Jump to content

RFT sau anvelope normale


claudiu1892

Anvelope Run Flat sau Anvelope Normale?  

29 members have voted

  1. 1. Sunt curios care e preferinta membrilor BMWClub, luand in calcul toate aspectele (confort, siguranta, manevrabilitate etc)

    • Run Flat
      16
    • Normale (inclusiv XL)
      11
    • Mi-e indiferent
      1

This poll is closed to new votes

  • Please sign in or register to vote in this poll.
  • Poll closed on 02/27/22 at 01:49 PM

Recommended Posts

Salut,

Stiu ca e o discutie eterna, insa sunt curios daca in 2022 s-au schimbat preferintele in ceea ce priveste anvelopele RFT.

Pe langa a raspunde la sondajul de mai sus, puteti aici sa si motivati alegerea/preferinta.

 

Edited by Claudiu F
Link to comment
Share on other sites

  • claudiu1892 changed the title to RFT sau anvelope normale

Am votat "normale XL", dat fiind ca ultima data cand a fost nevoie de roata de rezerva a fost foarte demult si daca aveam un compresor la indemana situatia era rezolvata. 

Am citit multe lucruri bune despre anvelopele runflat dar eu vreau si confort intr-un Bmw. Acum, dat fiindca nu am roata de rezerva, am un chit de pana. 

Am avut mereu anvelope achizitionate de noi si macar clasa medie calitativ, la ultimele pe care le-am luat am insistat sa fie ranforsate. Am doar un E91 !

Vrei sportivitate si esti comod, clasa bussiness : RFT. 

 

Link to comment
Share on other sites

Eu am RFT, insa sunt constient ca si cele normale au avantaje.

Pro RFT:

- comoditate (nu stau sa ma chinui in caz de vreo pana, mai ales ca am si un copil mic)

- stabilitate (am testat mai multe masini in diferite ipostaze, iar cele cu rft sunt sesizabil mai stabile in curbe)

Contra RFT:

- zgomot

- rigiditate (mai ales in Bucuresti, si in combinatia cu suspensie non-adaptiva M Sport se simt foarte rigide)

- cost ridicat

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu folosesc RFT, sunt multumit, vad ca toata lumea zice ca daca ai rft ai scapat de griji, dar mie nu mi se pare chiar asa, din motive economice evident, eu as incerca sa salvez anvelopa, adica daca nu sunt intr-o situatie de genu in care sunt urmarit de niste racheti sa ma jefuiasca nu am sa merg pe "pana", as incerca sa repar cu kit-ul de pana si sa merg pana la vulcanizare sau eventual as apela la asistenta, parca nu as arunca asa 1000 de lei 🙂 . 

 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Shep86 said:

Eu folosesc RFT, sunt multumit, vad ca toata lumea zice ca daca ai rft ai scapat de griji, dar mie nu mi se pare chiar asa, din motive economice evident, eu as incerca sa salvez anvelopa, adica daca nu sunt intr-o situatie de genu in care sunt urmarit de niste racheti sa ma jefuiasca nu am sa merg pe "pana", as incerca sa repar cu kit-ul de pana si sa merg pana la vulcanizare sau eventual as apela la asistenta, parca nu as arunca asa 1000 de lei 🙂 . 

 

Acum ca ai mentionat, sa stii ca in ziua de azi mai ales, RFT inseamna si o siguranta sporita. Mai ales daca tranzitezi Bulgaria, Serbia, Bosnia sau alte tari minunate.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Claudiu F said:

 Mai ales daca tranzitezi Bulgaria, Serbia, Bosnia sau alte tari minunate.

Astea sunt povesti de adormit copiii.

Merg de cel putin 6 ani in astfel de tari minunate din zona indicata de tine. In Bosnia am lasat pe marginea drumului o masina (alta decat BMW), in munti, o noapte intreaga - nu mai pornea. M-am intors a doua zi cu platforma si era intacta. In Bulgaria am stat 8 ore pe marginea drumului pana a venit o platforma si nu mi-a zis nimeni nimic - doar politia s-a oprit sa ma intrebe de sanatate, le-am zis ca totul e ok, au plecat. Nu mai sunt lucrurile ca pe vremuri nici in astfel de tari…

Am mers pe anvelope normale pentru confort, costuri si mai ales independenta - da, tre sa cari cu tine roata de rezerva dar cand ai ceva, stii ca te misti. La RFT e cu noroc…

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, phunctionist said:

Astea sunt povesti de adormit copiii.

Merg de cel putin 6 ani in astfel de tari minunate din zona indicata de tine. In Bosnia am lasat pe marginea drumului o masina (alta decat BMW), in munti, o noapte intreaga - nu mai pornea. M-am intors a doua zi cu platforma si era intacta. In Bulgaria am stat 8 ore pe marginea drumului pana a venit o platforma si nu mi-a zis nimeni nimic - doar politia s-a oprit sa ma intrebe de sanatate, le-am zis ca totul e ok, au plecat. Nu mai sunt lucrurile ca pe vremuri nici in astfel de tari…

Am mers pe anvelope normale pentru confort, costuri si mai ales independenta - da, tre sa cari cu tine roata de rezerva dar cand ai ceva, stii ca te misti. La RFT e cu noroc…

Fiecare cu experientele sale. Eu cunosc 2 persoane care au ramas peste noapte fara masina in Bulgaria (nasul meu si un coleg de serviciu). Iar o alta a fost foarte aproape sa fie jefuita.

Din 2011, nu am mai calcat acolo si nici nu voi mai merge cat voi trai in cacatul ala de tara, no offense.

In Bosnia chiar planuiesc sa merg. Nu asta e motivul pentru care am ales RFT, insa. Principalul motiv consta in stabilitatea/sportivitatea pe care o ofera (am renuntat la RFT la fosta masina si am regretat) si apoi poate comoditatea. Plus ca, simplul gand ca trebuie sa car o roata in portbagaj ma ingrozeste, si asa mi se pare ca nu am loc sa pun tot ce vreau sa iau dupa mine cand plec in vreun concediu, fix o roata mi-ar mai lipsi.

Edited by Claudiu F
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Claudiu F said:

Fiecare cu experientele sale. .. o alta a fost foarte aproape sa fie jefuita.

Principalul motiv consta in stabilitatea/sportivitatea pe care o ofera 

Odata ce ai mers ceva vreme cu runflat si treci apoi la normale sigur n o sa ti mai placa masina pe curbe si la viteza mare.

Tin minte cand am luat F30 ul (inainte am avut e46) si am mers prima data simteam toate pietricelele si rosturile de la poduri, in conditiile in care rotile erau pe 16 si am condus doar autostrada de la Freiburg catre Basel.

La runflat ai acea rigiditate.Ce am observat iarna asta a fost ca odata ce am pus cauciucuri noi a cam disparut toata rigiditatea si senzatia este ca ai cauciucuri normale.
 

Concluzia este ca un runflat nu prea are cusur daca e nou sau are profilul 8-9 mm (sau cu cat vin ele din fabrica).

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, ingineru' said:

Odata ce ai mers ceva vreme cu runflat si treci apoi la normale sigur n o sa ti mai placa masina pe curbe si la viteza mare.

Tin minte cand am luat F30 ul (inainte am avut e46) si am mers prima data simteam toate pietricelele si rosturile de la poduri, in conditiile in care rotile erau pe 16 si am condus doar autostrada de la Freiburg catre Basel.

La runflat ai acea rigiditate.Ce am observat iarna asta a fost ca odata ce am pus cauciucuri noi a cam disparut toata rigiditatea si senzatia este ca ai cauciucuri normale.
 

Concluzia este ca un runflat nu prea are cusur daca e nou sau are profilul 8-9 mm (sau cu cat vin ele din fabrica).

Exact. Ai descris perfect. Un Run Flat nou, mai ales de generatie noua, e un "no brainer", cum s-ar zice. Nu prea ai ce defect sa-i gasesti. Poate doar pretul :))

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Am votat RFT din aceleași motive pe care le-au expus colegii de mai sus. Am RFT și de iarnă (17) și de vară (19). Sunt mai liniștit în caz de pană, dar recunosc că m-am gândit și eu la aspectul deteriorării la mersul pe jantă, de aceea când plec în concedii îmi fac obligatoriu o asigurare de asistență rutieră. Despre rigiditatea și zgomotul ridicate, pe mine unul nu mă deranjează atât de mult (e drept că le-am luat noi). Mi s-a spus că în timp vor afecta suspensiile, mai ales la drumurile noastre. Posibil, încerc să ocolesc gropile și reduc mult viteza la bumpere și sper să țină cât mai mult.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, drrond7 said:

Am votat RFT din aceleași motive pe care le-au expus colegii de mai sus. Am RFT și de iarnă (17) și de vară (19). Sunt mai liniștit în caz de pană, dar recunosc că m-am gândit și eu la aspectul deteriorării la mersul pe jantă, de aceea când plec în concedii îmi fac obligatoriu o asigurare de asistență rutieră. Despre rigiditatea și zgomotul ridicate, pe mine unul nu mă deranjează atât de mult (e drept că le-am luat noi). Mi s-a spus că în timp vor afecta suspensiile, mai ales la drumurile noastre. Posibil, încerc să ocolesc gropile și reduc mult viteza la bumpere și sper să țină cât mai mult.

Asta cu suspensiile cred ca face parte din categoria mituri. Am avut E90 cumparat de nou, 6 ani folosit doar cu RFT, in Romania vreo 130.000km, suspensiile nu aveau nicio problema. Nu vrei sa stii prin ce hartoape am mers, chiar nu o menajam deloc. Plus ca vorbim de vechea generatie de RFT, poate cea mai rigida si proasta.

In schimb, la seria 4, dupa ce am renuntat la RFT, au aparut belelele: am spart 2 anvelope in 2 ani, ambele noi. Prima data, in 2019, a fost super nasol, pentru ca eram undeva pe langa Cheia, si a trebuit sa chem platforma. A doua oara, insa, am avut noroc, s-a intamplat fix la 50m de AutoSoft, in Bucuresti. 

Si, evident, cu anvelope normale, janta resimte din plin socul la orice groapa sau denivelare. Rezultatul: la fiecare schimbare de sezon trebuia sa indrept si jantele. Nu plecam fara minim 5-600lei lasati la vulcanizare.

Edited by Claudiu F
  • Like 1
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.