Jump to content

Temperatura 320d N47


69ZEN

Recommended Posts

Salut

Am 320d n47 177cp cu grilele active

Nu stiu sigur dacĂŁ este o problema dar ĂŽncepe dar zic sa intreb.(afara. Sunt ĂŽntre 0- +3 grade)

 

Apa urca pana la 88-89 cum trebuie, dar dacĂŁ pornesc aerul pe cald (25.5*celsius și 3-4 linii la ventilator) urca foarte greu sau chiar stagneazĂŁ 60-70 DacĂŁ ĂŽl dau la treapta 1 urca iar puțin

OdatĂŁ ajunsĂŁ temperatura la 88 dacĂŁ nu sunt in mers și am și aerul pe treapta 3-4 scade iar pe la 80

 

Menționez ca am avut o eroare egr in istoric când am pus ista, sa fi rĂŁmas clapeta deschisĂŁ? (Am de gând sa anulez egr ul)

Link to comment
Share on other sites

La 16 practuc caldura e inchisa si netrecand antigel prin radiatorul de habitaclu aceasta NU se incalzeste fiind ocolit..; ca altfel cum sa dea caldura (fiind bagat und e) daca Acel Ceva nu e racit ca sa iti dea tie caldura. :hyper:

 

Nu e coincidenta. E logic sa fie mai cald motorul daca radiatorul sa e inchis! Adica la 16 grade cerute.

 

Normal ca e problema de termostat daca motorul nu ajunge la regim.

 

Si fii zen si lasa EGR in pace ca o sa afecteze DFPul masinii!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Se inchide circuitul?! Stiam ca este continuu si trecerea cald/rece se face cu ajutorul clapetelor, poate gresesc...

 

Și eu zic la fel , @bimmer90f30 .

 

Sunt 2 circuite ale antigelului : cel mic (unde circula antigelul inițial ,tocmai ca sĂŁ ĂŽți dea cĂŁldurĂŁ mai repede și care cuprinde caloriferul din habitaclu ) și cel mare (care cuprinde radiatorul și ĂŽl deschide termostatul ,dupĂŁ ce temperatura motorului atinge o anumitĂŁ temperatura ,89° de obicei).

Link to comment
Share on other sites

Normal ca e asa godini si din nou e logic..

 

 

... cel mare nu poate fi insotit de o conducta de bypass, adica de ocolire!? Nu cunosc sistemul in amanunt dar ma gandesc ca daca vreau "caldura" de 16 grade, doar nu o sa imi dea pe cea de 24.. nu? Ceva se intampla pe circuutul mare care sa nu afecteze racirea motorului. Nu mai zic ca, din amintiri, radiatorul din fata e parte din marele circuit..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Normal ca e asa godini si din nou e logic..

 

 

... cel mare nu poate fi insotit de o conducta de bypass, adica de ocolire!? Nu cunosc sistemul in amanunt dar ma gandesc ca daca vreau "caldura" de 16 grade, doar nu o sa imi dea pe cea de 24.. nu? Ceva se intampla pe circuutul mare care sa nu afecteze racirea motorului. Nu mai zic ca, din amintiri, radiatorul din fata e parte din marele circuit..

 

1. Radiator

2.Low-temperature radiator

 

3.Electric fan

4.Characteristic map thermostat

5.Coolant pump

6.Exhaust-gas recirculation cooler

7.Exhaust turbocharger, low-pressure stage (large exhaust turbocharger)

8.Engine oil-coolant heat exchanger

9.Heat exchanger for heating system

10.Coolant valve 11.Transmission oil/coolant heat exchanger (for automatic transmission only)

12.Coolant temperature sensor

13.Expansion tank

post-71385-0-82072900-1639904534_thumb.jpg

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am descoperit recent ca am aceeasi problema, mai precis nu urca apa mai mult de 73-74 de grade (tot 320d N47). Bineinteles, am descoperit asta cand a aparut eroare pe filtrul de particule si am inceput sa caut posibile cauze. Cu ocazia asta am schimbat si EGR-ul cu tot cu racitor si doua termostate originale. Temperatura tot nu urca, dar acum filtrul de particule se regenereaza, ceea ce e ok pentru mine.

Insa imi sta chestia pe creier si sunt curios ce posibile cauze ar mai fi. Am mers si in oras, si pe autostrada, si pe DN, nu urca mai sus in niciun caz. Senzorul de temperatura e ok, pentru ca se vede dimineata cum urca temperatura. Ventilatorul de racire nu merge in timpul asta, iar clapetele din fata radiatorului stau inchise. Caldura baga in masina. Am schimbat chiar si antigelul odata cu EGR-ul.

Ce as putea sa mai verific?

Link to comment
Share on other sites

Precizare, ca mi-am dat seama ca poate m-am exprimat ambiguu: masina are un singur termostat, pe care l-am schimbat de 2 ori in interval de 2 saptamani, de fiecare data cu unul nou original. Toate termostatele functioneaza la fel, adica nu urca mai sus de 7x grade.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nu era stantat nimic pe termostatele luate!? Ca 7x nu cred ca puteau pune..😱

Adica acolo e stantat un 87 mic..

Nu mai zic ca ma doare gura si pe voi capul, dar o zic altfel; eu de la dealer am primit unul care avea trecut 87 pe el si temperatura statea la 85 dupa ce l-am montat. Pentru 2 grade nu l-am dus inapoi.. dar zic asa, sa luati macar cu stanta pe ele c-atunci poti sa te duci sa il dai de cap vanzatorului (desigur la figurat) adica inapoi, ca foarte probabil 87 nu e anul fabricatiei si nici seria si nici batch number..

Iar de la 75 sau 80 pana la 87 e o diferenta cam mare, fata de 2 grade .. peste care la mine temperatura (minima de 85..) trece, vara, din ce am observat. Asa ca daca unii vand lucruri care nu au trecut CTCul TREBUIE sa le primeasca inapoi.

Doar o parere am zis.

 

Da Dragnea, e rau daca mergi cum un motor care nu e in parametri termici.. Va consuma mai mult. 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Salutare ! 
Daca tot se vorbeste despre temperatura unui n47 vin si eu cu urmatoarea nelamurire:

- Trafic normal,Bucuresti,vara 30c+ - temperatura lichidului de racire variaza 96-98.

- In conditii de trafic intens,alergatura,tot Bucuresti,tot vara,temperatura tinde sa se pastreze la fel 96-98,doar ca are momente cand ajunge si pe la 99-100 (nu sta mult acolo,revine repede)

Sunt eu paranoic sau temperatura tinde sa fie mai ridicata decat normal ? Imi pare rau ca nu pot afla temperatura uleiului. Credeti ca temperatura uleiului ar fi de 100c raportata la situatia prezentata ? 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
On 2/8/2022 at 3:07 PM, mgi said:

Precizare, ca mi-am dat seama ca poate m-am exprimat ambiguu: masina are un singur termostat, pe care l-am schimbat de 2 ori in interval de 2 saptamani, de fiecare data cu unul nou original. Toate termostatele functioneaza la fel, adica nu urca mai sus de 7x grade.

Ok, dupa ceva vreme in care am lasat-o asa, m-am enervat si am luat-o iar la puricat. Problema era de fapt senzorul de temperatura. Care era defect, dar intr-un mod foarte dubios. Adica indica temperatura corect pana pe la 70 de grade, dupa care nu mai urca deloc. E prima oara cand vad un defect de genul asta. 

Am schimbat senzorul de temperatura si totul e ok acum. Interesant ca DPF-ul isi facea regenerarile si in conditiile astea, deci se pare ca temperatura motorului nu e neaparat sa fie peste 80 de grade, cum scria prin documentatii.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, mgi said:

Adica indica temperatura corect pana pe la 70 de grade, dupa care nu mai urca deloc.

Pai insasi faptul ca nu mai urca la 80-90 grade era un semn de intrebare, nu? 😎😉 si prima oara schimbi termostatul (de dealer ca sa elimini eroare) apoi te/ne gandim la senzorul de temperatura daca tot nu urca cum urca candva.. 😉

Good job anyway. 👏

Unde e localizat senzorul asta la N47.? 

Banuiesc ca si la B47 e in acelasi loc.

Probabil isi facea regenerarile ca ai mers mult in afara orasului. Si alea sunt pasive care nu forteaza sistemul sa urmareasca indeaproape gradul de umplere, zic.. Nu o zic din pozitia atotstiutorului ci a unei presupuneri.  Intrebarea ramane desigur valida, cea care se intrevede sus; ce mentinea filtrul gol, cat mai gol in conditiile de maxim 70 grade raportate de senzorul de temperatura motor?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Ideea e ca senzorul arata bine pe plaja respectiva de valori, si de-asta nu l-am banuit. Am mai avut senzor stricat, si din ce am mai vazut si la altii, cand se strica in general arata o temperatura mare fixa, sau are variatii foarte mici. Aici nu era cazul.

Senzorul e in fata motorului, pe mijloc, sub racitorul de la EGR.

Asta cu regenerarile nu mi-o explic nici eu. Ar fi trebuit sa faca si regenerare activa, ca am mers suficient cu el asa. In fine, timpul pentru experimente e limitat :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.