Jump to content

E90 Antigel in ulei


Recommended Posts

Buna,

Am un BMW E90 320i din 2005 si am observat o scadere pronuntata a nivelului de antigel, fara ca pe sub masina sa fie urme de scurgere.

Totodata, nivelul uleiului pare sa fi crescut iar pe busonul de ulei s-a format o pasta maronie.

Din ce am mai citit pe internet, se pare ca antigelul a intrat in circuitul de ulei.

Ma puteti ajuta cu un sfat pentru identificarea problemei si repararea ei?

De asemenea, mai pot merge cu masina pana acasa (200km) sau ar trebui sa o duc pe platforma?

Multumesc!

Edited by Dan Tv
Link to comment
Share on other sites

  • Dan Tv changed the title to E90 Antigel in ulei

Iti dai seama ca ungerea motorului nu mai poate fi aceiasi iar 200 km este cam mult pentru orice motor dar pentru benzina.. ar fi si mai paguboasa in principiu. 

Apoi contaminarea ar putea fi in locurile unde antigelul e predispus sa se amestece cu uleiul, adica unde o garnitura a cedat.. daca masina are racitor de ulei, acolo e o garnitura predispusa sa cedeze. Un alt motiv sau loc ar putea fi garnitura de chiulasa.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, bimmer90f30 said:

Un alt motiv sau loc ar putea fi garnitura de chiulasa.

Multumesc pentru raspuns.

Nu stiu daca masina are racitor de ulei. Motorul este de tip N46, 150 CP.

Daca ar fi garnitura de chiulasa, nu ar trebui sa se observe scurgeri pe suprafata exterioara? Acum motorul este complet uscat.

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Dan Tv said:

Multumesc pentru raspuns.

Nu stiu daca masina are racitor de ulei. Motorul este de tip N46, 150 CP.

Daca ar fi garnitura de chiulasa, nu ar trebui sa se observe scurgeri pe suprafata exterioara? Acum motorul este complet uscat.

Nu-i obligatoriu deloc.

Asa e o contaminare interna nu o pierdere spre exterior care se poate vedea in anumite conditii..

Pune VIN-ul aici.

Mai mentionez ca eu am motor diesel asa ca, cunostintele sunt limitate.  Dar pot sa ma uit, iti arat daca are racitor sau nu.

 

Mai pot scrie si altii cu experientele lor. Asa ca asteapta-te  si la diversitate in raspunsuri.

Desigur, nimic nu te opreste sa mergi local la un mecanic..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, Dan Tv said:

VIN: WBAVA71070VC15775

In legatura cu radiatorul de ulei, daca problema ar fi de acolo, nu ar trebui ca mai curand sa fie ulei in antigel decat antigel in ulei? (sper ca nu este o intrebare stupida :))

Masina are racitor de ulei. Ceea ce este numarul 4.

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VA71-EUR-11-2005-E90-BMW-320i&diagId=11_3191

Din ce am cautat aaa in scurt, parese ca mai degraba garnitura de chiulasa ciupita a permis ca antigelul sa se amestece in ulei (acolo presiunea dintre lichide e mai mare din partea antigelului) si nu invers. Presiunea e mai mare la nivelul filtrului daca ar fi fost ulei in antigel.. dar pot sa gresesc.. nu sunt 100% sigur.

Tu sa nu uiti ca aici pe forum noi doar ne dam cu parerea. 

Nu este nimeni responsabil daca tu te apuci de ceva sa repari luandu-te doar dupa parerile de aici.

Cauta si parerea unui specialist.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, bimmer90f30 said:

Masina are racitor de ulei. Ceea ce este numarul 4.

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VA71-EUR-11-2005-E90-BMW-320i&diagId=11_3191

Din ce am cautat aaa in scurt, parese ca mai degraba garnitura de chiulasa ciupita a permis ca antigelul sa se amestece in ulei (acolo presiunea dintre lichide e mai mare din partea antigelului) si nu invers. Presiunea e mai mare la nivelul filtrului daca ar fi fost ulei in antigel.. dar pot sa gresesc.. nu sunt 100% sigur.

Tu sa nu uiti ca aici pe forum noi doar ne dam cu parerea. 

Nu este nimeni responsabil daca tu te apuci de ceva sa repari luandu-te doar dupa parerile de aici.

Cauta si parerea unui specialist.

Multumesc pentru ajutor.

Sper sa fie de vina doar garnitura si nu capacul sau, mai rau, blocul motor. 

Edited by Dan Tv
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, bimmer90f30 said:

Nu prea ai inteles. Daca e garnitura de chiulasa aceasta este intre chiulasa si blocul motor..

Poate ca nu m-am exprimat corect, nu sunt specialist.

Voiam sa spun ca as prefera sa fie de vina garnitura si nu ceva fisuri in chiulasa sau in blocul motor.

Link to comment
Share on other sites

Pasta aia maronie in majoritatea cazurilor este din cauza condensului, frig afara + mers foarte putin cu masina. Vezi ce culoare are uleiul pe joja, daca mai are joja motorul tau ca au cam renuntat la ele la e90.

Atasez o poza cum arata la mine, acum 1 luna, cateva zile cu -1 -2 grade si nepornita cateva zile + drumuri scurte in ultima perioada. Uleiul pe joja la mine arata foarte bine chiar daca capacul arata asa:

IMG_20220102_005151.jpg

Edited by Itarachiu
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Itarachiu said:

Pasta aia maronie in majoritatea cazurilor este din cauza condensului, frig afara + mers foarte putin cu masina. Vezi ce culoare are uleiul pe joja, daca mai are joja motorul tau ca au cam renuntat la ele la e90.

Atasez o poza cum arata la mine, acum 1 luna, cateva zile cu -1 -2 grade si nepornita cateva zile + drumuri scurte in ultima perioada. Uleiul pe joja la mine arata foarte bine chiar daca capacul arata asa.

Ar fi minunat sa fie doar asta! Conditiile corespund: frig, nepornita de cateva zile si mers foarte putin. La mine e chiar mai putina "mazga" pe capac decat ceea ce se vede in poza.

Intr-adevar, motorul nu mai are joja, va trebui sa gasesc alta metoda sa vad cum arata uleiul. Poate sa-i dau drumul un pic sa curga intr-un vas.

Problema e ca am turnat cam un litru de antigel care a disparut si nu stiu unde anume, ca nu am vazut scurgeri sub masina. Va trebui sa mai verific si asta.

Multumesc mult pentru contributie!

Edited by Dan Tv
Link to comment
Share on other sites

Am fost la service azi. Vestile sunt bune.

Mazga de pe capac era intr-adevar condens, uleiul din motor este necontaminat.

S-a gasit si cauza pierderii de antigel: o prelingere pe la un capac tehnologic de plastic situat undeva in spatele motorului si de aceea greu de observat.

In concluzie, am scapat de ce era mai rau. 🙂

Le multumesc mult celor care m-au ajutat cu sfaturi: 
bimmer90f30 si Itarachiu

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.