Jump to content

N47 tremura la relanti


Marius GBA

Recommended Posts

Acum cateva zile am dat un Vw la schimb pe un BMW E90 N47 318D din 2007.De 2 zile,tremura la relanti de zici ca se dezmembreaza masina;

 

-porneste la sfert,acul turometrului nu oscileaza,

-intre 950-1000 rpm,tremura cel mai rau.

-am tras mufa cu 3 fire din rampa comuna si parca dispare un zgomot,

-am tras fiecare mufa de la fiecare injector si mai rau tremura,deci injectoarele gandesc ca lucreaza ok,

-am pus si un tester si se incadreaza intre valori;

-din cand in cand mai apare martorul acela cu filtru de particule;eroarea 452A mi-a disparut;

-de cand am luat BMW-ul,2 zile a mers foarte rotund motorul,fiind foarte entuziasmat de primul meu BMW din viata mea!

-ce sa fie?

post-103683-0-05322800-1637522263_thumb.jpg

post-103683-0-43952700-1637522267_thumb.jpg

post-103683-0-38508300-1637522272_thumb.jpg

post-103683-0-26813800-1637522284_thumb.jpg

post-103683-0-15264600-1637522557_thumb.jpg

Edited by Marius GBA
Link to comment
Share on other sites

N47 mai ales are probleme foarte mari cu spanul, de cele mai multe ori se depisteazĂŁ foarte greu de unde provine problema.

 

Piesa cauzatoare de Șpan fiind pompa de combustibil din rezervor, din ce m am documentat.

 

Spanul este cauzat de pompa de inalta presiune, se "mananca" acea cama care actioneaza pistonul pompei.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am inteles ca aia de low pressure pe ceva forumuri din afara, dar nu te contrazic, probabil sa nu mi amintesc, a fost acum 3-4 ani minim aceea cautare.

 

Exact Alex, pe lângĂŁ ca se strica pompa, produce si Șpan, eu asa știam, nu vreau sa ma apuc acum sa caut, puteți sa cĂŁutați voi sa ma corectați sau sa mi dați dreptate.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

La cealalta masina din semnatura am avut parte de neplacerea asta (900 euro, cu piese sh) la doar 7k km de la achizitie, masina adusa direct din Germania.

Prima data s-a aprins spirala, dupa ceva timp, nu mai vroia sa porneasca, uneori, dupa aceea, check engine, plafonare si, preferata marcii, platforma. Pompa de inalte, rampa, injectoare si, pe langa 60 litri de motorina, pompa din rezervor. O posibila cauza o reprezinta neamorsarea circuitului de carburant din program si datul la automat zeci de secunde (desi, la mine, fusese schimbat doar o data filtrul de motorina). Mai degraba greseli de proiectare ale vremurilor de atunci. Nu credeam sa aud si la BMW de asa ceva.

 

Aici pare sa fie altceva, nu ca as avea eu expertiza.

Link to comment
Share on other sites

Pana acum alimentam exclusiv cu Efix 55 de la Rompetrol, motorina destul de scumpĂŁ, cu conținut 0% de biodiesel. In mintea mea credeam ca așa protejez dpf-ul. M-am pus pe citit un pic cum influenteazĂŁ cantitatea de biodiesel calitatea motorinei și am aflat așa:

-motorina ce se vine de câțiva ani prin lume e de tip ultra low sulphure, adicĂŁ are conținut f scĂŁzut de sulf

-Cantitatea de sulf are legĂŁtura oarecum cu gradul de lubrificatie ( nu intru in detalii tehnice, se gasesc informații pe net)

-ca sa se compenseze scĂŁderea gradului de lubrificatie odatĂŁ cu scĂŁderea Conținutului de sulf, producĂŁtorii au ĂŽnceput sa adauge o cantitate de biodiesel https://core.ac.uk/download/pdf/82000191.pdf

 

 

Așa ca, trag concluzia ca motorina aia scumpĂŁ de la Rompetrol mai rĂŁu face unor sisteme de injecție precum cel al motorului N47. Nu stiu dacĂŁ e placebo, dar ultimele doua dati am alimentat cu motorina normala și parca trage mai bine mașina. De acum am sa alimente numai cu motorina care are și biodiesel in compoziție.

Link to comment
Share on other sites

Pana acum alimentam exclusiv cu Efix 55 de la Rompetrol, motorina destul de scumpĂŁ, cu conținut 0% de biodiesel. In mintea mea credeam ca așa protejez dpf-ul. M-am pus pe citit un pic cum influenteazĂŁ cantitatea de biodiesel calitatea motorinei și am aflat așa:

-motorina ce se vine de câțiva ani prin lume e de tip ultra low sulphure, adicĂŁ are conținut f scĂŁzut de sulf

-Cantitatea de sulf are legĂŁtura oarecum cu gradul de lubrificatie ( nu intru in detalii tehnice, se gasesc informații pe net)

-ca sa se compenseze scĂŁderea gradului de lubrificatie odatĂŁ cu scĂŁderea Conținutului de sulf, producĂŁtorii au ĂŽnceput sa adauge o cantitate de biodiesel https://core.ac.uk/download/pdf/82000191.pdf

 

 

Așa ca, trag concluzia ca motorina aia scumpĂŁ de la Rompetrol mai rĂŁu face unor sisteme de injecție precum cel al motorului N47. Nu stiu dacĂŁ e placebo, dar ultimele doua dati am alimentat cu motorina normala și parca trage mai bine mașina. De acum am sa alimente numai cu motorina care are și biodiesel in compoziție.

 

Salut, ca o observatie la analiza ta pe compozitia motorinei din comert, este foarte ok, doar ca e vorba de motoarele de generatie mai veche nu de cele mai recente de gen N47. Tocmai de aceea cei care au motoare de dinainte de N47 obisnuiesc sa adauge ulei 2T in amestec cu un plin de motorina fiindca in acele vremuri nu exista motorina de acum fara sulf si alte substante existente la acea data. Eu cred ca la noi eate vorba in principal de anumite comportamente date de factori sociali cum ar fi lipsa fondurilor necesare unei ingrijiri corespunzatoare a acestor autoturisme pretentioase din pct. de vedere al intretinerii zilnice. Am de a face zilnic cu proprietari de BMW-uri de toate varstele, majoritatea nu deschid cu lunile capota, totul e plin de pamant, nu praf in compartimentul motor. Majoritatea vine cu rezervorul pe rosu, asta spune tot despre posesorii de BMW din Ro, vrem BMW dar nu avem bani de bicicleta, punem termostate de 120 ron cand pe original costa 230 ron si alte exemple.

In momentul in care vom intelege ca suntem prea saraci ca sa cumparam lucruri ieftine, poate ca totul se va schimba.

 

Drumuri bune tuturor!

 

PS: era si un banc in urma cu 2-3 saptamani, auzi prietene, stii ca s-a scumpit motorina cu 2 lei pe litru? Nu ma intereseaza, eu tot de 25 lei bag....

 

Spor.

.

Edited by Ali
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Da, asa e, multi proprietari nu isi permit sa intretina masina cum trebuie. Nici macar nu e vorba de bmw, orice alta marca ar avea tot cu cele mai ieftine piese ar intretine-o.

Revenind la cat de multa lubrifiere ofera motorina, stiu de faza cu uleiul 2T pe care cei cu motoare mai vechi ( de ex: M47, Euro 3 de pe E39, cu pompa de injectie Bosch) il adauga pentru a creste gradul de lubrifiere fiindca pompa de motorina are ungerea asigurata tocmai de motorina in sine. Stiu ca la motoarele mai noi, gen N47, mai ales din cauza DPF-ului nu se adauga acel ulei 2T, fiindca arderea lui infunda repede filtrul. Asa ca nu recomanda nimeni adaugarea uleiului 2T, daca ai N47.

 

Totusi, din ce am studiat, si pompa de injectie a motorului N47 isi face ungerea prin motorina injectata. Chiar am citit ca cei care au avut probleme cu spanul, au patit sa alimenteze cu motorina proasta in prealabil ( poate cu apa provenita din condes???).

 

Pe logica asta am tras concluzia: din moment ce biodieseulul adaugat de catre producatori creste gradul de lubrifiere, atunci pentru pompa de injecte a motorului N47 e mai ok sa alimentez cu motorina B7 ( 7% biodiesel), decat cu motorina B0 ( 0% biodiesel), motorina care oricum e si mai scumpa si se gaseste doar la Rompetrol. Mai mult, din ce am mai citit, biodieseul nu infunda mai repede DPF-ul, mai degraba strici dpf-ul folosind masina pe drumuri scurte prin oras. Si pentru a reduce riscul de a prinde motorina dintr-un bazin care s-a format condes, cel mai bine e sa alimentam de la statiile cu mult trafic si cu sortimentul cel mai cumparat de toata lumea. Mai putina lume alimenteaza cu motorina cea mai scumpa ( mai ales in ultima perioada cand preturile au crescut mult), decat cu motorina normala.

Edited by toffefe
Link to comment
Share on other sites

Stiu ca la motoarele mai noi, gen N47, mai ales din cauza DPF-ului nu se adauga acel ulei 2T, fiindca arderea lui infunda repede filtrul. Asa ca nu recomanda nimeni adaugarea uleiului 2T, daca ai N47.

 

 

Da, asa nu recomanda nimeni.. :poke: :training:

 

Curand un B47 va primi ce nu a primit in viata lui pentru tot restul vietii lui ;) ulei 2T de calitate superioara.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

nimeni dintre sursele la care ma raportez eu si am incredere ca is bazeaza concluzia si pe ceva studii, nu doar: "am incercat eu si 1 an cat a fost masina la mine nu am avut probleme" :)

Hello,

Folosesc ulei 2T la M47 de probabil peste 7 ani!

Cu rigurozitate maxima; sunt la a al 4-lea bidon de 5 litri!

 

Motorul trage, zero probleme, are 460k km. Trece la veeificarea noxelor cu steagul sus. ;)

(Daca ai curiozitatea sa afli cautand in postarile mele ce problema am avut eu o data.. putem discuta, daca esti interesat..)

 

Sa fi avut N47 si sa fi aflat ca pompa face span.. dublam cantitatea de ulei 2T (glumesc).

 

 

 

O.T.

Am pompa de motorina M47 de inalte de vanzare care e perfect functionala dupa peste 350k km.. ;)

Careva curios?

O sa o prinda rugina daca mai sta mult pe raft in garaj..

 

(B47 va primi Jaso FD, ca sa nu creez ingrijorari in altii. ;)

M47 doar FB ca mai mult nu-i trebuie)

 

Apropo de span, ca am vazut ca asa a alunecat discutia, filtrul de motorina nu face nimic?

Intreb si eu. Probabil filtru e pe tur pus, nu!? Asa ca spanul facut de pompa din rezervor, daca e facut.. e oprit de filtru, ca multe alte chestii din motorina bagata in rezervor, nu?

 

Sa va mai spun ce mi-a facut mie filtrul de motorina? Va las sa aflati voi.. ;)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Voi faceti confuzii intre pompe.

 

Una e in rezervor (pompa de transfer/pompa de lift, sau cum o mai numesc unii) ...si alta e pompa "de inalte" - si asta produce șpan.

 

Degeaba ai filtru pt ca nu e pozitionat intre pompa de inalte si injectoare - deci prin urmare șpanul produs se duce fix inspre injectoare.

 

Eventual, șpanul "refuzat" de injectoare se intoarce pe retur in rezervor si la urmatoarea antrenare pe tur spre motor e retinut de filtru ...dar cam inutil pt ca injectoarele deja au luat-o pe aratura.

 

Si nu "probabil" ci SIGUR mereu filtrul e pus pe "tur". Ar fi aiurea sa ai un filtru pe retur.

Edited by 13NCU
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Popescu, pune orice marca dar care sa fii sigur ca certifica ca e cel putin Jaso FC (norma japoneza specific motociclete), daca masina are dpf.

 

Ncu nu confunda nimeni nimic.

Ca si postarea mea in care "cer" sa nu uite de filtru cand vorbesc unii de span produs de pompa din rezervor si tu, dai apa la moara..

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Boss, ca de obicei, vorbesti din teorie dar practica iti pune piedica.

LasĂŁ asa.

 

Si vezi ca nu normativul FC face diferenta ci punctul de inflamabilitate al uleiului 2t.

Pt ca la asta se rezuma tot - cat de repede se aprinde adaosul de ulei 2t si ce reziduri lasa.

Edited by 13NCU
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.