Jump to content

Motor bun pe termen lung pe e46


Cosmin0725

Motor fiabil pe termen lung, ok la intretinere  

17 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Salutare! As vrea sa incep prin a spune ca stiu ca mai sunt ceva topicuri pe tema asta, dar nu am gasit ceva in contextul in care ma intereseaza pe mine.

Vreau sa imi achizitionez in viitor, eventual cand mai trece si agitatia cu pandemia, un e46 stock pe care sa il reconditionez in timp si sa il pastrez cat de mult voi putea.

 

Unde sunt cel mai nehotarat si vreau sa va cer parerea este partea de motorizare.

Am de gand sa o folosesc ca masina de weekend, poate un timp si ca daily, dar in mare am de gand sa fac drumuri mai lungi, asa ca nu vreau sa ma lase in drum. Nici pe partea financiara nu as vrea sa fie un efort prea mare, deci cred ca un motor pana in 2L ar castiga lupta cu timpul, altfel mergeam direct pe 325i, dar nu stiu daca merita L6.

 

Am sa va spun ce stiu eu pana acum, as fi bucuros daca ar fi proprietari sau oameni care au avut legatura cu ele si imi pot spune daca am inteles bine care este treaba si ce experienta ati avut cu ele.

 

N42/6:

Motorul care sta in teorie cel mai bine pe partea de costuri/putere daca a fost intretinut ok si ii rezolvi problemele cu valvetronicul, din ce am citit pana acum nu ar avea alte probleme, dar chiar este asa bun precum suna in teorie unul intretinut? oare se vor gasi piese ok pentru acele sisteme complexe peste multi ani?

 

M43:

Acesta suna cel mai bine pe termen lung, un motor foarte simplu, problema fiind puterea, dar nu tin asa mult sa am o racheta. Problema mai mare ar fi lipsa obd2 la nonfacelift (iar aici sunt curios cat de mult ar ajuta totusi mufa asta daca as lua un facelift) si lipsa cruise control (am vazut ca unele il au, exista modele care il au din fabrica? De pus pare complicat).

 

M52TU/54:

Pe partea acesta L6 desi sunt foarte multi fani am citit si chestii nasoale precum multi senzori si costuri ridicate fata de L4 dupa atata timp. Sunetul este genial, puterea la fel, dar pe langa costuri se adauga si consumul cu 1-2l mai mult decat la L4. Sunt asa mari costurile in realitate sau fanii au dreptate si chiar merita mai mult decat L4? acel 2.0 e prietenos cu taxele, dar la nonfacelift mai adaugam si partea cu puntea spate care se rupe si este foarte costisitoare, dar sa zicem ca se poate verifica la achizitie.

 

In final mie imi este cam greu sa ma decid si vreau sa apelez si la parerea voastra, apreciez orice raspuns.

Iar ultima intrebare pentru cei care le-au detinut, este un compromis mai bun coupe-ul? Diferenta aceea de confort compenseaza indeajuns la stabilitate in curbe? Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

M54B25, M54B30 sunt referinta pentru acest model; daca vrei doar fiabilitate, si nu vrei si ceva acceleratie/performante, si cauti ceva clasic, M43B19 e alegerea( insa e prezent doar pe modelele nfl).

M52TUB20...are 6 cilindri, sunet aferent, e fiabil, insa performantele sunt la nivelul anilor 90, consumul e ridicat (prezent doar pe nfl)

M54B22....ok-ish, are ceva putere/cuplu/rafinament, insa la acelasi consum/impozit, mai bine iei un M54B25

Posed un N42, insa nu e un exemplu de fiabilitate, e un motor complex, consuma putin, are cuplu destul de jos, insa parerea mea este ca nu a fost suficient de atent proiectat, prima generatie de vanos+valvetronic, multe scurgeri de ulei...

 

Coupe vs sedan vs touring, la varsta masinilor, conteaza mult starea tehnica, ansamblul suspensie/directie, un coupe obosit cu suspensie m poate ajunge usor in porumb vs un sedan cu directie/suspensie noua....la varsta masinilor trebuie sa te pregatesti sa investesti serios in piesele acestea.Au inceput sa creasca substantial preturile la e46....fara 8000 euro nu gasesti un model in stare buna.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Cel mai bun motor este cel cu km putini.

 

Cauta pe mobile o masina care vrei tu cu km sub 80 mii sa zicem, apoi aceeasi masina in jur de 250 mii si o sa intelegi de ce e la juma’ de pret.

 

Corect ce zice @Eugen B, dar un 2.5, 3.0 intretinut e la pret de F30.

 

S au scumpit si masinile cu 10% in toata Germania.

Edited by ingineru'
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pret mic, e cazan, pret mare, tot mai bagi ceva bani in ea.

O cumperi fara dotari, nu are nici un farmec, o cumperi full (ca mine), nu te plictisesti cu reparatiile.

 

Ca alegere, eu avand motor de 2,5 litri, pot sa-l recomand, este foarte rezistent si duce multi km. Dar are taxe mari si consum (15-16 in oras, 9-11 afara, depinde de marimea pantofului). Insa, daca nu te impacteaza acest lucru, atunci merita.

 

Pretul? Greu de spus daca a sarit sau nu. Ca idee, eu nu as da masina mea sub 9k euro, :) (masina chiar face banii astia, la ce vad pe mobile.de, dar, doar cine ma cunoaste si este si pasionat poate ar da banii astia, altfel ... 2,3k euro, maxim). Valabil si pentru celalta din semnatura, la ce cazane sunt pe piata.

 

P.S. Desi tin enorm la ambele si le ingrijesc, daca as da timpul inapoi, nu cred ca as mai cumpara o astfel de masina

 

P.P.S. Daca nu ai mecanic si nu te pricepi va fi cam nasol

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

200k de kilometri la un e46 sunt foarte ok. Înseamnă 10k pe an. Aș evita e46 cu km puțini. Sunt de obicei mașini în care nu s-au băgat bani deloc, direcție, suspensie îmbătrânită. Circuit de răcire îmbătrânit, foarte important acest aspect la BMW din cauza designului prost, toate racordurile sunt din plastic. Devin casante, pierd antigelul sau pleznesc in mers. Schimb de ulei odată la 2-3 ani și preț de achiziție mare. 

Un e46 in general va fi o gaură de aruncat bani. Partea bună este că vor urca in valoare. Așa că cel mai bine este una cu cel mai mare motor pe care ți-l permiți. Eu am un E36 , la mine de 12 ani, a mâncat în medie 5-600 de euro în reparații pe an( fără consumabile). Este doar un 318i. Dacă era 328, i se tripla prețul de achiziție până acum.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.