Jump to content

Inversare borne baterie


Recommended Posts

Bună ziua. 

  Am un E39 520i și am făcut-o " de oaie"...am vrut sa dau curent la alta masina însă am inversat + cu - și - cu +. Rezultatul este ca al meu E39 nu mai da deloc la automat. Pun contactul, se aprinde bordul normal însă nu da deloc la automat. Efectiv nu știu ce sa îi fac. Dacă a mai întâmpinat cineva acesta problema, va rog dați-mi și mie informațiile necesare pentru a remedia problema. Multumesc anticipat!! 

Link to comment
Share on other sites

Pai i-ai produs bateriei tale un scurt zdravan urmat de o descarcare brusca.

Faci rost de alta baterie (in stare buna), eventual imprumutata de pe masina unui amic (sa fi sigur ca e ok) ...si incerci sa pornesti.

Daca nu reusesti nici asa, probabil ai prajit niste chestii din electronica masinii care va trebui sa le identifici pt inlocuire/reparatii.

Daca reusesti, tot nu cred ca releul incarcare a scapat viu insa nu e o regula.

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@13NCU bateria nu are nimic. A ars diodele in alternator.

Poate ca nu ai pățit tu asa și din cauza asta tu nu stii. 

Nu e deloc un capăt de tara sa înlocuiască puntea de diode. Sa meargă la mecanic. Masina nu se repara pe forum gratis. Ajunge pe curentul electric din baterie pana la mecanic cu mașina lui, fără probleme. 

Cum nici la tine nu ți-a reparat nimeni nici un forumist din Oradea , chiar ai fost și ti-ai cumpărat o baterie noua de la magazin. Toate cele bune domnule Ncu, respect. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@gl01.... omul zice ca electromotorul e mort, cum ajunge la mecanic ??

Da, masina nu se repara realmente pe forum dar uneori gasesti aici un "beculet" care te ajuta ! Altfel ce sens ar mai avea forumul ?

In alta ordine de idei (si sper sa nu o iei ca pe o aroganta) tu nu sti ce stiu eu. Poti eventual sa presupui.

Am vazut 4 cazuri de "ajutor imprumut curent" cu polaritate inversata.

In 2 dintre ele nu s-a intamplat nimic si toata lumea a facut haz ... intr-una masina "donatoare" a ramas cu releul incarcare prajit ...si in ultimul caz masina donatoare s-a ales cu ECU prajit. Deci cum facem ?

 

Eu inteleg problema omului dar ce s-a intamplat acolo cu adevarat nimeni nu stie. De aceea i-am recomandat sa inceapa cu inceputul - inlocuirea bateriei si vazut mai departe.

Edited by 13NCU
  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

@gl01... omule, tu ai citit ce a scris initiatorul topicului ?

Nu a pozitionat bateria invers pe masina lui ...ci a vrut sa ajute pe cineva cu imprumut curent ca acel "cineva" sa poata porni ...si din graba/confuzie, a conectat invers cablurile imprumut.

PS

- uite ca la mine, e90, cablurile sunt suficient de lungi in portbagaj incat pot pune bateria si invers. Asta ca o paralela, daca tot ai adus discutia.

De aceea s-a si facut borna minus a bateriei putin mai ingusta, sa se trezeasca la realitate "operatorul" ca ceva nu e in regula ca nu poate strange pe ea borna plus ! Dar astea sunt alte discutii.

 

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

Da, da ☺️

...din acest motiv nu tractez necunoscuti si nici nu imprumut curent. Nu e rea vointa, in general ajut cat pot ...dar uite, asta e genul de caz cand ramai sportiv in pantaloni scurti langa masina ta in timp ce "ala" pleaca.

Da, in cazuri "speciale" (in familie/prieteni apropiati) imprumut curent dar eu manevrez cablurile. Si nu e recomandat decat a se folosi STAS-uri, adica acel cablu rosu-negru din comert unde nu prea ai cum sa confunzi lucrurile.

Regula de aur - masina donatoare sa aiba motorul oprit atunci cand masina primitoare incearca sa porneasca. 

Asta pt mentinerea sanatatii releului de incarcare propriu.

Link to comment
Share on other sites

Domnilor.....nu am deschis acest topic pentru a-mi repara masina gratis, online. Mi-am dat mie curent la alta mașină, mai dădusem de "n" ori, ști exact ce trebuia sa fac numai ca, din cauza grabei, ploii, dar mai presus A PROSTIEI, am inversat cablurile. Lucrurile stau în felul urmator: m-am uitat la siguranțele din torpedou și sunt bune, am o siguranță la borna de + din portbagaj, este buna, am desfăcut la motor, deasupra calculatorului unde sunt 5 relee și 5 siguranțe, sunt bune și acelea, am luat alta baterie, am pus-o pe mașină și nimic, iar bateria BMW-ului am pus-o pe mașină respectiva și a mers. Deci, nu sunt siguranțele și nici bateria. Când încerc sa dau la automat, îmi da în electromotor, face doar un "tac" și nu învârte. Cat despre alternator, am pornit-o împinsă și nu mi-a rămas bateria aprinsa în bord, deci as elimina și alternatorul.... 

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, Poianamare said:

 Când încerc sa dau la automat, îmi da în electromotor, face doar un "tac" și nu învârte. Cat despre alternator, am pornit-o împinsă și nu mi-a rămas bateria aprinsa în bord, deci as elimina și alternatorul.... 

Sa (ne) intelegem, a pornit impinsa?

Aste e foarte bine.

Un tester de BMW nu ai gasit sa pui sa vezi si ce erori apar? ISTA sau INPA.

 

Faptul ca nu invarte este datorat demarorului adica tot de acolo de unde vine pliciul ala de zgomot. Ala e bendix, asa ii zice tehnic, un electromagnet prevazut sa faca un contact si sa arunce afara (din ceea ce porneste motorul.. adica din demaror-inspre inafara) o roata mica dintata si musculoasa care o data deplasa pe tija pe care sta se va si roti sa dea motorul peste cap (intern) pentru al porni. 

In cazul tau fie nu mai face contact intern, fie e ars circuitul de putere, sau mai degraba intrerupt.. mergi la un electrician auto sa verifice daca ajunge tensiune pe bornele acelui "demaror". Daca nu ajunge trebuie vazut de ce nu ajunge. 

Daca ajunge tensiune atunci problema e IN demaror.

 

Pune ultimile 7 caractere VIN aici sa ne mai uitam si la alte chestii.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

PhotoPictureResizer_220112_210024431_crop_720x670.jpg.d8ae82a1b69ff7b11f4524d50ec7241e.jpg

56 minutes ago, Poianamare said:

GY56175

Maine o sa încerc sa dau de un tester sa vedem ce se întâmplă și o sa revin cu informații. 

Asta e modulul antifurt care recunoste cheia mai intai si apoi da acceptul sa porneasca motorul.

Trebuie verificat daca pe terminalul 50 la iesirea din el ai tensiune dupa ce pui contactul. Probabil trebuie sa fie 12V.. o tensiune pentru releul din ultima poza din postarea imediat dupa asta.

"Starterul" e cel cu codul M6510. In el sunt niste conectori pe care trebuie sa fie tensiune dupa ce pui contactul.

Mergi la un electrician sa verifice terminalul 50 ca are tensiune in conectorul x1659 sau in M6510 in care e firul ce merge de la starter la modulul EWS. Terminalul 30 e la spatele demarorului si vine direct de la baterie dar fara tensiune pe terminalul 50,  firul descris mai sus, terminalul 30 conecteaza partea de forta a demarorului.

PhotoPictureResizer_220112_205108517_crop_720x479.jpg

PhotoPictureResizer_220112_205735454_crop_606x447.jpg

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Initiator, eu cred ca e vorba doar de o coincidenta. Tie pur si simplu ti-a picat electromotorul, adica o chestie uzuala.

...si cred ca ti-a picat inainte de isprava cu cablurile dar tu ai crezut ca te-a lasat bateria si ai "imprumutat" curent. 

Demonteaza electromotorul, fa-i o reconditionare, pune-l sus si ai sa vezi ca totul e in regula.

Daca ai pornit impins inseamna ca masina a recunoscut cheia si a trecut de imobilizator.

Nu stiu la BMV, dar si la actualul Ford si la fostul Opel, fara CIP-ul din cheie invarte electromotorul dar nu porneste in veci. Pățit.

 

Bimmer - nu spun sa te enervez, doar sa clarific:

- bendix = pinion electromotor, adica o "rotiță dintata", nimic altceva.

- solenoid electromotor = electromagnet / bobina (popular)

 

PS - @ Poiana..... nu stiu de ce din postarea ta de inceput s-a (am) inteles ca TU ai dat curent. Ulterior ai revenit cu detaliul ca tu "cereai" curent. Si nu e totuna.

Dar poate eu nu am inteles din prima.

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

In general comunicarea umana prin cuvinte e o stiinta inexacta, dar si mai rau pentru noi, muritorii de rand, fara un vocabular de academician, e si mai greu de facut clar ideile si clare detaliile. Trebuie sa avem mai multa intelegere si sa finisam prin intrebari neclaritatile pana am inteles bine comunicarea. 

Doar fara suparari si enervari.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, 13NCU said:

 

Bimmer - nu spun sa te enervez, doar sa clarific:

- bendix = pinion electromotor, adica o "rotiță dintata", nimic altceva.

- solenoid electromotor = electromagnet / bobina (popular)

 

 

Ncu, de cate ori m-am enervat eu?

Uite, pentru tine si altii cand o sa am timp o sa caut sau poate o sa fac din nou clipul cu pornirea demarorul pe banc. Ok?

Si atunci o sa ma auto-corectez daca am gresit in explicatia pe intelesul tuturor. 

Pana atunci ramane ca mine, bendinxul practic este un ansamblu format dint-un melc (sau spirala..) pe care culiseaza spre exterior o rotita dintata. Cand ajunge la capat inzavorandu-se (si) din inertie dar si din cauza ca rotita dintata este DEPLASATA liniar printr-o parghie.. actionata de un solenoid inspre in afara unde se va roti prin forta data de puterea demarorului, partea lui de forta, cum ii zic unii. 

Filmul o sa dovedeasca daca spun corect sau vorbesc aiureli.

Am un demaror in garaj de E90 care asteapta. 😉

A fost candva desfacut bucati curatat si pus la loc 😉 de mine, ca nu am incredere in altii. 🤭

 

Nu stiu sincer cum iti imaginezi ca functioneaza demarorul unei masini.. dar nu-i nimic toti invatam..

Edited by bimmer90f30
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Bimmer - nu m-ai inteles.

Stiu ce presupune un ansamblu "bendix" dar in Ro, daca mergi la raft si ceri un "bendix de e90" vei primi un pinion in mana, nu intreg ansamblul BENDIX.

La fel, daca vei cere un "solenoid e90" vanzatorul se va scarpina in zona inghinala pt ca nu va intelege ce vrei.

Si nu e necesar sa-mi dovedesti cu filmulete din garaj cum functioneaza un electromotor. Daca o iau cu blandete si nevasta-mea stie.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.