Jump to content

E46 320D nfl 136cp m47 nu porneste


Recommended Posts

Buna seara,

Am cateva zile bune (vreo 10) de cand am mari dureri de cap cu masinita din titlu.

Pe scurt , mi-a dat cateva "suturi" in mers , apoi m-a lasat in fata casei nepornita si nepornibila.

50 de pagini de forum mai tarziu , desfac conducte injectoare, suportul de deasupra pompei de injectie si ma apuc de desfacut capacul (calculatorul) pompei in ideea inlocuirii vestitului tranzistor. Moment in care imi amintesc faptul ca fostul proprietar mi-a spus ca a reparat pompa de injectie in 2017 la Suceava (240.000 km) si ca are 1 an garantie. Eu am acum 290.000 km, deci a rezistat 50.000 km.

Toate bune si frumoase , gasesc un amic care imi spune ca are el un calculator de pompa , dar fara senzorul IWZ (turatie pompa) , de la care aveam si eroare pe INPA si ISTA.

Demontez calculatorul cu cele 2 electrovalve atasate si am 2 surprize :

1. firele ce duc la electrovalva de dozaj (cea de jos) dezizolate de la caldura (cred)

2. capacul fusese desfacut si tranzistorul inlocuit.

OK imi spun , pun calculatorul de la amicul meu , refac izolatiile si hai sa vedem pornire. ZERO. intre timp citesc erorile si vad ca ECU masinii nu comunica cu calculatorul pompei.

Renunt si mai citesc vreo 200de pagini de forum si anunturi de vanzari - reparari pompe VP44.

Trec zilele si mai gasesc un amic care imi spune ca are o pompa exact ca a mea (cod 005) uitata printr-o magazie.

Cred ca am uitat sa precizez ca pompa mea NU am demontat-o de pe motor, fiind foarte dificil de pus la punct din cate am vazut.

Asa ca ma apuc , demontez calculatorul de pe pompa "donator" din magazie cu tot cu cele 2 electrovalve si ... iar surpriza : cele 2 fire de la electrovalva de dozaj tot semi - dezizolate.

Refac si la acestea izolatia , pun pe masina si cheie : NIMIC... invarte in gol, ca si cum nu s-ar alimenta.

Problema care ma nedumereste cel mai mult este ca nu am NICI o eroare la scanare si tot nu vrea...

Pistonasul de avand se misca , nu este intepenit ( am impins usor cu o surubelnita in lateralul suportului senzorului de rotatie si revine la pozitia initiala) , iar cel din fata electrovalvei di mijlocul pompei , intre iesirile spre injectoare , are si el o miscare de 2-3 mm cursa si revine.

Vreo idee ? ca eu am ramas fara si nici par nealbit nu prea mai am...

Multumiri anticipate binefacatorilor πŸ™‚

Edited by maggiolino78
Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, maggiolino78 said:

Buna seara,

Am cateva zile bune (vreo 10) de cand am mari dureri de cap cu masinita din titlu.

Pe scurt , mi-a dat cateva "suturi" in mers , apoi m-a lasat in fata casei nepornita si nepornibila.

50 de pagini de forum mai tarziu , desfac conducte injectoare, suportul de deasupra pompei de injectie si ma apuc de desfacut capacul (calculatorul) pompei in ideea inlocuirii vestitului tranzistor. Moment in care imi amintesc faptul ca fostul proprietar mi-a spus ca a reparat pompa de injectie in 2017 la Suceava (240.000 km) si ca are 1 an garantie. Eu am acum 290.000 km, deci a rezistat 50.000 km.

Toate bune si frumoase , gasesc un amic care imi spune ca are el un calculator de pompa , dar fara senzorul IWZ (turatie pompa) , de la care aveam si eroare pe INPA si ISTA.

Demontez calculatorul cu cele 2 electrovalve atasate si am 2 surprize :

1. firele ce duc la electrovalva de debit (cea de jos) dezizolate de la caldura (cred)

2. capacul fusese desfacut si tranzistorul inlocuit.

OK imi spun , pun calculatorul de la amicul meu , refac izolatiile si hai sa vedem pornire. ZERO. intre timp citesc erorile si vad ca ECU masinii nu comunica cu calculatorul pompei.

Renunt si mai citesc vreo 200de pagini de forum si anunturi de vanzari - reparari pompe VP44.

Trec zilele si mai gasesc un amic care imi spune ca are o pompa exact ca a mea (cod 005) uitata printr-o magazie.

Cred ca am uitat sa precizez ca pompa mea NU am demontat-o de pe motor, fiind foarte dificil de pus la punct din cate am vazut.

Asa ca ma apuc , demontez calculatorul de pe pompa "donator" din magazie cu tot cu cele 2 electrovalve si ... iar surpriza : cele 2 fire de la electrovalva de debit tot semi - dezizolate.

Refac si la acestea izolatia , pun pe masina si cheie : NIMIC... invarte in gol, ca si cum nu s-ar alimenta.

Problema care ma nedumereste cel mai mult este ca nu am NICI o eroare la scanare si tot nu vrea...

Vreo idee ? ca eu am ramas fara si nici par nealbit nu prea mai am...

Multumiri anticipate binefacatorilor πŸ™‚

Salut,

Pana la urma daca aveai erori pe senzorul de turatie ce treaba ai avut cu calculatorul? Ai pus alt calculator dar ai pastrat senzorul tau de turatie defect?

Le-ai amestecat ca pe mamaliga, calculatorul pompei trebuie adaptat cu DIS sau IstaP nu le poti schimba asa aiurea ca pe ciorapi. Ai siguranta ca pompa nr.3 are calculatorul ok si are si senzor de turatie? Daca desfaci piulita la injector vine motorina?

Vp44 este o pompa pretentioasa, da-o jos de pe masina, si mergi cu ea la cineva care stie ce face.

Bafta.

Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate , m-am exprimat eu gresit : de pe pompa "donatoare" am luat si senzorul IWZ , electronica toata completa. La mine clar era si calculatorul din moment ce firele erau topite. Am facut si imperecherea in INPA , deci si asta iesea din discutie. Repet , ce ma nedumereste pe mine este lipsa oricarei eroriΒ  la scanare. Astazi s-ar putea sa am mai mult timp si sa-i fac o aerisire serioasa la conducte, sa vad daca se schimba ceva...

Link to comment
Share on other sites

Problema rezolvata; se pare aceasta minunata combinatie de motor m47 cu pompita vp44 nu vrea sa porneasca deloc daca are cea mai mica bula de aer pe conducte...

am pornit pompa de alimentare din rezervor cu ISTA , apoi am desfacut conducta la injectorul 1 (spre radiator) si am invartit incet motorul pana a inceput sa bolboroseasca si in final sa curga fluent motorina . Am lasat de 2 lei sa se formeze un "jet" constant fara aer , apoi am stranst conducta pe injector. Am repetat aceeasi operatiune pe fiecare injector in parte si a pornit fara sa comenteze. Desi in relanti suna rotund si bine, accelerarea era in trepte si fum cat sa sune vecinii la 112. Am pus ISTA din nou , aveam eroare de avans pe injectie , am urmat pasii de recalibrare si ... am din nou masina πŸ™‚Β In prima poza se vede valoarea de avans la 50% care nu se incadra in norme la prima pornire , iar in adoua poza este calculatorul "complet" , cu senzorul IWZ si electrovalvele cu izolatia refacuta , poate mai sunt de ajutor cuiva .

WhatsApp Image 2022-03-24 at 8.11.02 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-03-24 at 8.10.47 PM.jpeg

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, maggiolino78 said:

Problema rezolvata; se pare aceasta minunata combinatie de motor m47 cu pompita vp44 nu vrea sa porneasca deloc daca are cea mai mica bula de aer pe conducte...

am pornit pompa de alimentare din rezervor cu ISTA , apoi am desfacut conducta la injectorul 1 (spre radiator) si am invartit incet motorul pana a inceput sa bolboroseasca si in final sa curga fluent motorina . Am lasat de 2 lei sa se formeze un "jet" constant fara aer , apoi am stranst conducta pe injector. Am repetat aceeasi operatiune pe fiecare injector in parte si a pornit fara sa comenteze. Desi in relanti suna rotund si bine, accelerarea era in trepte si fum cat sa sune vecinii la 112. Am pus ISTA din nou , aveam eroare de avans pe injectie , am urmat pasii de recalibrare si ... am din nou masina πŸ™‚Β In prima poza se vede valoarea de avans la 50% care nu se incadra in norme la prima pornire , iar in adoua poza este calculatorul "complet" , cu senzorul IWZ si electrovalvele cu izolatia refacuta , poate mai sunt de ajutor cuiva .

WhatsApp Image 2022-03-24 at 8.11.02 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-03-24 at 8.10.47 PM.jpeg

Salut,

Ma bucur ca ai rezolvat problema, putin cam gogoloaie lucrarea de la fire dar bine ca e functionala. Ai schimbat garniturile la capacul pompei? In caz contrar urmatoarea problema va fi localizata acolo.

Β 

Spor.

Link to comment
Share on other sites

Nu prea am avut ce face , "gogoloaiele" sunt conectori electrici din aceia cu surubele , a trebuit sa tai firele pentru a le izola cum trebuie. Sa fiu sincer, nu am schimbat garniturile pentru ca nici eu nu stiam in ce procent ma asteptam sa fie functionala , iar cand a pornit m-am apucat de montat totul la loc si nu mi-a mai trecut prin cap si de garnituri... Om vedea ... πŸ™‚

Β 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.