Jump to content

Inlocuire volant s iambreiaj


slick_001

Recommended Posts

Salutare . Am un e46 ,320i ,2003,m54 si de la o vreme am obs urmatoarele :

 

- la plecare de pe loc vibratii puternice ,scap de ele doar marind turatia si ambreiajul tinut apasat spre cursa sfarsit ,mai mult .

 

- un sunet ,un scartait mai mult,atunci cand apas ambreiajul .

 

- agata atunci cand vreau sa bag in viteza 1a.

 

- lipsa de putere ,adica masina urca in turatie ,dar nu prea mai are puterea de altadata . probabil aluneca ambreiajul ,dar nu sunt sigur .

 

- la relanti joaca un pic rpm-ul . asta nu stiu daca este simptom de ambreiaj sau volanta .

 

Este cu adevarat ambreiajul ? Am citit un pic paici pe colo si unii spun ca ar fi si volantul . Si oricum este bine sa schimbi si ambreiajul si volantul in acelasi timp ,pt o treaba asa cum trebuie .

 

Pt cei care ,probabil,a-ti mai avut ceva probleme de genuil asta ,va rog sa imi dati un sfat .

 

Si inca ceva . LUK sau Sachs pt volant -ambreiaj ? Si cam cat ar costa manopera pt toata treaba asta .

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

masina nu se repara gratis pe forum. Iti trebuie bani pentru piese și manopera de înlocuit , nu crezi?

 

 

frate ,ce m-ai luminat . chiar nu m-am gandit ca trebuie bani ..esti foarte inteligent . ms frumos ca mi-ai deschis ochii .

 

nu incepe cu bascalie ,ca nu e frumos .

Edited by slick_001
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

nu mai puneti omul sa schimbe volanta !!!

masina este pe benzina... nu trebuie sa schimbe nicio volanta.

volanta in cazul motorului M54 este o disc de fier cu zimti fara arcuri si lamele ca la diesel.

nu prea are ce sa se strice !

in cazul lui trebuie kit ambreiaj: placa presiune, disc, rulment.

spre norocul lui sunt foarte ieftine = 659 lei

uite aici ce trebuie sa cumperi:

https://www.autokarma.ro/cautare-dupa-cod-produs?src=21217523620

 

si daca tot umbli acolo verifica si:

1 - cilindrul receptor ambreiaj de pe cutie, uite aici:

https://www.autokarma.ro/cautare-dupa-cod-produs?src=21526785966

2 - articulatie cardan, uite aici:

https://www.autokarma.ro/cautare-dupa-cod-produs?src=26111227410

 

manopera nu trebuie sa depasesca 500 lei la un service decent

 

succes !

Link to comment
Share on other sites

nu mai puneti omul sa schimbe volanta !!!

masina este pe benzina... nu trebuie sa schimbe nicio volanta.

volanta in cazul motorului M54 este o disc de fier cu zimti fara arcuri si lamele ca la diesel.

nu prea are ce sa se strice !

in cazul lui trebuie kit ambreiaj: placa presiune, disc, rulment.

spre norocul lui sunt foarte ieftine = 659 lei

uite aici ce trebuie sa cumperi:

https://www.autokarma.ro/cautare-dupa-cod-produs?src=21217523620

 

si daca tot umbli acolo verifica si:

1 - cilindrul receptor ambreiaj de pe cutie, uite aici:

https://www.autokarma.ro/cautare-dupa-cod-produs?src=21526785966

2 - articulatie cardan, uite aici:

https://www.autokarma.ro/cautare-dupa-cod-produs?src=26111227410

 

manopera nu trebuie sa depasesca 500 lei la un service decent

 

succes !

E dubla masa M54 sau cel putin la 2.5 eu asa am avut si poate sa crape , ma rog dupa ce desface va vedea, altfel in cazuri extreme poate pica si volanta descrisa de tine patit la E30.

Link to comment
Share on other sites

De la ce sa vina vibratiile puternice daca nu de la volant?

Se stie ca discul uzat la volant normal face doar ca sa patineze nu sa vibreze cum zice OPul.

 

Ce VIN are masina sa ne uitam?

Vad ce pe realoem inca de la inceputul anului au pus volant cu masa dubla.

Asa ca..

 

 

WBAEV11080KK49501 . PE bimmer maniacs mi-au spus ca vibratiile vin de volant ,fara nici un dubiu . din cate stiu volantul este masa dubla .

 

Nu te-a luminat nimeni dar daca nu ai schimbat rumentul de presiune (pentru ca probabil te-ai gandit ca poate nu e necesar.. sa mai salvezi niste bani..) ai fi facut o mare greseala.

Nu ma intrebi de ce?

 

 

nu am schimbat ambreiajul pana acum la masina . nu a fost nevoie ,nu avea vibratiile pe care le am acum , masina tragea foarte bine . acum ma gandesc sa schimb ambreiajul si bineinteles TOOT ce tine de el pt o treaba buna si corecta . daia intreb aici

 

,cum sa fac,sa schimb si volantul chiar daca mecanicul imi va spune ca va mai duce ceva timp sau sa il las asa . ca inteleg ca daca dupa ce schimb ambreiajul cedeaza volantul este aceiasi lucrare pt inlocuire ....

 

Spune-mi de ce ?

 

Volantele cu masa dubla pot avea joc destul de mare, in cazul acesta, nebun sa fii sa nu o schimbi daca tot ai dat cutia jos.

 

 

la fel mi-au spus in alte forumuri despre vibratii ,ca vin de la jocul volantului si ca pt o treaba corecta si asa cum trebuie ,e musai sa schimb volant si ambreiaj si tot ce tine de el .

 

Nu are de ce sa schimbe cilindrul receptor, mai bine schimba furca de banii astia ca sigur nu a fost niciodata schimbata si posibil sa aiba uzura

 

 

ce furca ? cat costa ? este in aceiasi treaba de schimbare a ambreiajului sau este ceva separat de asta ?

Link to comment
Share on other sites

De ce. Pentru ca la o folosire decenta a ambreiajului garantat o sa schimbi rulmrntul de presiune INAINTE sa se uzeze kitul... si daca schimbi kitul cu tot cu rulment. Daramite daca pastrai rulmentul vechi.. si normal, alta manoper sa iti puna al rulment.

Un rulment spart = costuri si mai mari ca ramai acolo unde s-a spart.

 

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=ET15-EUR-11-2002-E46-BMW-320i&diagId=21_0093

 

Furca e piesa 5 din desen iar rulmentul e in fata ei dar se va fixa in furca..

De schimbat si pivotul 6.. ca uzura lui departeaza furca de ansamblul placa de presiune disc.. oricum kitul fiind auto-ajutabil sau reglabil.. se poate sa nu simti.

Fabricantul recomanda si schimbarea pivotului.

 

Acolo nu ai voie sa umbli des, ca e scump.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

da,asa e se schimba pivotul de la furca (o parte e alba din teflon intra in furca,cealalta din fier rotunda cu caneluri intra in carcasa de ambreiaj presat cu mana. Pui acolo putina vaselina speciala de ambreiaj Skf sau ce vine pliculetul de vaselina in kit !

Stie mecanicul ce are de facut :)

Bafta!

Edited by Popescu 76
Link to comment
Share on other sites

Volanta se schimba daca are joc axial si peste 15grd uzura radial cred

Posibil sa ai si tampoanele la motor stricate, la fel cum posibil sa ai si fulia de la arbore uzata, sau sa ai un rahat de volant masa simpla montat pe masina si sa vibreze .... da jos cutia si vezi ce ai pe acolo uzat

Link to comment
Share on other sites

Volanta se schimba daca are joc axial si peste 15grd uzura radial cred

Posibil sa ai si tampoanele la motor stricate, la fel cum posibil sa ai si fulia de la arbore uzata, sau sa ai un rahat de volant masa simpla montat pe masina si sa vibreze .... da jos cutia si vezi ce ai pe acolo uzat

 

 

deci ,eu ma gandeam sa cumpar deja volantul si ambreiajul ,inainte sa o desfaca mecanicul .este ok asa ? sau sa aastept intai sa vad ce imi spune ca trebuie pe acolo ??

 

ma gandeam ca pe langa ambreiaj si volant osa mai am nevoie de cate ceva ...

 

unii mi-au spus zilele trecute ca se poate sa fie doar pistonul si furca si ambreiajul si volantul sa fie ok . se poate si varianta asta ??

 

iti spun simptomele din nou - vibratie la plecare de pe loc . lipsa putere . agata in treptele 1 si 2 . troncane si scartzaie ceva cand apas pedala de ambreiaj ,cand braiez si debraiez .

 

nu se simte miros de ambreiaj . alt test pt ambreiaj era sa bag in o treapta superioara si sa eliberez ambreiajul ,daca moare motorul cika ambreiajul este ok . si la mine face la fel in testul asta ...

 

eu totusi cred ca este si volanta si ambreiajul uzate peste masura . spune-mi si parerea ta .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.