Jump to content

Cardan BMW F10


Recommended Posts

Da,ai dreptate. Am observat asta ,dar interesant este faptul că canelurile axului pe care vine piesa respectiva de la grup nu este tocita deloc . Și la asta ma gandesc acum ,dacă as găsi doar piesa asta sa o schimb și sa încerc deoarece grupul nu da șocuri nu merge rău dacă pot sa ma exprim așa …

Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, ingineru' said:

Din ce vad pe realoem exista kit de reparatie pt jocul ala.

15 Repair kit insert nut M39X1,5X20 1

 

Flansa de care zici nu e data ca piesa de schimb.

Sau la ce flansa te referi ?!

Nu e data ca piesa de schimb din pacate. 
 

incearca sa o cauți, poate totuși a pus o cineva la vânzare, inclusiv daca merge de la E uri. 
 

sau cauți grup defect sa i iei doar flansa aia. 

Link to comment
Share on other sites

..Nu sunt tocite canelurile pentru ca sunt din alt material. Iar canelurile alea au probabil strat de inox depus pe ele (nu mai stiu cum se numeste tehnica..) ca doar faceau diferentiale.. iar cele din flansa (alt fabricant..) nu au depus.. si de acolo uzura.

Oricum sa revii aici, sa spui cum s-a rezolvat.

 

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hello!

Se pare ca m-a lovit si pe mine "norocul" privind vibratiile.

Am iesit zilele trecute la un drum lung si am observat ca am o vibratie scurta/clanc in zona din spate in momentul in care iau piciorul din acceleratie (vibratia se simte la viteze de peste 80-90km/h). 

De asemenea se simte si o vibratie constanta cand acceleratia este foarte fin/putin calcata, se poate reproduce cel mai bine cand masina este pe pilot (la viteze de peste 80-90km/h) si urmeaza o vale, fiind nevoita sa reduca acceleratia spre 0, in ture relativ mici. (as spune ca are legatura si cu subturarea, daca e in ture mari se simte doar vibratia amintita mai sus).

Rotile sunt in perfecta stare, nu am jocuri in articulatii.

Flansa este imbatranita, dar nu crapata, este pe lista, o voi schimba foarte curand, insa am un feeling ca problema nu e de acolo.

Posibil sa fie acel rulment de care se vorbea mai sus? As asocia vibratia (care apare odata cu subturarea) cu un huruit.

Am fost la service, mi s-a recomandat schimbarea flansei, dar mi s-a parut o constatare superficiala, as vrea ca odata cu schimbarea flansei sa schimb/verific tot ce e necesar pentru a nu pleca de acolo cu aceleasi simptome. 

520d F10, RWD, automata

Edited by Aleexx
Link to comment
Share on other sites

Nu se aude nimic in momentul in care comut intre R si treapta 1 (si invers).

M-am exprimat gresit cu clancul, eu am o vibratie care apare fix o fractiune de secunda in momentul in care iau piciorul din gaz, daca continui sa accelerez/tin acceleratia constanta nu se simte, de asemenea daca masina face frana de motor, la fel, nu se simte. 
 

“A doua vibratie” despre care vorbeam apare doar cand apesi foarte fin acceleratia si se poate reproduce cum am zis mai sus, cu pilotul, cand masina nu are nevoie de foarte multa acceleratie (spre deloc) sa mentina viteza constanta.

 

Multumesc pentru raspuns!

L.E : Am mers cu o masina care avea flansa de la cardan praf, insa simptomele de la masina respectiva erau mult mai pronuntate ( chiar era prezent acel clanc in momentul schimbarilor de treapta + vibratiile aferente :)) ). La mine e o vibratie foarte fina, dar pe care o simt si stiu ca e acolo, de aceea m-as indoi ca flansa e responsabila de acest lucru. 

Zilele astea o schimb numai sa fiu convins ca e scoasa din ecuatie :)).
 

 

Edited by Aleexx
Link to comment
Share on other sites

S ar putea sa fie foarte greu sa depistezi, din ce zici tu, ceva de genul am eu in fata la motor, adică daca turez pe loc are undeva un punct de trecere între 1500-1550 rpm ceva de genul, unde motorul intra intr o Vibrație, dar tot asa nici o secunda, nu știu daca sunt suporti sau altceva însă nu am stat sa investighez pentru ca in mers nu face sau cel puțin nu simt eu. 
 

Uita te si la rulmentul de la Cardan, poate totuși de acolo este. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 1 year later...
On 2/1/2022 at 5:50 PM, Driver’M said:

Bună seara,am o Vibrație la cardan care se transmite in rotile din spate iar astăzi după o constatare am primit răspunsul că ar trebui schimbat rulmentul de la cardan ,s a mai întâmpinat cineva cu problema asta sau a mai schimbat cineva acest rulment de la cardan ?

multumesc anticipat !

e vorba despre un BMW520d F10 (2012) cutie automata.

Salut , am aceasi problema , vibratia este intermitenta? Parca mergi pe linia vibranta?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
On 5/17/2022 at 1:06 AM, Aleexx said:

Nu se aude nimic in momentul in care comut intre R si treapta 1 (si invers).

M-am exprimat gresit cu clancul, eu am o vibratie care apare fix o fractiune de secunda in momentul in care iau piciorul din gaz, daca continui sa accelerez/tin acceleratia constanta nu se simte, de asemenea daca masina face frana de motor, la fel, nu se simte. 
 

“A doua vibratie” despre care vorbeam apare doar cand apesi foarte fin acceleratia si se poate reproduce cum am zis mai sus, cu pilotul, cand masina nu are nevoie de foarte multa acceleratie (spre deloc) sa mentina viteza constanta.

 

Multumesc pentru raspuns!

L.E : Am mers cu o masina care avea flansa de la cardan praf, insa simptomele de la masina respectiva erau mult mai pronuntate ( chiar era prezent acel clanc in momentul schimbarilor de treapta + vibratiile aferente :)) ). La mine e o vibratie foarte fina, dar pe care o simt si stiu ca e acolo, de aceea m-as indoi ca flansa e responsabila de acest lucru. 

Zilele astea o schimb numai sa fiu convins ca e scoasa din ecuatie :)).
 

 

Am pățit și eu, e flansa de la grup. La mine a fost și flansa de la cutia de transfer. Am găsit pe olx la un tip în Călărași care le aduce din Germania. Dar acum am și eu aceeași vibrație ca a lui “DriverM”. Sigur e ceva la grup sau flansa. Cardanul arăta perfect când am schimbat flansa aia. Mâine o urc pe elevator. La mine vibrația este însoțită de un uruit. Se aude și în decelerare și la frânare. 

On 2/1/2022 at 7:17 PM, Driver’M said:

Vibrația se resimte doar la anumite viteze ,nu vibrează decât in momentul când minți o viteza constanta ,gen 110km/h,dacă decelerez vibrația dispare . Iar de la viteza de peste 130km/h începe să se simte din ce in ce mai tare .

daca merg prin oras cu 40km/h începe sa vibreze încet,dacă accelerez puțin sau dacă las accelerația dispare vibrația … dacă o calc pana la 150km/h nu vibrează deloc ,iar dacă o calc pana la 100km/h și las accelerația și după dacă accelerez dinou vibrează . 
 

e ceva foarte ciudat ,am fost pe la 4 mecanici și toti ridica din umeri iar acm ultimul la care am fost a zis ca e rulmentul de la cardan 🥶🙄

La fel se întâmplă și la mine, eu am schimbat flansa de la grupul pe spate și cea de la cutia de transfer acum o jumătate de an.  Cum ai rezolvat problema? 

Link to comment
Share on other sites

Am urcat mașina pe elevator, flansa de la diferențialul spate s-a dus din nou după 6 luni. Nu știu dacă din cauza calității sau am ceva la cardan, pare ca nici un mecanic nu îmi poate da o părere clară. Mi-e teamă ca dacă dau cardanul jos pentru echilibrat, nu îl vor mai pune la loc pe poziția corectă. Păreri? 

Link to comment
Share on other sites

Am recondiționat recent cardanul la E60, ideea de bază este ca se poate pune oricum, nu se dezechilibrează și nu are cum, fiind logic.

 

Se poate dezechilibra dacă se desface efectiv în două la înlocuirea rulmentului intermediar prin montare diferită (acolo se dau semne) sau să bați în el și să l dezechilibrezi. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, F10 xDrive said:

Am urcat mașina pe elevator, flansa de la diferențialul spate s-a dus din nou după 6 luni. Nu știu dacă din cauza calității sau am ceva la cardan, pare ca nici un mecanic nu îmi poate da o părere clară. Mi-e teamă ca dacă dau cardanul jos pentru echilibrat, nu îl vor mai pune la loc pe poziția corectă. Păreri? 

Probabil flansa a fost montata invers, in ea fiind niste nervuri menite sa reziste stresului torsiunii, daca nu e montata corect.

Ce inseamna corect? Pe flansa pe lateral sunt niste sageti (triunghiuri) mici. Acestea trebuie sa fie orientate cu varful spre/pe partea de metal de pe partea opusa (celalalta parte a flansei, dinspre spatele masinii..) a diferentialului - partea lui de metal (una din cele trei "flanse" la 120 grade) gaurita. Iar surubul intra dispre diferential spre fata masinii cu piulita acolo, pe flansa. E suficient sa fizexi, orientezi flansa o data, celelalte vin de la sine, ca fiecare surub vine din directie opusa. 

Ca sa dai cardanul jos, se marcheaza pozitia rulemntuui intermediar pe caroserie si se pune in exact acelasi loc. se poate schimba flansa din spate fara sa dai cardanul de tot jos (il demontezi doar dintr-un capat si ii sustii capatul cu, ceva cat umbli la restul flansei)  pentru ca acesta flexeaza la jumate sa iti permita sa schimbi flansa.

A, daca ai cumparat flansa cum ai gasit mai ieftina, nu o sa tina.

Cumpara de la dealer - e cam pretul corect sau cumpara cel mai scump pe care ti-o permiti de la altii.  Nu cel mai ieftin... ca e doar o flansa..

 

Am luat eu facuta de Meyle HD anul trecut in vara. Nu am observat vreo problema de atunci.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, F10 xDrive said:

Am urcat mașina pe elevator, flansa de la diferențialul spate s-a dus din nou după 6 luni. Nu știu dacă din cauza calității sau am ceva la cardan, pare ca nici un mecanic nu îmi poate da o părere clară. Mi-e teamă ca dacă dau cardanul jos pentru echilibrat, nu îl vor mai pune la loc pe poziția corectă. Păreri? 

Eu nu recomand echilibrarea cardanului. La mine, la 325xi, am platit degeaba 300 euro, nu mai putea fi folosit (la mine au schimbat si crucile). L-am returnat si degeaba, tot asa. La final nici nu au mai raspuns la telefon. A trebuit sa cumpar altul. O firma din Bucuresti.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.