Jump to content

Problema acumulator nou (Varta G14 AGM) - valori (11.9v-12.2v) inainte de pornire


Bogdann87

Recommended Posts

BMW E60 520D Facelift 2009

Acumulator vechi: Banner Raging Bull 92Ah Lead (vechime 8 ani)

Acumulator nou: Varta Silver Dynamic G14 AGM 95Ah - (inregistrata si codata cu Ista+ si NcsExpert - 90Ah AGM)

Acumulatorul a fost schimbat in Ianuarie 2022, masurand 13.2v inainte sa fie montat pe masina.

La o luna dupa montare, in fiecare dimineata imi arata 11.9v - 12.2v, insa masina porneste la sfert fara probleme, fara erori.

Cu motorul pornit valorile sunt: 14.3v - 15.2v (incarcare)

 

Precizez ca fac de (Luni-Joi) doar doua drumuri (30km dus - 30km intors), apoi masina sta in parcare pana luni.

Asta a fost si motivul pentru care am ales acum AGM acum.

Nu stiu care a fost motivul pentru care fostul proprietar a pus acumulator normal, in conditiile in care masina a venit din fabrica cu acumulator AGM.

 

Valorile sunt normale?

Edited by Bogdann87
Link to comment
Share on other sites

Da

31 minutes ago, Bogdann87 said:

Valorile sunt normale?

Da.

Cel mai bine mergi la un specialist sa masoare CAPACITATEA bateriei. 

Asta este singura valoare reala a (ghici ce?) capacitatii bateriei de a porni motorul.

Valoarea tensiunii la borne e relativa.

Daca ai consumatori care nu adorm la timp.. poti sa ai cea mai capabila baterie.. tensiunea va scadea desigur pana a doua zi.. si tot pe capacitatea bateriei, care poti sa fii sigur ca atunci cand e noua va tine capacitatea si tensiunea, DOAR DACA CONSUMATORII SUNT CUMINTI si merg la somn..

Asa ca.. pentru inceput verifica sa fii sigur ca capacitatea bateriei s-a pastrat pana ai cumparat-o tu.

Orice baterie noua are un shelf-life.. dara pe asta nu ti-o spune vanzatorul. In schimb ar trebui sa il respecte.

 

Dupa cum vezi verificarea reala a unei baterii depinde de MULTI FACTORI.

  • De acord! 1
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Am sa merg la cineva specializat sa-mi verifice bateria.

Se poate sa aiba un element defect?

Nu stiu nimic de shelf-life-ul bateriei, am trimis un email, mi-au raspuns ca nu stiu cu exactitate.

O sa ma uit pe inscriptiile bateriei sa vad datele de fabricare.

Are 5 ani garantie, mi-au zis ca pot sa o returnez sa-mi dea alta.

 

Pot spune ca bateria veche, chiar daca avea 8 ani, nu mi-a scazut niciodata sub 12v, si asta in condiitiile in care masina a stat nepornita mai bine de 1 luna.

Link to comment
Share on other sites

Mie la ambele masini imi arata in ista dupa cateva minute de la oprire, voltajul bateriei fiind sub 12v. Chiar luni am pus ista pe e60 si aveam 11.87v.

Ambele masini au AGM. Asa imi arata de cand am schimbat bateriile, codate si inregistrate. Cu motorul pornit am +14v.

Ambele pornesc fara probleme, nici macar un mesaj cu Baterry charge very low sau High baterry discharge.

Link to comment
Share on other sites

Eu am Tudor de 105 ah de 3 ani si puțin, 12,2-12.65 in Ista. 
 

Pornește si după o sapt la sfert si la -15 grade..

A stat si 2 ore cu casetofon pornit si nu a apărut niciun mesaj.. 

 

am codat o pe 90-95, ceva de genul. 
 

Problema nu este ca pui baterie aftermarket, problema e când pui aftermarket ieftin. 

Agm 82 ah cum e pe original mi s a părut cam mica. 

Link to comment
Share on other sites

Posesor de acelasi tip de acumulator pe E91. Codata tot la fel.

Tensiunea masurata cu diferite programe de diagnoza: 11.9 - 12.2.

Cu multimetru Fluke: 12.4 - 12.5.

Alternatorul incarca intre 14 si 14.6 - masurat cu acelasi multimetru.

Parerea mea e ca cea mai reala masuratoare se face cu multimetru de calitate la bornele bateriei.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, ghost89 said:

cum naiba iti sta tie atat,ca mie dupa maxim 30 min de ascultat muzica,la un moment dat imi inchide tot .O fi din cauza ca am bateria slaba si mi-o protejeaza senzorul IBS?🙁

Poi daca o fi "orijinala" bateria dar second?! Asa cum cauti si parbriz "orijinal" dar second.. in loc sa cumperi un Pilkington nou 🙂 Vezi, si dupa ne plangem ca bateriile stau pe stock in Romania si nu e ca afara. Pai afara, oamenii nu stau la discutii de-an paula.... se duc si cumpara ce trebuie. 

Edited by DJ Allexinno
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Foarte interesante toate raspunsurile

 

WIN60: Tudor 105Ah AGM banuiesc?! Stiu nu poti coda mai mult de 90Ah AGM. Precizez ca temperatura in zona mea, nu a scazut in ultimele luni sub 0 grade.

 

ghost89: Am retrofit-uri pe masina, da (gen xenon aftermarket, upgrade idrive (navigatie, camere fata-spate, subwoofer+amp 600WRMS), toate sunt puse pe contact, deci nu sunt consumatori la stationare. Precizez ca lumina din portbagaj nu mai merge de 6 luni, stiu ca este de la cablaj, urmeaza sa remediez problema. Totusi, sa fie oare un scurt acolo si sa consume aditional?

 

Mihai GSM: Verificat cu multimetru direct la borne, fluctuatii intre 12.1v si 12.4v. Cand incarca imi arata si 15.4v, doar farurile aprinse, fara alti consumatori. La mine cea mai mica valoare la incarcare este de 14.3v, iar in mare parte sta intre 14.9v - 15.3v. Cam ciudat.

 

Ce sugerati sa fac? Acumulatorul il pot returna fara nici o problema.

Cu toate astea, precizez ca nu fac drumuri lungi, mai degraba destul de scurte, dupa cum am spus mai sus, 30km dus - 30km intors/4 zile pe saptamana, apoi masina sta nepornita pana incepe saptamana. Odata pe luna sa zicem conduc 150-200km.

Edited by Bogdann87
Link to comment
Share on other sites

ghost89: Nu te contrazic, stiu ce zici, este in posesia mea din 2013. Nu am chinezarii sau produse de proasta calitate pe masina, insa nici retrofit-uri originale. Nu am avut niciodata probleme cu tot ce am pus aditional si le am puse de prin 2014.

Iar legat de ce ai zis, ca nu este suficient sa-ti porneasca masina si sa crezi ca bateria este ok, tocmai asta este ideea acestui post. Corect, nu este suficient sa dai la cheie, invarte, inseamna ca totul este ok, gresit.

 

WIN60: Poate folosesti masina mult mai mult decat mine zilnic.  La mine asta este problema in principial, distantele scurte fixe/zilnice, nu stiu daca alternatorul reuseste pe distanta asta scurta, sa incarce bateria suficient pentru urmatoarea zi. Asta a fost motivul pentru care am ales acel AGM de 95Ah, tinand cont ca un AGM se incarca mult mai repede decat una normala si in plus ca este recomandata daca faci distante scurte.

 

Care ar fi avantajele-dezavantajele folosirii pentru distante scurte:

AGM 95Ah 850CCA (actuala pe masina)

AGM 105Ah 950CCA (Exide EK1050) - mai ieftina ca actuala mea varta

Lead-Acid 105Ah-110Ah 950CCA - (Exide, Enduroline, Banner, Varta)

Edited by Bogdann87
Link to comment
Share on other sites

WIN60: pot spune ca tu faci distante chiar mai scurte decat mine si totusi nu ai probleme cu bateria.

Referitor la avantaje-dezavantaje cum am intrebat mai sus, poate ai ceva sugestii.

Lead-Acid vs AGM vs Micro-Hybrid. (AGM si Micro-Hybrid 105Ah 950CCA au acelasi pret) - mai ieftine decat actuala mea Varta.

 

Inca ceva: 15.3v-15.4v la incarcare, nu cumva este prea mult pentru o baterie AGM?

Edited by Bogdann87
Link to comment
Share on other sites

Ba da, este mult.

Nu știu daca nu cumva tot ce ai tu instalat pe auto, îți cauzează probleme.

Ca si idee nu o sa mi dau cu părerea cu ce sa iei, pentru ca poate nu o sa fie ok.

Pe mașina personală am vrut sa “ testez “ marca Tudor si o baterie mai mare decât aia de fabrica 82ah->100ah, am zis ca daca pica repede sau am probleme, imi asum. Însă după 3 ani merge ca in prima zi. 
 

Sincer am si ncs, ista, dar pe a mea mi a codat o un prieten cu carly, mi a fost lene sa mai pun laptop pe ea la momentul ala, am văzut ca e ok. 

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Cu ncs sau carly.

Nu pune de 105ah pentru ca nu o poti coda. Codata pe 90ah, ibs-ul o va vedea ca o baterie de 90ah, iar codata pe 110ah, risti s-o distrugi prematur. Pune doar baterie pe care o poti coda sau valori foarte apropiate de acestea.

Am avut o varta silver de 100ah, in 2 ani s-a ales praful de ea. Acum am agm de 92ah, are 5 ani, fara probleme.

Link to comment
Share on other sites

Akex: sa inteleg ca poate pe a mea nu o incarca suficient, pentru ca este de 95Ah? Odata ce ea este codata ca 90Ag AGM, senzorul IBS stiind ca trebuie sa incarca o baterie de 90Ah si nu una de 95Ah.

Una de 92Ah in 30min ar incarca-o mai rapid si un rezultat de 80%, iar pe una de 95Ah ar incarca-o mai greu rezultand in 30 min 70%? Oare sa fie asa mare diferenta pentru 3ah in plus?

 

Se poate pune baterie EFB (Micro-Hybrid) pe E60? 

Edited by Bogdann87
Link to comment
Share on other sites

O sa verific in ista starea incarcarii.

Nu as pune EFB, am intrebat daca cineva foloseste pe E60 asa ceva.

Cu toate astea, daca starea incarcarii arat bine in ista, probablil ca am doar iluzii si 12.5v pe multimetru la borne dupa o noapte in parcare, pare sa fie voltajul corect rezultand un acumulator 80% incarcat. Corect?

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Bogdann87 said:

Corect?

Ti-am zis din prima postare in topic ca tensiunea la borne este o valoare relativa. Capacitatea bateriei de a porni motorul este cea care conteaza. Iar aceasta poate fi mai bine indicata sau exprimata in ISTA, care stie cat curent a intrat in baterie, la ce nivel de incarcare a dus bateria in fiecare zi din ultimile 5, cum a zis Alexandru.

Apoi despre alt user care sa puna baterie hibrida, cred ca userul NCU a pus una pe un E90. Nu conteaza masina atat de mult cat calitatea bateriei si viata cat mai scurta de cand a fost fabricata.. pana a fost vanduta. Exista testere carora le spui capacitatea bateriei in prealabil iar dupa un test scurt iti spune starea incarcarii. Foarte importanti sunt consumatorii cu masina oprita, consumatori care trebuie sa se opreasca dupa un anume timp.. maxim 30 min.. nerecomandabil sa lasi masina neincuiata in curte.. 

Daca masina a venit cu AGM, acesta este tipul care trebuie, daca nu faci codare pentru baterie normala si schimbi si capacitatea.

 

Pe de alta parte daca punem baterie de capacitate mai mare si punem si alte echipamente AM si mai facem si drumuri scurte.. ar trebui ca si alternatorul sa fie marit, ca acesta este cel care incarca bateria (cat mai repede - generand mai mult curent/minut fata de unul mai mic) si suporta si consumatorii; bateria functionand ca un buffer.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.