Jump to content

G31 520d XDrive Med Blue - Primul meu BMW


phunctionist

Recommended Posts

On 1/21/2022 at 2:21 PM, phunctionist said:

Azi am mai taiat o chestie de pe lista - contur grila radiator neagru. Am ales varianta de infoliere pentru cost si, mai ales, daca va fi s-o vand, poate urmatorul proprietar o va vrea originala. Asta va fi, cel mai probabil, singura modificare de ordin optic

Cam asa a iesit - not bad, as spune; am pus tot lucios, ca sa fie in armonie cu restul elementelor shadowline. Daca le-as fi facut de la zero, as fi pus mat, imi place mai mult decat lucios. Dpmdv, chiar daca nu e model M Sport, grilele astea ar fi trebuit sa fie negre din fabrica, la optiunea shadowline.

versus.jpg

detaliu.jpg

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

In alta ordine de idei, pentru lamurirea definitiva a chestiunii masei, am reusit sa gasesc brosura nemteasca din septembrie 2018.

Am atasat doar pagina 64, ca fisierul are aprox 10 MB.

Pagina asta ne lamureste: masa de pornire la 520d touring e 1760kg, xDrive adauga 65kg; iar pana la 1923 mai sunt vreo 100 de kile, plauzibil a fi adaugate de toate optionalele, raportandu-ne la varianta Basic.

Pag 64 - Mase catalog germana sept 2018.pdf 212.32 kB · 3 downloads

Arata mult mai bine cu grilele full negre. Asta urmeaza sa fac si eu, insa cred ca voi cumpara unele negre de pe Amazon. Din cate am vazut, se schimba super usor, fata de cum era la F (mi-am julit ambele maini si a durat peste o ora toata operatiunea). 

Le pastrez si pe cele vechi, in caz ca va trebui sa le pun la loc la vanzare.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

3 luni, aprox 5000 de km si daca tot am primit o intrebare generalista despre masina pe privat, sa reiau si aici ideile principale, poate ajuta pe cineva. E posibil ca unele  sa se repete cu ce am scris in urma, sorry.

"Ce nu-ti place la masina?" - cateva chestiuni care tin de spatiu si utilitate. De ex:
1) este o masina foarte mare cu destul de putin loc la pasagerii din spate (eu am 1,87m si totusi stau destul de in fata cu scaunul, daca l-as da mai in spate, ar ramane f putin spatiu pentru picioarele pasagerilor) - e clar sub octavia la acest aspect iar cu passat sau superb nici nu are rost sa comparam;

2) desi este break, portbagajul este dezamagitor nu prin spatiu ci prin impartire. Unde venea roata de rezerva este un spatiu cu capac in care nu poti baga chestii mari/voluminoase, mai degraba chestii utile/obligatorii pe la masina (am bagat acolo extinctorul, a incaput la fix). Spatiul acela este mare pe latime dar mic pe inaltime. As fi preferat sa lase loc de roata de rezerva chiar daca nu o includeau in standard.
Tot la portbagaj, daca nu ai pachetul acela de Luggage sau cum ii zice, ii lipsesc f multe. Nu are nici macar 1 carlig (octavia are 2, standard), nici o urechiusa de ancorat plase (octavia are 4), nici un buzunar lateral (octavia are 2) - deci fara pachetul ala, utilitatea portbagajului este minima; i-am pus o tavita din cauciuc, aluneca pe acolo lucrurile la curbe de numa-numa.

3) revin la interior - spatii mici in usi, torpedou mic, cotiera centrala mica relativ la dimensiuni; n-are loc de pus ochelarii deasupra oglinzii - sunt niste butoane de urgenta (nici nu stiu daca functioneaza in Ro); n-are nici macar un plastic d-ala la parbriz sa poti baga tichete de parcare.

4) lipsa comfort access.

"Ce iti place?"
- chiar si cu deficientele de mai sus, interiorul este fff misto per total; in primul rand scaunele, care au asa multe posibilitati de configurare, inca ma mai joc cu pozitia ideala; nu cred ca mai cumpar masina fara memorie la scaune; astept sa vina vara sa vad daca o sa-mi lipseasca ventilatia;
- cutia - am si padele, mai intervin din ele cand sunt cu cutia in drive (normal/confort), inca ma adaptez sa le folosesc;
- insonorizarea si senzatia per total cand o conduci - mi se pare ca sunt mai calm la volanul ei;
- incalzirea auxiliara - folosita binisor pana acum in aceasta iarna, impreuna cu posibilitatea de a o controla din telefon;
- farurile - la fel ca si la scaune, conditie obligatorie;
- pentru cat de mare e, se manevreaza suficient de usor in spatii inguste, inclusiv pe strazile din centrul vechi al Bucurestiului.


Inca doua idei aruncate la nimereala:
- multumita forumurilor (intalnirea BMW-urilor si cred ca am citit si pe aici), am aflat cum se poate trece din Adaptive Cruise Control in cruise control clasic - prin tinerea apasat lung a butonului de reglaj al distantei (a se vedea in poza); chestia asta nici macar nu apare in manual; AAC e bun dar nu si cand e aglomerat si se circula haotic, tip Romania;
- wireless charging e bun doar in anumite situatii, mai degraba la urgenta; iphone 13pro + waze + spotify + incarcare wirless = not love; dupa 30 de minute telefonul era incins si mi-a aratat mesaj ca opreste incarcarea.

volan.jpg

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

da, seria 5 si 7 sunt mici la interior, la fel si X5/6. Nu pricep cum, insa mereu mi s-a parut ca in seria 3 G20 este spatiu pt pasagerii spate similar cu seria 5, iar in X3 este mai mult spatiu ca in x5/6.

aproape nu am dubii ca in octavia pasagerii spate au mai mult spatiu la picioare fata de seria 7.

 

la organizarea portbagajului si g30 mi s-a parut deficitar...are un singur carlig de ancorare pe peretele lateral al portbagajului, care este firav si este prins in capitonajul portbagajului. am pus candva 3-4-5 kg acolo si l-am gasit smuls iar toate cumparaturile imprastiate. nu l-am mai folosit.

 

De asemenea, nu exista niciun carlig de ancorare in plafonul portbagajului astfel incat sa agati sacosele de rafie de la Carrefour si mereu a fost dezastru cand mergeam la cumparaturi trebuind sa conduc cu super atentie sa le rastorn in portbagaj.

 

pe de alta parte, portbagajul de g30 are marele avantaj ca este inalt si poti baga chestii voluminoase. spre exemplu, poti baga 2 roti una peste alta in portbagaj 245 si 275.

La masina actuala, am ramas socat ca nu imi incape decat o singura roata si e fff greu cand schimb rotile de 2 ori pe an. tricicleta fetitei imi incapea fara probleme in G30 insa nu imi incape in A6..nici culcata si nici in picioare...la g30 putand-o pune cum vreu.

Link to comment
Share on other sites

Cred totusi ca platforma de X3 care este comuna lui G20 imi permite mie un reglaj astfel incat sa rezulte un spatiu mai mare in spatele meu...ceva de genul de a intra mai mult cu picioarele sub bord/volan, situatie in care nu ma regasesc in G30/X5. Sau nu stiu. Am 185 eu.

Poate tu, mkdan, agreezi alte pozitii de condus in X3/X5.

 

Link to comment
Share on other sites

Cine ti-a zis? il am eu si stiu ce vorbesc, este seria 6 Gran turismo, nu gran coupe. ai loc cat in seria 7 doar ca in plus ai un portbagaj mai mare, 610 litri. 2 carlige pentru plase, ancore daca vrei sa fixezi ceva sa nu se plimbe prin portbagaj..etc.

Edited by TKD29
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, TKD29 said:

este seria 6 Gran turismo, nu gran coupe

Posibil sa le confund eu. Dacă e așa, îmi cer scuze. Probabil am traume de la 650i-ul care l-am avut, care era 5 locuri. Asta cu condiția ca trei pasageri să fie vrăbiuțe. În spatele meu ca șofer nu mai erau nici 2cm până la banchetă și am avut de dus trei pasageri de la aeroport din Schiphol. Doar eu știu că am și acum urmele de la volan pe piept.

Link to comment
Share on other sites

In seria 6 GT m-am urcat si eu si da, spatiu ca la balamuc inclusiv in portbagajul de neam prost. Cred ca doar X7 (estimare pe neprobate) depaseste 6 GT din acest punct de vedere in intreaga gama BMW.

Mult peste seria 7.

Si in seria 8 GC este spatiu la picioare super bun in spate. Ok, nu la cap, insa la picioare da.

Edited by edit
  • Hot!! 1
Link to comment
Share on other sites

On 2/4/2022 at 8:47 AM, mkdan2004 said:

Avand X5 G05 si X3 G01 in familie, pot sa-ti spun ca X5 are spatiu mai mult in spate si asta cu scaune M care sunt destul de groase.

sustin si eu acest aspect. nici vorba sa ai mai mult spatiu in spate la G01 vs G05. indiferent de configuratia scaunelor.

eu consider ca toate modelele au un spatiu mai mare la interior acum (au crescut oricum in dimensiuni, automat si spatiul la interior este mai mare) daca comparam G20 vs F30 sau G30 vs F10, F25 vs G01, etc. probabil le pregatesc pe toate pentru baterii cat mai mari, cine stie 😛

Link to comment
Share on other sites

Creșterea în dimensiune se întâmplă de mulți ani, n-are legătură cu electricele. Fiecare fabricant vrea sa ofere mai mult spațiu decât concurența și asta e rezultatul. De-aia un e30 e cât un seria 1 de acum, un golf 1 cât un polo de acum și asa mai departe

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Sa mai facem un update pe aici.

A trecut putin peste 1 an de cand am luat masina, timp in care am facut aproape 11.000 km - f putin, mult mai putin decat ma asteptam, dar asta pentru ca am alergat MULT mai mult cu cealalta (+45.000 km) din diverse ratiuni.

Cu toate astea, nu am neglijat BMW-ul ci am incercat sa am grija cat mai mult de el. Si de fiecare data cand m-am urcat la volan am apreciat cat de misto inca mi se pare masina.

Am cumparat pentru ea presurile originale BMW, atat pe fata (cod: 51472446335) cat si pentru spate (cod: 51472446336). Au venit in niste pachete imense, multa risipa de spatiu; se potrivesc ff bine, cum era de asteptat. (Nu stiu daca pot posta de unde le-am luat, in caz ca e reclama - pot oferi detalii pe privat).

Cum in tot acest timp a trecut si de borna de 100.000km, am facut o revizie generala (ulei, filtre) cat si revizie cutie viteze (cu kit original ZF) si schimb ulei in cutia de transfer si diferentiale. De atunci am facut aprox 500 km si n-am observat modificari. Toate lucrarile in acelasi service - daca e voie, postez nume si preturi, daca nu, intrebati in privat.

Cam asa arata filtrul de aer al motorului dupa 1 an de Romania....trist:

IMG-5097.jpg

Cod filtru aer motor "original" BMW:IMG-5098.jpg

 

Cum aratau filtrele de habitaclu dupa 1 an:

IMG-5099.jpg

 

Capac cutie viteze (cel dat jos):

IMG-5100.jpg

 

Ulei motor aparent recomandat BMW (aici discutia poate fi lunga...):

IMG-5101.jpg

 

Ulei pentru cutia de transfer:

IMG-5102.jpg

 

Ulei diferential spate:

IMG-5103.jpg

 

Ulei diferential fata:

IMG-5104.jpg

 

Ulei cutie viteze:

IMG-5105.jpg

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eram curios, eu am luat de la autokarma si augsburg , am f10 de 6 luni, la ulei scrie made in italy. Și am tot auzit păreri că italia nu e așa de bun.. Dar e testat autokarma + augsburg..același ulei, Italia. 🙂

 

Am auzit la cineva că oe este din Spania/Germania, sper să nu greșesc. Dar probabil nu are nimic. 

Link to comment
Share on other sites

Apropo de filtrul de aer murdar.

Eu am schimbat la fiecare revizie filtrul de aer motor la G30, desi Bmw spune ca trebuie la fiecare a 2-a revizie.

La A6 m-am cacat in el si nu am schimbat la prima revizie. Voi schimba la a 2-a, adica atunci cand masina va avea 2 ani si aprox 46.000km. Cu filtrul de habitaclu, nu m-am jucat, am schimbat la ambele masini la fiecare revizie.

 

Tembelii de la Audi spun ca filtrul de aer trebuie schimbat la 90.000, indiferent de numarul de schimburi de ulei trecute pana atunci. Un coleg era pe la Pitesti cu un Q5, i-a aparut indicatorul de avarie in bord si sula masina, a trebuit luata cu platforma. La service, masina parea ca nu are nimic, insa cand au desfacut filtrul de aer, era complet colmatat, nefiind schimbat pana la +60.000 km cat avea masina. Au schimbat filtrul de aer si totul s-a rezolvat.

 

 

Edited by edit
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, redog4dy said:

Am auzit la cineva că oe este din Spania/Germania, sper să nu greșesc. Dar probabil nu are nimic. 

I-am rugat sa imi trimita poza, iata ca si OEM tot Italia. Ramane de vazut ce si cum...

Whats-App-Image-2022-11-03-at-12-16-53-P

 

@edit si eu la fel, la fiecare revizie schimb aer si habitaclu, nu tin cont de recomandarile producatorului ca, dupa cum se vede, nu se aplica la republica bananiera Romanistan.

La cel de combustibil, chiar daca tot mai repede decat zice producatorul, il schimb la fiecare a doua revizie, nu am avut pana acum surprize la motorina, de unde alimentez (desi si aici discutiile tot pot fi lungite).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.