Jump to content

Probleme mari la motor. Please help !


Recommended Posts

Sal tuturor,

 

Am o problema pe care va rog sa ma indrumati sa o rezolv.

Eu o am de un an de la 140K km si am facut cu ea doar 11K. Dupa 3 luni de la cumparare am mai adaugat 2L (!!!) de ulei BMW 4W40 Longlife. Acum 1 luna din nou a mai trebuit sa adaug 2L de ulei.

 

Tot am asteptat sa ajung sa ii fac revizia periodica la AB cand imi apar ledurile galbene ca sa imi dau seama ce are dar mi-a luat-o masina pe dinainte acum.

 

Totul a inceput de doua zile cand mi-a murit motorul de vreo 5 ori la relanti.

Am verificat uleiul si nu ca e sub minim ci nici macar nu atinge tija. Presiune la ulei am ca nu mi s-a aprins martorul desi am testa cu testul 2 de pe OBC ca merg toate becurile. Ulei nu curge pe nicaieri si nu scoate fum deloc.

 

Ce am obervat e ca turatia imi sta prea jos la relanti de cand mi s-a intamplat asta; pe la 500rpm in loc de aprox. 700-800 rpm.

 

Am dus-o la un prieten si a vazut ca e uscat capacul pe unde se adauga ulei (nici macar vapori ci un fel de depunere cu consistenta si culoare ca vaselina) si spunea ca inseamna ca nu ajunge uleiul sus si a mai observat ca are loc absortie de aer pe la orificiul pe unde se adauga ulei.

 

A verificat la filtrul de aer (schimbat de o luna) si debitul de aer tras pe aici este foarte redus, chiar si cand o turam.

 

Concluzia lui a fost ca dintr-un motiv sau altul nu se face circuitul in motor corect.

 

 

Eu m-am gandit asa:

 

Uleiul s-a depus, a avut loc fenomenul de "sludge", detalii aveti aici >>>

http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html

 

si acum am depuneri, uleiul nu s-a dus niciunde ci s-a depus prin motor, de aceea nu mi se aprinde nici martorul de presiune si nu imi apare pe tija pt ca fiind solid nu mai ajunge inapoi in baia de ulei.

 

Maine am programare la un mecanic, dar vreau opinii va rog si o sa va tin la curent cu solutionarea problemei.

 

Mersi mult !

Link to comment
Share on other sites

.

 

 

Maine am programare la un mecanic, dar vreau opinii va rog si o sa va tin la curent cu solutionarea problemei.

 

Mersi mult !

259720[/snapback]

 

Probabil ai blocul motor din Nikasil.Nu cred ca s-a depus uleiul in motor, cred ca l-a consumat.

Nu ar strica sa ii iei o compresie si la rece si la cald.

Link to comment
Share on other sites

Da intr-adevar stiu si eu de problema cu nikasil-ul, dar nu stiam ca asta e simptomologia. Poti sa imi explici te rog cum adica "l-a consumat"? Nu mi-e clar.

 

M-am gandit si eu la testul de compresie, o sa il fac azi (sper) si revin.

Link to comment
Share on other sites

@ Bavaria: am gasit explicatia la ceea ce spuneai tu cu consumul de ulei la nikasil:

 

Some symptoms of the Nikasil problem are rough running at idle and difficult cold starting, both due to loss of compression. In severe cases, the loss of compression is so bad that the engine loses power. Oil consumption increases dramatically as oil is sucked up the side of the leaky pistons. In extreme cases, the compression decrease is so severe the car will not start in cold weather, especially M52 6-cylinder engines.

 

Ce nu stiu este: daca asa e, care e solutia?

 

Daca solutia e schimbarea blocului motor cu unul, cred ca mai bine imi pun un motor nou - M54 double VANOS.

 

Intrebarea mea e cam cat costa un motor second-hand din afara? Ce altceva inafara de motor trebuie sa mai schimb daca raman la 2L:

- cutia de viteze?

- diferentialul ?

- computerule de bord (de computer nu sunt sigur)?

 

Dar daca imi pun un M54 de 2,5 L ?

 

Thx a lot.

Link to comment
Share on other sites

Stai usor, nu te grabi sa cumperi motoare! :)

Am fost in aceeasi situatie si in prima faza am schimbat doar chiulasa. In cea veche am gasit supape strambe si semeringuri praf. In relanti, oricat il turam, nu scotea fum, dar in sarcina iesea negru. Am schimbat chiulasa, dar masina nu a mai fost ce era.

Actualul proprietar, i-a pus chiulasa originala si merge de rupe fara sa consume ulei. Segmentii nu aveau nimic si nici blocul motor. :)

 

Oricum tb. desfacuta sa vezi care-i treaba. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Am fost la mecanic si am masurat compresia si am facut diagnoza.

 

Rezultatele compresiei:

 

1. 12;

2. 13;

3. 12;

4. 10 (la a doua masuratoare a fost 11, la a treia a fost 11,3);

5. 12;

6. 13.

 

 

Diagnoza a dat urmatoarele erori:

 

 

1. ABS / ASC / DSC

BMW part. No: 1 15 41 30

 

Error 40 Gas Valve: Potentiometer error

 

Error 38 Gas_Valve_Adjustment error

 

2. LCM/ CLM

Device No: 8 37 28 74

 

Error 40: Thermical Oil Level Sensor

 

3. Airbag

Error 16 Belt Switch driver’s side

 

Error 6 Ignition circuit for belt tensioner on pass. Side

 

4. Ins. Cluster

Error 83

 

Concluzia mecanicului (fara sa mai deschida mai mult motorul) a fost ca de vina sunt supapele, cica nu inchid bine in anumite pozitii (pozitii diferite pot ca se rotesc, au o miscare de revolutie in jurul axei).

 

Solutia propusa de el:

 

1) schimbat semeringuirile la supape;

2) schimbat garnitura de chiulasa;

3) rectificat plan scaune supape;

4) rectificat supape/ inlocuit;

5) schimb de ulei si toate consumabilele de la motor;

 

Va rog (cine stie):

1) Ce inseamna erorile alea? Unde pot afla?

 

2) Vi se pare rezonabil sa fie asta motivul problemelor mele?

 

Thx.

Link to comment
Share on other sites

Da, precum am scris mai sus. Sunt probleme frecvente la M52.

La pistonul 4 compresia este cam mica, dar dupa schimbarea supapelor sau rectificarea lor vei avea undeva la 12,3- 12,5.

 

Sfatul meu este in momentul in care desfaci motorul si dai jos chiulasa indiferent ce spun mecanicii, sa nu faci planul chiulasei. Doar rectifica scaunele supapelor.

Este necesar sa verifice si ghidurile supapelor, caci si acolo mai mult ca sigur ca sunt probleme. Pt. a elimina orice pb. tb. supape si ghiduri de supape noi.

Semeringuri de supapa gasesti la 150 ron/set, garnitura de chiulasa de la 120ron, pana la 300ron Pt. ghiduri si supape, nu cunosc preturile.

 

Din diagnoza postata, vad ca ai pb. si cu senzorul de ulei. Restul nu stiu ce inseamna.

 

Bafta! :blink:

Link to comment
Share on other sites

De ce sa nu rectific planul chiulasei? Diferenta dintre 12:1 la unii cilindrii si 13:1 la altii nu e prea ?

 

Maine fac schimbul de ulei in primul rand. Trec de la 5W40 la 5W30, sper sa nu ma incurce iarna :blink:

 

Atentie ca astia de la BMW au scumpit uleiurile, cica sunt generatie noua. De exemplu 5W40 care era undeva la 32 RON acum e 43 RON.

 

5W30 generatie noua costa 66 RON !!!! Dar i-am spus ca e foarte scump si imi aduce din lotul vechi, acelasi lucru cu alta eticheta cu 33 RON litrul.

 

Totusi, cine poate sa imi spuna unde pot vedea ce inseamna codurile de eroare ???

Link to comment
Share on other sites

Am fost la mecanic si am masurat compresia si am facut diagnoza.

 

Rezultatele compresiei:

 

1. 12;

2. 13;

3. 12;

4. 10 (la a doua masuratoare a fost 11, la a treia a fost 11,3);

5. 12;

6. 13.

 

Concluzia mecanicului (fara sa mai deschida mai mult motorul) a fost ca de vina sunt supapele, cica nu inchid bine in anumite pozitii (pozitii diferite pot ca se rotesc, au o miscare de revolutie in jurul axei).

 

Solutia propusa de el:

 

1) schimbat semeringuirile la supape;

2) schimbat garnitura de chiulasa;

3) rectificat plan scaune supape;

4) rectificat supape/ inlocuit;

5) schimb de ulei si toate consumabilele de la motor;

 

Thx.

260443[/snapback]

 

Eu nu as face asta daca as fi in locul tau.

O pierdere de presiune poate fi cauzata si de blocul motor si de chiulasa.Trebuia facut si un alt test pentru a determina cauza(leak down test).

Daca ai verificat compresia cu motorul cald, nu ar strica sa o verifici si cu motorul rece, adica masina sa stea nepornita o noapte.

 

Tu faci cum doresti ,normal,este parerea mea.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu as face asta daca as fi in locul tau.

O pierdere de presiune poate fi cauzata si de blocul motor si de chiulasa.Trebuia facut si un alt test pentru a determina cauza(leak down test).

Daca ai verificat compresia cu motorul cald, nu ar strica sa o verifici si cu motorul rece, adica masina sa stea nepornita o noapte.

 

260533[/snapback]

 

 

Nu ca bine spui Bavaria :blink: sincer si mie mi se pare prematur sa dai diagnostic ca sunt supapele pana nu mai faci cateva teste sau deschizi motorul. Mi-a spus mecanicul ca manopera pt rectificarea supapelor ma va costa 300 EUR. Alte piese gen semeringuri, garnitura de chiulasa, etc inca aprox. 100 EUR. Deci minim 400 EUR, dar daca nu e asta problema si e altceva, se poate sa ma mai coste inca 200-300 EUR.

 

La banii astia imi schimb motorul. Nu ti se pare logic ?

 

Cum se face "leak down test" la blocul motor?

 

Oricum, sa stii ca compresia a fost facuta la rece, motorul a functionat doar 3 minute inainte sa fac testul. De fapt poate ar trebui facuta si la cald, ar fi relevant?

Link to comment
Share on other sites

La banii astia imi schimb motorul. Nu ti se pare logic ?

 

Cum se face "leak down test" la blocul motor?

 

Oricum, sa stii ca compresia a fost facuta la rece, motorul a functionat doar 3 minute inainte sa fac testul. De fapt poate ar trebui facuta si la cald, ar fi relevant?

260597[/snapback]

 

Daca ai pornit motorul,nu mai este compresie "la rece".

Motorul trebuie sa stea nepornit astfel ca tot uleiul sa se scurga in baia de ulei,iar compresia trebuia luata dupa o noapte(de exemplu).Motorul nu trebuie pornit deloc.

 

Orice service care repara motoare are asa ceva.Pe scurt,poti afla care este cauza, chiulasa sau blocul motor.

Link to comment
Share on other sites

Orice service care repara motoare are asa ceva.Pe scurt,poti afla care este cauza, chiulasa sau blocul motor.

260910[/snapback]

 

Te-ai mira sa afli ca un "mare maestru" in materie de BMW-uri din Cluj la care merg toti cu BMW-uri nu stie nimic de leakdown test, desi si eu am gasit in 1000 de locuri pe net ca ar trebui facut acest test pt identificarea starii blocului motor.

 

Oricum, am schimbat toate consumabilele si uleiul ca sa vad cum se comporta, in mod straniu consumul este acum de aprox. 23 L/100kmh si nu mai trage de loc la turatii mici, foarte greu urca turatia, dupa ce urca trage bine :blink:

 

Lasa ca maine ma duc la alt mecanic in Turda pentru o a doua parere, ca si la doctor :)

 

Totusi, ma poate ajuta sa imi spuna ce este "gas valve" de la erorile 38 si 40 si "crankshaft pulse generator" de la eroarea 83? Erorile mele (vezi post anterior) de astea se leaga diagnoza motorului ??????

Link to comment
Share on other sites

Totusi, ma poate ajuta sa imi spuna ce este "gas valve" de la erorile 38 si 40 si "crankshaft pulse generator" de la eroarea 83? Erorile mele (vezi post anterior) de astea se leaga diagnoza motorului ??????

261347[/snapback]

 

Banuiesc ca primele erori se refera la motorul de la ASC, care inchide clapeta de acceleratie cand intervine ASC-ul.

Cealalta este exact ce scrie,senzorul de rotatie de la arborele cotit.

Cel care a facut diagnoza probabil te poate lamuri mai bine.

Link to comment
Share on other sites

Guys, de unde pot comanda on-line piese ? Trebuie sa imi schimb Crankshaft angle pulse generator.

 

Pe realoem am vazut ca costa 100 EUR. Pot sa imi comand de la ei si sa platesc on-line.

 

Cica de la senzorul asta am probleme, nu mai functioneaza VANOS-ul daca da eroare. Bine, fie e senzorul dus, fie e arborele cotit dus.

 

Dupa aia, o sa incerc sa imi fac acel "leakdown test" sa vad, dar nu stiu unde in Cluj. Mi-a mai recomandat cineva un service bun in Deva, cred ca o sa fug pana acolo.

 

P.S. Experienced guys (inafara de Bavaria, caruia ii multumesc pt ajutor) - WLF, Thebe, Ciupanezu, Versattu, etc - please dati-mi si voi neshte sfaturi.

Link to comment
Share on other sites

Eu pot sa-ti recomand un mecanic f bun care are service in Bucuresti....orice problema ai ti-o poate rezolva la un pret bun iar de piese face el rost.. Daca vrei cere-mi pe privat numarul mecanicului....

Cel mai probabil ai blocul motor de Nikasil cum ti-a zis si Bavaria. Alte sfaturi mai bune decat ti-a dat el nu se pot da...

Insa din cate stiu eu adaug ca daca ai motor de Nikasil problema e de la blocul motor deci reparatiile la chiulasa ar fi inutile...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am comandat senzor de turatie la arborele cotit si urmeaza sa il schimb, se pare ca poate fi cauza problemei si de fapt sa nu am probleme cu blocul motor din Nikasil. Dupa aia mai vad ce e de facut daca nu isi revine...

 

Am vrut sa schimb si eu de la 5w40 la 10w30, dar bmw nu are decat 5w30 si costa 65 RON / litru, ceea ce mi se pare super mult. Oricum, la urmatorul schimb voi trece pe 10w30.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.