Jump to content

Păreri motor sh sau refăcut


kevinn14

Recommended Posts

  • 1 year later...

Salut, nu sunt mecanic insa sunt pasionat si am citit diverse informatii despre motoare, inclusiv despre segmentii astia pe care se recomanda sa-i schimbi. 

Din ce am citit(in ultimii ani nu ceva recent) o sa fac un rezumat. 

La anumite setup-uri de motoare, in special cele folosite pentru curse se folosesc niste segmenti de tip "low tension"(nu am stiut cum sa traduc). Acestia au avantajul ca atunci cand se expandeaza permit o miscare mai usoara(cu o frecare mai mica) a pistonului in interiorul cilindrului si practic se castiga niste cai putere in plus. Este insa foarte greu sa nimeresti insa cat de "low tension" sa fie acesti segmenti comparativ cu unii normali. Practic se poate trece foarte usor de la a avea mai multi cai putere la a avea mai putini, pentru ca se pierde compresia pe langa ei.

Pe vremurile in care dacia era masina poporului se stia ca atunci cand incepea sa consume ulei era mai rapida o perioada pana uzura segmentilor devenea majora si aparea pierderea de compresie pe langa ei. Doar ca acolo segmentii nu erau "low tension" ci segmenti normali care nu erau la fel de elastici. 

Nu am idee de ce a decis BMW si alti producatori(Audi pe anumite motoare TFSI care se stie ca au consum urias de ulei) sa puna pe masinile de strada astfel de segmenti, poate pentru a sprijini parteneriatele pe care le aveau cu producatorii de ulei, nu am idee. 

Insa au aparut aceste masini care au performante bune pe partea de putere si consum de carburant insa sufera pe partea de consum de ulei. Ca o observatie batraneasca se poate spune ca aceste motoare nu se vor strica niciodata, pentru ca ele au venit deja "stricate" din fabrica.

De asta putem sa vedem masini de 20+ ani care testate dinamometric inca au puterea declarata de fabrica daca nu chiar mai mare.

Revenind la subiect, daca sunteti curiosi despre ce am scris mai sus puteti cautat despre low tension pe internet si veti gasi informatiile de care ziceam. 

Cu privire la cazul lui kevinn14, pana sa schimbi supape si segmenti, poti sa iti faci o bucurie care nu este costisitoare: 

- un schimb de ulei cu 5w-40 - norma LL01 - nici nu conteaza marca prea mult - nou sa fie 

- o tura rapida de autostrada - cu reprize si mers constant la turatie ridicata(4500+) macar 30-40 de min

- dupa tura rapida, nu mai conteaza stilul, te poti bucura de masina monitorizand nivelul de ulei, daca poti obtine bucurandu-te de masina 3-4k km fara consum major de ulei(ideal deloc) poti sa-ti setezi ca interval de schimb de ulei acel interval la care sa adaugi si tura pe autostrada - **tura pe autostrada este pentru curatarea motorului de depuneri si teoretic segmentii isi vor face mai bine treaba ulterior, la asta contribuie si uleiul proaspat necontaminat si nediluat de gazele care la un astfel de motor cu 6 cilindrii si cu segmenti low tension ajung foarte repede in baia de ulei 

- daca totul decurge minunat poti face si o testare dinamometrica  pe stand care iti va confirma caii de fabrica daca nu chiar mai multi

Cam atat de la mine, poate ajuta.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Viitor sofer de autobuz said:

Ca o observatie batraneasca se poate spune ca aceste motoare nu se vor strica niciodata, pentru ca ele au venit deja "stricate" din fabrica.

Fii linistit nu esti tu primul care zice ce am citat.. si nici dupa Dacia nu plangem..

Intre toate afirmatiile de mai sus pe care nu le contrazic.. sunt curios unde pui uleiurile full-sintetice in contextul a ceea ce ai sustinut!? 

Ca in lumea Dacia din care ai dat exemplu nu prea existau uleiuri full ci, cel mult semi-sintetice..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Exemplul cu dacia de mai sus nu are legatura cu uleiul neaparat ci cu frecarea mai redusa rezultata in urma uzurii. 

Cu privire la uleiurile full sintetice, ele ar ajuta cu privire la contaminare si implicit si diluare insa tot nu ar suplini in turatii inalte componenta fizica si anume segmentii care trebuie sa curete uleiul de pe cilindri. Eu cred ca nu ar fi rentabile pentru astfel de motoare.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Viitor sofer de autobuz said:

Cu privire la uleiurile full sintetice, ele ar ajuta cu privire la contaminare si implicit si diluare insa tot nu ar suplini in turatii inalte componenta fizica si anume segmentii care trebuie sa curete uleiul de pe cilindri. Eu cred ca nu ar fi rentabile pentru astfel de motoare

Din ce spui inseamna ca ar trebui sa citesti mai multe despre scopul principal al uleiurilor full..

Ma asteptam sa spui altceva dar nu ai spus esenta.

Uleiurile full-sintetice inseamna in primul rand MAXIMA flexibilitate posibila oferita motoarelor in prevenirea uzurii..  in functie de varsta lor.

Dar nu ai spus asta..

Ce motoare nu merg cu ulei full?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Viitor sofer de autobuz said:

Sunt doar pasionat, esenta pt mine de exemplu, ar fi ca motoarele cu segmenti low tension, fie ca sunt BMW sau alte branduri raman ca noi multa vreme dpdv al performantelor indiferent de uleiul folosit. 

 

De acord din nou. Sunt motoare noi zillele astea care merg din fabrica cu 0W30 desigur full. Au ajuns la alt nivel in care au "descoperit" ca la rece motorul face o economie cu un ulei mai subtire.

Acum.. tre sa fii fara minte sa crezi ca acel motor va tine 2-300k km cu aceiasi combinatie 0-30.. ceva va crapa in el mai devreme decat mai tarziu.

..uleiul sintetic e facut cu "gandul" protectiei UZURII date de insusi adiitivii din el pe durata de viata (ciclu pana schimbi uleiul)..reclamata de fabricant. Atat si nimic mai mulr.

Asta nu se aplica la alte tipuri de uleiuri!

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.