Jump to content

BMW i4 vs Tesla Model 3


Romulus

Recommended Posts

4 hours ago, mkdan2004 said:

Nu credeti ca asta este cel mai mare atu Tesla?

Nu. Cred că în momentul de față doar prețul este. Puțini clienți se vor informa despre eficiență, ci mai degrabă despre cât costă, ce autonomie are și cât de repede se încarcă. Pariez că majoritatea nici nu știu ce este un "kWh".

Până prin 2015-2016 nu era practic niciun constructor european care să fabrice modele 100% electrice (în afară de ceva încercări timide din partea grupului VW, imediat după Dieselgate), iar Tesla era lider absolut pe segment: vânduseră deja multe Model S-uri, abia lansaseră Model X și Model 3, iar Model Y era pe aproape gata. Doar 7-8 ani mai târziu, europenii (și coreenii) sunt practic la același nivel cu Tesla, iar din anumite puncte de vedere chiar peste.

4 hours ago, mgi said:

Tesla are avantajul ca a optimizat procesul de productie si are marje mai mari de profit pe motivul asta. Da, in tabelul pus pe aici pe undeva aparea Tesla cu 15% marja si BMW cu 12.5%, dar la BMW marja aia include si termicele, unde marja e mai mare ca la electrice.

Aboslut. Deși prin reducerile actuale de prețuri nu cred că mai au profit/marjă de 15%. Cel puțin la Model 3/Y.

2 hours ago, Eugen B said:

mi se par ca toti sunt in competitie sa fabrice masini scumpe, si neglijeaza pe cei cu venituri medii/reduse, care vor fi aruncati in ghearele producatorilor chinezi.

Pentru că mașinile electrice sunt scumpe de produs, iar ca să scoți ceva profit trebuie (cel puțin să începi) să vinzi modele scumpe. Dar este doar o chestiune de câțiva ani până când și europenii vor oferi modele mai ieftine.

Link to comment
Share on other sites

Este adevarat ce spui dar eficienta se transforma in - autonomie. Cu alte cuvinte, Tesla ofera cea mai mare autonomie, teoretica si practica (ma bazez pe review-uri), dintre toti concurentii sai. Probabil ca cei mai multi clienti nu vor intra in detalii tehnice de km/kwh etc dar tot o sa vada o masina de 50k care ofera peste 600 km range (oficial).

 

Link to comment
Share on other sites

IX 50 este peste 100k. Mercedes EQS porneste de la 118k.

Mai este Taycan, este E-tron GT, este Lucid Air - sunt o groaza. Care dintre ele crezi ca este concurent pentru Model 3?

Din cauza asta mentionasem "Probabil ca cei mai multi clienti nu vor intra in detalii tehnice de km/kwh etc dar tot o sa vada o masina de 50k care ofera peste 600 km"

Eu sunt de parere ca cel mai apropiat concurent pentru Model 3 este fix cel din titlu - BMW i4. Care mi se pare foarte reusit cam la toate capitolele, dar, vine cu un pret semnificativ mai mare daca adaugam dotarile pe care Model 3 le are standard.

 

Ca sa fie clar ce afirm eu, ca sa nu ne contrazicem ca orbii. Eu sunt de parere ca producatorii Germani (si nu numai), trebuie sa mai faca progrese pentru a oferi ce ofera Tesla la preturile pe care le ofera Tesla (cu toate aspectele negative ale unei Tesla, ca sunt si din alea).  Da, spre deosebire de acum cativa ani, Tesla nu mai este singura companie care ofera masini electrice "reale" si nu doar niste concepte ciudate. Dar producatorii traditionali mai au de recuperat si asta in ciuda faptului ca, asa cum se mentiona mai sus, Tesla nu a mai oferit mari progrese tehnice de ceva timp. Model 3 facelift are niste optimizari aerodinamice si niste anvelope mai eficiente dar nimic tehnic.

 

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, mkdan2004 said:

Eu sunt de parere ca cel mai apropiat concurent pentru Model 3 este fix cel din titlu - BMW i4. Care mi se pare foarte reusit cam la toate capitolele, dar, vine cu un pret semnificativ mai mare daca adaugam dotarile pe care Model 3 le are standard.

Aici trebuie facuta foarte clar diferenta intre optiuni pe foaie si optiuni care merg bine. Si nu sunt deloc ironic. 

Senzorii de parcare inlocuiti de SW sunt o mizerie. Nu merg bine, dau erori

Senzorul de ploaie bazat pe procesare de imagine nu functioneza corect. Este inutilizabil

Farurile adaptive orbesc pe ceilalti si nu poti sa le folosesti noaptea. 

Si lista mai poate continua. 

Eu vad la enyaq unde am multe optiuni dar nu isi fac treaba corect. La E60 aveam senzori de parcare functionali 100% si care mergeau tot tipul. La enyaq daca e mizerie pe jos sau ninge putin trebuie sa ies sa ii sterg. 

Daca dai 20-30k eur in plus pt un i4, cu siguranta ai si o calitate mai buna. Eu zic ca merita din plin diferenta

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Bala said:

Aici trebuie facuta foarte clar diferenta intre optiuni pe foaie si optiuni care merg bine. Si nu sunt deloc ironic. 

Senzorii de parcare inlocuiti de SW sunt o mizerie. Nu merg bine, dau erori

Senzorul de ploaie bazat pe procesare de imagine nu functioneza corect. Este inutilizabil

Farurile adaptive orbesc pe ceilalti si nu poti sa le folosesti noaptea. 

Si lista mai poate continua. 

Eu vad la enyaq unde am multe optiuni dar nu isi fac treaba corect. La E60 aveam senzori de parcare functionali 100% si care mergeau tot tipul. La enyaq daca e mizerie pe jos sau ninge putin trebuie sa ies sa ii sterg. 

Daca dai 20-30k eur in plus pt un i4, cu siguranta ai si o calitate mai buna. Eu zic ca merita din plin diferenta

Foarte adevarat. Nu ma pot pronunta decat din review-uri dar sunt convins ca unele (daca nu cele mai multe) optiuni pe un BMW sunt mai "premium" decat pe o Tesla. Si chiar unul dintre lucurile pe care le detest cel mai mult cand vine vorba de perceptia despre Tesla, este accentul care se pune pe dotari imbecile gen celebrele "farturi".

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

nu e chiar autobuz , e un concept f misto , asa am crezut si eu la A7 ca nu o sa ma obisnuiesc , in realitate arata f bine si fct perfect totul e gandit  pt interactivitate si ergonomie . In realitate nu stai sa freci butoanele toata ziua , volanul preia multe fct cu care te obisnuiesti rapid , la inceput e mai dificil dar apoi e chiar usor , da poate era bine sa mai pastreze cateva butoace clasice dar iti spun ca e f usor sa te obisnuiesti , oricum Audi e ani lumina peste bmw la capitolul asta , abia acum misca ceva bmw si probabil tot provocati de concurenta . Eu iti rec sa cumperi o masina din gama C8  ..s-ar putea sa revii cu alte pareri , asa de la distanta o pietricica in geam e usor sa arunci 

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

Mie mi-a luat 6 luni sa ma obisnuiesc cu sistemul de operare de la A6 fata de ID6 pe care il aveam pe G30.

Acel ID6 mi s-a parut atat de intuitiv, de logic, si desi era primul bmw pe care il aveam, imi dadea feelingul ca sunt la al 3-lea.

Lucrurile s-au complicat colosal incepand cu ID7.

@alex230ro, din punctul de vedere mentionat de tine, la fel, mi-a luat fix o luna (1500km) sa ma obisnuiesc cu masina dpdv condus. La inceput mi se parea la fel, ca totul e anapoda, ca nu simt masina, directia, ca nu am curaj sa intru intr-o curba etc.

G30-ul l-am vandut fratelui si am tot avut ocazia sa revin la volan. Dupa ce m-am obisnuit cu A6, fix acelasi sentiment il aveam la bmw si anume faptul ca nimic nu e cum trebuie si abia asteptam sa ma dau jos de la volan.

Experienta mea cu cele 2 marci ma face sa cred ca e normal ca orice test drive sa se soldeze cu un esec lamentabil cand ai una dintre ele si o incerci pe cealalta, insa totul tine de obisnuinta si de fanboy-ism.

Sper ca peste un an jumate dupa ce se termina leasingul la A6 sa am ocazia si pt E klasse. 

  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

Cand am spus "autobuz" m-am referit la inca un suv. M-am saturat de toata lumea care lanseaza suv-uri electrice. Vreau sa vad o berlina, un break, ceva. 

Butoanele capacitive sunt o mizerie, oriunde ar fi si nu inteleg de ce toata lumea insista cu ele. Tona aia de butoane de pe usa ar putea fi ok, atat timp cat sunt pentru ceva la care nu umbli in mers. 

Navigatiile 3D pe care poti sa le pui pe un ecran sau pe altul ma lasa rece. Mie nu-mi trebuie decat Android Auto, si de preferat preluat indicatiile de la Waze/Google Maps (si eventual de la ABRP la o masina electrica) si pus pe heads-up display sau AR sau ce mai are masina. Navigatiile masinii mi se par absolut degeaba atat timp cat n-au informatii de trafic.

 

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, mgi said:

Vreau sa vad o berlina, un break, ceva

Cred ca sedanul a murit, iar break-ul nu mai are mult.

25 minutes ago, mgi said:

Navigatiile masinii mi se par absolut degeaba atat timp cat n-au informatii de trafic.

BMW are informatii de trafic de 20 de ani. Vrei sa spui, genul celor de pe waze, nu?

 

9 minutes ago, Alex3245 said:

Referitor la autobuz chiar sunt de accord cu tine, suv electric nu prea se impaca cu ideea de eficienta.

Rau moment si-a ales omenirea si sa treaca la electric si sa iubeasca SUV-urile.

Link to comment
Share on other sites

Nu știu cum e la modelele noi, e comparabil cu Waze și google maps? Ca asa și f30-ul meu cică avea, dar erau absolut degeaba. Avea ceva informații doar pe arterele mari si chiar și asa nu erau actualizate foarte bine. 

Edited by mgi
Link to comment
Share on other sites

Eu nu pot compara G30-ul cu C8-ul, efectiv nu pot, asa mult imi place C8: interiorul, calitatea materioalelor, sistemul info care este wow, trenul de rulare, cu toate ca am suspensie sport si roti pe 20, scaune sport S line, pot spune ca ma simt foarte bine cu aceasta confuguratie..

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, edit said:

Mie mi-a luat 6 luni sa ma obisnuiesc cu sistemul de operare de la A6 fata de ID6 pe care il aveam pe G30.

Acel ID6 mi s-a parut atat de intuitiv, de logic, si desi era primul bmw pe care il aveam, imi dadea feelingul ca sunt la al 3-lea.

Lucrurile s-au complicat colosal incepand cu ID7.

@alex230ro, din punctul de vedere mentionat de tine, la fel, mi-a luat fix o luna (1500km) sa ma obisnuiesc cu masina dpdv condus. La inceput mi se parea la fel, ca totul e anapoda, ca nu simt masina, directia, ca nu am curaj sa intru intr-o curba etc.

G30-ul l-am vandut fratelui si am tot avut ocazia sa revin la volan. Dupa ce m-am obisnuit cu A6, fix acelasi sentiment il aveam la bmw si anume faptul ca nimic nu e cum trebuie si abia asteptam sa ma dau jos de la volan.

Experienta mea cu cele 2 marci ma face sa cred ca e normal ca orice test drive sa se soldeze cu un esec lamentabil cand ai una dintre ele si o incerci pe cealalta, insa totul tine de obisnuinta si de fanboy-ism.

Sper ca peste un an jumate dupa ce se termina leasingul la A6 sa am ocazia si pt E klasse. 

Pai ce treaba are? in 1500 km te obisnuiesti cu orice masina 🙂   , ma rog altceva ziceam eu, ca s-a ajuns la punctul in care motorizarile sau tinuta de drum nu mai conteaza.

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, coco1382 said:

Eu nu pot compara G30-ul cu C8-ul, efectiv nu pot, asa mult imi place C8: interiorul, calitatea materioalelor, sistemul info care este wow, trenul de rulare, cu toate ca am suspensie sport si roti pe 20, scaune sport S line, pot spune ca ma simt foarte bine cu aceasta confuguratie..

Vorbesti de Corvette C8?

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.