Jump to content

BMW i4 vs Tesla Model 3


Romulus

Recommended Posts

11 hours ago, Luciosu said:

@mgi asa este. Dar BMW a fost intotdeauna premium si a avut preturi mari. Pe langa asta, la BMW , cel putin pana acu, aveau preturi mari ca sa ai a si de unde sa lase la pret. 
Asta e preconceptie de a nostra, ca aia din Vest au 3 oo. Nu i cazu. Am cunoscut destui cat sa pot sa am o parere.

Pe langa asta, lasand la o parte design si interiorul de kko, mai pui o culoare 1k eur, mai pui roti 2 k eur, functii avansate 8 k eur. Si o sa vina si Matrix led, alti bani.

Dar pan la urma exista masini peste tot, dar inafara faptului ca este cea mai eficienta electrica, eu nu mi as lua

 

Nu e vorba ca in vest au 3 oo. Doar alte prioritati in cum isi cheltuie banii. Ca de-aia se vinde Dacia in draci in Vest. Si de-aia omul cand isi ia o masina, o ia sa mearga cu ea, nu s-o tina de weekend.

De acord, BMW nu e in aceeasi categorie de pret cu Tesla, daca judeci dupa criteriile normale. Dar in piata de electrice deocamdata criteriile mai importante sunt altele, pentru ca tehnologia e inca in dezvoltare si exista inconveniente in utilizare. Or, la Tesla, inconvenientele sunt cele mai mici, acolo unde conteaza. Adica la cat de usor ajungi din punctul A in punctul B. Ca gasesti mereu incarcatoare care merg, ca nu trebuie sa te scobesti dupa aplicatii in functie de firma care are chargerul la care ai oprit, ca tot ce inseamna trip planning e foarte bine pus la punct, ca ai tot felul de chestii de genul dog mode, ca ai update-uri dese care chiar aduc imbunatatiri, si asa mai departe. Daca le consideri si pe astea, pe langa 200 kg in minus, 100 CP in plus si tractiune integrala (in cazul discutat mai sus), deja imaginea incepe sa arate altfel. Si vezi si review-ul comparativ pe care l-am pus eu mai sus. BMW-ul are 'turbo lag', Tesla n-are. Ceea ce s-ar putea sa conteze la feeling cand mergi cu masina in trafic. Ca doar n-o iei sa faci liniute..

Edited by mgi
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Total de acord cu tine, referitor la partea de electrice. Eu nu pot sa privesc prin prisma altcuiva, deci o fac prin prisma mea, locuitor al Bucurestiului. De asta spuneam ca superchargere ciuciu, nu ma afecteaza atat de mult. Pe langa design, care imi displace complet si lipsa ceasurilor de bord, mai sunt si alte chestiune, gen lipsa Carplay si cel mai important, ciuciu After sales. Pentru mine este un lucru foarte important, sa am chiar a varietate unde pot repara masina, in caz de ceva. De asemenea, I4, este pe platforma de masina cu motor termic, in speta de seria 3, nu e platforma dedicata electrica. Sigur, in continuare Tesla o sa rupa la vanzari, asta sigur si cam tot ce ai punctat, ai punctat bine. 

Ca sa concluzionez, Tesla nu e de mine 🙂

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, Luciosu said:

Eu personal nu stiu la care video faci referire, eu am vazut doar drag race-ul, unde I4 M50, a batut la fundul gol Tesla. Dar in general, nu ma iau dupa review-urile facute de Matt Watson si Carwow.

Range-ul WLTP este: I4 40 e - 590 km

Tesla Model 3 Long Range - 603 km, care porneste d ela 55k Eur

Mai zgomotoasa la ce? BMW, ca si multe alte masini electrice a implementat diferite sunete similar cu sound aktuator

Mai tehnologizata la ce? nici macar ceasuri de bord n-ai, nici Head up display. Daca te referi la Autopilot, n-as merge cu asa ceva in Romania.

Incarcarea este la 200 KW, sa ai statii pentru asa ceva, iar Superchargere in RO ai doar in Bucuresti, Pitesti, Sibiu si Timisoara, cate un punct in fiecare zona, cu 4 sau 6 locuri. 

Daca vrei decizie rationala, iti iei ID3/4/Eniaq, in niciun caz Tesla, unde sunt 3 baieti cu laptop care vand, service e vai mama lor, la DAB auto, iar daca ai ghinionul sa faci vreo tamponare, ca sa schimbi o aripa, te duci pana la Viena, cu ea pe rampa sau lipita cu scotch.

Din punctul meu de vedere, Tesla Model 3, valabil si la Y, sunt doua modele hidoase, cu materiale cel mult medii, dus extrem spre minimalist si cu after sale 0, in Romania

 

Ma refeream evident la video-ul postat de OP, in care cei de la carwow fac o comparatie a doua modele similare ca pret si ce ofera in acel pret. Daca te-ai uita la video ai vedea de unde reies toate punctele mele. Comparatia este facuta intre aceste modele, optiunile pe care le ofera si plusuri si minusuri. 

Nu are rost sa compar din prisma ta, asta o faci tu. Ce spuneam este ca daca ai un buget ( nu tu, ci oamenii de pe planeta asta) si vrei o masina electrica iar astea doua sunt optiunile tale, singurul plus pe care il vad la BMW este calitatea materialelor la interior si designul exterior). In rest, Tesla Model 3 are avantajele.

Specific pentru Romania, mai este avantajul unui eventual accident iar masina poate fi reparata la dealerul BMW vs Tesla unde trebuie sa te duci la Viena pt ca nu are dealer oficial aici. Dar piata de aici este atat de irelevanta pentru ambele companii incat nu are rost sa intram in discutia asta.

  • Confused 2
Link to comment
Share on other sites

Si bmw n-au fost minunati cu distributiile de la motoarele Nx7? Sau cu EGR-urile de la N si B? Sau cu circuitele de incarcare de la i3 si de la hibride? 

Macar la Tesla a fost o eroare de CTC, nu de proiectare. Au dat si ei o gherla cu un cablu, dar parca e mai putin grava decat la altii :)

In alta ordine de idei, parca si Musk a zis ca masinile de la sfarsitul anului si cele de la inceputul anului e posibil sa aiba mai multe probleme, ca pompeaza sa faca numar mare. Aproape au dublat productia in 2021 fata de 2020 (87% crestere), in timp ce la bmw a crescut cu 8% de exemplu.  E extrem de greu sa ai crestere de genul asta, si sa si mentii calitatea fara greseli.

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, mgi said:

In alta ordine de idei, parca si Musk a zis ca masinile de la sfarsitul anului

Brusk asta asa bine le spune, incredbibil. Ma duc sa-mi parchez mai bine Semi, ca poate ii fura cineva incarcatura de doua sticle de pepsi goale. Revin. 🤡 Va rog tineti-mi cablul de incarcare ocupat putin. Revin repede.

Link to comment
Share on other sites

Omul are defectele lui (a si recunoscut ca e un pic autist, clinic). Dar a revolutionat de unul singur doua industrii pana acum, potential chiar trei (masini electrice, rachete si telecom). Mai stii pe cineva care sa fie capabil de asa ceva? 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, mgi said:

Omul are defectele lui (a si recunoscut ca e un pic autist, clinic). Dar a revolutionat de unul singur doua industrii pana acum, potential chiar trei (masini electrice, rachete si telecom). Mai stii pe cineva care sa fie capabil de asa ceva? 

Eu am o parere usor diferita, mai ales despre definitia cuvantului "revolutionat". Dar @mgi pe moment am sa iti dau dreptate. Asteptam ca timpul sa ne spuna ce si cum. A facut prea multe "fraude" in opinia mea astfel incat indiferent de religia creata, sa scape.

Link to comment
Share on other sites

De cand mi-am vandut masina in iunie 2020, caut motive sa-mi cumpar alta. Cu cat trece timpul, parca sunt tot mai tentat sa iau in considerare o electrica. Am testat anul trecut un Mini electric (voiam sa inlocuiesc F20-ul sotiei), insa din cauza range-ului, am fost nevoit sa il exclud, iar i3-ul era deja scos de pe lista din cauza design-ului interior (tentative multiple de negociere esuate cu sotia, la modul la care nu o vrea in conditiile in care i-o ofeream cadou).

Asa am ajuns sa cer oferta de la BMW pentru i4 eDrive 40, pentru ca este o masina electrica care arata ca o masina, iar pentru mine e o optiune de luat in considerare. Din nefericire, suntem inca o tara bananiera, iar reprezentanta Baneasa mi-a spus ca vor avea unul la test spre final de an... Domnul care m-a sunat in urma cererii mele, nu era de la vanzari. Dupa o conversatie de 2 minute cu el, mi-a spus ca o sa transmita cererea mea la vanzari, si n-am mai auzit de ei de o saptamana. 🙂

M-am ferit intotdeauna sa cumpar masini recent lansate. Din acest motiv insa, chiar daca banii nu ar fi o problema, in momentul de fata sunt tentat sa ma indrept tot catre Tesla, chiar cu toate neajunsurile ei din prezent (design oribil atat interior cat si exterior, multe probleme inca nerezolvate de la calitatea materialelor, asamblare, probleme cu vopseaua, etc pana la procesul de achizitie din Romania - care este deja posibil de ceva timp).

In concluzie dpmdv Tesla are inca avantajul maturitatii, in timp de BMW beneficiaza de service local si acoperire nationala. 

  • Hot!! 1
Link to comment
Share on other sites

@mcliviu si daca vei lua Tesla si daca vei lua i4, si daca iei Zoe, esti binevenit sa ne-o prezinti aici. Nu cred ca suntem o tara bananiera. Suntem o piata mica pentru electrice. Tu daca ai avea o reprezentanta BMW, ai tine un i4 la drivetest in permanenta? Nu le gasesc scuze, dar sunt convins ca rezolvi cu un drivetest cu i4. Daca nu reusesti spune-mi mie, ca poate te rezolv eu.

Link to comment
Share on other sites

59 minutes ago, Viper05 said:

Am mai auzit la muti chestia asta cu nu vor masina nou lansata si pur si simplu nu pot sa inteleg de ce. Pe aia ce cumpara sh hai ca ii mai inteleg ca in 10 ani se afla ca cine stie ce pompa pica, dar noua? Mai ales ca ai garantie

Ce pierzi in secunda 1 dupa ce ai iesit cu o masina noua pe usa dealerului!?

Hai ca ti-an dat usor. 😉

 

Si in topic, parerea mea a ca BMW parca a vrut sa piarda, sau poate a vrut sa testeze piata pierzand.. din moment ce din lene si-au permis sa faca noul i4 pe o platforma clasica.. si sa concureze cu Tesla, fiind din aceiasi gama nu?

Faza cu spatiu zero sub capota m-a facut praf.. sau acolo ss arate interes in gestionarea spatiului ca si bagaj, minim..

Niste nebuni.. 🤭

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Viper05 said:

Am mai auzit la muti chestia asta cu nu vor masina nou lansata si pur si simplu nu pot sa inteleg de ce. Pe aia ce cumpara sh hai ca ii mai inteleg ca in 10 ani se afla ca cine stie ce pompa pica, dar noua? Mai ales ca ai garantie

Chiar, oare de ce? Asa, repede, cateva exemple:

- Primul meu bmw, E90 cu prima generatie de N47. Schimbat distributia de doua ori pe garantie, a doua oara cu injuraturi si mailuri suparate la directorul BMW. Schimbat turbina pe garantie, actuator busit la 14k km. Schimbat filtru de particule tot in garantie, spart. 

- Prima generatie de F30, mult mai slaba decat facelift-ul din toate punctele de vedere care conteaza (tinuta de drum, motoare, feeling la volan)

- Primele Tesla n-aveau pompe de caldura, se incarcau mai incet

Primul gen de probleme se rezolva pe garantie, celelalte nu. Si chiar daca rezolvi pe garantie, dar pierzi timp si nervi cu asta. In plus, poti sa te parlesti si sa se strice ceva fix cand iese din garantie.

Edited by mgi
Link to comment
Share on other sites

Era vorba de mașină *nou lansata *, nu noua. 

Iar în sezonul asta tesla nu pierde în niciun caz atât de mult. Ba din contra, dacă iei cu subvenție, probabil poți sa o vinzi după un an cu aceiași bani. 

Edited by mgi
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, mcliviu said:

De cand mi-am vandut masina in iunie 2020, caut motive sa-mi cumpar alta. Cu cat trece timpul, parca sunt tot mai tentat sa iau in considerare o electrica. Am testat anul trecut un Mini electric (voiam sa inlocuiesc F20-ul sotiei), insa din cauza range-ului, am fost nevoit sa il exclud, iar i3-ul era deja scos de pe lista din cauza design-ului interior (tentative multiple de negociere esuate cu sotia, la modul la care nu o vrea in conditiile in care i-o ofeream cadou).

Asa am ajuns sa cer oferta de la BMW pentru i4 eDrive 40, pentru ca este o masina electrica care arata ca o masina, iar pentru mine e o optiune de luat in considerare. Din nefericire, suntem inca o tara bananiera, iar reprezentanta Baneasa mi-a spus ca vor avea unul la test spre final de an... Domnul care m-a sunat in urma cererii mele, nu era de la vanzari. Dupa o conversatie de 2 minute cu el, mi-a spus ca o sa transmita cererea mea la vanzari, si n-am mai auzit de ei de o saptamana. 🙂

M-am ferit intotdeauna sa cumpar masini recent lansate. Din acest motiv insa, chiar daca banii nu ar fi o problema, in momentul de fata sunt tentat sa ma indrept tot catre Tesla, chiar cu toate neajunsurile ei din prezent (design oribil atat interior cat si exterior, multe probleme inca nerezolvate de la calitatea materialelor, asamblare, probleme cu vopseaua, etc pana la procesul de achizitie din Romania - care este deja posibil de ceva timp).

In concluzie dpmdv Tesla are inca avantajul maturitatii, in timp de BMW beneficiaza de service local si acoperire nationala. 

Da-mi mie mesaj privat cu toate detaliile si rezolvam, cererea ta ajunge la o echipa de vanzari online iar dupa o discutie telefonica esti redirectionat catre un reprezentant vanzari.

Legat de masini de test-drive, nu are legatura ca suntem o tara bananiera, e foarte dificil sa avem modele mai vechi la test-drive lasante acum 2 ani d-apoi masini lasante recent, este o perioada dificila pentru masini noi.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, mgi said:

Era vorba de mașină *nou lansata *, nu noua. 

Iar în sezonul asta tesla nu pierde în niciun caz atât de mult. Ba din contra, dacă iei cu subvenție, probabil poți sa o vinzi după un an cu aceiași bani. 

Tesla este o minune, ca toate realizările lui Junlon Quiosk! Slave Ție Tesla!

Link to comment
Share on other sites

Nu e nicio minune. Doar ca e ceruta, sunt timpi mari de asteptare, se mai si scumpeste din cauza asta de la un an la altul, si nu-si pierde 10k din valoare intr-un an. Ca sa nu mai vorbesc ca poti s-o vinzi in Bulgaria de exemplu, unde nu exista program rabla.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.