Jump to content

Păreri motor sh sau refăcut


kevinn14

Recommended Posts

Salut . DupĂŁ cum va spuneam , am un 330i e46 de fabrica ĂŽnsĂŁ nu mai are pe el motorul de 3.0 si vreau sa il pun la loc .

 

Am momentan 2 variante si nu știu pe care sa o aleg . Mi-ar fi plĂŁcut sa gĂŁsesc un Bucuresti sau prin apropiere un motor Ok si care sa facĂŁ si montajul dar ce am gĂŁsit , pana am fĂŁcut rost de celelalte piese , s-a vândut .

 

Cele 2 variante rĂŁmase sunt :

1) Motor recondiționat complet , spune ca ar necesita si rodaj , + ambreiaj + evacuare + cardan - 2000 euro cu tot cu montaj la Florin Florin Garage din Afumați

2) Motor Sh ( ĂŽncĂŁ pe masina ) la Botoșani si ar fi aprox 1600 euro cu montaj si ce mai trebuie . Cu drumul pana acolo + ce mai stau pe acolo ar fi tot cam pe acolo .

 

Nu știu care e treaba cu motorul daca este recondiționat … se merita sau e risc ? Momentan el este montat pe un E30 , doar l-am pornit . Mi-au spus ca nu plec de acolo fĂŁrĂŁ sa funcționeze perfect , dar nu știu ce sa fac , voi ce pĂŁrere aveți ?

Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca e mai bine sa faci motorul, dupa ce il desfaci se pot vedea uzurile si ce e necesar. Un motor care il iei ai il montezi, poate merge o zi, o luna, un an si sa crape. Cand il faci de la cap la coada ai alta garantie.

De curiozitate, unde ai gasit in Botosani? E vreun centru de dezmembrari?

  • Like 1
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Din ce ĂŽnțeleg ai 2 motoare - unul recondiționat și unul sh. Aș lua cel recondiționat doar daca știu clar ce a fost schimbat și dacĂŁ aș avea ĂŽncredere ĂŽn cel care a umblat acolo. Un bun prieten la care am fĂŁcut E30 zice cĂŁ preferĂŁ sĂŁ ia motoare sh care sa și le facĂŁ el neavând ĂŽncredere ĂŽn ce fac alții.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

La un motor SH nimeni din lumea asta nu-ti poate spune nimic despre starea lui. Acum poate merge "ceas" si peste 1000 km ai pom de Craciun pe bord.

Cati n-au patit ca au cumparat masini "impecabile" din DE, verificate si para-verificate si cand au ajuns acasa au intrat direct in service.

 

Fara sa stau pe ganduri as reconditiona motorul masinii, ma rog, ce ziceai de Florin/Afumati. Da, poate o sa iesi cu ceva mai scump dar daca nimeresti pe cineva priceput sa ti-l ansambleze, eu zic ca o sa merite efortul.

Depinde si de cat vrei sa mai ti masina pt ca evident, daca ai in plan sa o vinzi in viitorul apropiat, nu prea merita sa faci cuiva cadou un motor "nou" , cuiva care posibil sa nu te creada sau sa te ia cu "pretul de piata".

Parerea mea.

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

daca ai vrea sa o vinzi nu te va crede teparul de cumparator,obisnuit sa ia la pret mic de pe olx.ro

Vezi ca manopera costa bani serios,nu te astepta la pomeni. Cam cat costa piesele este si manopera, daca nu chiar mai mult.Depinde de mecanic.

 

Cati n-au patit sa ia motoare sh pe incredere,nepornite si dupa au descoperit ca au fost inselati (nu are compresie, arunca uleiul pe la separatorul de gaze arse).

Edited by gl01akg
Link to comment
Share on other sites

Mi-au spus ca nu plec de acolo fĂŁrĂŁ sa funcționeze perfect

 

Serios ? Poate functiona "perfect" si cu un consum ulei de "4 litri la 10 mii" ....si cu pierderi de antigel ...si cu niste "organe" anulate sau puse "pe direct" ...

Edited by 13NCU
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Reconditionarea unui M54 nu e cine stie ce mare filosofie.Candva dadusem peste baiatul asta, parea sa stie ce face.

La oricine l-ai face, e critic sa schimbe segmentii de ungere cu aia de M52TU si semeringurile la supape.

 

In rest, motorul nu prea are moarte...

 

Si da, te incurajez sa iei un motor nedesfacut pe care sa-l reconditionezi tu. Altfel s-ar putea sa platesti de 2x, nu ai de unde sa stii ce au facut (sau nu au facut) altii motorului aluia, macar daca il reconditionezi tu, ai pe cine sa tragi la raspundere.

 

Screenshot-2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ok , revin .

 

Cred ca nu m-am exprimat bine - eu nu mai am motor de 3.0 pe masina , pe masina mea este montat un M52 cel de 2.0 150cp si vreau sa montez la loc un motor de 3.0 masina mea fiind 330 de fabrica .

 

Si am de ales intre un motor recondiționat - ce il cumpĂŁr de aici din Buc din Afumați - si ma costa 2000 cu tot cu montaj

 

Sau un motor SH luat de la Botoșani care ma costa 1600 aprox

 

Eu nu am posibilitatea de a il recondiționa pe al meu , deoarece nu detin

 

Cel recondiționat este fĂŁcut la Florin in Afumați , este montat pe un urs , dar nu este folosit de cand a fost recondiționat

Edited by kevinn14
Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca e mai bine sa faci motorul, dupa ce il desfaci se pot vedea uzurile si ce e necesar. Un motor care il iei ai il montezi, poate merge o zi, o luna, un an si sa crape. Cand il faci de la cap la coada ai alta garantie.

De curiozitate, unde ai gasit in Botosani? E vreun centru de dezmembrari?

 

Te referi sa il iau pe cel recond ? Eu nu am motorul de 3.0 in posesie , este deja refĂŁcut si de vânzare . La Botoșani este un tip ce mi-a scris pe farcebook , se ocupa si cu Dezmembrari si spunea ca mai are câteva mașini modificate …. A spus ca momentan mai are treaba câteva zile , face un E39 530i ceva cu turbo nu prea am ĂŽnțeles exact . Deci as mai avea timp câteva zile sa ma decid .

Link to comment
Share on other sites

daca sursa de la care il iei pe cel reconditionat e de incredere, atunci mergi pe aceasta varianta. Este mai bine pe termen lung pentru ca eviti anumite reparatii care inevitabil vor aparea la motorul luat sh, gen pierderi de ulei, consum de ulei, etc.
Link to comment
Share on other sites

Reconditionarea unui M54 nu e cine stie ce mare filosofie.Candva dadusem peste baiatul asta, parea sa stie ce face.

La oricine l-ai face, e critic sa schimbe segmentii de ungere cu aia de M52TU si semeringurile la supape.

 

In rest, motorul nu prea are moarte...

 

Si da, te incurajez sa iei un motor nedesfacut pe care sa-l reconditionezi tu. Altfel s-ar putea sa platesti de 2x, nu ai de unde sa stii ce au facut (sau nu au facut) altii motorului aluia, macar daca il reconditionezi tu, ai pe cine sa tragi la raspundere.

 

Screenshot-2.jpg

 

Ms pentru informație , o sa ĂŽntreb daca au fĂŁcut așa cum ai spus segmentii , spunea ca are si poze si video si parca spunea ceva de acești segmente ca a pus de M52 . GĂŁsisem si eu chestia asta pe YouTube .

Masina nu vreau sa o vând niciodatĂŁ , voiam sa o fac doar . Știu ca bag in ea 2500 si daca o vând nu iau mai mult de 3000 dar nu vreau sa o mai vând .

Nici nu vreau sa fac liniuțe cu ea sau alte chestii de genul , vreau doar sa meargĂŁ normal gen sa poti merge cu ea pana in Grecia sau drumuri prin țara , mers normal dar sa nu imi fie frica daca vreau intr-o zi sa merg mai tare .

 

Motorul recondiționat este deja fĂŁcut , doar ca nu este folosit de cand a fost refĂŁcut , de-asta nu știu ce sa fac .

 

Cel pe care l-am pierdut imi plĂŁcea mult cum mergea , avea 103.000 mile … venit pe roti din UK … verificat istoricul MOT si pĂŁrea Ok . PĂŁcat , nu cred ca onl sa mai gĂŁsesc ca ala , m-am uitat chiar si in UK . Ori nu mai sunt , ori nu știu eu sa caut

Link to comment
Share on other sites

  • Romulus changed the title to Păreri motor sh sau refăcut

Am si eu o nelămurire daca ma puteți ajuta , daca nu schimb si acest grup , masina mea nu mai are pe ea grupul de 3.0 , o sa meargă ciudat la turații sau chestii gen sa prindă max 170-180 ?  Am stabilit prețul 1800 , spuneau ca nu e necesar sa montam si grupul neaparat . Dar nu știu o sa meargă Ok așa , ca mai bine dau acum in plus sa pun si grupul 3.23 , cum credeți ? Mulțumesc 

D1648B1C-C788-4441-B9CD-6EF595BD1C78.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Pai depinde ce ai acum pe masina, daca vrei sa faci upgrade la LSD si asa mai departe .  Edit aici ai 

https://www.mye46.com/gear-ratios/   rapoartele folosite  E46

https://e30goodies.com/gearing-calculator/  aici pui datele

 

poti pune seria ta de sasiu pe realoem https://www.realoem.com/bmw/enUS/select pt a vedea ce raport ai avut de fabrica

 

Edited by alex230ro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mulțumesc pt răspunsuri . 
grupul rămâne momentan cu ce am le masina , deoarece nu au acolo momentan special pt 3.0i . Probabil o sa il caut apoi daca nu mi place cum merge . E in lucru momentan , sper sa iasă Ok 😉 

Au mai găsit momentan doar tampoanele ce trebuiau schimbate 

6CA17837-0964-42D8-8E7E-2D13DC4CAF64.jpeg

1E20A17E-884E-4B0D-9BA5-F0476D30A163.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Salut colegi . Astăzi am luat masina , a funcționat perfect cand au testat + pornit la rece , proba de drum , am si mers cu ea de acolo pana pe blvd Pache unde a pierdut toată apa , văzusem ca începuse sa se mărească temperatura si am oprit … a ieșit abur si a curs toată apa . Ma oftic pt ca am am apucat sa merg cu ea si imi plăcea mult mergea parca mult mai bine decat cand am luat-o prima data in 2009 cu motorul de 3.0 original . Asta e ,  nu am noroc … voiam sa ma țină si pe mine o perioada pana mi se vindea o proprietate sa imi iau alt e60 sau F10 , momentan cred ca nici asta nu mai iau ca mereu cand patesc ceva ma consum așa si nu mai pot , cred ca iau o de-asta comuna gen  Passat Skoda sau alte mărci măcar alea daca se strica nu ma interesează , nu ma supăr 

Edited by kevinn14
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Mda vas expansiune sh sau ma rog neschimbat si electroventilator stricat. Se rezolva repede daca nu ai stat mult cu apa pe rosu. Problema as zice ca a fost electroventilatorul a urcat apa a facut presiune in sistem posibil ca busonul sa nu fi deschis si a crapat si vasul.

Edited by alex230ro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da , vasul era schimbat in dec 2019 cu unul swag nou si ventilatorul nu era schimbat . N-am stat deloc pe roșu , cum am vazut ca se ridica am oprit ca eram la semafor , apoi am pornit cand s-a dat verde si am oprit imediat , apoi a țâșnit apa .
Încă nu am luat-o 

Edited by kevinn14
Link to comment
Share on other sites

Kevin, este foarte posibil - si totodata ti-as dori - ca, prin inlocuirea vasului de expansiune si repararea ventilatorului, sa se rezolve problemele si totul sa fie OK. Poate, pur si simplu, a cedat vasul de expansiune din cauza calitatii lui slabe.

Analizand insa informatiile pe care le-ai postat aici, nu trebuie excluse insa si alte cauze. Intrucat vremea este in prezent rece, motoarele nu se incing cu una cu doua. Din ce ai spus, ai pornit masina si ai plecat la un prim test de drum. Daca traficul a fost extrem de aglomerat, atunci poate s-ar explica necesitatea pornirii ventilatorului si implicit a scenariului pe care l-ai conturat mai sus.

Altfel, faptul ca ventilatorul nu a pornit si vasul de expansiune s-a spart ar putea fi doar efect, nu cauza. Cateva subiecte de abordat:

  1. Ai certitudinea ca, inainte de a pleca la proba de drum, circuitul de racire a fost aerisit in mod corect? 
  2. Cum ai ajuns la concluzia ca nu a pornit ventilatorul? Strict in baza faptului ca a fiert lichidul de racire si/sau ca nu l-ai auzit? Ai testat ventilatorul dupa acest incident, sa determini daca acesta este intr-adevar defect? 
  3. Verifica radiatorul. Trebuie sa te asiguri ca acesta este curat in interior si ca nu are elemente blocate.
  4. Verifica si pompa de apa, in special starea turbinei acesteia. Este in buna stare tehnica?
  5. Verifica termostatul.

In cazul in care confirmi ca toate cele cinci puncte de mai sus sunt "all clear" si nici unul nu ar putea explica fierberea motorului,  atunci exista suspiciunea unei  alte cauze. Anume, o problema de etanseitate a motorului, care ar permite gazelor de evacuare sa treaca in circuitul de racire (garnitura de chiulasa neetansa, fisura in chiulasa / bloc). De aceea, iti recomand sa fii foarte precaut si atent la urmatorul test.

Quote

 N-am stat deloc pe roșu , cum am vazut ca se ridica am oprit ca eram la semafor , apoi am pornit cand s-a dat verde si am oprit imediat , apoi a țâșnit apa .

Acest lucru ma ingrijoreaza cel mai tare. Daca asa stau lucrurile, ai avut grija sa nu se supra-incalzeasca motorul. Dar exact aceasta grija nu explica de ce presiunea din sistemul de racire a fost foarte mare.

Mergand mai departe cu teoria (care, insist, m-as bucura sa nu se confirme in cazul tau), eu sunt din ce in ce mai sceptic cu privire la motoarele reconditionate in tara. In niciun caz nu vreau sa spun ca nu mai exista profesionisti care fac treaba de calitate. Dar, din pacate, acestia sunt extrem de rari. Foarte multi, in special tineri, nu au nici studiile, nici experienta, nici dedicarea si deseori nici dotarea tehnica necesare pentru a efectua lucrari respectand strict procedurile si tolerantele producatorului.

Edited by FiveThreeFive
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.