Jump to content

Temperatura lichid racire + ulei BMW F10 motor N57 313 cai


six in line

Recommended Posts

Salutare grup, am un BMW F10 535 xd 313 cai cu motor N57. Am schimbat termostatul + garnitura + cartusul cum vedeti pe schema https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=XA91-EUR-05-2012-F10-BMW-535dX&diagId=11_4564 

Am pus produse originale noi. Problema mea care ma obsedeaza este faptul ca atunci cand merg cu masina, temperatura apei (antigelului) nu urca mai mult de 78-80 de grade si uleiul nu ajunge la 100 de grade. In oras temperatura apei si a uleiului oscileaza constant intre 75-92 de grade. Vad asta in meniul ascuns. La drum intins si mers constant sau forja, apa ajunge la 90 de grade si uleiul sta la 99. Ma gandesc sa-i schimb si senzorul care citeste temperatura din lichidul de racire, adica asta https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=XA91-EUR-05-2012-F10-BMW-535dX&diagId=11_4977#13627797957

Vreau sa schimb si acest senzor in speranta ca rezolv problema. Mentionez ca am schimbat Antigelul, am pus G11 original in urma cu 6 luni cand am schimbat motorul cu totul 🙂 Cel vechi a crapat 😄 

Daca aveti vreo solutie la problema sau vreo idee, va rog sa-mi spune si mie! 


O zi buna tuturor, va multumesc anticipat pentru raspunsuri! 

Link to comment
Share on other sites

O sa iti spun ce am facut eu la un e90.. de aici tragi tu concluziile tale daca vrei.

In iarna asta datorita drumului pe care il fac care se intampla sa fie cu viteza limitata pentru vreo 9km am decis sa limitez aerul care trece prin radiator spre motor pentru ca am remarcat o incalzire destul de intarziata.. a motorului la regim.

Asadar am blocat aproape toata grila prin spate exceptand grila cea mai de jos care trece mai mult spre intercooler decat spre radiatoarele de deasupra. 

Asadar, pana la 5-6 grade Celsius sau chiar 10-11.. (ma mai gandesc..) o sa merg asa pentru ca si dupa ce trec prin astia 9 km domoli... merg cu ea in ture de 2000-2300rpms. Si tot nu trece de 85 de grade..

A, xe am mai observat, pentru ca initial am blocat pana si ultima grila de jos.. Am obsevat ca doar temperatura cititita de un senzor la iesirea din intercooler crestea undeva la 40-44 de grade, la 2300rpm.. si de aia am descoperit grila cea mai de jos.. ca temperatura in motor tot nu crestea.

Am facut acest experiment dupa ce am vazut cat de etansat au putut face un B47... cu bloc de alusil.

Nu indemn pe nimeni sa faca ca mine. Fiecare isi asuma ceea ce face motorului sau.

Mai mentionez, ca sa nu mai raspund la alta potentiala intrebare, ca termostatul nu variaza in deschiderea sa, urca liniar pana la 85 si acolo ramane. Si i ainte avea exact acelasi comportament doar ca acum urca putin mai repede si motorul toarce mai linistit mai repede, adica mai curand.

Poate ce tocmai am zis pe topicul tau nu are relevanta dar se pare ca orice as pune in fata radiatorului chiar si la regim, NU face sa ajunga si sa treaca de 90 de grade. Deci au proiectat radiatorul si circutul sau lung atat de bine incat e suficient ca antigelul sa iasa din motor prin radiatorul din fata si se raceste suficient.

Evident ca ventilatorul din spate nu l-am auzit sa pornesca in nici o circumstanta descrisa mai sus. La mine porneste doar la pornirea ACului. Deci nu-i defect. 😀

 

A, e vorba de motorul M47 diesel de 2 litri.

 

A, categoric dupa 10-15 grade ambiental o sa scot plasticele bagate bine in spatele grilelor. Categoric AC-ul are nevoie ca ventilatorul sa traga aer ambiental pentru schimbatorul sau de caldura.. asadar TREBUIE sa scot tot..

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, bimmer90f30 said:

O sa iti spun ce am facut eu la un e90.. de aici tragi tu concluziile tale daca vrei.

In iarna asta datorita drumului pe care il fac care se intampla sa fie cu viteza limitata pentru vreo 9km am decis sa limitez aerul care trece prin radiator spre motor pentru ca am remarcat o incalzire destul de intarziata.. a motorului la regim.

Asadar am blocat aproape toata grila prin spate exceptand grila cea mai de jos care trece mai mult spre intercooler decat spre radiatoarele de deasupra. 

Asadar, pana la 5-6 grade Celsius sau chiar 10-11.. (ma mai gandesc..) o sa merg asa pentru ca si dupa ce trec prin astia 9 km domoli... merg cu ea in ture de 2000-2300rpms. Si tot nu trece de 85 de grade..

A, xe am mai observat, pentru ca initial am blocat pana si ultima grila de jos.. Am obsevat ca doar temperatura cititita de un senzor la iesirea din intercooler crestea undeva la 40-44 de grade, la 2300rpm.. si de aia am descoperit grila cea mai de jos.. ca temperatura in motor tot nu crestea.

Am facut acest experiment dupa ce am vazut cat de etansat au putut face un B47... cu bloc de alusil.

Nu indemn pe nimeni sa faca ca mine. Fiecare isi asuma ceea ce face motorului sau.

Mai mentionez, ca sa nu mai raspund la alta potentiala intrebare, ca termostatul nu variaza in deschiderea sa, urca liniar pana la 85 si acolo ramane. Si i ainte avea exact acelasi comportament doar ca acum urca putin mai repede si motorul toarce mai linistit mai repede, adica mai curand.

Poate ce tocmai am zis pe topicul tau nu are relevanta dar se pare ca orice as pune in fata radiatorului chiar si la regim, NU face sa ajunga si sa treaca de 90 de grade. Deci au proiectat radiatorul si circutul sau lung atat de bine incat e suficient ca antigelul sa iasa din motor prin radiatorul din fata si se raceste suficient.

Evident ca ventilatorul din spate nu l-am auzit sa pornesca in nici o circumstanta descrisa mai sus. La mine porneste doar la pornirea ACului. Deci nu-i defect. 😀

 

A, e vorba de motorul M47 diesel de 2 litri.

 

A, categoric dupa 10-15 grade ambiental o sa scot plasticele bagate bine in spatele grilelor. Categoric AC-ul are nevoie ca ventilatorul sa traga aer ambiental pentru schimbatorul sau de caldura.. asadar TREBUIE sa scot tot..

 

Pe scurt ai facut o romaneasca 🙂 Parca asa se punea la Dacia 1300 si pe la rabele alea Roman, iarna din cauza ca nu bagau caldura. Mai glumim, dar e aceeasi solutie adoptata mai nou de producatorii de masini cu acele jaluzele instalate in grila tocmai pt a se incalzi mai rpd motorul, indeosebi iarna. Colegul "six in line" avand F10, mai mult ca sigur masina vine din fabrica cu acele jaluzele, deci n-are de ce sa mai blocheze aerul rece care ar putea raci motorul. 

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, RaYn3 said:

Colegul "six in line" avand F10, mai mult ca sigur masina vine din fabrica cu acele jaluzele, deci n-are de ce sa mai blocheze aerul rece care ar putea raci motorul. 

Cred ca ai mult dreptate.. nu m-am gandit.. 😀

Ai zis bine si cu "romaneasca" ca prea se incalzea greu motorul de cand am schimbat ruta mea mai rapida pe una mai dreapta dar mai limitata in accelerari aiurea cu motorul rece.. 

Link to comment
Share on other sites

Salut Bimmer, merci mult pentru raspuns! Doar ce am facut un drum pana in Bucuresti si inapoi,  dus-intors 30 de km din care 15 de autostrada. Temperatura uleiului a urcat la 95 de grade la dus si a stat perfect la 100 la intors.  

Rayne, probabil ca masina are acele grile care se inchid si se deschid dupa cum considera actuatorul 🙂 Nu vreau sa fac improvizatii, vreau sa mearga totul asa cum a venit din fabrica. O sa schimb si senzorul asta sa vad daca si revine. Diseara mai bag o tura pana la Mogosoaia sa vad daca urca iar la 100 si sta acolo. 

Link to comment
Share on other sites

On 2/10/2022 at 10:16 AM, six in line said:

Se pare ca acum ajunge dupa 18 km la 100 de grade uleiul si apoi sta acolo. Nu stiu daca e normal sau daca ajunge incet la temperatura optima, dar asa se comporta. La voi dupa cat timp/distanta ajunge la 100 de grade uleiul? 

cred ca ceva similar si in cazul meu; clar peste 10km ca sa ajunga temperatura la ulei la 100 de grade; cu termostat si pompa de apa schimbate in reprezentanta in octombrie.525d cu N57.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 2/8/2022 at 8:03 AM, six in line said:

Problema mea care ma obsedeaza este faptul ca atunci cand merg cu masina, temperatura apei (antigelului) nu urca mai mult de 78-80 de grade si uleiul nu ajunge la 100 de grade. In oras temperatura apei si a uleiului oscileaza constant intre 75-92 de grade. Vad asta in meniul ascuns. La drum intins si mers constant sau forja, apa ajunge la 90 de grade si uleiul sta la 99.

Pentru ca nu am scris si parerea mea din punct de vedere tehnic nu doar experimental, mai sus in primul post..

Vreau sa zic ca foarte probabil NU ai de ce sa te ingrijorezi sau sa fii obsedat. Pana la urma piesa numita termostat are si ea o plaja de lucru, iar probabil pe termostatul pus langa pompa de antigel este stantat 85, ceea ce reprezinta gradele peste care termostatul trebuie sa stea deschis complet, dar nu la maxim, lucru diferit in termeni si intelegere zic eu. Complet ar fi cand se deschide pentru un regim optim al motorului. Maxim cand sa zicem masina merge in forja sau drum intins.

Asta, zic eu, explica variatia (temperaturi mai mici) mai mica in oras decat afara in turatii mai mari si constante. 

Din cate imi amintesc din alte topice in care am incercat sa aflu comportamentul lui, uleiul ajunge ultimul sau al doilea la 90 grade si se raceste si cel mai repede. Iar asta se reflecta si in ce ai observat tu, ca in oras nu ajunge la 90 sau 100..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Revin cu aceeasi problema! Iar nu trece temperatura uleiuluil de 75-80 de grade. Am mers aseara in oras vreo 25 de km, afara erau 5 grade si ploua torential. Am facut 7 km de autostrada, temperatura a scazut la  50 de grade. Nu am nici  eroare in bord. Maine plec la drum de 400 de km din care 100 autostrada. Daca nici maine nu ajunge la 100 de grade uleiul, ii dau foc masinii. I-am schimbat EGR, termostat ulei, termostat antigel, senzor citire temperatura lichid racire....nu mai stiu ce sa-i fac! Nu am ulei in antigel, deci nu e de la termoflot. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.