Jump to content

Problema acumulator nou (Varta G14 AGM) - valori (11.9v-12.2v) inainte de pornire


Bogdann87

Recommended Posts

8 hours ago, ghost89 said:

asa am sa mor eu pe ORIGINAL.Mi-a placut intotdeauna sa pun doar  ce a recomandat producatorul ATAT.Daca tie iti place pilkington,esti liber sa iei pilkington.Noi oamenii sintem diferiti,nu toti sintem la fel, csf...n-ai csf.

Si de unde stii ca parbrizul este second?Ai dat in bobi cumva?

Cat despre baterie i-am recomandat eu cumva baterie originala second colegului?Poate ai probleme cu dioptriile sau nu ti-ai sters ochelarii.I-am sugerat sa cumpere NOUA la 1300-1600 ron,nicidecum second.I-am pus si linkul in caz ca nu vezi bine.

Asa ca aluziile tale de 2 bani nu-si au rostul sincer.Crezi ca esti mai interesant daca incepi sa scrii "orijinala" ?

Fix pe original ai mers :)))) In loc sa pui baterie AGM cum trebuie pe masina, ti-ai pus lead acid nici originala, nici AGM.

18 hours ago, ghost89 said:

cum naiba iti sta tie atat,ca mie dupa maxim 30 min de ascultat muzica,la un moment dat imi inchide tot .O fi din cauza ca am bateria slaba si mi-o protejeaza senzorul IBS?🙁

E din cauza ca ai pus pe original :)))

4 hours ago, Alexandru' said:

Personal, n-am vazut niciun acumulator in ista peste 80% incarcat, inclusiv dupa drumuri lungi.

Poate sunt colegi care se pricep mai bine.

La cele cu Efficient Dynamics, asa este gandita treaba... sa ti-l incarce pana la 80%, restul pana la 100% se adauga atunci cand franezi. Iti dai seama daca masina ar incarca by default 100%, nu ar mai avea loc incarcarea regenerativa si ar fi pierduta aceea energie.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, ghost89 said:

"prietene" trolezi absolut degeaba si de foame probabil.E problema mea daca nu mai vreau sa investesc prea multi bani intr-o baterie originala sau AGM aftermarket.Asta nu inseamna ca nu pot da altuia cu aceasi masina ca a mea un sfat constructiv si folositor sa opteze pt o baterie originala daca tine la masina.

Eu poate o mai tin 2-3 zile si o vand masina si nu mai vreau sa investesc in ea.Te freaca pe tine grija ca am optat sa cumpar 2 baterii mai ieftine pe acid?De aia nu mai poti dormi tu noaptea?

te-as intreba cati ani ai,dar e de inteles..

DJ-ul asta depasit,chiar crede ca am pus baterie SH originala pe masina🤣😂

 

Nu trollez ma friend, insa, sunt satul de cei care zic ca nimic nu e bun in tara asta, si dau sfaturi pe care ei insusi nu le urmeaza. 

Link to comment
Share on other sites

ghost89: Stiu ce zici, ca bateria mai trebuie pusa din cand in cand pe redresor. Dar sincer mi se pare aiurea sa am baterie noua de 2 luni, si sa ma apuc sa o pun pe redresor. Am avut pe vechiul mondeo, baterie (nu originala) si am vandut masina dupa 7 ani cu aceeasi baterie, functionala - niciodata pusa pe redresor.

Nu am avut timp sa pun ISTA sa vad valorile, dar am sa o fac curand.

Cam ciudat ca, la voltaj de 11.7v - 11.9v, nu primesc nici o avertizare in bord.

 

Spre deosebire de vechea baterie ce a tinut 8 ani, de multe ori in ultimul an mi-au tot aparut o gramada de erori/mesaje. Dupa maxim 3-5 minute cu contactul pus, si radio la volum normal, primeam eroarea - Increased Battery Discharge.

- Increased Battery Discharge

- Start Assistant Inactive (eroarea asta am primit-o o singura data)

- Battery Charge Very Low

Cu toate astea, voltajul bateriei verificat la borne in timp ce primeam erorile sau dimineata, 12.3v - 12.5v, niciodata sub 12v.

 

Ma tot gandesc daca noua baterie nu este defecta (scurt, electrolit, element mort)

Edited by Bogdann87
Link to comment
Share on other sites

Dupa toata dezbaterea pe acest subiect, nimeni nu a fost atent la voltajul produs la incarcare, si anume 15.3v.

Voltajul de incarcare este de 14.7v - 15.3v in 80% din timp, rar scade pe la 14.4v, ceea ce nu pare deloc ok.

Stiu ca normal trebuie sa fie intre 13.5v minim - 14.5v maxim. Ce depaseste este anormal.

M-am intalnit la job cu un prieten si i-am zis de toata chestia asta cu acumulatorul si de aceste valori si mi-a spus din start ca se poate ca regulatorul de voltaj de pe alternator sa fie defect si de acolo toate problemele.

Pareri?

Edited by Bogdann87
Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa induc pe cineva in eroare. 15v la incarcare este ok, asta in cazul in care alternatorul compenseaza pentru o baterie slaba sau descarcata.

Ce ma ingrijoreaza este ca voltajul fluctueaza de la 14.3v la 15.3v si asta in conditiile in care am lasat doar farurile ca si consumator aditional iar (camerele, sistemul audio deconectate).

Edited by Bogdann87
Link to comment
Share on other sites

Bogdan, tu ce esti de profesie?

Adica ai putea sa imi spui in ce esti specilizat, specialist? Ca poate gasesc vreo analogie sa fac ca sa te lamuresc mai bine ce si cum e cu bateria de pe masina..

Uite eu sunt electrician, nu auto, dar asta nu conteaza atat de mult; principiile curentului electric sunt aceleasi prin baterie si alte circuite electrice. O baterie o data descarcata (nu slaba, ca slaba insemna altceva..) trebuie sa fie reincarcata! Iar reincarcarea poate avea loc in stagii. Stagii date de CAPACITATEA acumulatorului la un moment data (de aceea unii mai destepti la bmw au aflat si implementat un sistem de monitorizare a bateriei, facandu-i un istoric a sa, intr-o memorie - de aceea ne pune sa inregistram o baterie noua in sistem; ca sistemul sa stie asta si sa o ia de la un zero..) si de CURENTUL care bateria poate sa il primeasca. Care acesta poate fi mai mare, mai mic sau prea mic, sau prea mare. Daca e prea mare atunci incarcarea e oprita, daca e prea mic (din cauza de alti consumatori..) atunci dureaza mai mult (va trece mai mult timp) pana se incarca complet.

..Daca pornesti motorul la -5 grade bateria se va descarca MAI MULT decat daca pornesti la +5, +10 sau la +20. Conteaza foarte mult si daca pornesti dupa doua trei distante scurte pe vreme rece.. conteaza foarte foarte multe lucruri.. 

Sa ne intelegem, tensiunea aia care fluctueaza e fireasca pentru ca bateriei chiar si incarcata, trebui sa i se permita si o descarcare, pentru ca nici permanent incarcata 100% (pe distante foarte lungi, condus non-stop..) nu este chiar bine; DAR e mai bine decat aproape descarcata si uitata.. a mai fi incarcata!

..Si eu la randul meu am primit sfatul sa incarc bateria o data la 2-3 sapt cu incarcator specializat, cum a zis si Wolf.. daca fac distante scurte de 30-45min pe zi. Pentru ca, chiar nu le stiu pe toate, si atunci trebuie sa mai asculti si recomandarile altora..

Ce sa ii faci, bateriile sunt inca fragile, chiar daca multi nu cred..

Inca o data.. tensiunea la borne ca variaza 0,5 - 1V nu e un mare semn de intrebare..

Bateria inlocuita, de cand era pe masina?

Asa a luat masina? Ce baterie a avut masina? Marca, capacitate? O baterie AM daca te tine peste 3 ani de zile fara sa ii fi facut mare lucru dar si fara descarcari cumplite de pana la 10V.. ar trebui sa fie suficient. Daca te tine 5 ani esti norocos..

 

Sa stii, farurile masinii sunt unul dintre cei mai mari consumatori de curent. Asadar surpriza ta nu e surpriza mea. 

Tainele curentul electric dat de o baterie sau generat de un alternator nu sunt mari secrete, dar nici nu pot fi intelese doar punandu-ti intrebari ci, cautand raspunsuri neincetat. O sa te dezamagesc, dar nu pe forum.. eu am aflat-o pe pielea mea. 😉

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

bimmer90f30: Muzician de profesie + Consultant/Designer UX. Nu sunt PRO in electricitate, acumulatori auto, insa stiu destule in alte domenii, iar acumulatorul masini este singurul lucru care mi-a dat batai de cap la toate masinile mele.

Foarte bine ai punctat, iti inteleg perfect mesajul cat si ce mi-au scris ceilalti colegi si am analizat raspunsurile.

Ca sa fiu mai precis, eu stiu ca prin drumurile mele scurte nu fac altceva decat sa nu incarc bateria suficient. Am un redresor smart, capabil pentru  (Lead-Acid si AGM sau Reconditionare), prin urmare posibilitatea de a incarca bateria in fiecare luna exista.

Acumulatorii auto sunt fragili da, cand crezi ca le ai pe toate in regula, tocmai atunci ai crezut gresit.

Bateria inlocuita, a fost pusa de mine acum 7 ani jumate, cand am cumparat masina, codata pe 90Ah Lead-Acid, acumulatorul fiind (Banner Raging Bull 95Ah 740CCA ). Spre uimirea mea chiar a resistat undeva la 6 ani fara interventii. Iar timp de 1 an jumatate am tot incarcat-o pe redresor pana cand a inceput sa produca erori in masina, si am decis sa o schimb cu una AGM, pentru ca tot fac distante scurte, iar AGM sunt adecvate pentru distante scurte. Porniri/opriri nu fac decat de acasa pana la job si inapoi.

Masina a venit cu acumulator original BMW AGM, insa era terminata, avea 10.2v dupa o noapte in parcare. Dupa ce era pusa pe redresor de la 13.6v in maxim 10 minute voltajul scadea la 11v-11.5v si abia invartea motorul, asa ca am schimbat-o.

Stiu ca farurile sunt mari consumatori, chiar folosesc farurile 100%, atat dimineata cat si seara, deci merg in permanenta + faza lunga.

Am punctat doar farurile ca si consumatori, pentru ca am si camere (fata-spate) + subwoofer 2x 12inch 800watts RMS + amplificator 1000watts RMS, deci consum foarte mare in comparatie cu farurile zic eu, retrofit iDrive (Android), magazie CD-DVD din fabrica inca activa (nu imi foloseste la nimic, trerbuie eliminata fizic+soft).

Timpul meu este foarte scurt in perioada Decembrie-Aprilie, de asta am apelat la forum.

Edited by Bogdann87
Link to comment
Share on other sites

Am recitit topicul si ultima ta postare si din combinarea lor care completeaza situatia reala in care esti, pe undeva clasica si asemanatoare cu a mea, numai ca eu merg 2x50km iar la sf de saptamana mai putin.. tot as pune incarcatorul iarna la 2-3 saptamani. Asta la o masina cu acid. 

Am inca una cu baterie AGM, careia sincer daca nu ii anulez functia de start-stop dupa plecare aproape in fiecare zi, tot nu cred ca o sa ma tina 6-7ani.. pur si simplu nu cred in  capacitatea bateriei, chiar daca se incarca mai repede, cred ca start-stopul o va omora..

Dar asta ramane de vazut.

Sunt convins ca AGM din motive constructive (franare cu regenerare..) ca si de structura interna.. bateria nu este incarcata complet niciodata.. pe masina. De aceea si fluctueaza oarecum mai mult tensiunea la borne.

Numai pratica (dar) si experienta ta imi va demonstra ca am avut dreptate sau nu.

Ironia e ca un AGM fiind mai scump.. datmr mai "prieten cu natura" ca motorul nu polueaza, IBS e probabil viata lui si tinerea intr-un echilibru fragil, o data cu imbatranirea contactelor electrice prin masina dupa vreo cativa ani nu il face mai fiabil ci mai scump...

Link to comment
Share on other sites

Cu bateria AGM nu procedezi tot asa? 

Fara IBS, bateria AGM pe bmw nu prea ar avea relevanta. Sistemul IBS este bine gandit si coreleaza cu durata de viata lunga a bateriei originale AGM, asta atunci cand IBS este in mintile lui 😄 Ma tot gandesc la un prieten, care avea inca bateria OEM AGM pe seria 3, iar in cele din urma dupa 11 ani a schimbat-o. Masina a fost folosita in regim optim.

E60-ul meu nu are sistem Start-Stop, ci doar buton Start-Stop. 

Sunt genul de sofer care percepe o masina asa cum trebuie, din punctul de pornire dimineata, motorul la temperatura optima, racire, condus adecvat etc.

Azi am zi libera, asa ca am sa verific cu ISTA istoricul incarcarilor in ultimele zile.

Edited by Bogdann87
Link to comment
Share on other sites

Ibs ul își face treaba indiferent daca bateria este Agm sau nu, iar bateria agm își face treaba pentru care a fost făcută.

Bateria veche, am tras vreo 2 ani de ea cu mesajul ala de battery discharge, nu puteam sa ascult 10 secunde muzica cu masina oprita, in rest pornea la sfert si la -15 grade. 
 

Am schimbat o ultima oara ca făceau acele urat  si mi se reseta tot din bord, însă tot la sfert pornea. Aia face ibs ul, reduce toți consumatorii pentru a porni masina. 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, ghost89 said:

..

Incarcarea peste 15V la o baterie este anormala,ala e semn ca baterie fierbe efectiv,nu e in regula.

Pentru agm e perfect normal voltajul ala. Asta e si unul dintre motivele pentru care e necesara codarea de la agm la acid si invers. 

O baterie pe acid o distrugi imediat daca ai ibs-ul codat pe agm, tocmai din cauza voltajului.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Sistemul audio nu a mai fost conectat de cand am pus bateria noua, deci iese din discutie.

BOASKA: bateria veche m-a tinut 8 ani, tinand cont ca si sub+statia au fost montate la scurt timp dupa ce am pus bateria veche, deci aproape 8 ani cu ele zi de zi, eu zic ca a tinut prea bine bateria.

 

ghost89: Nu ma mir, doar am spus in posturile anterioare. Sunt convins ca drumurile scurte si consumatorii in plus + regimul de exploatare poate neadecvat, rezulta toate astea.

Am nevoie de o metoda eficienta pentru a gestiona corect situatia cu bateria, avand in vedere ca acesta a fost si va fi nivelul de exploatare al masinii/bateriei.

Nu e vorba de discoteca sau boxa de stadion etc. Totul tine de calitatea sunetului, daca vrei ne intalnim si ai sa-mi dai dreptate. Sistemul audio pe E60 inafara de Logic7 este la pamant.

Cine inca foloseste pe e60 sistemul audio stock, ori nu il intereseaza ce asculta, ori nu are ureche muzicala.

Ce ai face in locul meu? Ai ramane pe AGM de 95 850cca sau ai merge pe Plum-Acid 110ah 950cca ???

 

Alexandru: Incarcarea fiind mai rapida pe o baterie AGM, astea pot fi valorile normale, iar 15.3v insemnand un voltaj normal. Cineva pe alt forum zicea, ca daca ai consumatori majori pe masina, voltajul poate ajunge si la 16v pentru o baterie AGM.

Edited by Bogdann87
Link to comment
Share on other sites

@Bogdann87

masina ta, dar te "joci" inutil (sa nu zic prosteste).

du-te la orice magazin care vinde baterii si verific-o la aia (pt maxim 20 de min si 50 lei/de buna ziua) stii exact in ce situatie esti.

vezi ce improvizatii, ce baterie ai/iti cumperi, cum iti incarca masina bateria ( ce zici tu acolo de 16 V ...)

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat si eu zilele trecute bateria. Era originala bmw 80A AGM facuta in 04.12. Am schimbat-o pentru ca dupa vreo 10 min de ascultat la radio co motorul oprit mi-a bagat un mesaj ca "low charge" sau ceva de genul. Din ce mai citisem pe aici stiu ca o baterie "pe moarte" iti baga tot felul de erori si ajungi sa schimbi piese bune.

Am pus varta 80A AGM. 

Mai trebuie sa ii fac ceva din diagnoza gen codare sau resetare avand in vedere ca are aceeleasi caracteristici cu bateria originala ?

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, 85TMY said:

Am schimbat si eu zilele trecute bateria. Era originala bmw 80A AGM facuta in 04.12. Am schimbat-o pentru ca dupa vreo 10 min de ascultat la radio co motorul oprit mi-a bagat un mesaj ca "low charge" sau ceva de genul. Din ce mai citisem pe aici stiu ca o baterie "pe moarte" iti baga tot felul de erori si ajungi sa schimbi piese bune.

Am pus varta 80A AGM. 

Mai trebuie sa ii fac ceva din diagnoza gen codare sau resetare avand in vedere ca are aceeleasi caracteristici cu bateria originala ?

Salut, da, trebuie sa o inregistrezi ca baterie noua.

Spor.

Link to comment
Share on other sites

ghost89: Sincer, dupa ce ti-am citit comentariu am ras putin, am tratat-o ca atare pentru ca o consider ca si o gluma buna, sper sa fie asa.

Iti inteleg opinia, totusi ar fi fost culmea sa pui subwoofere si amplificare puternica pentru muzica clasica.... Si iar totusi.... cred ca exagerezi cu muzica blana la semafor, dat mare printre blocuri etc, cu E60, ca cocalarii cum zici tu.

In alta ordine de idei, nu ma pasioneaza lauda de sine, nu vreau sa stresez vecinii inutil 😄

Daca mi-am pus 2 subwoofere de 12inch inseamna ca am vrut un bass curat si super clar, nu-imi trebuie sa imi sara oglina retrovizoare cum zici tu.

Inca ceva, difuzoarele de pe E60 sunt sub orice critica, bineinteles ca stii asta. Prin ureche muzicala ma refeream la aspectul asta. Nu are cum sa nu iti dardaie urat in ureche o melodie pe difuzoarele proaste de pe E60 stock.

Revenind la subiectul principal: Eu imi mentin afirmatia si anume:

1. Voltajul este prea mare pe incarcare, in conditiile in care bateria inainte de pornire are 12.5v, iar cand incarca in majoritatea itmpului sta intre 14.7v - 15.2v.

2. Bateria este defecta - celula in scurt

3. Alternator defect sau regulator voltaj alternator defect

4. Baterie AGM mai puternica + incarcarea periodica/lunara pe redresor. (Dar codarea?)

 

Ceva nu se leaga aici, pentru ca bateria veche m-a tinut peste 6 ani pana sa dea semne de oboseala, in conditiile in care am folosit consumatorii aditionali enumerati, pe toata perioada de 6 ani, + aceleasi drumuri scurte.

 

Posibilitate de AGM mai puternic exista, iar optiunea cu incarcarea pe redresor in fiecare luna o am in vedere: Exide AGM EK1050 105Ah 950CCA (Dar cum ramane cu codarea?)

Exide EK1050 105Ah este cu 25% mai ieftina decat Varta G14 95Ah.

Incape baterie de 39.2cm pe E60?

Edited by Bogdann87
Link to comment
Share on other sites

Acum, ca m-ai "provocat" si pe mine, ce model de amplificator ai pus in masina. Daca ai facut greseala sa pui vreunul din clasa A/B .. suporti consecintele. 😉

Foarte probabil ai pus unul clasa clasa D pe care bateria il tolereaza muult mai bine.

Cu difuzoarele de sub scaune ce ai facut?

Apoi, daca asculti preponderent muzica simfonica, nu se pretau niste difuzoare inchise, nu subwoofere.. 

Eu asa as fi facut.

 

Pe topic, daca baterie are vreo celula "puscata" se observa la prima testare cu un tester dedicat pentru baterii. Tensiune nu mai e aceiasi care e de asteptat si capacitatea masurata categoric e diminuata.

Iesirea alternatorului probabil si ea poate fi apreciata independent.. la specialist.

Cat despre AGM, ca nu am reanalizat clasa din care parte, daca nu ma insel si tensiunea la borne trebuie sa fie un pic mai mare fata de cea clasica.

Cauta raspunsul pe battery university website..

 

Citat de pe siteul mentionat:

"As with all gelled and sealed units, AGM batteries are sensitive to overcharging. A charge to 2.40V/cell (and higher) is fine; however, the float charge should be reduced to between 2.25 and 2.30V/cell (summer temperatures may require lower voltages). Automotive charging systems for flooded lead acid often have a fixed float voltage setting of 14.40V (2.40V/cell); a direct replacement with a sealed unit could overcharge the battery on a long drive. "

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Bateria a fost verificata azi cu un aparat de testare: voltaj 12.54v, bateria este in perfecta stare de functionare. La incarcare a iesit 15.02v.

Cel care a facut testul a spus ca totul este ok, numai ca si lui i se pare putin mare voltajul pe incarcare posibile cauze: (alternator, sensor IBS).

Am pus si Ista si am salvat statisticile in pozele de mai jos.

Dupa ce am verificat cu ista si avand 1 ora libera, am pus de proba un al alternator dupa un alt E60.

Surpriza este ca, alternatorul dupa E60-ul meu este de pe un E81 (primul owner).

Dupa ce am pus alternatorul de proba, voltajul la incarcare este asemanator, tot in jurul 15v pe incarcare, chisr putin mai mare sau stabil la 15.2v fara fluctuatii majore.

 

Cu alternatorul masinii: intre 14.6- 14.9v

Cu alternatorul de pe celalalt E60:

intre 14.7v - 15.2v

 

La borne am 15.02v

Pe alternator 15.25v

 

Statisticile in ista arata dupa parerea mea destul de bine.

 

 

 

received_1101182314065035.jpeg

received_1879553582242987.jpeg

received_654995782488844.jpeg

received_3252220281684054.jpeg

received_478692033802592.jpeg

received_326211889309009.jpeg

received_291888179699259.jpeg

received_4769676759784645.jpeg

Edited by Bogdann87
Link to comment
Share on other sites

On 2/24/2022 at 8:31 PM, Bogdann87 said:

Dupa ce am pus alternatorul de proba, voltajul la incarcare este asemanator, tot in jurul 15v pe incarcare, chisr putin mai mare sau stabil la 15.2v fara fluctuatii majore.

Nu am citat decat o sectiune mica ca sa nu incarc spatiu aiurea din topic. Parerea care urmeaza sa o prezint ar fi ca dupa cum ai lasat sa se inteleaga ai pus de proba un alternator cat se poate de original, ..adica pare mai mare si mai "solid"(?)/proportionat? Pe alternatorul de proba nu scria de cati amperi este? Asta ca sa iti faci idee cat de puternic e in incarcare. Lucru important pentru o baterie mai mare care de obicei se instaleaza pe o masina cu consumatori mai multi si/sau mai puternici!

Apoi, faptul ca al doilea digit dupa virgula variaza cu 1,2 valori mai ales daca alternatorul e de putere (asta e data de numarul de Amperi!) mai mare e oarecum firesc. Dar asta conteaza mai putin. Cu oocazia experimentului puteai afla daca de fapt un E60 trebuie sa aiba un alternator de 300A in loc de 250 sau 200 cat are un seria 3 sau seria 1. Asta tocmai din cauza, cum au zis si altii, a numarului marit de consumatori. Ceea ce e firesc.

Acum, cu referire strict la baterie, daca in privinta alternatorului te-ai lamurit oarecum, poti sa faci un alt experiment (si pentru altii: ca se pare ca stii ce faci si vrei sa intelegi, ceea ce e foarte bine). Ai putea sa codezi o baterie normala sa vezi pe durata a sa zicem 1,2,3 zile sa urmaresti tensiunea la bornele bateriei, desigur in timpul mersului, ca asta e cel mai importanta situatie pentru viata bateriei.

Si eventual sa raportezi aici.

Eu ma astept ca dupa codarea TEMPORARA tensiunea sa fie limitata, implicit mai mica la bornele bateriei. Iar asta inseamna ca bateria agm NU se va incarca corespunzator sau suficient, pentru ca tensiunea este pragul unde incarcarea se termina la toate bateriiile de pe planeta asta. 😉

Deci, acum ti-am dat de lucru. 🤭

Si gandire. 👍

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Alternatorul de proba, luat dupa E60-ul unui prieten, acelasi an, acelasi motor. Alternatorul identic cu ce aveam pe masina, ca si marime, amperi, eticheta identica. Am atasat poza mai jos.

 

Am verificat voltajul la E60-ul altui prieten: masina acelasi an, acelasi motor, acelasi alternator identic 180A. Bateria lui, AGM 95Ah 850CCA pusa de 1 an pe masina.

A lui - pornire la rece, 14.8v iar dupa 30 minute, 14.3v - 14.5v constant.

A mea - pornire la rece, 15.2v iar dupa 30 minute, 14.9v - 15.2v constant.

S-au folosit consumatori in ambele situatii: farurile, radio, caldura la maxim, incalzire scaune pe perioada testului.

Nu prea pare in regula, sau doar imi fac eu pareri inutile...

 

 

GFFF.jpg

Edited by Bogdann87
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.