Jump to content

Consum mare la x3 2007 motor m47


Sami1980

Recommended Posts

Buna ziua,

Am achizitionat de vreo doua luni un Bmw x3 2007 diesel,150 cai,motor M47. Este prima masina Bmw. Cand am luat-o imi arata consum pe navigatie 12,5% ,vanzatorul mi-a zis ca a folosit-o numai prin oras si ca va scadea. Ulterior mi s-a aprins martorul la motor,am schimbat bujiile si releul plus debitmetru ,confor celor afisate ca erori de catre tester,dar martorul tot nu se stingea,in final mecanicul a mai umblat el pe la conducte si a desfacut sonda de temperatura de pe furtun intercooler,sper sa spun bine intrcat parea ca are scapari pe acolo.

De atunci,adica de vineri nu mi s-a mai aprins martorul motor,dar consumul este de 13,2 % in oras,in exterior inca nu am iesit cu ea.

Este ok consumul afisat pe navigatie sau nu este cel corect?

Alti detinatori mi-au zis ca le consuma maxim 10-11 in oras si  7 in exterior. Vreau sa stiu cam care este consumul obsnuit la acest tip de masina sa vad daca este a mea defecta ,desi pe tester zicea mecanicul ca nu ii arata nimic in neregula.

Nu stiu nici daca filtrul are facuta sau nu regenerarea,nu stiu nici daca mi se aprinde vreun martor cand se face regenerarea,mecanicul zicea ca nu i-a dat eroare pe tester,nici eu nu stiu daca asta o fi o cauza....ma puteti ajuta cu cateva lamuriri,va rog?

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Nu te poti lua dupa computerul de bord. De exemplu daca resetezi consumul mediu in timp ce esti afara din oras, o sa ajungi in oras dupa cateva sute de km cu un consum de 7 sa zicem. Apoi poti sa mergi cateva zile doar in oras si slabe sanse sa ajungi la 10. Ei bine, daca ii dai reset cand esti in mijlocul orasului o sa-ti sara de 11-12 si cel mai probabil nu ai nici o sansa sa il reduci sub 10 sa zicem. 

 

Calculeaza tu consumul "de la plin la plin". Fa un plin, fa cateva sute de km si vezi cat ti-a consumat. Pentru acel motor slabe sanse sa ai sub 9-10 l/100km in oras iar in afara undeva la 7, maxim 8 as spune. Din nou, lasa computerul de bord in pace, nu-l baga in seama pentru ca e pur estimativ. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns.

M-am gandit si la varianta asta. Nu ma astept sa consum sub 7 extraurban si 11 urban,dar m-am speriat putin cand am vazut 13,5. De asta am vrut sa vad daca si la alti posesori le arata la fel.Pe mine ma intereseaza ce spun alti posesor fata de un consum real ca sa fac o comparatie. Voi face si plinul sa merg cateva sute de km si sa compar apoi. La 10% in oras mi s-ar parea ,,parfum'',nu as sughita nici cu 11.

Poate ma mai ajuta cu informatii si alti posesori.

De exemplu, la masina cealalta Audi a4 2004 cam ce imi arata in bord,atat consuma.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Sami1980 said:

Buna ziua,

Am achizitionat de vreo doua luni un Bmw x3 2007 diesel,150 cai,motor M47. Este prima masina Bmw. Cand am luat-o imi arata consum pe navigatie 12,5% ,vanzatorul mi-a zis ca a folosit-o numai prin oras si ca va scadea. Ulterior mi s-a aprins martorul la motor,am schimbat bujiile si releul plus debitmetru ,confor celor afisate ca erori de catre tester,dar martorul tot nu se stingea,in final mecanicul a mai umblat el pe la conducte si a desfacut sonda de temperatura de pe furtun intercooler,sper sa spun bine intrcat parea ca are scapari pe acolo.

De atunci,adica de vineri nu mi s-a mai aprins martorul motor,dar consumul este de 13,2 % in oras,in exterior inca nu am iesit cu ea.

Este ok consumul afisat pe navigatie sau nu este cel corect?

Alti detinatori mi-au zis ca le consuma maxim 10-11 in oras si  7 in exterior. Vreau sa stiu cam care este consumul obsnuit la acest tip de masina sa vad daca este a mea defecta ,desi pe tester zicea mecanicul ca nu ii arata nimic in neregula.

Nu stiu nici daca filtrul are facuta sau nu regenerarea,nu stiu nici daca mi se aprinde vreun martor cand se face regenerarea,mecanicul zicea ca nu i-a dat eroare pe tester,nici eu nu stiu daca asta o fi o cauza....ma puteti ajuta cu cateva lamuriri,va rog?

Multumesc!

Nu te lua dupa computerul de bord asa cum te-a sfatuit si colegul de dinainte. Dar in nici un caz dupa ce consuma altii. Consumul e foarte personal. In functie de pedala si cum o apesi.

Eu personal nu am reusit sa ma apropiu niciodata de ce consumau altii cu masina si motor similar. Depinde cum conduci. Dar 13 l/100km in oras nu e suprinzator daca ai piciorul greu. Deloc. Poate fi si 17. Nu e relevant... semafoare, accelerari, distante super mici.

Straduieste-te si fa un consum plin la plin si te lamuresti.

Link to comment
Share on other sites

Distante mici da, semafoare de asemenea.Nu sunt asa greu la talpa ,nu imi place sa abuzez masina,in special prin oras si iarna,exclus cand apare cate o urgenta,dar au fost rare.

O sa fac un plin,dar eram curios la alti colegi daca au consumul real cu ce le indica calculatorul si daca e la fel de mare.

Edited by Sami1980
Link to comment
Share on other sites

La masinile cu M47, din cate stiu, calculatorul de bord nu e foarte precis la consum. 

In afara de asta, dupa cum au spus si ceilalti colegi, conteaza foarte mult orasul in care mergi, traseul, orele la care mergi si asa mai departe. Daca vrei sa mai ai un indicator pentru comparatie, pune si viteza medie cu care ai mers pentru consumul asta. Daca e sub 20 km/h si mai ai si distante scurte (sub 10 km intre opriri), consumul probabil e pe acolo.

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Eu la consumul afisat in bord (am avut e83 tot cu M47, dar fara filtru particule, model 2005 sau 2006) aveam intre 7,6 - 8,2 consumul mediu (circulam urban si extraurban in proportii aproximativ egale). Diferenta o facea iarna/vara si anvelopele. Nu am avut abateri de la consumul asta in aproape 500 000 km cat am avut masina.

Iti recomand sa verifici termostatele (ai 2 pe motorul acela) la un service. Eu am avut E83 si cand era un termostat defect consumul crestea alarmant. Stiam ca fac cam 900 km cu un plin in extraurban/ in perioada cu defectiunea faceam 4-500km. Daca e defect iti baga aer rece acum iarna, in loc de caldura sau foarte fierbinte (Depinde cum s-a blocat termostatul). Pot fi si alte cauze dar cu asta poti sa incepi sa verifici.

Edited by Cosminbad
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 1/17/2022 at 12:07 PM, Sami1980 said:

O sa fac un plin,dar eram curios la alti colegi daca au consumul real cu ce le indica calculatorul si daca e la fel de mare.

Nu trebuie sa faci plinul si mers pana la gol.

Faci plinul

Mergi vreo suta de km 

Faci plinul din nou

Calculezi cat ai facut si tii minte pe unde ai mers.

Si aia e.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Sami ...aspectul asta cu "consumul" e destul de delicat si controversat pt ca in general se scapa din vedere multe aspecte care dealtfel, adunate, cantaresc greu.

Am sa incep cu o paralela intre masina ta si a mea ca sa iti formezi o idee.

Am inteles ca tu ai un X3, 2007, 2.0, diesel, 150 cp, m47, SUV, euro4 (nu am inteles daca ai DPF)

Ok, eu am e90, 2007, 2.0, diesel, 163 cp (vreo 198 soft), m47, sedan, euro4, fara DPF

Inainte de orice presupun ca esti de acord cu ideea ca poti lua din fabrica 2 autoturisme identice, sa le dai in uz la 2 oameni din acelasi oras, cu aceleasi "drumuri" aproximativ ...si totusi sa scoata consumuri diferite. Si e normal si logic.

Ok, pt inceput am consultat aproximativ autodata care spune (cu marja de eroare specifica) ca:

- SUV-ul tau = 9,6 urban cu 5,9 extra, mediu 7,2 ...la o greutate de 1750 kg, 

- sedanul meu = 6,5 urban cu 4,5 extra, mediu 5,3 ...la o greutate de 1400 kg.

In principiu consumul meu se invarte intre 7- 8,5% mixt, adica cu vreo 2 litri in plus de autodata.

Trebuie inteles ca pe langa factorii generali cunoscuti, consumul unei masini depinde de:

- greutatea ei

- gestionarea schimbarilor de treapta in functie de viteza si turatie

- jantele si cauciucurile

- temp mediului ambiant

- uleiul din motor si cv

- consumatori electrici

- specific de drumuri 

- greutatea "carata"

- sistem franare

- sistem directie

- calitatea carburantului

- coeficient aerodinamica a caroseriei

- garda la sol

- tractiune (simpla sau integrala 4x4)

Poate mai sunt si altele (dar alea sunt pt "idioti" fixisti ca mine) ...insa sa incerc sa le parcurg rapid pe cele enumerate.

- greutate

Clar, cu cat mai greu, cu atat e nevoie de mai multa energie transformata din combustibil. Intre "noi 2" e o diferenta de 350 kg ...aia trebuie mișcata de pe loc si mentinuta in miscare indifirent ca dealuri sau vant din față.

- schimbarile de treapta

Presupunand ca nu ai cutie automata, e hotarator asupra consumului alegerea momentului optim pt schimbarea de treapta. Vad multi la 50km/h cu motor de 2.0 diesel in tr.4 ...ca cica economie ! Aia nu e economie, e prostie si necaz.

- jantele si cauciucurile

Hotarator ! Noile etichete europene anvelope indica estimativ si clasa de economie combustibil. Practic, nu e totuna sa fugi in cizme sau in tenisi.

In plus, am constatat ca la capitolul roti, BMW e marca cea mai chinuita pt "aspect". Vad zilnic BMW-uri cu niste rotoace de tractor, cracanate nefiresc si pocit, incaltate cu chinezarii de clasa F "economie combustibil", unde proprietarul nici n-a auzit in viata lui de ET dat de constructor la jante sau alte notiuni.

Cele mai economice dimensiuni ale unei roti sunt cele date de constructor pe original. Cu cat cresti raza pe janta si micsorezi talonul + eventual distantiere + ET mai mic - cu atat iti va creste consumul. Plus nesiguranta in trafic.

In plus, se cunoaste - jantele tabla sunt mai usoare ca cele de aliaj (pe original ma refer), adica o forta de inertie mai mica, adica reducere consum.

- temp mediu

Stim toti, iarna aduce pe langa bucuria sarbatorilor de iarna si bucuria cresterii consumului cu 1-2 litri la %. 

- uleiul motor si cv

Pe langa invingerea fortelor fizice de deplasare, motorul munceste si pt "ruperea" peliculei ulei. Atentie la uleiuri, nu-s toate la fel.

- consumatori electrici

Orice bec in plus, orice luminita, orice gadget adaugat = sarcina in plus pe alternator, respectiv consum combustibil. Nici un confort nu e gratuit.

- specific de drumuri

Una e sa parcurgi 100 km gol si la ses in linie dreapta cu viteza constanta ...altceva sa urci dealuri incarcat cu vant din fata si full bagaje + clima. De "bara la bara" + semafoare nu mai amintesc ...

- greutatea carata

Au unii in portbagaj inca "o casa" de lucruri... Apoi pasageri grasuti, marfa, d-astea ...dar ei fac consum de la plin la plin.

- sistem franare

Suficient una din roti sa ruleze putin infranata ...si totul s-a dus naibii.

- sistem directie

Orice nealiniere si abatere unghiuri geometrie directie duce la crestere consum.

- calitatea carburantului

In general s-a observat ca motorina premium parca se consuma ceva mai repede dar "te si duce" mai mult. Cu motorina normala parca "acul" pica mai lent dar nici masina nu-i prea vioaie ceea ce te forteaza sa calci mai mult pe pedala.

- coeficient aerodinamica al caroseriei

....ca 0,26 ...0,28 ...0,32 ...astea nu-s povesti. Constructorii auto transpira pt cifrele astea.

- garda la sol

Cu cat reusesti sa blochezi mai mult volumul de aer ce se infiltreaza pe sub masina, cu atat vei fi infranat mai putin = consum mai mic.

- tractiune

Nu stiu ce fel de tractiune ai dar daca e 4x4 si nu o poti decupla - nu mai fă consumuri. Nu are rost.

Ideea de baza ramane aceeasi - orice forta contrara motorului si pe care acesta trebuie sa o invinga duce la consum.

Concluzie

Poate ca 12-13% consum motorina pt masina ta (dat de CB) pare cam maricel dar nici foarte departe de realitate nu e.

Hai, ignoram CB si autodata ...si posibil un consum normal mediu ar fi de 10-11...dar mediteaza asupra detaliilor enumerate mai sus.

Toate bune.

Edited by 13NCU
  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

"schimbarile de treapta

Presupunand ca nu ai cutie automata, e hotarator asupra consumului alegerea momentului optim pt schimbarea de treapta. Vad multi la 50km/h cu motor de 2.0 diesel in tr.4 ...ca cica economie ! Aia nu e economie, e prostie si necaz."

 

Dumnezeule, 🤭 cat ai putut sa scrii despre un consum... 😯

Dar nici eu.. nu m-am putut abtine, m-am luat de cea mai evidenta.

..ai idee cum CERE un bmw sa fie cu ED (efficience dynamics) in bord care MONITORIZEAZA SCHIMBUL VITEZELOR in timpul cel mai OPTIM, felul cum ANTICIPEZI (ANTICIPATION) strada daca e in panta sau la vale, traficul, curbele cum le iei, felul cum tratezi ACCELERATIA...  Pai probabil ca scriai un roman daca intelegeai in sfarsit ce se intampla. 😉🤭

Stii ce mai pot sa iti spun? Ca totul, adica ECONOMIA se INTAMPLA dupa bmw NU DUPA MINE, in turatii de PANA in 2000rpm. Adica 2000 e muult.

Nu mai zic ca se poate seta zona monitorizarii (nu stiu cum naiba se intampla in realitate) la 50-60 km/h iti arata cum sa faci economie si la 90-100km/h la fel cum sa faci economie. De fapt fie vorba intre noi, nu e mare smecherie pentru ca am observat ca daca setezi ca vrei economie la 60 km/h nu o sa te lase sa schimbi in a 6-a ca e prea neeconomic, adica totul se reduce la treapta ideala dar si turatia, fata de "tinta" pe care tu ai prestabilit ca vrei sa faci economie..

(L-as numit un sistem cat se poate de inteligent care te ajuta sa iti intelegi si masina..)

Si stii care e partea cea mai grea? Sa "umpli" si sa mentii stelutele care ti le acorda masina (DDE-ul) in mers, evident, dupa cele 3 criterii exprimate la inceput. Iar "punctajul" descreste imediat de indata ce tratezi prea sportiv totul.

Evident ca pe modul sport, nu exista punctaj.

 

 

Asa ca inainte sa crezi ce crezi, mai crede si pe altii, inclusiv tehnologiile la care am ajuns..

Daca ar fi sa nu ne cunoastem de pe forum, de maine nu as mai conduce bmw, daca ar fi sa inteleg ce ai vrut sa explici.. cu adevarat. 😉

 

Parerea mea este la la X1 forma ne-aerodinamica a masinii nu o ajuta la consum, aproape deloc. E ca orice SUV..

Normal ca daca are roti din ce in ce mai late si "frecarea" fata de asfalt a cauciucurilor creste cu latimea lor, pardon suprafata de contact cu asfaltul..

Multe, destul de multe fac ca consumul sa creasca, stilul de condus, cum am zis mai sus.. exista pentru fiecare curba, fiecare deal sau vale un ceva optim care ajuta la economie. Restul NU ajuta. 

Din pacate asa stau lucrurile.

 

Edited by bimmer90f30
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Bimmer, sincer, ma asteptam la mai mult din partea ta. La mai mult, mai ferm si mai aerisit. Ti-am citit "raspunsul" dar  mie mi se pare alambicant, inghesuit si intrerupt in idei, fara o tintă vizata (evident, alta decat mine 😎)

Hai sa o luam băbește pt ca experienta cu tine mi-a aratat ca doar asa reusim cumva sa ne intelegem.

 

Deci - un coleg Sami are o masina si ne-a intrebat nedumerit despre consumul combustibil CB cum ca i se pare cam  mare.

Eu ce am facut ? ...nu cunosc in particular masina omului, nu stiu nimic concret si fizic despre ea decat acele date de model si motorizare ...si evident, i-am indicat niste MINIME verificari si puncte de plecare care, POATE, i-au scapat sau nu le-a stiut, in toata ecuatia asta cu consumul. Adica i-am indicat sa fie atent la niste mici chestii, nimic sofisticat.

Nu cunosc ce roti are, unde locuieste ca altitudine, ce specific de drumuri are, cate bagaje/persoane transporta in mod uzual, cat lasa masina la relanti dimineata, ce stare tehnica are masina ...etc, etc, etc. Chiar de aceea nu am dezvoltat fiecare punct cu maxima rigurozitate stintifica ci doar le-am amintit cu REFERIRE universal valabila, nu doar cu privire la marca BMW X3 (pt ca aici nu intra sa citeasca doar cei cu X3 ci mult mai multe persoane)

Ce ai facut tu ?

Ai indicat (si foarte bine) ignorarea CB si realizarea unui "consum" de "la plin la plin". Corect. Pt ca degeaba venerati unii de pe aici ELECTRONICA pt ca uite, sunt momente cand te lasa in pantaloni scurti.

...si apoi, pe mai departe te-ai "pierdut" in particularitati de model, cu "stelute verzi", indicare de treapta si alte nebuneli.

In afara ca ai vrut neaparat sa-mi zici mie neaparat "ceva" ...altceva cu ce ai ajutat pe initiator si cititorii ?

Aceeasi veche poveste (intre noi) - tu vezi un autoturism "din bucati", pe sisteme ...eu il vad din ansamblu. Tu il vezi din "manual" si link-uri, eu mecanic.

Are cineva dreptate ? Nu stiu, probabil sunt necesare ambele.

..................

ELECTRONICA

- i-am vazut rostul pana la un moment dat.

Trecerea de la "platina" reglata manual, avans reglat manual "dupa ureche", de la capac delco ce ti se aburea in maini in Ianuarie si nu mai plecai de acolo ...pana la ECU - da, a fost un progres adevarat.

Ce gasim acum pe masini sunt doar FIGURI ! ...senzori ploaie, lumini, senzori  placuțe, presiune roti, senzori ulei,  parcare, codari la orice rahat,  etc, etc ...nu stiu, am impresia ca a cam disparut placerea sofatului in sine cand TU, BARBATUL, gestionai mare parte din lucruri. Pe vremuri chiar CONDUCEAI o masina ....acum avem ciorapei roz si suntem CONDUSI ! ...si inca tot strambam din nas. (nu ma mira faza cu masinile autonome)

STELUTELE VERZI - 

Personal, chiar nu am nevoie de o monitarizare "inteligenta" care sa-mi spuna cand sa fac nu stiu ce si cum sa fac nu stiu ce ! Masina o conduc eu - daca ii convine, bine ...daca nu, o intorc cu rotile in sus sa vad cum o reașeaza "inteligenta" inapoi pe sol.

Sa ne intelegem, nu vorbesc din buruieni ....sti, am povestit, inainte de BMW am avut pt o scurta perioada un Honda Civic, benzina, 140cp, v-itec (distributie variabila).

Ok, toata electronica pamantului a bagat-o idiotul ala de japonez in masina aia ! ...avea atatia senzori pt orice rahat incat daca râgâiai la volan, aparea pe consola centrala "sarmale" ...sau "mici putin arsi" 

Nu aveam "stelute" verzi ci "liniute. Cica ECO.

....poi tată, m-a prins si pe mine ambitia sa umplu acele "liniute" toate verzi ...si parca devenisem un gammer d-ala apucat incat nu-mi mai pasa ce se intampla in jurul meu in trafic - io musai trebuia sa umplu liniutele cu verde ! Ok, se umpleau ele toate, insa doar in frana de motor dar "nu se punea" 🤣

Ulterior am realizat ca fiind prins de liniutele verzi, am ajuns sa conduc ca o bunicuta  ...ala nu mai era condus, aia era o sclavie a electronicii.

In plus, bou'u ala de ECU nu stiu ce algoritmi folosea dar imi indica sa schimb treapta cand eu, omul, constatam ca daca i-as urma sfatul, as fi "subturat" asa ca treceam intr-o treapta superioara dupa ce adaugam inca un 500-1000 ture. Asa, de la mine.

(apropo, si dieselul din dotare "pe cald" nu vede de la mine schimbare treapta decat dincolo de 3000-3500 ...spre 4000)

Revenind

Nu exclud rolul electronicii in gestionarea unei masini dar dupa parerea mea directia data ei de catre constructori a ajuns pe camp. Mai exact in lanul de porumb. Da, apreciez gestionarea motorului de catre ECU, apreciez sistemele de siguranta care intervin cand tu soferul visezi dar in rest...

Conteaza doar in 2 momente din viata unei masini:

Cand o cumperi

- si atunci toti suntem innebuniti ca optiunile sa umple 2 foi A4 ...si ne luptam maxim si cautam si negociem ca "boss, da' are senzori de aia' ?" ...desi in realitate, 70% din optiuni nu o sa le folosim niciodata sau doar ocazional.

Cand o vinzi

- si umpli anuntul scriind cu mandrie si citet toate porcariile de care e in stare masina. Sau a fost.

Ca final un link. Doar ca fapt divers. Nimic special si wow.

https://www.e-automobile.ro/categorie-dinamica/79-coeficient-aerodinamic-cx.html

Asta pt ca Bimer, trebuie inteleasa ecuatia intre temp mediu ambiant - geometrie unghiuri/ roti/ ulei/ greutate/ aerodinamica/ relief/puterea motorului. Toate genereaza "consumul" , nu sunt independente ci conectate !

Motorul masinii noastre a fost proiectat sa mearga optim la temp de lucru - 90/92°. In plus, conditiile optime pt un consum redus si eficienta maxima se situeaza in jurul valorii de 80-120 km/h. 

Sub aceasta valoare intervine forta de inertie ....peste, intervine aerodinamica.

Ia vezi Bimner de cati CP ai nevoie sa egalezi rezistenta opusa de aerul din fata la o viteza de 200 km/h ?

Unde mai pui bagajele, pacientii, o roata ce franeaza, uleiul, dealul din fata, filtrele imbacsite, nevasta care nu mai tace din gura, rotile mari, cracanate si  incaltate chinezeste + un mers subturat pe o motorina jegoasa ?

Te-am salutat.

PS - cine a vrut sa inteleaga ce am scris aici, a inteles.

PS2 - Bimmer, o aruncare de "manușă", ceva de genul "electronica vs. mecanica"

- in frana de motor, exista consum de combustibil SAU nu ?

Ma refer fizic, faptic, lichid carburant livrat cilindrilor.

PS3 - offffffff, iar am scris mult dar chiar nu mi-am dat seama ! Daca te oboseste grav, eu zic sa citesti in "rate". Azi cat poti, maine la fel, tot vei finaliza la un moment dat.

 

 

 

 

 

 

Edited by 13NCU
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Ncu, chiar nu ma asteptam sa intelegi ce am vrut sa explic, de fapt sa compar. E complicat pentru multi probabil, ca numai eu ma trezesc ca vorbesc despre modul asta (modul ED) facut de bmw ca noi sa conducem.  Pe mine nu ma intereseaza cum iti conduci tu masina si probabil nici pe tine cum o fac eu pentru ca nu este vorba despre noi.  (Ai observat? 😉 ) Eu doar am comentat ce mi s-a parut cel mai provocator daca vrei.. adica m-am luat de ideea ca daca conduc sub 2000 rpm, aia, restul sunt niste idioti care habar nu au.. , de aceea am vrut sa nuantez. 

Stii, daca e vorba de economie, e bine sa vorbim si despre alte posibilitati si situatii.

Hai sa zic altfel, pentru toata lumea. Daca reusesti sa conduci o masina astfel incat sa nu trebuiasca sa apesi frana de urgenta atunci, de cele mai multe ori e cea mai buna economie pe care poti sa o faci cu aceea masina.. desgur aici nu intra respinsabilitatea de a merge cu roti umflate, schimbul de filtru de aer periodic si alte "amanunte".  

I  rest noi sa fim sanatosi.🏋️♂️

 

A, in frana de motor acesta consuma aproape cat in ralanti,

 

"Ia vezi Bimner de cati CP ai nevoie sa egalezi rezistenta opusa de aerul din fata la o viteza de 200 km/h ?"

intreaba gooagle, ca se pricepe la treburi de-astea.

Edited by bimmer90f30
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 1/18/2022 at 9:10 PM, 13NCU said:

Sami ...aspectul asta cu "consumul" e destul de delicat si controversat pt ca in general se scapa din vedere multe aspecte care dealtfel, adunate, cantaresc greu.

 

 

Salutare si multumesc pentru informatii.

Jantele sunt de 17 originale,cauciucuri de iarna,nimic deosebit. Masina e xdrive ,nici nu stiu daca se poate dezactiva,parca am vazut un buton acolo dar nu mi-am batut capul prea mult. Am dus masina la tester si am schimbat releul,bujiile plus debitmetru, intrucat astea au fost erorile afisate.

Ideea este ca intre timp imi afiseaza consum de 14,2 % urban ,merg singur in masina,uneori cu fiul meu+ 38 kg,nu car nimic prin portbagaj.

Cu masina schimb treapta la 2500 -3000 ,asa mi s-a spus ca e sanatos pentru masina. Filtrul de particule are masina.

Eu am intrebat despre acest consum sa imi fac o idee daca e necesar sa contiunuu cercetarile sau sa ma resemnez ca e doar consum normal si masina e ok.

Teama mea este sa nu aiba si alte probleme corelate cu acest consum care mi se pare mie mare. Din tester nu s-a vazut nicio problema. Momentan in bord nu am niciun martor aprins.

Link to comment
Share on other sites

Presupun ca ai vrut sa spui 14,2 consum mediu, nu urban. Sau nu iesi de loc din oras ?

...pai dupa cum ai descris putin situatia, pari un cetatean normal cu un X3 normal condus normal ...si in acest caz consumul de 14,2 mi se pare mare si nejustificat (cu conditia sa nu minta CB)

Eu zic sa urmezi ideea celorlalti colegi, mergi la o statie Peco, faci plinul pana "sare" pistoletul O SINGURA DATA, nu mai insisti si a 2-a, a 3-a oara ...notezi pe o hartie kilometrajul, pe cel "mic" il pui pe zero ...si parcurgi vreo 500 km. (Bimer a zis 100 dar e cam putin - ideea e cu cat mai multi, cu atat testul e mai relevant)

Dupa 500 km te intorci fix la aceeasi statie Peco si la aceeasi pompa si alimentezi tot asa, pana "sare pistoletul" o singura data. 

...si apoi faci procentul dintre km rulati si litri consumati (cat ti-a intrat ultima data)

Cand ai un rezultat, te asteptam aici cu el si vedem mai departe.

Bafta ! 😎

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 1/17/2022 at 11:39 AM, Sami1980 said:

Buna ziua,

Am achizitionat de vreo doua luni un Bmw x3 2007 diesel,150 cai,motor M47. Este prima masina Bmw. Cand am luat-o imi arata consum pe navigatie 12,5% ,vanzatorul mi-a zis ca a folosit-o numai prin oras si ca va scadea. Ulterior mi s-a aprins martorul la motor,am schimbat bujiile si releul plus debitmetru ,confor celor afisate ca erori de catre tester,dar martorul tot nu se stingea,in final mecanicul a mai umblat el pe la conducte si a desfacut sonda de temperatura de pe furtun intercooler,sper sa spun bine intrcat parea ca are scapari pe acolo.

De atunci,adica de vineri nu mi s-a mai aprins martorul motor,dar consumul este de 13,2 % in oras,in exterior inca nu am iesit cu ea.

Este ok consumul afisat pe navigatie sau nu este cel corect?

Alti detinatori mi-au zis ca le consuma maxim 10-11 in oras si  7 in exterior. Vreau sa stiu cam care este consumul obsnuit la acest tip de masina sa vad daca este a mea defecta ,desi pe tester zicea mecanicul ca nu ii arata nimic in neregula.

Nu stiu nici daca filtrul are facuta sau nu regenerarea,nu stiu nici daca mi se aprinde vreun martor cand se face regenerarea,mecanicul zicea ca nu i-a dat eroare pe tester,nici eu nu stiu daca asta o fi o cauza....ma puteti ajuta cu cateva lamuriri,va rog?

Multumesc!

Sfat: reseteaza viteza medie si consumul mediu, dupa doua trei sute de km verifica din nou: daca ai viteza medie sub 20 km/h...ce consum sa ai...

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Explicati-mi si mie ca poate nu inteleg. Nu ar fi normal sa fie cifre diferite la cele doua consumuri,1 si 2?

La mine mereu sunt cifre identice,pana acum nu am iesit din oras,dar acum ar trebui sa fie diferite,iar cand am luat masina am mers vreo 250 km extraurban si aveau aceeasi cifra.

Am mers aseara 100 kilometri,in afara orasului,nu foarte tare pentru ca era seara si nu am vrut sa abuzez masina,am mers cu o viteza undeva 80-90 km /h, cu toate astea viteza e doar cu 5 km peste ceea ce rulez prin oras.

Am pus poza cu ce imi arata mie sa ma edificati putin ce inseamna consumul de la 1 si ce inseamna consumul de la 2.

Oricum saptamana aceasta o sa fac plinul si o sa rulez vreo 250 km exterior,dar pana atunci poate imi explicati putun cu cifrele astea ce reprezinta.

Multumesc!

271926041_759874338325817_9122052989216964652_n.jpg

Edited by Sami1980
Link to comment
Share on other sites

Sunt resetabile independent, unul din ele il poti lasa pentru average consumption overall si celalalt il poti folosi pentru average trip consumption, dupa cum vezi ai un consum de 12 l/100 km la o viteza medie de 22 km/h care e destul de firesc la un x3 cu M47

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, zeronoo said:

Sunt resetabile independent, unul din ele il poti lasa pentru average consumption overall si celalalt il poti folosi pentru average trip consumption, dupa cum vezi ai un consum de 12 l/100 km la o viteza medie de 22 km/h care e destul de firesc la un x3 cu M47

Pai tocmai asta e problema pe care nu o inteleg. Daca le resetez pe ambele de la 0,cum am facut de mai multe ori ,e normal apoi sa fie identice cifrele de la consum 1 si 2?

Ieri am mers in exterior cu 80/90 km pe ora,deci cifra aceea de 22,1 km/h nu cred ca e reala,stiu nu am resetat-o la plecare,dar aveam parcursi 30-40 km inainte pe oras cu o medie de 17-19 km/h ,iar apoi am parcurs  un drum de 110 km in afara in afara localitatii.A crescut doar cu 5km/h viteza? 

Link to comment
Share on other sites

Cam ala e consumul dacă ai drumuri scurte și nu se încălzește motorul . Pe vremuri am avut un Oltcit și cumva am pus mana pe un manual de reparații, acolo zicea la un moment dat ca iarna nu se recomanda a se face drumuri scurte deoarece consumul se poate dubla sau tripla. Sigur e alt motor alta era dar teoria rămâne oarecum valabilă.

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Deci revin dupa ce am efectuat 230 km intre Severuin-Craiova si retur. Am parcurs in jur de 230 km ,consumul pe bord a fost 6,4 viteza medie 62 km/h ,iar in unele momente imi arata chiar mai putin,in Craiova nu am facut decat maxim 10 km.Consumul extraurban este foarte bun din punctul meu de vedere,desi calculat mi-a dat cam 7 nu 6,4 cat a aratat,dar asta nu e nicio problema,consider ca e foarte bun.

Am resetat unul din consumuri de cand am ajuns acasa si doar urban in Severin dupa 20 km are media de 14  :)) Nu ma asteptam sa fie chiar dublu,dar probabil acesta este real,daca nu am depistat nicio problema la cel extraurban.

Mentionez ca am alimentat de la aceeasi pompa,acelasi combustibil si am mers la limita legala,40-50 urban si 80-100 extraurban.

Am pus si doua foto dupa veirea din Craiova si de astazi. O sa mai merg 150 km in oras si o sa ii fac din noua consumul doar pe oras de data aceasta.

Am avut o usoara senzatie ca nu s-ar accelera in forta,dar nu am niciun senzor aprins,o sa fiu mai atent si la acest aspect.

 

medie consum dupa 230 km.jpg

cosnum 2 dupa 20 km in oras.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.