Jump to content

Cardan BMW F10


Recommended Posts

Bună seara,am o Vibrație la cardan care se transmite in rotile din spate iar astăzi după o constatare am primit răspunsul că ar trebui schimbat rulmentul de la cardan ,s a mai întâmpinat cineva cu problema asta sau a mai schimbat cineva acest rulment de la cardan ?

multumesc anticipat !

e vorba despre un BMW520d F10 (2012) cutie automata.

  • Crying 1
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Driver’M said:

Vibrație la cardan care se transmite in rotile din spate

Descrie vibratia cum poti mai bine.

Adica, cand exact se simte mai bine, cand accelerezi, decelerezi, in curbe.., cum si cand se manifesta exact.

Apoi, nu am vazut in topicurile deschise in ultimii 4 ani o solutie la o vibratie pe spate prin schimbarea rulmentului. Dar poate exista topic pe acest forum in trecut.

In schimb daca tu descrii cat poti mai bine problema si gasesti rezolvarea prin schimbarea rulmentului iti transmitem anticipat felicitari.

 

A  rulmentii in general huruie, adica fac un zgomot ca de huruiala cand sunt uzati. Nu dau vibratii pentru ca sunt prevazuti sa functioneaza in tolerante atat de mici incat cand sunt uzati, mai intai fac zgomot; MULT TIMP. Si tot nu dau vibratii.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Vibrația se resimte doar la anumite viteze ,nu vibrează decât in momentul când minți o viteza constanta ,gen 110km/h,dacă decelerez vibrația dispare . Iar de la viteza de peste 130km/h începe să se simte din ce in ce mai tare .

daca merg prin oras cu 40km/h începe sa vibreze încet,dacă accelerez puțin sau dacă las accelerația dispare vibrația … dacă o calc pana la 150km/h nu vibrează deloc ,iar dacă o calc pana la 100km/h și las accelerația și după dacă accelerez dinou vibrează . 
 

e ceva foarte ciudat ,am fost pe la 4 mecanici și toti ridica din umeri iar acm ultimul la care am fost a zis ca e rulmentul de la cardan 🥶🙄

Link to comment
Share on other sites

Dacă o accelerez si o duc in accelerare nu vibrează nici la 150 dar daca ma opresc la 140 și după accelerez dinou începe sa vibreze . 
toata jmecheria e sa nu o opresc din acceleratie,daca las accelerația și accelerez dinou începe sa vibreze .

Pe roti mașina nu vibrează doar la viteza . Dar pe elevator când am accelerato vibra continuu parcă când acceleram 

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, Driver’M said:

 pe elevator când am accelerato vibra continuu parcă când acceleram

Pe elevator nu s-a uitat nimeni mai atent la cardan daca se misca prea mult la jumatate cel putin? Practic nu cred ca ar trebui sa observi vreo miscare laterala in afara de faptul ca se roteste in locul lui.

Apoi, vibratia de care vorbesti a aparut in urma vreunui eveniment?

Ai facut vreo reparatie mai complicata la masina inainte sa simti fenomenul asta?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Asa am patit cu a mea, unul era sus in masina si accelera si eu cu celalalt macanic ne uitam cum tremura grupul cu tot cu cardan. Desi pare usor de zis este destul de dificil de diagnosticat  chiar si pt un mecanic de unde vine vibratia.

Pana nu am demontat cardanul nu i am dat de cap. De vina era crucea dinspre cardan.

Inainte de asta am schimbat rulmentul degeaba.

Link to comment
Share on other sites

Nu știu dacă a umblat la cardan cineva ,așa am cumpărat-o. 
“ingineru” când ai schimbat rulmentul se vedea că era dus sau l-ai schimbat doar așa preventiv ?…tie îți vibra mereu sau îți făcea ca și la mine ?…eu dacă merg prin oras cu maxima maxim 50 mașina merge perfect nu ti dai seama ca ar avea ceva defect,nu da șocuri nu vibrea nimic …

Vibrația era foarte tare și un mecanic a zis ca e din suporti motor și cel de la cutie …i-am schimbat și aia si singura diferența e că vibrația este mai slabă decât înainte dar nu a dispărut 

Link to comment
Share on other sites

Uitasem, cumparasem la vremea respectiva si tampoane. Rulmentul l am schimbat la recomandarea mecanicului. Se vedea cauciucul imbatranit si o fisura circulara. Vezi pe youtube ca sunt filmulete cu rulmentul dus, mai exact cauciucul se duce. Te uiti si intelegi, mai greu de explicat in cuvinte.

Mie la inceput vibra la 60 pe decelerare si la viteze mari mers constant gen 140.

Ajunsesem dupa ceva vreme efectiv sa nu poti sta in masina, vibra asa tare de ziceai ca am subwooferul langa urechi. Cand era in stadiu final pe accelerare se auzea o bataie si un scartait gen fier pe fier.

Atunci m am enervat, am cumparat scule, am inchiriat un elevator si am dat cardanul jos de vreo trei ori. Nevoia te invata .

Initial am schimbat rulmentul de doua ori (prima oara degeaba, a doua oara nu l am dat jos cum trebuie ca nu aveam cleste special pt siguranta ), apoi crucea, iar intr un final am luat alt cardan dupa cod si am respirat usurat.

Tin minte ca pana la 80 km/h masina era ok, se putea merge cu ea.

La tine nu cred ca e cazul, parerea mea e ca nu e de vina cardanul la tine.

Daca stai sa citesti pe forum vei vedea ca la F10 auzi de trei lucruri : de radiatoare infundate, de vibratii sub masina gen grup/planetare/cardan si de vibratii intre 80-90 si 120 parca gen geometrie facuta necorespunzator.

Nu mai sunt masinile ce erau odata.

Link to comment
Share on other sites

Daca asa ai luat-o ia in considerare ca cardanul ar putea sa fie dezechilibrat.

Ce inseamna asta?

Inseamna ca daca cineca a dat cardanul jos si a observat ca se poate desface in doua foarte usor NU A STIUT ca este si balansat doar in fabrica si trebuia facute marcaje INAINTE  de a desface, sau daca vrei "rupe" cardanul in doua. Ce inseamna asta?

Ca atunci cand l-au pus inapoi, cele doua jumatati NU au mai fost puse EXACT ca inainte... mergand pana acolo ca pana si cardanul suport care este exact rulmentul de la jumatatea cardanului care efectiv NU face mare lucru decat o sustinere MINORA, tocmai pentru ca are acel caiuciuc moale.. ACEST suport la randul sau a fost reglat/strans intr-un anume loc, pentru ca suportul lui (talpa daca vrei) are niste gauri ovale care poate fi pus milimetric sau cu probabil 1cm,2.. intr-o parte.. deci si asta se ia in considerare cand se umbla la cardan pentru ca TREBUIE pus EXACT acolo unde a fost pus IN FABRICA.

Trebuie inteles ca cardanul acela fiind atat de lung si din doua bucati este balansat perfect in fabrica pentru o gama variata de turatii si nu are voie sa varieze la nici o descrestere sau orice altceva, ceea ce ti se intampla tie acum.. pentru ca nu mai sta cum trebuie. Si sa experimentezi cu diferitii pozitii la diferite turatii e o nebunie.. 

Cardanul a fost balansat pe banc si de aceea este foarte important sa nu se umble acolo daca nu se stie ce influienta poate avea.

 

Si eu am schimbat rulmentul suport pe la 300k km din cauza ca auzeam o huruiala dar nu era de la el, era de la una din roti din spate. Deci a fost complet inutil chiar la 300k km.

Nu zic povesti aici si nici nu  exagerez. Am citit si m-am informat inainte de a face ceva eu insumi la masina. O zice in manual.. 

Multi "mecanici" inca cred ca pot si stiu.. dar pe banii altora. Nu spun asta sa rad de mecanicii la care ai fost. Eu iti explica o POSIBILA REALITATE de care ai parte, iar daca mecanicii la care ai fost nu au luat in considerare aceata posibilitate.. ar trebui sa te fi intrebat ei deja daca asa ai luat masina si sa fi spus deja ce tocmai ai aflat.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, Driver’M said:

Am vorbit cu un prieten care are tot Bmw 520d f10și e dispus să-mi ofere cardanul lui și să-l pun pe mașina mea să încerc să văd daca apare vreo diferența ,ce părere aveți ? Se potrivește oare sau trebuie luat după un cod anume ?…

Daca tu si prietenul tau intrati pe realoem cu VINurile si va iese ca aveti acelasi part number la cardan atunci o sa mearga testat.

Nu e greu de dat jos intreg. Marcheza cu marker pe caroserie locul unde este montat suportul motor. Si desigur nu desfaceti sub nici o forma cardanul in doua, fara sa marcati foarte precis ambele bucati ale cardanului fantele in care intra unul in altul.. chiar si pe al tau. Trateaza-l cu toata atentia. Adica nu il desfa pe al tau, considera ca poate nu a fost niciodata desfacut..

..Nu iti asuma ca am dreptate 100%. Dar situatia prin care treci, pentru ca am incercat sa aflu la timpul meu.. cardanul cand e dezechilibrat vibreaza la anumite turatii ale motorului. Si nu pe plaja mare..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Mulțumesc de sfat ,dacă nici așa nu rezolv cu vibrația ,nu mai știu ce sa fac …am schimbat aproape tot ,cardanul e ultima varianta 🙄. Efectiv el vibrează ,îl schimb ,dacă și după schimb virează vând mașina și gata ca mi pana in gât deja. Al meu vibrează cand și cand ,la anumite viteze ,in general cand îl duc la viteze constate ,nici nu știu cum sa mai descriu vibrația și cand apare ca e ff ciudat,e cu dracu ,face cand vrea ,oricum ma dispera deja 

Dacă nu are același p. Number nu potrivește sau care este chestia ?

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Driver’M said:

Dacă nu are același p. Number nu potrivește sau care este chestia ?

Da, ar putea sa fie poate un pic mai lung sau mai scurt, decat al tau. Ar putea flansele de pe capat sa fi diferite.. talpa flansei, flansa sa fie mai mare/mica.. sunt multe variabile.

Din experienta iti spyn ca daca PN-urile sunt aceleasi aproape sigur poti sa faci testul care merita facut, desigur. Asa elimini o cauza cam paguboasa..

Daxa ai timp sa observi in zona rulmentului o sa vazi o tablita lipta prin sudura in puncte. Aceea tablita te asigur sa este acolo special pentru a balansa cardanul asa cum sunt balansate rotile cu jante cu plumbi pe interior. Asta ca sa iti imaginezi prin comparatie, o tablita de marimea aia, ca e aproape cat falanga degetului mare.. deci nu e grea, ce influienta are ca sa previna vibratii in rotirea unui ax ata de lung si greu/gros.

Link to comment
Share on other sites

Revin !! Am dat cardanul jos iar supriza a fost că acesta era perfect,iar problema era aceasta 

 

Ce părere aveți? Am încercat sa-l strâng acolo bine dar degeaba ,avea același joc.

 

Am dat jos acea flanșă ,nici nu știu cum să o numesc și am observat că avea dinții/striațiile respective din interior care prind pe diferențial ,puțin tocite …oare din piesa respectiva sa fie jocul?

Link to comment
Share on other sites

Macar ai gasit ceva consistent...

Dipa cum joaca in lateral eu nu as mai pune flansa aia inapoi si/sau merge prea mult asa..

Iar de schimbat doar flansa.. trebuie sa consideri ca sunt uzate si canelurile de pe axul pe care statea flansa.. asa ca tot o sa fie un joc radial.

Acolo nu trebuie sa existe joc radial si nici axial. Singurul joc care exista e in componentele din diferential, dar si acesta e foarte mic.

Pot sa fac si eu un film ca am un diferential in garaj.

Probabil ca o sa gasesti ca solutie sa schimbi diferentialul cu totul, SH, cu o minima garantie.. de la aia care ti-l dau.

Recomand schimbarea uleiului din el.. daca nu ma insel 75w90.. 

 

Singurul lucru important cand o sa schimbi diferentialul ar fi sa te uiti ce placa, cate, suruburi are , capacul din spatele lui, si cauti un diferential cu acelasi numar de suruburi.. si apoi din realoem afli raportul 1:bla-bla.. si cu astea cauti alt diferential. Eu asa am cautat la mine..

 

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Exista tsb la E60/E90/E87 etc, eu aveam un pocnit metalic in marsarier, treapta 1 si 2 efectiv o bătaie metalica când schimba din 1 in 2 gen dau din - in marsarier si invers. Se auzea ca si cum se lovea ceva, am Făcut si topic pt aceasta problema, 1 an si ceva m am chinuit sa o diagnostichez, s a rezolvat prin a pune Silicon loctite in interior unde se prinde flansa pe canelurile alea, dar la mine probabil era un joc micronic cat sa producă zgomot, nu era pilitura si niciun joc la mana. 
 

In cazul tau, joaca prea rău flansa, ar merge sa faci ca mine, însă nu recomand, tsb ala era doar pentru un joc care nu se simte la mana. 
 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.