Jump to content

Sfaturi achizitie BMW Seria 3 Touring G21 318d


g.popovici

Recommended Posts

1.

Probabil vrei touring-ul deoarece ai nevoie de spatiu; poate si copii. Te poti orienta si catre un X3, unde ai avea avantajul garzii la sol. Seria 3 o sa ti se para joasa. Probabil ar fi putin mai scump insa ti-o poti lua printr-un dealer auto gen plus auto, webcare s.a. care poate oferi si leasing/rate (oricum in general ar fi ok sa ti-o iei pe leasing in loc sa dai toti banii odata; nu faci decat sa ii blochezi aiurea).

Ar mai fi seria 3 GT daca vrei mai mult spatiu in portbagaj (comparativ cu sedanul)

 

3.

Presupunand ca masina este ok si nu apar alte probleme majore, nu te astepta la cheltuieli enorme. Eu dau cam 7-900 RON pt revizie (ulei + filtre) la 318D e90 LCI. La F85 am dat 1900 RON pe acelasi tip de revizie. Probabil in cazul unui G20 318d, pretul se va invarti in jurul a 1000 RON. Daca vrei sa le faci la reprezentanta ar trebui sa inmultesti cu 2.

Discurile si placutele probabil te vor duce undeva pe la 3000 RON;

 

In ceea ce priveste consumul, 318d consuma putin deci nu mi-as face probleme in privinta asta. la e90 am cam 6 oras+afara; 8.5 in oras (Bucuresti)

 

4.

e90-ul este cam chel si m-am cam plictisit de ea dupa o vreme; fa-ti o lista cu dotarile pe care ai vrea sa le ai si incearca sa iti cauti masina in functie de asta

 

5.

la fel ca pct 4, as zice ca tine de preferintele fiecaruia; eu as alege oricand o automata in loc de cutie manuala

 

6.

Depinde daca vrei sa cheltui bani pe detailing pe viitor si cat de mult ai grija de ea. Este clar mai pretentioasa ca una neagra, insa daca esti genul care isi cumpara produse de intretinere si cureti pielea s.a., ar trebui sa fie ok

 

7.

Am reusit sa trec de portiuni de drum cu tractiune spate acolo unde un mitsubishi 4x4 se blocase de exemplu; bineinteles nu e o regula generala; 4x4 este clar mai bun daca ar fi sa faci o statistica; In orice caz, daca stii ca ai drumuri la munte sau in zone cu zapada, iti poti pune lanturi si rezolvi problema.

Va trebui sa mergi mai atent iarna deoarece iti fuge mult mai usor spatele, chiar si cu toate sistemele de siguranta.

 

 

In legatura cu garantia, am intrebat eu zilele trecute daca am posibilitatea achizitionarii unui pachet de garantie pt o masina cu 37k km din 2018. Raspunsul lor a fost

"

...

Activarea sau modificarea contractului BMW Repair Inclusive (prin care garantia autoturismului este prelungita aditional primilor doi ani) – sunt posibile doar in momentul configurarii vehiculului sau in momentul livrarii acestuia.

 

Aceasta conditie este in acord si determinata inclusiv de legislatia in vigoare.

...

"

Edited by Kosmog
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Zici ca ai condus automata ZF8HP ? ... eu dupa 11 ani de mestecat in mamaliga am trecut la automata pe F30 LCI si nu a trebuit sa mai intreb pe nimeni ce cutie e mai buna ! Diferenta e prea mare sa nu fie Logic raspunsul !

 

Tot la sfatul colegilor de aici am apelat si eu in 2018 cand mi am luat F30 320d LCI, initial doream modelul 318d deoarece gasisem cu euro6, iar multe modele 320d erau non LCI adica euro5 ... pana la urma am adaugat ceva banuti ( cateva mii bune de euro ) si am luat fara sa regret 320d LCI cu euro6! Deci as propune in continuare sa mergi pe 320 !

 

Motorul B47 e foarte bun, 0 probleme pt o masina cu 108800km din 08/2015 si pana astazi !

 

Eu am avut posibilitatea sa intretin masina numai la reprezentanta BMW, drept pentru care acum la vanzare am luat un pret foarte bun, nu spun cu cat am vandut o deaorece multi vor spune ca aberez ! In RO nu cred ca luam mai mult de 12/13mii !

 

Am avut si eu recall pentru EGR si chiar mi au chemat masina in service de doua ori sa mi schimbe piesele aferente , totul gratuit !

 

Intretinerea la BMW este foarte scumpa, am schimbat bateria 700euro, un far BMW Adaptive LED 1900euro, o janta 465euro, doua cauciucuri pe fata 225/40/R18 550euro, echilibrare si paraleleism roti 350euro, schimb ulei filtre si lichid de frana 730euro ... am dat aici preturi reprezentanta BMW in Franta ( banuiesc ca sunt apropiate de cele din tara ) !

 

 

Trec si eu in urmatoarele zile la G20 330d tractiune doar pe spate ( non xDrive ) modelul M Sport - cu aproape toate dotarile posibile la aceasta ora ! Da, unul din motivele pentru care am vandut F30 este ca nu era dotata corespunzator ... cand vezi un harb de Skoda ca are haion electric sau un amarat de Golf de prin 2004 ca are lumini la oglinzile de deasupra capului ( pasager si sofer ) parca ti da cu virgula, stiind ca ai un BMW care a costat o caruta de bani si are dotari apropae 0 ! Recunosc ca am fost atentionat aici pe forum de colegi sa mi cumpar o masina cu cat mai multe optiuni posibile, abia acum le pot da dreptate 100% !

 

Am avut si pe F30 ceva dotari ( HUD, Piele integrala, automata, high beam assist, navigatie Pro, camera 360°) .. dar fara : scaune electrice cu memeorii si incalzite, Harman/kordan, haion electric, clima pe 2 zone si multe multe altele )

 

Daca te intereseaza strict de cum se conduce, cum ruleaza si pozitia ta la volan, mergi fara regret pe G20 - BMW are ceva aparte fata de toate celelalte masini, simti ca ai o masina luxoasa, confortabila dar si agresiva in momentul cand este nevoie ! Pentru mine a fost alegerea perfecta la acea vreme F30 LCI - la drum lung, prima mie de km o faceam doar din placerea de a conduce acea masina ... am mai mers mii de km si cu alte masini, dar dupa cateva sute de km incepi sa ti pierzi rabdarea cu ele, ceea ce in cazul unui BMW nu este cazul !

 

Sper sa decizi cat mai bine posibil, asa cum mai toata lumea spune, mergi si fa un drive test inainte ... Bafta !

Edited by pedro_nr1
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pt raspuns, in primul rand

 

Zici ca ai condus automata ZF8HP ? ... eu dupa 11 ani de mestecat in mamaliga am trecut la automata pe F30 LCI si nu a trebuit sa mai intreb pe nimeni ce cutie e mai buna ! Diferenta e prea mare sa nu fie Logic raspunsul !

Am condus si pe F10 520, si pe X5 30D. Cred ca pe F10 functiona mai bine. Nu stiu, asa sunt eu. Poate sunt ciudat. Oricum, daca o sa gasesc o masina OK, automata, nu o sa ma cramponez de asta.

 

 

Tot la sfatul colegilor de aici am apelat si eu in 2018 cand mi am luat F30 320d LCI, initial doream modelul 318d deoarece gasisem cu euro6, iar multe modele 320d erau non LCI adica euro5 ... pana la urma am adaugat ceva banuti ( cateva mii bune de euro ) si am luat fara sa regret 320d LCI cu euro6! Deci as propune in continuare sa mergi pe 320 !

 

 

Aici o sa vad. Limita maxima este 28k, maxim 29k. Nu prea ma incadrez cu nicio masina, inca, aici colo, 318d:)). S-au scumpit masinile SH sau s-au devalorizat mult mai putin decat in anii trecuti.

 

 

 

Intretinerea la BMW este foarte scumpa, am schimbat bateria 700euro, un far BMW Adaptive LED 1900euro, o janta 465euro, doua cauciucuri pe fata 225/40/R18 550euro, echilibrare si paraleleism roti 350euro, schimb ulei filtre si lichid de frana 730euro ... am dat aici preturi reprezentanta BMW in Franta ( banuiesc ca sunt apropiate de cele din tara ) !

Nu ma speria. Stiu ca astea sunt preturi de reprezentanta. Ca la asa preturi, doar cu 5k de euro, lunar, iti permiti sa o intretii:)).

 

 

Sper sa decizi cat mai bine posibil, asa cum mai toata lumea spune, mergi si fa un drive test inainte ... Bafta !

 

O sa merg.

Apreciez mult ca mi-ai raspuns si orice opinie e bine-venita.

Link to comment
Share on other sites

 

Aici o sa vad. Limita maxima este 28k, maxim 29k. Nu prea ma incadrez cu nicio masina, inca, aici colo, 318d:)). S-au scumpit masinile SH sau s-au devalorizat mult mai putin decat in anii trecuti.

 

 

Acum o luna in urma ( cel putin aici in Franta ) pretul de baza al unui BMW seria 3 G20 a crescut cu fix 1000euro ! Adica, daca modelul cel mai ieftin ( 318d echipare standard fara optiuni ) era 39.000euro, acum este 40.000euro !

 

A, si sa nu uit nici de optionale, si ele s au scumpit ... daca o trapa inainte era 1350euro, acum este 1550euro !

 

 

Stiu preturile la G20 pe piata sh sunt foarte mari ... am cateva luni de cand urmaresc, sunt foarte ridicate si nu scad .... deja pana in 2023 nu poti sa ti comanzi o masina noua cu faruri Laser sau Drive Assist Pro ( din lipsa de piese ) - informatie furnizata de reprezentanta BMW de aici !

Edited by pedro_nr1
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Recunosc ca am fost atentionat aici pe forum de colegi sa mi cumpar o masina cu cat mai multe optiuni posibile, abia acum le pot da dreptate 100% !

 

 

Eu nu o sa spun niciodata ce am citat.

Tu uiti un lucru. Esti doar sofer in masin aceea pe care o ai.

Toate sunt bune de avut dar nu toate te fac sofer mai bun sau mai atent..

Si nici macar nu vei folosi functii foarte smekere ca franarea automata.. sau senzori de urmarit traficul in oglinzi, sau sa iti tremure volanul ca nu ai semmalizat.. :))

 

..Hai ca nu vreau sa iti denaturez topicul aiurea.. dar sa stii ca exista si pareri de nestramutat, bazate pe (inspirate din) realitate.

 

..Eu stiu destul de bine ce vreau sa aiba urmatorul BMW ... care va fi cu siguranta, da, dupa 10 ani de posesie a unuia... si nu cer foarte multe ..ci, cer destul de putine, poate chiar un minim.

Dar vreau un motor si o cutie de viteze fiabila! Si fara mari probleme electrice... sau bug-uri de software.

 

Asa ca tot ce am spus mai sus este DOAR pentru a compensa ce probabil ai inteles doar de la altii laudarosi cu bani aruncati pe gadget-uri..

 

Hai, cu minusurile. ;)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Sistemele astea ajuta,degeaba ne cacam pe noi...pe mine de ex., faza lunga auto combinata cu adaptive,vezi foarte bine drumul in orice conditii,hud ul e super,pilot activ ,sunt multe care ajuta in fctie de ce are fiecare nevoie...

 

 

Evident ca daca circuli prin buzau nu ai nevoie de asa ceva...

Edited by SDC
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

.. cumva pentru ca NU AI PASTRAT DISTANTA fata de cel din fata?

Si acum esti sofer mai bun ca ai functia aia!? :)

 

Fiindca n-am fost atent un moment, se poate intampla oricui. Eram in oras, in inghesuiala.

 

Nu sunt sofer mai bun, sunt la fel. Doar ca am mai multi bani in banca, cei pe care i-as fi dat pentru reparatie :)

Edited by mgi
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Fiindca n-am fost atent un moment, se poate intampla oricui. Eram in oras, in inghesuiala.

 

Nu sunt sofer mai bun, sunt la fel. Doar ca am mai multi bani in banca, cei pe care i-as fi dat pentru reparatie :)

(Las-o asa..) in ce inghesuiala zici ca te-ai bagat ca senzorul ala te-a salvat de bara, i-a sa auzim.. :)

Te credeam daca vorbeai de autostrada, dar asa.. hai sa vedem unde a fost in oras in ce inghesuiala te-a salvat..?

Altfel, brasoave..

(Nici nu cred ca poti circula normal in asa zisa inghesuiala.. dar tu o sa spui orice sa sa te faci crezut ca merita..)

 

Eu sunt convins ca esti un sofer mai bun daca nu ai vrajeala aia..

 

Dar, asa suntem noi prosti "consumatorii" ca dam banii pe ce nu se merita!

 

Eu cred ca putem circula si fara asigurare daca avem AEB pe masina de acum. Nu mai zic de casco.. nu se merita sub nici o forma! Ce rost are sa dai banii pe casco cand ai AEB!?

OP, i-a aminte, sunt ironic mai sus.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Da, asa e, am inventat toata povestea, fiindca primesc comision de la bmw pentru fiecare chestie pozitiva pe care o scriu.

 

Daca esti convins ca esti un sofer mai bun fara d-astea, e simplu: nu-ti lua. Masini fara ABS si ESP si macar 4 airbag-uri nu se mai fabrica, dar poti sa renunti la toate celelalte dotari care sunt optionale, in schimb.

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Acel LED pentru unghi mort din oglinzi mi se pare una dintre cele mai folositoare optiuni din ultimii ani. Prima data am condus o masina cu acel senzor in America unde autostrazile au de cele mai multe ori 3 sau 4 benzi si se poate depasi pe oricare banda. Cand era aglomerat trebuia sa fi super atent in ambele oglinzi iar senzorul ala facea toata treaba mult mai usoara si te lasa sa te concentrezi la alte aspecte din trafic. In Europa conduc majoritatea timpului pe autostrada si au fost unele situatii cand am avut pe cineva in unghiul mort fara sa imi dau seama sau am fost eu in unghiul mort al cuiva.

 

Deasemenea, si frana automata este foarte folositoare, atat pentru cei din jur cat si pentru conducator. De multe ori mi s-a intamplat sa franez mai brusc din cauza celui din fata si sa il vad pe cel din spatele meu ca mai avea putin si intra in mine. Si mie mi s-a intamplat sa nu franez la timp, sa fiu neatent si sa intru in cel din fata mea. Asa ca optiunea asta e un win win, chiar si pentru asiguratori haha.

Edited by Jayson
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Acel LED pentru unghi mort din oglinzi mi se pare una dintre cele mai folositoare optiuni din ultimii ani. ... au fost unele situatii cand am avut pe cineva in unghiul mort fara sa imi dau seama sau am fost eu in unghiul mort al cuiva.

 

 

Da, si mie mi se pare folositor. Eu nu am, dar cand merg pe motor prin oras apreciez prezenta lui la masinile care il au, cand vad ca se aprinde :D

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Da, asa e, am inventat toata povestea, fiindca primesc comision de la bmw pentru fiecare chestie pozitiva pe care o scriu.

 

Daca esti convins ca esti un sofer mai bun fara d-astea, e simplu: nu-ti lua. Masini fara ABS si ESP si macar 4 airbag-uri nu se mai fabrica, dar poti sa renunti la toate celelalte dotari care sunt optionale, in schimb.

mgi, nu te supara, daca nu poti sa intelegi si alta parere.

 

Pe mine nu ai cum sa ma convingi.

Jucam in alta liga..

 

Daca esti atat de ingrijorat de siguranta ta pe strada cand conduci sfatul meu ar fi sa nu te mai dai cu bmw.. ii las pe altii sa iti explice de ce. Sunt destui care au ales bmw pentru altceva decat pentru siguranta.. asa ca, accepta ca e slabut motivul gadget-urilor (ca asta sunt pana la urma.. pana nu ajung pe 99% din masini.) si hai sa mergem mai departe.

 

Da, si eu apreciez zambind stiind ca sunt observat de triunghiul din oglinda soferului pe care tocmai l-am depasit cu succes multumit tehnologiei.

..Vezi ca pot sa iti dau dreptate?

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 8
Link to comment
Share on other sites

bimmer, tu chiar citesti si incerci sa intelegi ce scriu altii, sau ai o conversatie tu tine insuti?

 

De unde exact ai dedus ca sunt ingrijorat de siguranta mea pe strada?

 

Si nici nu incerc sa te conving, de-aia ti-am si spus sa mergi cu Domnul, cum vrei tu, fara sisteme proaste..

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Va rog eu lasati topicul curat. Daca aveti pareri de G21/G20, de sfaturi pentru achizitie, nu ezitati sa le scrieti.

 

PS: As ruga un admin sa curete anumite postari. V-ati contrazis, ati citit fiecare punctul de vedere al celuilalt si e ok.

Sunt sigur ca peste timp o sa fie alti oameni care isi vor pune intrebarile pe care mi le-am pus si eu si ar fi eficient sa citeasca tot aici, nu sa redeschida un topic nou.

Mersi

Edited by g.popovici
  • Like 4
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

bimmer, tu chiar citesti si incerci sa intelegi ce scriu altii, sau ai o conversatie tu tine insuti?

 

Nu, am o conversatie cu tine.

Tocmai ti-am pus si adus niste argumente prin care am incercat sa iti arat ca nu sunt deloc un sofer caruia ii lipeste sau simte lipsa unora chestii care costa mult prea mult pentru a intra in categoria utila.

 

Tu ai spus ca te-a ferit de accident. Eu as zice decat eceste chestii nu te fac decat mai lenes si neatent.. dar hai sa nu mai vorbesc singur.

Incheiat.

 

Sa curete adminii ce doresc desigur.

 

Popovici, pana la urma G20/21 se pot lua si FARA aceste gadget-uri. Asa ca mai usor cu parerea prin care cu cat e mai dotat cu atat merita mai mult, sau mai putin de fapt..

Nu am vrut decat sa REAMINTESC ca un sofer (de

G..) se descurca foarte bine si fara aceste imbunatatiri.

Altora nu le convine ca am dreptate.

 

Stai linistit, nu va fi asta ultimul topic despre G20.

 

Hai sa pun o intrebare.

Cate masini ies din fabrica cu aceste functii, AEB sau Line Assistance.. standard din fabrica!?

Sunt foarte curios sa aflu.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 9
Link to comment
Share on other sites

Dragii mei, tehnologia avanseaza ... mie unul nu mi convine sa dau acum o caruta de bani pe un G20 fara dotari, ca mai apoi poate peste 1 an sau 2 sa vad dotarile ( pe care le as fi putut avea pentru cateva mii de euro ) la un Renault, Opel ... etc !

 

Merg pe ideea ca in masura in care ti permiti, e bine sa cumperi o masina cat mai bine echipata - eu unul m am saturat f repede de F30 LCI ( si veneam de pe un Astra 1.9 CDTI pe care l am condus mai bine de 10 ani ) pentru ca nu avea o multime de chestii/optiuni ... asa cum s a mai spus pe aici, o masina BMW fara dotari devine in foarte scurt timp o masina banala !

 

Stiu, nu vei avea nevoie de toate acele optiuni, dar e mult mai bine sa existe acolo. Cum vei deschide o trapa la o masina care nu are trapa ?

 

Eu, dupa doar 3 ani si jumatate de condus BMW m am cam lamurit, ori cumpar o masina aproape full options, ori trec la alta marca !

 

Fiecare e liber sa faca ce vrea si cum vrea, nimeni nu poate decide pe banii tai ce masina sa ti alegi ! Optiunile la un BMW nu sunt ieftine si se mai pot defecta ( cu cat ai mai multe cu atat sansa de a se strica ceva e mai mare ) !

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.