanții la trafic ca e halogen sau xenon.

 

Atâta timp cat reglajul pe inaltime precum cat si reglajul pe orizontal este ok, ești in regula.

 

Si noi avem aparat electric pentru led si xenon, efectiv daca ala ĂŽți aratĂŁ ca ești in verde, nu poate sa vina nimeni sa spuna ca nu bate lumina cum trebuie si deranjezi pe cineva.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu sunt de acord parțial cu ce zice mgi, ĂŽnsĂŁ nu sunt de acord cu faptul ca ĂŽncurci pe cineva daca pui lupe pe halogen chiar daca pe modelul respectiv nu s a pus niciodatĂŁ din fabrica. Daca treaba e fĂŁcutĂŁ cum trebuie, nu deranjezi pe nimeni si nu este niciun risc, atâta ca nu este omologata treaba. Ca si cum ti ai pune roti de 17 când in talon ai voie decât 16.
Link to comment
Share on other sites

iti salta talonul, simplu

zice ca masina ta nu a iesit din fabrica cu faruri cu lupe si becuri bixenon. Iti iei respingere și la itp cand mergi la verificarea tehnica sau la rar.

Am avut colegi de serviciu care pusese pe masinile personale faruri tuning cu 2 lupe, angel eyes, adica pe vw golf si dacia logan. Si la primul control rar+politia au ramas fara talon si au luat amenda.La fel si cu stopurile led si becuri led pe faza lunga /scurta cand au iesit la moda in RO, tot asa fara talon au ramas cand i-a oprit la control.

Link to comment
Share on other sites

Atâta timp cat reglajul pe inaltime precum cat si reglajul pe orizontal este ok, ești in regula.

 

Si noi avem aparat electric pentru led si xenon, efectiv daca ala îți arată ca ești in verde, nu poate sa vina nimeni sa spuna ca nu bate lumina cum trebuie si deranjezi pe cineva.

 

Aparatele alea, din cate stiu eu, te ajuta doar sa reglezi cutoff-ul sa fie in parametri. Dar asta e un reglaj 2D, iar farurile lumineaza in 3D. Deci schimbatul de becuri si/sau lupe, etc, poate genera urmatoarele chestii: lumina neuniforma pe sosea, bleeding sau halo in afara zonei de intensitate maxima. Nu stiu exact cum sunt reglate aparatele respective, dar banuiesc ca au o toleranta si te lasa sa treci chiar daca ai niste lumina aiurea in afara zonei de cutoff. Ca sa nu mai vorbesc ca niste faruri 3rd party sau adaptate de baieti cu letconul pot sa isi schimbe parametrii in timp relativ scurt. Si tot ce iese din cutoff inseamna lumina in ochii altora.

 

In plus, cati dintre cei care isi fac modificari de-astea trec pe la un aparat de reglaj? Cei mai multi dau 100 de lei pe niste led-uri, le pun in faruri, se uita la ele "moaaama, ce luminaaaaaa" si dau blana pe strada.

Edited by mgi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.