Jump to content

Dispar șoferii agresivi de pe șoselele din România?


Romulus

Recommended Posts

39 minutes ago, MihaiGSM said:

Din punctul meu de vedere mai periculosi par soferii de sub 35 de ani. Bombardierii, gibonii si meltenii fac parte cu precadere din aceasta categorie de varsta. Pe la 40+ parca le mai vine un pic mintea la cap si devin mai responsabili. 

In schimb, cred ca se pot impune niste masuri de obtinere a permisului mai drastice. Aici as umbla un pic: examen medical mai temeinic, cel putin dpdv psihologic si evaluarea exigenta a abilitatilor practice si teoretice de sofat. 

Cum spui tu ca ar fi bine de ceva măsuri mai drastice la 18 ani când se ia permisul, eu zic ca ar fi bune și niște măsuri la peste 30 de ani când ai luat permisul. Nu are legătura vârsta, ca e 45, ca e 55, dar cu cât vârsta e mai înaintată, cu atat e șansa mai mare ca omul sa fi pierdut din Abilitățile, presupunând ca le a avut când a luat permisul și nu a fost un pericol public, evitat de toti timp de xx ani. 

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, WIN60 said:

dar cu cât vârsta e mai înaintată, cu atat e șansa mai mare ca omul sa fi pierdut din Abilitățile, presupunând ca le a avut când a luat permisul și nu a fost un pericol public, evitat de toti timp de xx ani. 

Sa stii ca examenul medical periodic este 10 ani, dupa anumita varsta scade la 5 si ulterior chiar anual.

Link to comment
Share on other sites

Pana la problemele cauzate de varsta inaintata a soferilor ma tem ca trebuie rezolvate altele: disciplinarea traficului prin aplicarea legii si programe educationale difuzate chiar la TV (tarile nordice au beneficiat de asa ceva inca din anii 60’-70’, cand se confruntau cu aceleasi probleme) instalare radare fixe, extinderea supravegherii video si acceptarea filmarilor si a fotografiilor ca probe inclusiv de la persoane fizice, sanctiuni drastice ptr probleme tehnice, reformare RAR si politie, dezvoltarea si imbunatatirea infrastructurii, etc. 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ar fi foarte vine sa treacă, sper ca sunt și ceva presiuni dinspre CE pentru îmbunătățirea legislației privind siguranță rutiera.

Din pacate oamenii sunt obișnuiți sa încalce toate regulile posibile, nu cred ca se vor civiliza de buna voie.

Eu as prefera sa se pună camere peste tot și sa se dea amenzi drastice pentru încălcarea regulilor de circulație, ar ieși și ei bine cu bugetul și ne-am și civiliza (fortat) mai repede.

Eu sunt unul care respecta regulile dar câteodată îmi ies din fire când vad ca eu stau 15 min în coloana la semafor și pe lângă mine zboară toti pe linia de tramvai și se baga în fata coloanei, fapt ce mareste timpul de așteptare... la un moment dat începi sa faci ca ei, ca nu mai poti. Daca s-ar aplica legea ar fi mult mai bine, chiar si cu legislația de acum.

  • Like 2
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, goangaus said:

Eu sunt unul care respecta regulile dar câteodată îmi ies din fire când vad ca eu stau 15 min în coloana la semafor și pe lângă mine zboară toti pe linia de tramvai și se baga în fata coloanei, fapt ce mareste timpul de așteptare... la un moment dat începi sa faci ca ei, ca nu mai poti.

..... 😄

Cel putin in iasi s-au mai pus separatoare, nu ai cum sa te mai duci pe linia de tramvai, dar daca nu e pus ... 

Ce am observat, na fiind primul BMW care il conduc, ca in trafic bara la bara ma lasa mai greu sa intru, dar la drum intins se dau toti din calea mea 🙂 ) Nu ca merg cu viteza mare dar pe E85 ai o banda jumate si mai sunt care merg incet pe mijloc 🙂 

  • Fara comentarii 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, CosminEU said:

Ce am observat, na fiind primul BMW care il conduc, ca in trafic bara la bara ma lasa mai greu sa intru, dar la drum intins se dau toti din calea mea 🙂 ) Nu ca merg cu viteza mare dar pe E85 ai o banda jumate si mai sunt care merg incet pe mijloc 🙂 

Și la mine se uita mulți urat la orice mișcare mai agresiva, fata de când aveam Mazda și făceam același mișcări în trafic... 🙂

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Daca vom avea 2000km de autostrada si 1000km de drumuri expres (adta este necesitatea Romanie pt a avea infrastrictura la nivelul occidentului), accidentele se vor reduce la jumatate. Eu cand ies de pe autostrada si intru pe DN, ma transform.

Ok, exista animalele care vor ramane animale indiferent de infrastructura.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, edit said:

Daca vom avea 2000km de autostrada si 1000km de drumuri expres (adta este necesitatea Romanie pt a avea infrastrictura la nivelul occidentului), accidentele se vor reduce la jumatate. Eu cand ies de pe autostrada si intru pe DN, ma transform.

Ok, exista animalele care vor ramane animale indiferent de infrastructura.

Dacă nu se schimba ceva în lege și în modul de aplicare putem avea și 100000 km de autostrada ca bizonii tot bizoni rămân, dacă știu ca nu pățesc nimic.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

se poate schimba in lege dar din pacate e vb doar de penalizari si conditii f precare de drum , semnalizare , marcare , etc .In realitate se pot face multe lucruri care sa constranga soferii sa conduca intr-un fel sau sa nu incalce legea , e mai usor sa ii vaneze pt amenzi decat sa corecteze deficiente , dar per total au mai aparut imbunatatiri , blocatoare  pe la coltul intersectiilor , obstructionari ale drumului . iluminarea trecerilor de pietoni imi pare geniala , ce imi pare ca lipseste si ar fi util e semaforizarea temporizata , vezi cat mai e si accelerezi sau incetinesti . Nu stiu cum e cu acele camere de trafic din Buc daca fct sau nu . 

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

Radarele fixe sunt cea mai buna solutie cred,chiar si pe autostrada,in 2 luni i a calmat pe toti.

in germania,7km peste limita te costa 30 eur,[ai inca 7 toleranta]si creste exponential.

pe dn2 ala, sau ploiesti-comarnic ,in 6 luni cred ca si ar plati statul roman toate datoriile,si s ar injumatati si permisele.

Dar cine sa faca asta?

La anu sunt alegeri😃

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, wolf20 said:

Radarele fixe sunt cea mai buna solutie cred,chiar si pe autostrada,in 2 luni i a calmat pe toti.

In aceasta privinta am o opinie oarecum diferita. 

Din proprie experienta, sunt mai bine de 3 decenii de cand Politia Romana are un singur laitmotiv privind cauza accidentelor in trafic: viteza. In niciun caz nu intentionez sa diminuez impactul vitezei atat asupra frecventei cat si a gravitatii accidentelor. Problema principala este insa ca Politia se concentreaza prea mult (chiar aproape de exclusiv) pe viteza, ignorand alte cauze. Si cred ca face acest lucru din lene. Radarul este un mijloc tehnic comod de folosit, usor de probat in instanta si cu un randament financiar excelent (bani din amenzi versus timp de utilizare). Obiceiul de amplasa radarele pe sectoare de drum si la intervale orare in care traficul nu este periculoas m-a determinat sa cred ca, in fapt, Politia urmareste mai degraba veniturile din amenzi decat evitarea evenimentelor in trafic.

Este un punct de vedere pe care cred ca l-am mai exprimat in trecut: singura situatie in care viteza in sine produce un accident este atunci cand se pierde controlul asupra directiei, fie prin depasirea capabilitatilor de a conduce a soferului, fie prin depasirea limitelor fizicii (ex: viteza exagerata in curba, sau pe carosabil alunecos). In orice alte situatii, cauza accidentului este alta decat viteza; desasire neregulamentara, neacordarea prioritatii, mers pe contrasens, depasirea coloanelor, etc. - cu observatia importanta ca viteza agraveaza efectele accidentului. 

Apropos de radare, tocmai a fost o licitatie publica prin care Politia va achizition inca 250 (!) radare laser mobile LTI 20/20 TruCAM II, pe langa cele pe care le are deja. Utilizand corespunzator in trafic aceste sute de radare laser + radarele banda K existente, cred ca Politia are deja suficiente resurse tehnice pentru controlul vitezei.

De aceea consider ca este timpul ca Politia sa se concentreze acum si pe alte cauze. In loc sa cheltuiasca sume uriase cu impanzirea drumurilor cu radare fixe (plus infrastructura aferenta), banii respectivi ar fi mai bine investiti in masuri de urmarire a respectarii regulilor in trafic, altele decat viteza. Spre exemplu, modificarea legislatiei astfel incat anumite tipuri de dashboard camera sa fie acceptate drept proba. Orice sofer ar putea deveni "militian" in trafic. Mergi pe DN2, vezi cum un TIR face o depasire dementa, apesi pe un buton si trimiti un scurt film la Politie, care aplica legea. De asemenea, Politia ar cumpara un numar semnificativ de masini "populare" (gen Dacia, Skoda, etc.), pe care sa le plimbe 24/7 pe drumurile nationale. Asa cum noi ne intalnim in trafic cu nenumarate situatii periculoase, si aceste masini incognito le-ar putea depista si aplica legea.

Gandeste-te, daca ai fi in situatia in care oricare masina din jurul tau fie te poate filma si turna la Politie, fie este insasi Politia, cu siguranta ai respecta legea cu mare atentie.

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Nu doar ca sunt alegeri, dar toți parveniții ăștia din parlament se cred cu mai multe c**ie decât restul lumii. Ca atare, merg cum vor ei în trafic și dacă ii oprește cineva scot legitimația, dau un telefon, fac o românească și scapă. 

Dacă ar fi un sistem automat care le trimite amenzi, cum mai fac ei treaba asta? 

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, FiveThreeFive said:

In aceasta privinta am o opinie oarecum diferita. 

Din proprie experienta, sunt mai bine de 3 decenii de cand Politia Romana are un singur laitmotiv privind cauza accidentelor in trafic: viteza. In niciun caz nu intentionez sa diminuez impactul vitezei atat asupra frecventei cat si a gravitatii accidentelor. Problema principala este insa ca Politia se concentreaza prea mult (chiar aproape de exclusiv) pe viteza, ignorand alte cauze. Si cred ca face acest lucru din lene. Radarul este un mijloc tehnic comod de folosit, usor de probat in instanta si cu un randament financiar excelent (bani din amenzi versus timp de utilizare). Obiceiul de amplasa radarele pe sectoare de drum si la intervale orare in care traficul nu este periculoas m-a determinat sa cred ca, in fapt, Politia urmareste mai degraba veniturile din amenzi decat evitarea evenimentelor in trafic.

Este un punct de vedere pe care cred ca l-am mai exprimat in trecut: singura situatie in care viteza in sine produce un accident este atunci cand se pierde controlul asupra directiei, fie prin depasirea capabilitatilor de a conduce a soferului, fie prin depasirea limitelor fizicii (ex: viteza exagerata in curba, sau pe carosabil alunecos). In orice alte situatii, cauza accidentului este alta decat viteza; desasire neregulamentara, neacordarea prioritatii, mers pe contrasens, depasirea coloanelor, etc. - cu observatia importanta ca viteza agraveaza efectele accidentului. 

Apropos de radare, tocmai a fost o licitatie publica prin care Politia va achizition inca 250 (!) radare laser mobile LTI 20/20 TruCAM II, pe langa cele pe care le are deja. Utilizand corespunzator in trafic aceste sute de radare laser + radarele banda K existente, cred ca Politia are deja suficiente resurse tehnice pentru controlul vitezei.

De aceea consider ca este timpul ca Politia sa se concentreze acum si pe alte cauze. In loc sa cheltuiasca sume uriase cu impanzirea drumurilor cu radare fixe (plus infrastructura aferenta), banii respectivi ar fi mai bine investiti in masuri de urmarire a respectarii regulilor in trafic, altele decat viteza. Spre exemplu, modificarea legislatiei astfel incat anumite tipuri de dashboard camera sa fie acceptate drept proba. Orice sofer ar putea deveni "militian" in trafic. Mergi pe DN2, vezi cum un TIR face o depasire dementa, apesi pe un buton si trimiti un scurt film la Politie, care aplica legea. De asemenea, Politia ar cumpara un numar semnificativ de masini "populare" (gen Dacia, Skoda, etc.), pe care sa le plimbe 24/7 pe drumurile nationale. Asa cum noi ne intalnim in trafic cu nenumarate situatii periculoase, si aceste masini incognito le-ar putea depista si aplica legea.

Gandeste-te, daca ai fi in situatia in care oricare masina din jurul tau fie te poate filma si turna la Politie, fie este insasi Politia, cu siguranta ai respecta legea cu mare atentie.

Afara nu vezi o mașină de poliție decât dacă ii chemi sau ai un eveniment.

Aici,aleargă demenții pe Valea Oltului ca la raliu,cu 3,4 radare sunt sigur că i ai liniștit. 

Da' amenzi nene,nu ce e acum.

Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca daca am avea autostrazi si drumuri express jumate din accidente o sa dispara. Problema cea mai mare mi se pare ca mergi prin prea multe sate ca sa ajungi undeva, treci prin sate unde sunt carute, betivi prin mijlocul drumul, unii cu bicicleta care intorc in mijlocul drumului fara vreo vesta ceva. Cea eu vad lipsa infrastructurii o problema mai mare decat viteza.

Eu fac mai fac drumul Iasi-Bucuresti si pot spune ca e un calvar, pur si simplu dupa 3 ore de condus incepi sa devii nervos.

Am patit sa merg prin nu stiu ce sat de prin barlad si pur si simplu unul cu bicicleta imbracat in negru mi-a sarit in fata la ora 11 noaptea, am tras rapid stanga si franat brusc abia l-am evitat pe prost.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Alex3245 said:

Eu zic ca daca am avea autostrazi si drumuri express jumate din accidente o sa dispara. Problema cea mai mare mi se pare ca mergi prin prea multe sate ca sa ajungi undeva, treci prin sate unde sunt carute, betivi prin mijlocul drumul, unii cu bicicleta care intorc in mijlocul drumului fara vreo vesta ceva. Cea eu vad lipsa infrastructurii o problema mai mare decat viteza.

Eu fac mai fac drumul Iasi-Bucuresti si pot spune ca e un calvar, pur si simplu dupa 3 ore de condus incepi sa devii nervos.

Am patit sa merg prin nu stiu ce sat de prin barlad si pur si simplu unul cu bicicleta imbracat in negru mi-a sarit in fata la ora 11 noaptea, am tras rapid stanga si franat brusc abia l-am evitat pe prost.

La noi încă e bine,mergi pe A3 passau -wurzburg,sa vezi ce bine e,600km in 10 ore😃.

De 10 ani tot lucrează și nu mai termina,vor s o aducă pe 4 benzi de la Frankfurt spre passau,e calvar.

Aici măcar știi ca mergi cu 70,dar în 6 ore ești la Arad,din buc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.