Jump to content

Nelamurire dimensiuni anvelope BMW X3


sirViezure

Recommended Posts

Salut, forum!

 

Sunt proaspatul posesor al unui BMW X3 din 2015.

Dilema mea este ca trebuie sa-i cumpar anvelope de iarna si nu stiu exact pe ce dimensiuni sa merg.

 

In acest moment, masina are pe spate anvelope 275/40 R19 101Y Runflat si pe fata 245/45 R19 98W Radial Tubeless.

 

 

Intrebarile mele sunt:

 

1. Sa merg tot pe dimensiuni diferite de anvelope?

Venind de pe alta marca de masina, mi se pare ciudat lucrul acesta, iar problema pe care o vad este sa gasesc acelasi producator de anvelope si acelasi model, doar dimensiuni diferite.

 

2. Daca merg pe o singura dimensiune pentru toate cele 4 anvelope, tinand cont ca am jante de 19, pe ce dimensiune sa merg?

Sincer, m-am incurcat putin cu intelesul valorilor trecute in carte.

Intuiesc ca 245/45 R19? Indicele de sarcina si viteza este relevant?

 

3. Runflat si Radial Tubeless am citit ca-s lucruri usor diferite. Ce tip de anvelope sa cumpar pana la urma? RF, RT, normale?

 

 

Multumesc frumos pentru ajutor!

post-103602-0-27589100-1636707595_thumb.jpg

post-103602-0-66937500-1636707598_thumb.jpg

post-103602-0-98232400-1636707601_thumb.jpg

post-103602-0-03379700-1636707606_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Eu o sa abordez problema putin diferit.

 

Depinde ce vrei:

 

- vrei legalitate, siguranta, parametrii tehnici optimi, consum "de fabrica", demaraj "de fabrica", confort ?

 

...atunci iti recomand sa mergi pe aceleasi dimensiuni toate 4 conform C.I. dar nu dimensiunea din foto de la "optionale" ci da o pagina inapoi. In plus, cauta pe internet valorile J si ET specificate de producator pt jante pt modelul tau si compara cu ce ai pe masina.

 

- vrei aspect ? (si saraca marca BMW pot spune ca e cea mai chinuita la capitolul asta dintre toate marcile ce le vad pe sosele)

 

...daca "aspectul" primeaza si ce am scris anterior "nu te intere", atunci liber la imaginatie ! Poti pune orice intra sub aripa si se poate invarti.

 

Ma rezum doar sa-ti atrag atentia la o zicala - "baba sufera la frumusete".

 

In momentul cand nu respecti J-ul si ET-ul jantelor calculate de constructor ca fiind optime ...cred ca vrand-nevrand vom mai discuta aici pe forum pe motiv ca:

 

- dinamica ciudata a masinii in conditii extreme (viraje luate brusc, franari violente, etc)

- consum mare /demaraj greoi

- stres marit si uzura prematura pe sistemul directie

- rigiditate masina cu efect asupra coronitelor dentare si a vertebrelor coloanei.

 

Deci mergi pe "cuminte" si legal ...sau mergi pe "figuri". Nu (te) judec - fiecare face ce vrea ...dar stie ce face ?

 

Eu de ex (comparativ) ma invart la diametre mai mici (e90).

 

In C.I. la rubrica "baieti cuminti" le am pe 16. La "optiuni" am si pe 17. Am inteles ca unii au si 18, eu nu am.

 

"Boala" mea e garda coborata. Cu cat mai joasa e masina, mai "low", cu atat sunt mai fericit desi doar dezavantaje am din cauza asta privind drumurile din Ro si specificul drumurilor mele.

Masina am cumparat-o cu 2 dimensiuni diferite (iarna) - 205 fata/225 spate (16) - (noroc ca J-ul si ET-ul jantelor corespundeau producatorului toate 4)

 

Ok, a venit prima vara, imi trebuiau gume, am cumparat cf. C.I "pe 16" ...si masina a devenit glont !

Evident, puteam pune legal 17 conform C.I. dar pe langa alte jante ce trebuiau cumparate... am garda coborata cu arcuri sport de M3 si m-am gandit ca 17 mi-ar sporii rigiditatea.

Pe 16 cu arcuri sport sunt la limita, intre confort si sport ...cu 17 probabil mi-as fi resimtit coronitele dentare.

 

Am preferat normalul, legalitatea si maximul eficienta si siguranta rutiera si am lasat pe planul 2 "aspectul". Un rationament "idiot" ar spune unii... Pt ca nu ? La ce dracu' ti-ai luat BMW daca nu-l cracanezi maxim si nu freci cu buza jantei pe jos ?

 

Cam despre asta e vorba - cuminte si "safe" pt tine si masina ...sau aspect "pt altii" pt ca tu oricum nu vezi rotile de la volan.

Oricum ideea e aceeasi - cu cat cresti dimensiunile rotii, cu atat castigi la "aspect" dar pierzi la eficienta, siguranta si confort.

 

PS - runflat presupune o sarcina in plus pe motor.

Edited by 13NCU
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ba da, e ok, scuze, m-am exprimat eu putin ciudat. E ok si cu 19, evident sunt legale avandu-le si in CI, se incadreaza si in siguranta dar "impacteaza" asupra performantelor masinii ...doar ca intr-o toleranta admisa. Adica masina va fi operationala pt tine in viata de zi cu zi dar nu la maximum de eficienta si performanta constructiva.

 

Ca ex:

Daca vei rula cu o masina cu roti pe 16 (dimensiunea oficiala de productie/livrare) si apoi le vei inlocui cu roti pe 18 (pastrand proportiile aferente) ...ai sa vezi ca testul te va pune pe ganduri. Nu poti avea si performante maxime, si aspect, si confort, si sport, si economie, si stabilitate toate deodata - va trebui sa renunti la "ceva" pt "altceva".

 

Asta incercam sa exprim in postarea anterioara si nu prea mi-a iesit.

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

Imi cer scuze pt dublu post dar intre timp a trebuit sa ma ocup de espresso cafea.

Buna dimineata ! :)

 

Am dat acum o cautare aiurea si am ales la intamplare din autodata un X3 (F25 LCI, FL 2014) si cica "oficial" se livreaza cu:

-225/60R/17/99V

-7,5Jx17

 

Nu stiu daca fix asa e si in realitate si masina se livreaza in mod curent cu aceste dimensiuni peste tot in lume dar admitem ca ar fi asa.

 

Ok, in acest caz, cu aceasta dimensiuniune constructorul a incercat sa multumeasca un segment cat mai mare de cumparatori ...adica si pe un pensionar care merge in parc, si pe o d-na contabila in drum spre serviciu, si pe un tinerel mandru de SUV-ulețu' lui, etc.

Pe aceasta dimensiune masina e echilibrata tehnic cel mai bine ajungandu-se la o exploatare cat mai eficienta, bine-inteles, cu mici "ciupeli" de unde se poate. Mai corect ar fi spus ca ai cate putin din toate (stabilitate, eficienta franare, dinamica, demaraj, economie combustibil, confort, etc)

 

...odata cumparata masina de un client intra in scena amprenta personala, "mancarimile in fund" si personalizarea ...pt ca nu ? Unu' vrea aspect beton cu jante mari, altu vrea garda coborata, altu' inalta ...unii sunt morti dupa stabilitate, directie laser si rigiditate ...altii vor doar sa ajunga din A in B cu ceșcuța de cafea pe bord ....nah, suntem diferiti.

Dar revin - dimensiunea de livrare e cea mai "safe", eficienta, economica si beneficiezi cel mai bine de performantele masinii.

 

De cate ori am cumparat un SH am incercat sa caut o masina cat mai aproape de original si uneori m-a costat mult stergerea amprentei fostului proprietar care a pus pe masina jante "faine" dar total aiurea ca si valori tehnice cerute de constructor.

 

De aceea ti-am indicat anterior - cauta pe internet valoarea J si ET a jantelor puse de fabricant pe masina ta la iesirea pe poarta fabricii si compara echivalent cu ce ai pe masina. Acesta e punctul de plecare in toata povestea asta.

 

Apoi (pt ca am omis) - da, indicele de sarcina si viteza sunt foarte importante si ar fi bine sa le respecti intocmai ! Nu la gume faci economie ...ci la un spalat, la presuri, la orice, dar nu la gume.

 

Personal nu sunt adeptul a dimensiuni diferite pe cele 2 punți, gasesc acest lucru neeconomic + batai de cap si totul doar pt un mic adaos de tractiune.

Cu atat mai putin sunt adeptul a gume diferite ca si constructie (runflat pe o punte, radial tubeless pe alta)

 

Runflat sunt mai greoaie si implicit afecteaza dinamica masinii - a fost gaselnita BMW pt a ne lasa fara cric si roata de rezerva.

 

Revenind

 

Dupa ce ai aflat J si ET-ul oficial al masinii si chiar ai jante potrivite, da poti pune 19 legal si in siguranta dar fi convins ca vei afecta eficienta masinii ...insa castigi aspect, stabilitate, eficienta franare + vibratii, rigiditate, stres pe componentele directie/rulare/suspensie, consum combustibil, etc.

 

In principiu, ori 17, ori 19, diametrul intregii roti nu se modifica decat cu cativa milimetrii (daca respecti echivalentele tehnice - vezi pe internet, gasesti calculatoare de echivalenta) ... "creste" doar janta si "scade" cauciucul - diametrul rotii ramane cam la fel.

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

eu am mers pe dimensiunea scrisa in talon, la anvelope de iarna, nu am pus altceva. Nu ma leg la cap aiurea când nu ma doare cu alte dimensiuni, care nu sunt trecute în Civ. Risti la un control in trafic sa iti retina talonul și sa iei amenda.

Amortizoarele sunt la mine aftermarket, dar asemănătoare la caracteristici cu cele ale mașinii de fabrica, arcurile sunt cele ale mașinii.

A zis bine colegu mai sus, dacă ai alte suspensii sport, cu jantele pe 17 posibil sa o faci mai rigida.

Edited by Popescu 76
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.