Jump to content

Franare


Recommended Posts

Buna seara, am si eu o problema si anume atunci cand franez, masina franeaza destul de ciudat. Totul a inceput cu schimbatul anvelopelor deoarece la viteze de peste 120 km/h masina vibra in ultimul hal si nu se putea merge cum trebuie cu ea, am rezolvat problema dupa ce am schimbat toate cele 4 anvelope (domnul de la vulcanizare mi-a spus ca toate anvelopele erau deformate), tin sa precizez ca sunt noul proprietar si masina nu a ajuns din vina mea asa. Dupa ce am rezolvat problema cu anvelopele si cu vibratiile care apareau la viteze de peste 120km/h s-a mai diminuat putin si franarea "in suturi". Am lasat-o putin moale cu franarea aceasta in suturi si am fost sa ii schimb kit-ul la caseta de directie la un service specializat bmw. Acolo i-am explicat baiatului care s-a ocupat de schimbarea kit-ului la caseta de problema asta cu franarea in suturi(spun asta deoarece masina nu franeaza lin ci sacadat), iar el mi-a spus ca nu este neaparat de la placute si discuri ovalizate ci aceasta problema ar putea sa fie si din bucse / brate. Acum vreau sa va intreb pe voi..., baiatul de la care am cumparat masina a schimbat bratele acelea superioare si a pus niste brate din punctul meu de vedere mediocre/slabe TRW, baiatul de acolo mi-a zis ca doar cele originale sunt bune deoarece cele aftermarket au bucsile foarte moi iar atunci cand motorul se incalzeste automat degaja caldura spre ele se inmoaie si ele si automat am o franare sacadata. Am tinut sa intreb si pe cineva de aici inainte de a lua decizia sa schimb discurile/placutele sau bratele. Tin sa precizez ca masina atunci cand este rece franeaza super bine fara nici macar o problema, volanul nu trepideaza absolut deloc indiferent de viteza,nu simt bataie in pedala de frana. Franarea aceasta incepe sa se simta atunci cand merg cu masina si se incalzeste si atunci cand de ex: pun o frana de la 140 la 80 face foarte urat fata, franeaza neuniform si automat produce niste vibratii. Imi cer scuze ca am scris atat de mult, dar am incercat sa explic cat mai complex problema sperand ca ma poate ajuta cineva. Multumesc frumos si astept raspunsuri/pareri.
Link to comment
Share on other sites

Astepti raspunsuri si pareri, unde ? ...pt ca ai mai deschis topicuri si pe alte sectiuni cu aceeasi problema si chiar nu inteleg de ce. Aici nu functioneaza principiul "mai multe topicuri, mai multe șanse" ci chiar dimpotriva !

 

Ai topicuri unde aprox prin 4-6 Nov zici pe unele ca ai rezolvat problema, pe altele ca nu. Sau nu e vorba despre aceeasi masina ?

 

...nu ai cum sa ajungi sa circuli cu 4 anvelope deformate decat daca esti cioban si iti urasti maxim masina (ok, am inteles ca asa ai cumparat-o) ...sau poate inainte de vanzare masina a fost "echipata" cu anvelope de la tomberonul unei vulcanizari, caz in care tot o chestie de ciobanie este. Ar mai fi faza sa fi stat masina nemiscata vreo 3 ani ceea ce nu prea cred.

 

... "d-ul de la vulcanizare" se simtea insingurat si avea chef de vorba ...si la fel si "baiatu' de la service" (pe viitor orienteaza-te spre oameni mai veseli, mai realisti si mai optimisti)

 

Revenind

 

Iti fac o simpla sugestie - ia un pix si o foaie si noteaza pe ea (cu liniuta de la capat) orice piesa/organ/ansamblu ce SE INVARTE sub masina in timpul deplasarii si apoi te apuci sa le verifici pe rand (nu pe forum ci in realitate ma refer)

 

Ex:

- anvelopa (specificatii corespunzatoare, calitate, conformitate)

 

- janta - verificata intai "goala" pe masina echilibrat si apoi si echipata, verificate specificatiile impuse de constructor (raza, latime, valoare ET/IS), vazut daca ai distantiere si/sau inele centrare si urmarit eliminarea lor (caz nefericit pt ca implica achizitia de alte jante)

 

- discuri ...rulmenti ...cardan ...butuc..

 

Incepi in verificari cu ce e mai usor si mai putin costisitor si progresezi spre celalalte pana acoperi lista.

 

Nu merge cu faza cĂŁ "discurile sunt schimbate de o luna, nu mai verific" ...trebuie luat tot la pipait.

 

Bafta.

Edited by 13NCU
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am pus aceasta intrebare crezand ca si alti colegi au avut problema asta sau macar ceva similar :) jantele sunt indreptate, anvelopele pe care le-am pus sunt noi, cardan ok flanse ok brate bucsi rulmenti ok singura problema este cu acest set de brate care a fost schimbat si nu am idee in ce mod si cat de bune sunt daca nu sunt originale, suportii de motor trebuie sa ii schimb si atat :) .
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.