Jump to content

BMW i4 vs Tesla Model 3


Romulus

Recommended Posts

18 hours ago, Viper05 said:

Am mai auzit la muti chestia asta cu nu vor masina nou lansata si pur si simplu nu pot sa inteleg de ce. Pe aia ce cumpara sh hai ca ii mai inteleg ca in 10 ani se afla ca cine stie ce pompa pica, dar noua? Mai ales ca ai garantie

Pentru ca eu am luat skoda enyaq din showroom cu cel putin un update de sw deja facut.

Crapa muzica din senin, Se blocheaza ecranul

Se blocheaza senzorii de parcare

Mor pe rand sau toate odata sistemele de asistenta

De cand a venit frugul nu se mai incuie decat din buton. etc.

Am mai facut un update de sw la reprezentanta si s-a mai imbunatatit situatia dar mai e mult pana sa pot spune ca e masina fara buguri. Sau aproape. 

Dar per total, ca masina electrica este excelenta. Pompa de caldura face minuni atat pe vara cat si pe iarna. 

De ex am fost in weekend la MIrcurea Ciuc. Plecat la -12 grade, mers vreo 10km si ajuns la fast charge. Initial 30kW tragea dar dupa un sfert de ora, deja urcase la maximul statiei:45kW. 

La drum intins (MIercurea Ciuc - Tm) a mers impecabil. Cu doar o oprire de o ora am ajuns acasa fara sa-mi dea low battery. Iar oprirea de o ora a fost cauzata de faptul ca statiile de fastcharge din Ro sunt de 50kW, nu de 100kW+

 

BMW are tehnologie faina la baterii. Pe I3 se comporata execelent. Pompa de caldura, racire - incalzire. Ma astept ca pe I4 si IX sa fie chiar si mai bune. As cumpara oricand un EV de la BMW. 

 

La rand ar veni sa schimb Leafu-ul sotiei peste un an, doi dar stau sa aleg intre un I4 si un EQC. Imi place f mult EQC. 

Link to comment
Share on other sites

Articolul ala e ca scenele cu hackeri cand oricine stie sa lucreze in consola linux iar cand se afiseaza zeci de randuri de date (cu sunet, scris verde pe fundal negru desigur) eroul principal stie instant ce comenzi sa scrie. 

Practic ce face baiatul ala e sa foloseasca o metoda de acces aleatoare si ce poate face proprietarul pe telefon, poate face si el. Practic "sparge" mai mult telefonul decat masina. 

Nu e nimic SF aici. Faptul "ca din mai multe tari" e ca a incercat bazat pe VIN si o parola pana cand a gasit la unele masini combinatia corecta. 

Daca ar fi spart applicatia de la I3, ar fi putut claxona, descuia usa soferului si cam atat. Ah si porni ventilatia de la distanta.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Foarte rea reclama le face cu supraincalzirea bateriei. Mai e si cu M pe ea 👎

La mine s-a stricat (din nou) enyaq si e in service de 5 saptamani. Asa ca in concediu a trebuit sa plec cu leaf-ul sotiei (Timisoara - Obzor). 

Foarte trist si frustrant sa se incalzeasca bateria. Dar macar leaf-ul nu are racire si stii asta cand pleci la drum lung. Si costa muult mai putin.

Sunt curios cu ce o sa vina pe I5. Cam cam bate gandul sa revin la BMW cu ceva electric. Mai ales dupa problemele cu enyaq

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, mgi said:

Deci se pare ca toate poveștile horror despre service-ul vw pe partea de electrice se păstrează 😞

Nici leaf-ul generația asta nu are management termic al bateriei?? 

Culmea e ca partea de EV merge perfect. Chiar e o masina buna si eficienta. 

Toate celalalte componente sunt de kkt. Ma refer la multimedia, software, sisteme de asistenta, clima

Acum a murit pompa de caldura. Scapa cam in 2 ore tot CO2-ul. Ca mno, sunt verzi si e cu Co2. Fara racire / incalzire la pasageri e nasol dar acelasi sistem raceste/inclazeste si bateria...

Ultima "rezolvare" propusa a fost sa schimbe tot: compresor, tevi etc. Trebuia sa fie gata saptamana trecuta dar nu am primit niciun semn.

P.S. E in service la porsche. Ca cica service-ul skoda/vw nu are instalatie de bagat CO2 in clima 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 4 months later...

Am, mers sambata in dreapta cu ceva Tesla din asta stock la 32 sau 33 k eur dupa ce se scade rabla e o alegere destul de buna , mai e ceva long range pe la 39k la fel fara sa mai arunci ceva optionale .Din dreapta - masina nu m-a impresionat adica ok 0-100 6.1 sec aia care ai zice nu i-am simtit, dar clar avantajul vs termic e la reprize unde pleaca instant .Parea sa stea decent pe drum desi la 130 in dreapta din nou mi s-a parut un pic instabila, ma rog masina e absolut ok una peste alta. Sotiei i-a placut deci daca dau Patrolul posibil sa bagam ceva leasing la o ghena din asta . BMW trebuie sa mai umble la preturile I4 ca sa poata concura, o sa incerc sa vad daca prind un I4 la test drive desi la Bavaria mai greu am mai avut eu anul trecut o incercare :)) 

later edit: care mai aveti benzine aspirate 6 in linie tineti de ele ca nu se mai fac altele 😞  si feeling ca in cotetzele alea nu o sa mai aveti , da stiu sunt pe stil "vechi"  , dar ca si "placere" si "implicare" la condus saraciile astea electrice sunt departe, in curand masina va fi un telefon mai "ciumeg" 

Edited by alex230ro
  • De acord! 3
Link to comment
Share on other sites

Optionale la tesla nu prea ai, e mai rau ca la japoneze. Dar vezi ca long range are doua motoare si 1.5x puterea de la poverty spec. 

I4 seamana mai mult a masina, dar are interiorul mai mic. Si, de cand s-a ieftinit tesla mai mult, e si mai scumpa binisor ca tesla echivalenta.

Link to comment
Share on other sites

Da plecare de la 31k parca si log range 39k - sotia zicea ca long range ala ar fi ok mai ales ca mai mergi la munte /mare sa fi sigur ca faci relaxat dintr-o bucata drumul , sau daca mai avem de mers Austria/Grecia iar ar fi teoretic de ajutor .  Oricum m-am tot invartit sa caut ceva ghena la 30-35 k eur pare ca toti au luat0o razna cu preturile, interesant mai e la Toyota saracia aia alor pare ca  s-au prins ca le "fura" Tesla din piata si au scos ceva oferta 33k dupa ce scazi rabla and shit , problema e ca toata lumea critica Toyota aia electrica in draci, in rest pe partea de electrice cam toate pleaca de pe la 40-45k dupa ce scazi rabla si daca stai sa compari Tesla da in standard multe lucruri care la altii sunt in echiparea "full"  asta si scaderea preturilor facuta de nenea Musk care s-a prins ca usor usor si marii producatori se trezesc si incep sa faca electrice inseamna ca Tesla e o optiune destul de serioasa daca vrei sa ies cotetz electric, si aici deja producatorii clasici au handicap Tesla are cativa inaintea tuturor in ceea ce priveste experienta .

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Da, cum ziceam Musk a simiti pericolul si a scazut preturile fix cat sa le puna probleme celorlanti, la o adica el poate merge linistit pe o marja mai mica sau chiar in pierdere. Partea "nasoala" e  ca daca vrei sa iei o masina de 200-250cai nu prea ai mai gasesti pe bucata de motoare "clasice" mai nimic . 

Link to comment
Share on other sites

Nu prea e asa cu tesla.

Pe grupul de ev owners sunt multi care regreta achizitia. Si cand zic regreta, este ca regreta pt ca pe hartie e una, la volan e alta si ma refer la faruri adaptive care sunt inutile, senzori de ploaie care nu merg etc. 

Dupa cateva luni bune, se plang multi de tesla plus lipsa service-ului. 

Chiar nu m-as uita la pretul ala mic pt achizitie. Mi se pare mai mult diperare pt ca atunci cand vin oemii traditional, ii sparg pe astia. Si vor sa le taie indirect finantarea ocupand acum mare parte din cota de piata. 

 

19 minutes ago, mgi said:

Toyota aia e o mizerie, are autonomie mica și se încarcă lent, adică exact ce nu vrei de la un ev. 

+1

un oem care critica EV, platea inclusiv articole anti EV (dovedit) si cand a iesit pe piata EV fiind prea slabi la capitolul EV pt ca nu investisera nimic, au dat fail direct. Si sincer ma bucur ca sa intamplat asa.  

Link to comment
Share on other sites

Mie imi pare rau ca cei din grupul VW au amanat next gen sw: https://www.carscoops.com/2023/05/volkswagen-delays-next-gen-software-platform-to-speed-launch-of-new-porsche-audi-vehicles/

Ma asteptam ca 2.0 sw sa scape de multele probleme din sw lor actual. Din ce am inteles multa lume este suparata pe vw ca au probleme foarte mari cu sw, gen nu merge ota si alte features care sunt din trecut.

 

Link to comment
Share on other sites

Merge OTA. De jumate de an. Mai nou fac OTA cu pasi mici. Ai un OTA pt un viitor pas, verifica nu stiu ce, apoi OTA mare.

Acum se si filmeaza si primesti o informare cu ce are sw-ul nou, cu ce te ajuta etc. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.