Jump to content

BMW i4 vs Tesla Model 3


Romulus

Recommended Posts

E discutabil. Dupa cum spun si ei, Ionity e printre cele mai scumpe statii. Si nu doar atat, ei au ales cel mai scump tarif, pentru ca se poate plati mai putin daca ai niste abonamente.

In plus, dupa cum spuneau si ei, daca ai unde sa incarci acasa e mult mai ieftin. Deci daca plecau de acasa cu masina incarcata si incarcau la statia publica doar la intoarcere, si eventual la tariful mai mic cu abonament, socoteala era cu totul alta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Am ascultat si eu acum video-ul de la ecodrive prin care spune ca Ionity nu vine in Romania ca na nu suntem destul de interesanti pentru ei, video-ul:

 

Si aparent cei de la tesla vor sa deschida mai multe chargere pe care le aleg cei care voteaza, cine vrea sa voteze: trebuie sa isi faca un cont si apoi sa votezele locatiile: https://www.tesla.com/ro_ro/supercharger-voting/overview

Daca vreti si credeti ca merita votati, aveti 5 voturi.

 

Link to comment
Share on other sites

Supercharger-ele V2 (cum sunt la noi și în mare parte din UE) sunt la 150 kW, dar variază în funcție de numărul de vehicule aflate la încărcat. Din câte știu, două "pompe" adiacente folosesc aceeași sursă, iar dacă ambele sunt ocupate, energia livrată este împărțită la doi (i.e., 75 kW).

Cele mai noi (V3) care abia au început să apară în Europa sunt la 250 kW. În US a apărut V4 care poate duce 615 kW, dar e limitat deocamdată tot la 250.

Link to comment
Share on other sites

e cam o falsa inpresie asta. odata ca superchargerul ala costa cam cat ar costa sa mergi cu un consum de 7-8%.

a doua e ca trebuie sa ai masina de supercharger. degeaba superchargerul da 350kw/h daca masina poate trage doar cu 90kw/h

porsche-le ala e exceptie, vorbim de o masina de 100k plus. daca vorbim de masini de oameni mid class, 30-40k timpul ala nu se mai aplica, eventual la tesla, dar nu stiu ce spec are

Link to comment
Share on other sites

Si X5-ul meu il poti racii sau incalzii din telecomanda sau telefon pentru ca masinile plug in si electrice au pompa de caldura cea ce le permite sa functioneze cu motorul oprit doar cu curent din baterie.Restu...scaune incalzite/ventilate au si masinile normale.Acuma cand dai peste 100k pe o masina cu siguranta nu o mai iei pentru costurile de incarcare/exploatare ci doar pentru ecologistu din tine sau ma rog daca iti place vreun model (mie imi place taycanul).

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, tzucul said:

Si ce invarte compresorul daca motorul termic e oprit?Compresorul e pe curea?

Nu iti trebuie motor termic pentru un compresor AC. Are nevoie de electricitate. 

Ca e pe curea sau direct alimentat nu are importanta.

4 hours ago, tzucul said:

si electrice au pompa de caldura cea ce le permite sa functioneze cu motorul oprit doar cu curent din baterie.

Pe asta probabil o intuiesti (stii) caldura, iarna sau cand e frig afara cand e doar prea frig (sa TREBUIASCA sa faci putin de cald in masina) vine din "reshou", adica sarme electrice fierbinti, incinse intr-o plita sau altceva cat mai ..eficient (tot din baterie, ca altfel nu se poate cand mergi cu masina) iar asta e foarte foarte ineficient.

"Bun" venit in lumea electricelor!!

 O sa ne terminam nervos (la drum lung) sa nu ziceti ca nu v-am zis..

In oras e simplu si usor ca gasesti prize; la drum lung, trebuie infrastructura, nimic mai mult.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, mcliviu said:

Overall, pentru mine este o masina-gadget, nu as tine masina daca nu as avea si o termica. Pur si simplu Romania nu este tara unde sa faci asta. Inca.

 

Avem si noi pe autostrazi fastchargere mai nou si merg chiar f OK. Am tras acum in weekend cu 180kW cu Enyaq si am plecat in 20 de minute de acolo. Cat faci un pisi si bei o cafea, incarci suficient.

Veneam din Maramures si am zis ca trebuie putin sa mai incarc ca sa merg lejer pe autostrada. 

Oricum, progresul din ultimii 2,3 ani este colosal daca ne uitam la masiniile de pret mediu 40-80k eur. Bateriile sunt aproape duble.

P.S. Eu urmaresc audi Q8 E-tron facelift. Foarte faina masina. De familie, range, spatiu, interior fain.

Cand vad plasticele alea si goliciiunea din tesla imi vine sa vomit. Parca stai la masa la un birt de tara. Am condus un M3 cu interior cu o parte imitatie de lemn gol. Probabil inspirat de la IKEA 🙂 

Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, mcliviu said:

Pur si simplu Romania nu este tara unde sa faci asta. Inca.

Se intampla sa stiu cum sta situatia in vest. Vesticii sunt deja pregatiti sa te jupoaie de bani, (asa cum poti sa gasesti motorina ieftina in prezent cand parasesti autostrada doar pentru un plin de motorina sau benzina cu 7/8 centi mai ieftin pe litru dintr-o localitate limitrofa..) daca nu incarci acasa!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, mcliviu said:

Am si eu o Tesla Model 3 Long Range de aproape 1 an. Dpmdv nu este nici pe departe o masina de autostrada, consumul de energie e urias pe caldurile astea (aproape 25% din energia totala consumata e clima, undeori si 30%), pentru mine ceva mai rau decat iarna. Chiar ieri am facut un drum de vreo 150km, cu autostrada unde am mers si cu 180, si pe drumul asta cu clima, singur in masina pana acasa am consumat aproape 40% din baterie. Daca merg potolit in limitele legale, acelasi drum consum vreo 28% baterie.

Pe autostrada, daca conduci cu 140-150 te vei opri la max 300 km pentru incarcare. Asta nu e o problema in vest unde ai supercharger pe autostrada, dar aici poate fi o problema. Daca mergi "ca mortu'" poti veni de la cluj la bucuresti fara incarcare.

Din fericire, mai am si o masina cu motor termic si combustibil nelimitat, asa ca Tesla o folosesc doar pe anumite rute, si preponderent oras.

Ce e misto, si imi place la ea, este ca ai scaune/bancheta/volan incalzit, o poti raci/incalzi/porni/da cuiva de la distanta, sunetul e peste multe masini scumpe. Luminile sunt mai proaste decat cele adaptive de pe F40, senzorii de ploaie se bazeaza pe camere si sunt de cacat. Masina mea are senzori de parcare, dar tot ce vine de vreun an aproape vine fara senzori, sunt multi care se plang de acest aspect.

Overall, pentru mine este o masina-gadget, nu as tine masina daca nu as avea si o termica. Pur si simplu Romania nu este tara unde sa faci asta. Inca.

 

Ar trebui pus undeva pinned postul asta 🙂  

Oarecum off topic @mcliviu ce masina cu motor termic mai ai ? 

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.