Jump to content

Probleme motor


Recommended Posts

Buna ziua .

Am un seria 3 din 2009, motor n47, CU DPF ,problema este urmatoarea: In martie 2021 martie masina se opreste in mers dusa pe rampa , problema identificata pe diagnoza a fost dpf si egr, la o analiza amanuntita s a gasit mult span pe injectore.  S-a curatat galeria de admisie , am schimbat injectoare , pompa din rezervor ,etc.. In decembrie , l interval de 10 luni , masina initial a dat eroare bord pe check engine iar ulterior a inceput cu un tremurat la relanti ca pana in final sa nu mai pot porni cu ea, dusa la service autorizat RAR si supriza... problema aceeasi , span la injectoare, ma costa in jur de 10000 lei toata distractia .

Ce este de facut , am citit ca pentru protectie se pune acel ulei 2T dar parerile sunt impartite ca nu ar nu este compatibil cu motoare n47 cu dpf.Va rog un sfat .Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Nu ai mentionat conducte curatate, sau daca a fost schimbat filtru de motorina.

Personal nu cred ca pompa din rezervor face (facea) span pentru ca motorina bagata de pompa aia trece prin filtru ca acesta este pe tur iar spanul nu cred ca ar trece de filtru. In schimb pompa de inalte ar putea desigur.

Cat despre uleiul 2T eu ma risc, oficial o spun, si pun unui motor B47 cu dpf, special sa vad cum reactioneaza DPFul sincer mai mult decat injectoarele, chiar daca si alea-s piezo la B47 si o sa fie interesant de aflat daca tin mult.

Dar, pun cel mai rafinat ulei 2T care il gasesc, adica cel putin JASO FC. Care trebuie sa stii ca e mai scump. Si trebuie sa fii sigur ca uleiul ala 2T e certificat.

Diferenta sumara intre ele.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/JASO_M345

Cand am zis ca pun, zic ca pun in continuu, cu fiecare plin, 125ml/50litri.

Edited by bimmer90f30
Gramatica
Link to comment
Share on other sites

Totul a fost curățat și în martie,conducte tur-retur. În locuit pompa de înalte, chiar și pompa combustibil(nush dacă e același lucru cu pompa injecție), oricum au fost schimbate tot ce se numea pompa :)) a costat procedura în jur de 4500 de lei, înlocuit injectore cu altele sh normal(nii sunt ff scumpe). Ideea este ca fix la 10 luni mașina dusa din nou pe rampa în service. În 10 luni am plătit ptr aceeași procedura de 2 ori 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, N47_1978 said:

De obicei alimentez în jur de 15 litri, când ajung iar la 100 km cât mai pot parcurge, alimentez din nou. Nu e vorba de bani... fac drumuri relativ scurte în timpul săptămânii practic acasă și birou și cam atat

 

Daca nu ma insel, 15 litri trebuie sa fie minim ca filtrul sa se regenereze.. 

Tu mai ai 5 sau 6 litri in rezervor cand te avertizeaza ca trebuie sa mai pui motorina.

Nu este prea bine cum procedezi.

Edited by bimmer90f30
  • Thanks 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

 

Am înțeles. Voi face mereu plinul, nu înțeleg de ce se formează acest span, asta este singura problema a mașinii având 197k km reali, eu am cumpărat o la 50k din Belgia în 2011.Ca o gluma asa, doar la BMW ul meu se întâmplă treaba cu span ul, pe cine cunosc și are BMW nu are aceasta problema. 

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Romulus said:

Am mai auzit problema asta, poti sa explici mai in detaliu cum functioneaza si ce se poate strica?

Nu se strica nimic... 🤦‍♂️ doar ca maisnile cu DPF trebuie sa aiba un minim necesar de motorina si cu motorul la regim atunci va porni regenerarea DPFul , altfel, s-ar putea sa nu pornesca pentru ca DDE "isi zice" ca nefiind suficienta motorina  (nestiind cum va conduce soferul.. sau cat va munci arzand motorina in filtru.. mai mult decat ar fi necesar, vrea un necesar suficient..) alege sa nu mai porneasca regenerarea pana nu sunt indeplinite toate conditiile.

Asta e logica inteleasa de mine.

Pot sa vin si cu documente daca e cazul. 🔦

Edited by bimmer90f30
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Am avut o perioada in care nu am umblat cu masina decat in oras,si iarna si vara,iar masina facea regenerare fara probleme,ideea e sa o duci putin mai turata gen 2400 rpm ,dar asta dupa ce motorul e cald.Adevarul e ca in acea perioada ,cam cand se apropia de regenerare ,scotea un miros intepator pe esapament.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Sa incerc si eu...

La e90, pe sistemul de alimentare sunt 2 pompe:

1 - pompa "transfer", situata in rezervor care are rolul de a asigura debit motorina  pompei de injectie situata pe motor. Ea doar impinge motorina spre pompa injectie, intre ele aflandu-se filtrul motorina.

...si mai are rolul de a prelua "emotiile" si de a salva acumulatorul atunci cand se inlocuieste filtrul motorina si patrunde aer in instalatie.

Nu am auzit vreodata ca o pompa transfer sa produca span si nici nu are nevoie sa fie mereu spalata de "valurile" din rezervor pt racire precum in cazul benzinarelor. Acolo da, la benzinare are nevoie sa fie scaldata in benzina pt racire pt ca acea pompa munceste mai mult pt a realiza presiunea pt injectoare. La diesel doar asigura debit pe "tur" cu presiune joasa.

2 - pompa injectie (inalte) ce e situata pe motor care preia motorina prin filtru de la pompa de transfer si care o impinge mai departe spre injectoare dar cu presiune ridicata. Nici asta nu are nevoie de o racire speciala (prin fluxul de motorina) pt ca oricum nu ar avea sens fiind montata pe motor si oricum, majoritatea diesel-urilor au pre-incalzitoare motorina in zona filtrului.

Si da, uneori pompa injectie produce span si e un fenomen intalnit la majoritatea marcilor auto unde un loc fruntas il ocupa cei de la Renault dar asta e alta poveste.

 

Dupa cele spuse mai sus, totusi, nu e recomandat a se circula cu rezervorul "pe bec" pt ca se favorizeaza condensul in interiorul rezervorului, adica apa ...ce va fi retinuta de filtru si pe timp geros (cum e acum) va ingheta in cartusul filtrant impiedicand calea motorinei spre motor. Da, in acest caz pompa transfer va fi supusa la un stres in plus. Si inutil.

 

Span in sistemul alimentare apare de regula din 2 surse:

- produs de pompele statiilor Peco

- produs de propria pompa injectie de pe masina

Cand se depisteaza span in instalatia alimentare, obligatoriu tot sistemul se spala (rezervor, conducte, se inlocuieste filtrul, se curata injectoarele, etc). Daca se suspecteaza o anume statie Peco, evident, se evita o perioada incercandu-se alimentarea de la statii "de marca" si cat mai aglomerate (situate in orase). 

In cazul spanului produs de propria pompa injectie, lucrurile stau mai delicat.

In principiu se poate folosi ulei 2T in amestec cu motorina tocmai, pt a creste gradul de lubrifiere a motorinei asupra componentelor din sistemul de injectie stiindu-se cat e de uscata motorina euro5 comercializata azi.

Pt tine initiator, chiar cu DPF prezent, ti-as recomanda uleiul 2T Liqui Moly in proportie (de inceput) de 5ml / 1 litru motorina (te uiti cati litri ai alimentat, inmultesti cu 5 si atatia ml ulei adaugi)

Adaugi pt inceput la un 30 litri si ti masina si regenerarile sub observatie. Daca e totul in regula, poti face "full" cu adaosul aferent de ulei 2T.

Recomand Liqui Moly 2T pt ca am experimentat mai multe sortimente/marci si e cel mai bun. Dar si cel mai scump. E la vreo 50 lei si unpic litrul, depinde cum il prinzi.

Folosesc acest sortiment de vreo 8 ani, 6 ani pe Astra G 1,7 diesel, de 2 ani, din prima zi dupa achizitie pe e90.

In principiu, dupa adaosul de ulei 2T, cam dupa 50-70 km ar trebui sa remarci:

- sound diminuat motor

- mers mai rotund, mai elastic

- pornire mai prompta

- oprire mai "taiata"

- atenuare trepidatii

- in cazul tau initiator, regenerari DPF mai rare

- o oarecare scadere discreta consum combustibil (un 0,3%)

- tot discret, o imbunatatire demaraj

- diminuare lag acceleratie

Daca dupa toate cele enumerate mai sus inca apare span in sistemul alimentare, atunci se impune o revizuire a pompei injectie (anumite componente nu sunt aliniate, au jocuri sau genereaza frecari anormale) ...ori se trece la inlocuirea pompei cu totul.

PS

Pt cei care ma veti intreba ..."da' masina nu are filtru?" ...sa trasez circuitul motorinei:

- alimentare pompa Peco - rezervor - pompa transfer (pe tur) - filtru - pompa injectie - injectoare (o parte) - retur (excesul) - inapoi in rezervor.

Daca pompa injectie produce span, acesta va fi impins pe tur spre injectoare dar nu e obligatoriu sa le si infunde. Chestie de noroc, spanul poate trece de injectoare si se intorc pe retur in rezervor dar vor fi prinse de filtru la urmatorul ciclu cand vor porni din nou spre motor.

Nota

Uleiul 2T recomandat (Liqui Moly) nu lasa depuneri in rezervor (vorbesc din verificate), nu contamineaza si nu imbacseste filtrul si nu are nici o treaba cu temp scazute. Cea mai joasa temp la care am pornit absolut firesc dieselul din dotare avand adaos ulei in motorina a fost minus - 23°C.

 

Nota 2

- in mod normal recomand adaos ulei 2T in urmatoarele proportii:

- 5ml la 1 litru motorina - euro3

- 4ml la 1 litru motorina - euro 4 (fara DPF)

- 3ml la 1 litru motorina euro 5 (evident, DPF)

In cazul tau initiator propun din start 5ml la 1 litru pt ca inteleg ca masina ta e oarecum predispusa la acest defect desi nu e o "boala de model".

Ramane sa ti sub observatie regenerarile si daca apar dubiozitati, atunci mai scazi doza .. dar nu cred.

Am amici care baga mult mai mult in DPF-urile lor si sunt incantati. Totusi recomand prudenta, chiar daca motoarele noastre sunt de serie, au totusi personalitatea lor.

Bafta.

ulei-liqui-moly-semisintetic-universal-2t_930.jpg

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Romulus said:

Sunt curios la o masina diesel tinuta in oras, cum fortezi regenerarea. Stiu ca e o crima sa tii un diesel asa in oras, dar ce se infunda si ce probleme pot aparea? Ca am avut tot felul de probleme si suspectez ca si asta poate fi de vina.

daca masina se foloseste exclusiv pe oras...bmw nu va face regenerare niciodata...conditiile minime sunt min 10l motorina in rezervor, apa la min 70 grade, fara erori pe sistem bujii incandescente, egr, clapete, regim "cross country" sustinut cca 25 min (minim 60 km/h)

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Nu confundati "orasul" cu "subturatia".

Nu orasul "omoara" un diesel ci tr.4 la 52 km/h ! Adica "batraneste". Adica spiritul ala idiot "ca economie". 

Cunosc cel putin 5 diesel-uri cu DPF care ies din oras o data pe luna dar sunt cu regenerarile la zi.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, 13NCU said:

Sa incerc si eu...

La e90, pe sistemul de alimentare sunt 2 pompe:

1 - pompa "transfer", situata in rezervor care are rolul de a asigura debit motorina  pompei de injectie situata pe motor. Ea doar impinge motorina spre pompa injectie, intre ele aflandu-se filtrul motorina.

...si mai are rolul de a prelua "emotiile" si de a salva acumulatorul atunci cand se inlocuieste filtrul motorina si patrunde aer in instalatie.

Nu am auzit vreodata ca o pompa transfer sa produca span si nici nu are nevoie sa fie mereu spalata de "valurile" din rezervor pt racire precum in cazul benzinarelor. Acolo da, la benzinare are nevoie sa fie scaldata in benzina pt racire pt ca acea pompa munceste mai mult pt a realiza presiunea pt injectoare. La diesel doar asigura debit pe "tur" cu presiune joasa.

2 - pompa injectie (inalte) ce e situata pe motor care preia motorina prin filtru de la pompa de transfer si care o impinge mai departe spre injectoare dar cu presiune ridicata. Nici asta nu are nevoie de o racire speciala (prin fluxul de motorina) pt ca oricum nu ar avea sens fiind montata pe motor si oricum, majoritatea diesel-urilor au pre-incalzitoare motorina in zona filtrului.

Si da, uneori pompa injectie produce span si e un fenomen intalnit la majoritatea marcilor auto unde un loc fruntas il ocupa cei de la Renault dar asta e alta poveste.

 

Dupa cele spuse mai sus, totusi, nu e recomandat a se circula cu rezervorul "pe bec" pt ca se favorizeaza condensul in interiorul rezervorului, adica apa ...ce va fi retinuta de filtru si pe timp geros (cum e acum) va ingheta in cartusul filtrant impiedicand calea motorinei spre motor. Da, in acest caz pompa transfer va fi supusa la un stres in plus. Si inutil.

 

Span in sistemul alimentare apare de regula din 2 surse:

- produs de pompele statiilor Peco

- produs de propria pompa injectie de pe masina

Cand se depisteaza span in instalatia alimentare, obligatoriu tot sistemul se spala (rezervor, conducte, se inlocuieste filtrul, se curata injectoarele, etc). Daca se suspecteaza o anume statie Peco, evident, se evita o perioada incercandu-se alimentarea de la statii "de marca" si cat mai aglomerate (situate in orase). 

In cazul spanului produs de propria pompa injectie, lucrurile stau mai delicat.

In principiu se poate folosi ulei 2T in amestec cu motorina tocmai, pt a creste gradul de lubrifiere a motorinei asupra componentelor din sistemul de injectie stiindu-se cat e de uscata motorina euro5 comercializata azi.

Pt tine initiator, chiar cu DPF prezent, ti-as recomanda uleiul 2T Liqui Moly in proportie (de inceput) de 5ml / 1 litru motorina (te uiti cati litri ai alimentat, inmultesti cu 5 si atatia ml ulei adaugi)

Adaugi pt inceput la un 30 litri si ti masina si regenerarile sub observatie. Daca e totul in regula, poti face "full" cu adaosul aferent de ulei 2T.

Recomand Liqui Moly 2T pt ca am experimentat mai multe sortimente/marci si e cel mai bun. Dar si cel mai scump. E la vreo 50 lei si unpic litrul, depinde cum il prinzi.

Folosesc acest sortiment de vreo 8 ani, 6 ani pe Astra G 1,7 diesel, de 2 ani, din prima zi dupa achizitie pe e90.

In principiu, dupa adaosul de ulei 2T, cam dupa 50-70 km ar trebui sa remarci:

- sound diminuat motor

- mers mai rotund, mai elastic

- pornire mai prompta

- oprire mai "taiata"

- atenuare trepidatii

- in cazul tau initiator, regenerari DPF mai rare

- o oarecare scadere discreta consum combustibil (un 0,3%)

- tot discret, o imbunatatire demaraj

- diminuare lag acceleratie

Daca dupa toate cele enumerate mai sus inca apare span in sistemul alimentare, atunci se impune o revizuire a pompei injectie (anumite componente nu sunt aliniate, au jocuri sau genereaza frecari anormale) ...ori se trece la inlocuirea pompei cu totul.

PS

Pt cei care ma veti intreba ..."da' masina nu are filtru?" ...sa trasez circuitul motorinei:

- alimentare pompa Peco - rezervor - pompa transfer (pe tur) - filtru - pompa injectie - injectoare (o parte) - retur (excesul) - inapoi in rezervor.

Daca pompa injectie produce span, acesta va fi impins pe tur spre injectoare dar nu e obligatoriu sa le si infunde. Chestie de noroc, spanul poate trece de injectoare si se intorc pe retur in rezervor dar vor fi prinse de filtru la urmatorul ciclu cand vor porni din nou spre motor.

Nota

Uleiul 2T recomandat (Liqui Moly) nu lasa depuneri in rezervor (vorbesc din verificate), nu contamineaza si nu imbacseste filtrul si nu are nici o treaba cu temp scazute. Cea mai joasa temp la care am pornit absolut firesc dieselul din dotare avand adaos ulei in motorina a fost minus - 23°C.

 

Nota 2

- in mod normal recomand adaos ulei 2T in urmatoarele proportii:

- 5ml la 1 litru motorina - euro3

- 4ml la 1 litru motorina - euro 4 (fara DPF)

- 3ml la 1 litru motorina euro 5 (evident, DPF)

In cazul tau initiator propun din start 5ml la 1 litru pt ca inteleg ca masina ta e oarecum predispusa la acest defect desi nu e o "boala de model".

Ramane sa ti sub observatie regenerarile si daca apar dubiozitati, atunci mai scazi doza .. dar nu cred.

Am amici care baga mult mai mult in DPF-urile lor si sunt incantati. Totusi recomand prudenta, chiar daca motoarele noastre sunt de serie, au totusi personalitatea lor.

Bafta.

ulei-liqui-moly-semisintetic-universal-2t_930.jpg

Ms frumos! Deși îmi este oarecum greu sa înțeleg cum funcționează mecanica, am înțeles perfect cum ai EXPLICAT.Recunosc ca femeile au și ele limitele lor și ju pt fi bune la toate! Mulțumesc frumos ptr explicații! Cu ale liqoui moly eu fac schimbul la ulei. Voi folosi și pe cel 2T. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, zeronoo said:

daca masina se foloseste exclusiv pe oras...bmw nu va face regenerare niciodata...conditiile minime sunt min 10l motorina in rezervor, apa la min 70 grade, fara erori pe sistem bujii incandescente, egr, clapete, regim "cross country" sustinut cca 25 min (minim 60 km/h)

Face sau la X1 23d făcea , și eu am rămas surprins am avut drum scurt de 6-7 km și la oprirea mașinii mirosea a încins, am pus diagnoza și scrisa clar ultima regenerare in urma cu 1km.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, zeronoo said:

daca masina se foloseste exclusiv pe oras...bmw nu va face regenerare niciodata...conditiile minime sunt min 10l motorina in rezervor, apa la min 70 grade, fara erori pe sistem bujii incandescente, egr, clapete, regim "cross country" sustinut cca 25 min (minim 60 km/h)

Asa stiam si eu. Dar din cand in cand, mai iau eu masina respectiva si o invat ca se poate si mai bine pe 50km dus si 50km intors. Doar ca sa fiu sigur.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, alex230ro said:

Face sau la X1 23d făcea , și eu am rămas surprins am avut drum scurt de 6-7 km și la oprirea mașinii mirosea a încins, am pus diagnoza și scrisa clar ultima regenerare in urma cu 1km.

incepe dar nu se finalizeaza, poti verifica statusul cu ista...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.