Jump to content

Porneste si se opreste - e90/320d/2007


13NCU

Recommended Posts

Iau in considerare sfatul tau, multumesc !

 

De dimineata m-am invartit ca un leu in cusca ...cum sa fac sa inlocuiesc filtrul ala de motorina ca imi statea pe creier !

 

Sun 2 amici cu "conditii" (spatiu, elevator) - "boss, sunt full, nici n-am timp sa respir, mai trage asa si rezolvam dupa Rev"... Sun la un service de cartier - programari din Februarie sau daca apare ceva loc.

 

Afara o ploaie meseriasa si +4°C - ptfoai, amu-i momentu ! Pe vremuri schimbam cuzineti de biela pe marginea drumului in conditii d-astea, pt un rahat de filtru e lux ! In plus acum nu sunt nici tanțari, nici platani.

 

Nu-i spun la nevasta nimic (sigur ma facea idiot), arunc cand ies "vezi ca merg pana aici" ...si valea. Ma prezint langa utilaj cu filtru in mana, nici o problema de pornire sau ceva si "directia" curtea de la tara (20 km)

 

Am cam vrut sa ma intorc din drum vazand ca ploaia nu glumeste dar mi-am facut curaj - "hai boss, acum e momentul, o sa vina gerul, iar zgomot, iar opriri de motor, iar ramai sportiv in parcare"

 

Am tras rampa in fata masinii, suit "pe pipaite", demontat scuturile jos (scutul motor nu trebuia dar m-am zapacit eu), inlocuit filtrul, scuturile sus ...in 45 min am terminat cu toate.

Putintel cam ud la final, in special pe glezne pt ca le-am tinut afara de sub masina.

 

Apoi

 

Spalat, schimbat cu haine curate, suit la volan.

Am pus contact de 2 ori

Am dat o "cheie" care a fost cam luuuunga, a pornit in final si in secunda 2 s-a oprit.

Am dat inca o cheie, pornire instant, totul in regula.

 

Ce sa zic, o sa vad la temp cu minus daca am atins miezul problemei.

 

Si un clip YouTube

 

https://youtu.be/9tEoAY-ju1E

Link to comment
Share on other sites

Apreciez ca ai avut bunavointa sa incerci sa ma ajuti (atat tu cat si altii) dar nu sunt convins ca e vorba despre curea/role/alternator/motor.

 

Stiu, o filmare nu poate reda cu maxima fidelitate ce se aude in realitate dar macar am incercat.

Sunetul necunoscut parea ca se aude de undeva "de sub mine" cum stateam la volan cu usa deschisa si desi pare ciudat si de necrezut, eu raman la ideea ca sursa provenea de la mufa filtrului motorina. Poate ma insel, nu stiu ce face exact acea mufa electrica ...pe undeva consider ca acolo e vorba despre o electrovalva, ceva de genul care inchide/deschide traseul motorinei spre motor dar asta e doar o presupunere. Nu cred ca e vorba despre un incalzitor, ce rost ar avea la 2m de admisie ?

 

Am incercat sa declipsez mufa sa verific daca nu sunt pinii oxidati dar chiar nu am reusit asa ca m-am multumit doar cu inlocuirea filtrului.

 

Oricum fenomenul apare sub minus grade° si deocamdata nu pot spune nimic pt ca de cateva zile la Oradea temperaturile sunt de primavara (+4 ...+10°C) si masina se comporta exemplar.

post-86694-0-72869400-1641228609_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

salut,cu respect. Ai rezistenta electrica in aeroterma.Are niste relee.Este comandata de ECU masinii in functie de temperatura de afara.

Am citit ce ai postat si are sens.

Altceva la rece nu are ce.

 

iti face tie caldura in habitaclu.Motorul diesel iarna foarte greu se incalzeste si inghetai de frig in masina.

Edited by gl01akg
Link to comment
Share on other sites

O sa zici ca ai clima automata,dar tot caloriferul electric din aeroterma iti incalzeste aerul.

 

soundul este dat de relee.

 

Poti face test cand mai e ger,porneste motorul si nu porni deloc clima.Vezi daca se aude ceva gen relee pe sub bord, deasupra pedalierului.

Edited by gl01akg
Link to comment
Share on other sites

Nu folosesc clima pe automat ca ma enerveaza.

 

Mai exact ma enerveaza cum se straduieste "din prima" sa-mi aduca temp habitaclu la valoarea setata "bi-zone" suflandu-mi aiurea aer in creieri ...dar ceva totusi spui tu.

 

In ultima vreme am incercat o chestie - cand ajungeam seara in parcare, nu mai opream clima (chiar fiind pe manual) ci o lasam asa cum e si opream motorul (de obicei max caldura si ventilator tr.2). Asta in ideea ca dimineata pe ger sa nu ma mai "obosesc" dupa pornire sa dau 2 clik-uri.

Teoretic nu ar trebui sa afecteze cu nimic ...am amici cu clima setata personalizat in masinile lor pe aceeasi valoare de ani de zile si totul e ok ...

Oricum, de la ultimele experiente, inainte de a opri motorul in parcare opresc in prealabil si climatizarea.

Sa fie de aici problema ?

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

Ok, deocamdata sunt in "pantaloni scurti" la Oradea dar peste 2 zile se anunta -3°C peste noapte. Ala-i momentu' ! - sa vad daca mai apare sunetul necunoscut insotit de "muritul" inexplicabil al motorului. Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

@gl01... (puteai gasi un nume utilizator mai usor :) ) ...stai putin ca acum incep sa pricep ! Adica tu spui ca eu la e90/320d/2007, am in aeroterma si un sistem de incalzire electric, adica prin rezistente de tip "reșou" controlate de niste relee prin ECU in fct de temp de afara ?

Aud asta pt prima data dar nu zic ca e imposibil. 

...si asa este la orice model diesel (e90) ?

............

La dimineata se anunta -3°C, deja s-a racit vremea brusc de ieri de la +12 dar oricum, climatizarea e oprita de 3 zile.

O sa vad ce se intampla.

 

PS - apreciez efortul administratorilor de a imbunatatii arhitectura forumului dar mi se pare "ciudațică". Probabil e chestie de obisnuinta.

 

 

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

Daca tu vrei sa-i spui resou e ok,e o rezistenta electrica care porneste cand temp.exterioara e sub 2-3 grade si iti baga caldura mai repede decat s-ar incalzi apa in motor.

Ps. Si mie imi pare cumva ciudata noua formula a topicului,cea veche era mult mai intuitiva .Si fontul cam mic pt benoclu meu.

Edited by ADRIAN HD
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, ADRIAN HD said:

Daca tu vrei sa-i spui resou e ok,e o rezistenta electrica care porneste cand temp.exterioara e sub 2-3 grade si iti baga caldura mai repede decat s-ar incalzi apa in motor.

 

Ce rezistenta electrica? Are masina asa ceva, sau vrei sa razi..

Nu am auzit sa existe rezistenta electrica in "aeroterma".. este vorba doar de antigel care trece prin caloriferul din bord iar aerul impins de ventilatorul din bord se incalzeste dupa ce trece prin calorifer.

Link to comment
Share on other sites

Totusi Bimmer, eu zic sa nu ne grabim cu concluziile.

Nici eu nu am auzit pana acum de rezistente in caloriferul incalzire habitaclu  (cel putin la BMW "e") dar chiar nu mai stiu ce sa zic...

Am dat azi o cautare dupa:

- calorifer bord e90

- rezistenta calorifer e90

...am urmarit anunturi vanzari, foto, clipuri YT si ceva se pare ca tot este.

 

Nu pot zice ca sunt 100% documentat dar peste tot am gasit in info caloriferul bord e90 ce ar avea si niste conductori electrici prevazuti cu mufa. Adica pur si simplu asa il cumperi, cu "fire" pe el.

 

In principiu am dedus (personal) ca nu e vorba despre niste rezistente de tip "resou" care se "inrosesc" si dau caldura cand ventilatorul bord sufla pe ele (asta pana apuca motorul sa incalzeasca antigelul) ...ci mai mult cred ca e vorba despre un sistem tip "termoplonjon" care accelereaza incalzirea antigelului in circuitul "mic".

 

Cu alte cuvinte, pe sezon rece, pe motor rece, termostatul fiind inchis, "apa" circula intre chiulasa si calorifer bord fiind incalzita la un capat al circuitului de catre cilindrii si la celalalt de catre "termoplonjonul" fixat pe calorifer. Adica cam asta incep sa presupun eu.

 

Nu-mi explic altfel urmatoarele:

- la pornirea climei dupa pornirea motorului la minus -2°C (vent tr. 2 /manual) imi cade tensiunea de incarcare de la 14'8 la 14'4 dupa care sare inapoi la 14'8. Desigur, sistemul munceste sa puna inapoi curentul folosit la pornire dar parca nici chiar asa. Nici la pornirea farurilor nu am o asa cadere. In schimb am aceeasi cadere la pornirea incalzirii in scaune.

Ok, dupa un drum de 30 km (ca ex) valoarea incarcare se stabilizeaza la 14'2/14'4 dar ma refer aici doar la momentul imediat dupa pornire.

In plus am bateria noua si "full", nici macar nu se intrerupe playerul in momentul pornirii cum facea cu vechea baterie.

- de asemenea nu-mi explic cum (si am verificat azi) dupa o pornire la rece (-2°C), dupa un "lasat la relanti" de 5 min si apoi dupa 1 km rulat - aveam deja apa la 55°C si caldura in masina. Bine, nu ma ardea pe față dar era ok.

De altfel, pana la 65° imi urca temp "apa" foarte repede dupa care incetineste semnificativ pana la 90.

 

Ce am scris aici sunt doar niste presupuneri si concluzii personale dar mi se par pe undeva logice.

 

De studiat.

 

PS - azi la -2° masina a pornit si s-a manifestat ulterior exemplar. Deci inca nu sunete ciudate si motor mort subit. Sa vad la temp mai coborate

IMG_20220107_163717.thumb.jpg.0670e2c70b37e0ea7ad60fa775786edb.jpg

Link to comment
Share on other sites

@13NCUVezi ca termoplonjon e altceva. Confunzi. E o piesa de aluminiu in care vine infiletate 4 bujii care încălzește antigelul, cu releu, este pe traseul de tur (furtun) care duce la caloriferul de încălzire în bord.  E comandat de ECU in funcție de temperatura antigel primita de la sonda de temperatura. 

Tu ai un calorifer electric montat în paralel cu caloriferul de antigel din aeroterma. 

Edited by gl01akg
Link to comment
Share on other sites

Ei, uite ca mai invat lucruri noi si va multumesc !

Prea putin conteaza pt mine cum e construit in detaliu sistemul auxiliar incalzire, ideea este ca nu stiam de existenta lui desi ar fi trebuit sa-mi dau seama prin deducere pt ca:

...in diminetile geroase ies din casa mai repede cu 10 min sa pornesc masinile si sa le curat (e90 al meu si Fiesta sotiei /ea pleaca la serv cu vreo 20 min mai tarziu dupa mine) si de multe ori m-am intrebat stand intre ele in parcare...

- cum dracu' mah, ambele masini pornite deodata, afara minus -5°, la fel de inghetate, climatizarea pornita si ventilatorul cam pe acelasi debit (Fiesta tr.1 / e90 tr.2) ...si in 4-5 minute in BMW (2.0 diesel) e calduț/placut in timp ce in  Fiesta (1.2 benzinar) abia incepea sa se schimbe culoarea aerului la fantele din bord ...?

Ok, revenind la problema de baza, adica acel sound necunoscut insotit de secerearea motorului, incep sa cred ca a fost pe undeva o criza de tensiune in sistemul masinii (datorat bateriei aflate in moarte clinica) iar in final ECU a considerat ca e mai bine sa taie tot.

Retin ca in acele momente apareau succesiv si rapid pe bord si display tot felul de mesaje si iconite dar singurul care l-am priceput rapid a fost un volan cu un semnul exclamarii de unde am dedus ca si directia fullelectrica era afectata.

Totusi nu consider ca am inlocuit degeaba filtrul de motorina, mai ales dupa intamplarea de acum vreo 3 luni cu acel plin motorina nefericit Luk care mi-a zapacit injectoarele si mi-a dat relanti neregulat ...dar se pare ca nu prea avea legatura cu fenomenul recent.

Astept temp mai coborate (minus -7 / -10) si atunci voi putea vedea clar daca totul s-a rezolvat cu inlocuirea acumulatorului.

Pana atunci nu mai las climatizarea pornita non-stop, am inteles ca reprezinta un consumator electric important si un stres in plus pe alternator, ci o pornesc la 3-4 minute dupa pornirea motorului.

Multumesc baieti !

 

Sper sa nu mai aud asta vreodata

 

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

@13NCU Stiu ca sistemul de combustibil la diesel e diferit fata de cel pe benzina dar sa dea dracu daca nu aveam acelasi huruit metalic usor ascutit inainte sa-mi pice pompa de benzina. Baga-te sub masina si pune mana pe tevi, la mine se simtea huruitul ala si pe teava de tur de la benzina. Sunetul era diferit in fiecare zi dar in principiu era acel huruit.

La fel am facut si eu prima oara i-am schimbat filtrul de combustibil, tot facea. Suspectam de la inceput ca e ori pompa ori filtrul si i-am schimbat prima oara filtrul fiind o consumabila, pana la urma a picat pompa dupa vreo 200 de km de huruit, am avut noroc ca eram fix in fata blocului :))

Link to comment
Share on other sites

Cred ca se impune o mica privire de ansamblu a intregii situatii pt ca iar simt ca ma incalcesc - sistemul alimentare sau sistemul electric ? Sau printr-o coincidenta idioata, ambele ?

Deci

- in urma cu 3 luni fac o alimentare nefericita cu motorina Luk.

- dupa 50 km imi cresc vibratiile pe motor si caroserie (ignor)

- ulterior apar dimineata pe rece zile in sir (doar 3-4 min) sughituri/ intreruperi relanti, turometru fluctuant.

- ma agit, intreb, cica injectoarele dar nu gasesc pe nimeni sa-mi vina la masina nepornita pt diagnoza.

- totul culmineaza cu o dimineata cand dupa 20 sec relanti, motorul se balbaie din senin, incepe sa mearga in 3, face ca un tractor si cand am crezut ca va muri isi revine brusc si spectaculos.

- fac in parcare un test retur injectoare (neconcludent)

- pun full motorina Evo Mol premium si ma obisnuiesc cu situatia

- dupa 2 zile masina isi revine miraculos si definitiv, fenomenul relanti instabil pe rece dispare total si nu a mai aparut de atunci

- cumpar un filtru motorina in ideea sa-l schimb gandindu-ma ca cine stie cu ce rahat am alimentat la Luk dar pt ca masina si-a revenit, aman momentul.

- trec aprox 2-3 luni, masina se comporta exemplar dar fortuit de niste situatii apar drumuri scurte cu mai multe porniri. Preventiv puneam in week-end redresorul pe priza motor.

- vine dimineata de Ajun Craciun, minus -7° afara, masina porneste normal dar apare si sunetul din clipul de mai sus (nedumerit, ignor). Dupa 30 sec motorul cade ca secerat.

- repornesc, merge 2 secunde, moare.

- repornesc, 2 secunde, moare, sunetul prezent de fiecare data (abandonez masina)

- a 2-a zi mai fac o incercare, bateria moarta total si definitiv.

- trece Craciunul, pun acumulator nou, pornesc, sunetul prezent dar motorul nu se mai opreste. Dispare insa singur cand filmam clipul de mai sus.

- vin temp cu "+", profit, merg in curte la tara si inlocuiesc filtrul motorina.

....si acum astept temp cu "minus" sa vad daca mai face pt ca de la inlocuirea bateriei sunetul a disparut.

......

Greu de spus daca acel sunet avea origine electrica (gen un releu care a innebunit) sau o conducta alimentare ce vibra frenetic. Eu inclin sa cred ca acel sunet era produs de electrovalva in care se monteaza filtrul motorina (presupun ca acea capsula cu mufa electrica e o electrovalva) dar nu sunt sigur.

Macar acum stiu ca filtrul e nou, acumulatorul nou, masina se comporta absolut normal, motorina premium Mol, totul functioneaza ...nu stiu ce sa zic mai mult.

Link to comment
Share on other sites

Tu realizezi ca nu ai pus un tester BMW pe masina sa vezi ce erori ai, de atata vreme?!? La cate ai patit, ai ditamai almanahul de coduri de eroare stocate pe masina dar in schimb, filozofezi, iti dai cu presupusul, ii obligi si pe altii sa isi dea cu presupusul, ca sa ce?! Asta nu e pasiune man...

Edited by DJ Allexinno
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Pasiunea inseamna tester ?

Puneam tester la momentul "sughituri" relanti, ce-mi spunea ? ...du-te bă si reconditioneaza injectoarele. Serios ? Adica minus 2000 lei + manopera pt o alimentare de rahat Luk dupa care masina ragaie cumva si isi revine ?

...sa pun tester sa constat ca acumulatorul e praf ? Am dedus singur.

- sa pun tester pt bad sound ? Sa imi arate ce ! Ca "tensiune insuficienta" ? Ca airbag nu stiu ce ? Ca exhaust nu stiu ce ? Ca presiune inalte, nealimentare, cilindru x nu stiu ce ? Astea sunt URMARI, nu ma intereseaza, ma preocupa sursa logica si reala a problemei !

Sti cum a facut bordul cand s-a oprit motorul in acea dimineata cu sound ? Nu vrei sa sti, parca inebunise ! Nici nu credeam ca sunt atatea iconite ascunse intr-un bord de e90 ! Evident, toate au lasat o eroare stocata in ECU.

Ma scuzati, dar nu le am cu electronicele si interpretarile de 2 lei a' lu' Marinica-tester care imi ia 100 lei pt ceea ce constat si eu si, in plus, ma invita sa schimb jumate de masina pt nimic.

Sunt convins ca am 7 milioane de erori stocate in ECU dar NU SUNT ACTIVE ! Atat am priceput si eu in putina mea experienta. Ce ma incalzeste pe mine "ce a fost" ? Ma intereseaza eventual erorile ACTIVE care deocamdata nu-si anunta prezenta intr-un nici un fel.

Vad zilnic disperati pe forum cu poze diagnoza si care se apuca sa inlocuiasca piese aiurea ajungand la cifre astronomice si masina tot nu merge.

Si nici nu va merge atata timp cat nu inteleg "de unde i se trage".

Minunata diagnoza e o chestie orientativa dar rar te trimite exact la defect. Toti papagalii iti fac o diagnoza ...dar cand spui ca ce au indicat ei e ok, dau din umeri si pleaca.

Pasiunea implica SA INTELEGI, nu sa conectezi o mufa OBD2 si sa te uiti ca vițelu' la niste cifre care "nu pusca" cu "asfaltul".

 

PS - si nu oblig pe nimeni la nimic. Nici sa-mi raspunda, nici sa dea cu presupusul.

 

.. si nu ma intege gresit Allxinno - nu minimalizez importanta unei diagnoze, uneori chiar nu ai cu ce incepe in rezolvarea unei probleme ...doar ca eu chiar m-am straduit sa gasesc pe cineva sa-mi vina la masina. Am frecat OLX-ul, am apelat la cunostinte, nu vine nimeni acasa la domiciliu desi stau in oras. Ba ca "covid", ba ca "sunteti vaccinat ?", ba ca "mai vorbim...

Nu-i vorba, duc eu masina dar in ultimele cazuri masina nu era deplasabila. Nici macar "pornibilă".

Edited by 13NCU
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

@13NCU am citit in alte posturi ca ziceai ca ai facut functionale clapetele din galeria de admisie ca le-ai nituit si sudat

nu stiu daca am si eu pe motorul meu M47 D20. Dar merge bine,nu este lenesa.Nu ezita in turatii mici la rece,demareaza bine.

Tu ai clapeta de aer (acceleratie) pe galeria de admisie?

Edited by gl01akg
Link to comment
Share on other sites

Eu asa am dedus citind pe aici - cine are in fata EGR-ului (ce vine montat pe galeria admisie plastic) o clapeta control aer, ar trebui, teoretic sa aiba DPF. Eu nu o am. Spun asta pt ca masina mea e din 2007 si nu are DPF. Nu regasesc in acte ceva legat de DPF, m-am tot uitat la evacuare (in vara) dar n-am gasit indicii ca ar avea sau ca ar fi avut, mai mult, am fost la un service pt problema asta si nea Caisă a iesit nedumerit de sub masina mormaind ceva ce numai el stia ...pe display sau bord ori in setari nu-mi apare nimic legat de DPF desi masina am cumparat-o cu "finala" dreapta, nu orientata in jos. Am trecut "pe bune" 2 ITP ...nu stiu ce sa zic. In acte apare ca e euro 4.

 

Faza cu clapetele admisie e cu dus si intors, e o intreaga poveste.

Modelul meu le-a avut, fostul proprietar a pus dopuri, eu m-am ambitionat si le-am pus inapoi. 

Adica am cumparat alta galerie admisie de la dezmembrari, cu clapete ...le-am intarit cu sudura laser si in parcarea blocului am pus-o sus.

Intre timp m-am mai lovit de inlocuirea furtunaselor vacum, inlocuirea capsulei vacumatice control clapete, esecuri, re-montari, nervi, agitatie ...dar in final am reusit. Acum masina imi functioneaza la parametrii din fabrica.

La mine cel putin, cu dopuri, masina era moarta sub 2000 ture, demaraj bleg, consum marit, zgomot motor pronuntat si putoare de noxe in spatele masinii.

Nu stiu, unii zic ca nu sunt diferente intre dopuri si clapete dar eu le-am resimtit.

Daca ai sau nu clapete din fabrica, nu-ti pot spune. Poate alti colegi te pot ajuta sau daca demontezi galeria  sa verifici.

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

Pai toate "balbaielile" de povestesti ca le-ai avut de 3 luni, le simplificai si le rezolvai in maxim cateva zile! Baterie, alternator, injectoare, pompa de combustibil/presiune etc etc... toate se pot verifica la diagnoza! Asta inseamna pasiune, sa rezolvi si sa te bucuri de masina... nu baba oarba!

Avem tehnologie si nu stim sa ne folosim de ea cum trebuie! Daca pleci maine de la Oradea la Munchen, pui navigatia si te duci ... nu stai sa dai telefoane sa intrebi cum se ajunge, sa cartografiezi terenul, sa descoperi drumuri noi, pe care care culmea, tot acolo ajungi doar ca mult mai greu, cu nervi si oboseala.

ps. Investeste intr-o diagnoza si o sa-ti fie mult mai usor pe viitor.

 

Link to comment
Share on other sites

Da, corect, asta ar fi solutia fireasca teoretica ce s-ar impune, ca totul sa inceapa cu o diagnoza, mai ales cand vorbim de masini full electronica ...doar ca deocamdata ma descurc fara.

Pt mine cel putin nu s-ar justifica investitia in scule si soft de diagnoza daca le-as folosi doar pt masina mea. Pt 1-2 cazuri pe an, pot merge pe deducere sau  pot apela la un service cum face tot omul (programare, asteptare, prezentare, ascultat povesti, etc)

Probabil daca aveam un soft dedicat la momentul sughituri injectoare, acum ma plimbam cu injectoarele reconditionate + cheltuiala aferenta ...dar daca n-am avut (si bine ca n-am avut) circul cu injectoarele in starea lor initiala si circul bine.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.