Jump to content

Dilema 520d sau 530i


Nicu01

Recommended Posts

Salutare tuturor!

Sunt nou pe aici. Ma gandesc de ceva vreme la un Seria 5 G30 (sh), dar nu sunt sigur ce anume sa aleg. Am 2 variante: 520d sau 530i. 
Daca as sti ca as avea un consum cat de cat decent, as merge clar pe benzina, dar din ce am citit, consumurile sunt cam mari 12 spre 17% in oras, depinde de trafic. Mentionez ca sunt din Constanta, unde traficul nu este chiar asa ca in Bucuresti, poate doar din Mai pana in Septembrie si in restul anului poate doar la orele de varf ar fi la fel cum este de altfel mai peste tot.

Rulaj pe an undeva intre 14000 si 20000 km.

Acum va intreb: cum este cu intretinerea / probleme la ambele modele?

As dori sa stiu avantajele si dezavantajele motorizarilor de mai sus, daca se poate de la persoanele care detin astfel de motorizari.

Ar mai fi si varianta 530d, dar slabe sanse avand in vedere nejustificatul impozit pe care nu vreau sa il dau la stat si ar mai fi si 520i dar mi se pare ca e cam slabut pentru o asa masina.

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Cred ca ambele variante sunt ok la rulajul tau, 520d vine cu un cuplu mare, consum mai bun, 0-100 in 7.5 secunde, decent zic eu. Motorul B47 are rezolvate problemele cu distributia, mai ramane doar racitorul egr, in functie de cand e construit si ce racitor are montat. (e rechemare deschisa, se schimba gratuit). Se poate face upgrade de putere la 220-230 cp si s-ar descurca de minune daca vei simti nevoia de mai multa putere. Ai avantajul si la un consum bun si cuplu mare.

530i - motorul b48, un motor fiabil, rafinat (deh e  benzina) ~250 cp, masina un pic mai grea fata de un seria 3, asta inseamna si ca vei avea un consum ceva mai mare, probabil 7-8 in afara si 10-15 in oras, in functie de trafic. As recomanda fara xdrive, la motoare mici nu ajuta asa mult, vei avea 100kg in plus, posibile probleme cu cutia de transfer. ( as merge pe x drive pe 530d sau 540i) 0-100 e in jur de  6 secunde parca, destul de decent zic eu.  Aici ai avantajul ca vei scapa de problemele specifice de diesel, dpf, incarcare egr, galerie admisie.

 

520i- este 90% acelasi motor cu cel de pe 530i, se poate resofta usor la 230-250 de cp, am vazut chiar si 300 cp. Daca gasesti unul sa-ti placa, e de luat in calcul daca pretul si dotarile sunt ok.

530d - motor b57, acelasi motor ca cel de pe 520d doar cu 2 cilindri in plus, avantajul aici e ca este mult mai echilibrat, nu suna asa mult a tractoras, si ai o putere de ~260 cp la un consum cu doar 20% mai mare fata de 520d. Ca fiablitate cred ca sta mai bine ca motorul de pe 520d, datorita celor 2 cilindri in plus. Dezavantaj e ca ai de platit impozitul de 400-500e pe an.

Ca si mententanta:

-la diesel - curatare galerie admisie si eventual egr la maxim 150k km

-la benzina -nu stiu asa multe, parca se schimba bujiile la 60k km.

La ambele se recomanda un schimb de ulei la cutie pe la 120-150k km. (primul schimb) .

 

Spor la cumparat. 

 

ps: am evitat modelele hibride, cu cat o masina este mai complexa, cu atat se poate strica mai usor.

pps: mai ai ca varianta si 525d, acelasi motor b47 ca cel de pe 520d cu o turbina in plus si cu ~230cp E cam rar din pacate. (punctul slab este turbo mic, care se mai defecteaza, desi nu e o regula)

Edited by chitsro
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Clar 530i. La rulajul tau, nu se justifica un diesel, dupa parerea mea. Mai ales, daca vei merge mai mult in oras.

Eu am avut 420d (acelasi motor- B47). Pot spune ca facea fata, insa chiar si asa, il simteam neputincios in anumite depasiri. Seria 5 insa e mai grea, deci nu as recomanda acest motor.

Daca chiar vrei diesel, mergi pe 530d.

Cat despre 530i, se simt acei cai in plus fata de 420d, si masina trage foarte bine la turatii mari, chiar si dupa 160/170km/h. Iar 0-100 in 6 secunde e mai mult decat decent.

Cat despre consum, nu vad o asa mare diferenta cum vehiculeaza unii. Eu pot compara direct. 420d imi lua in oras intre 9 si 13%. Iar 530i imi ia intre 10 si 14%. Probabil ca in Constanta vei avea in oras un consum de 10-11 (exceptand evident mersul bara la bara). Ceea ce nu e rau deloc, la 250cp.

 

Edited by claudiu1892
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc @claudiu1892 si @chitsro.

Dupa cele 2 feedback-uri, mi se confirma benzina. Masinile pe care le urmaresc de vreo 2 luni, au pana in 50000km (cele pe benzina).

xdrive nu tin neaparat sa aibe. Cred ca ma pot descurca si fara chiar daca conduc de 20 de ani doar tractiune fata. Acum sper sa invete si sotia sa o descurce mai ales iarna.

Aveti idee daca au filtru de particule? Si daca au, se comporta la fel ca cele de pe diesel? Ma gandesc ca nu.

Am tot benzina pe masina actuala si imi place f mult cum se comporta.

Cu resoftarea nu prea sunt de acord, dar presupun ca la 300 de cai este cu totul altceva.

Numai bine!

 

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, Nicu01 said:

Multumesc @claudiu1892 si @chitsro.

Dupa cele 2 feedback-uri, mi se confirma benzina. Masinile pe care le urmaresc de vreo 2 luni, au pana in 50000km (cele pe benzina).

xdrive nu tin neaparat sa aibe. Cred ca ma pot descurca si fara chiar daca conduc de 20 de ani doar tractiune fata. Acum sper sa invete si sotia sa o descurce mai ales iarna.

Aveti idee daca au filtru de particule? Si daca au, se comporta la fel ca cele de pe diesel? Ma gandesc ca nu.

Am tot benzina pe masina actuala si imi place f mult cum se comporta.

Cu resoftarea nu prea sunt de acord, dar presupun ca la 300 de cai este cu totul altceva.

Numai bine!

 

Nu au DPF, cel putin B48 de pe 530i sigur nu are. Stiu ca exista motoare pe benzina cu DPF, dar nu stiu care sunt alea. 
 

Si eu sunt anti resoftare. Daca vrei peste 300 de cai, ia direct 540i, e alta viata. Consumul cred ca e doar cu 1L mai mare fata de 530i.

Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, ghost89 said:

Dieselul este mult mai poluant ca benzina.

Eu nu cred ca s-a ajuns ca benzina sa fie consumata la fel ca si motorina. Oricat de linistit ai conduce, benzinei trebuie sa ii dai "zvac"-ul ala in ture.. la motorina, te trage si sa fii beat. 😉

Iar daca motorina e mai poluanta decat dieselul atunci de ce se mai pune filtru DPF si la motoarele mai noi de benzina? Si asta cica la toate motoarele din vara lui 2018.

Daca nu vezi fumul nu inseamna ca nu e poluant sau daunator sanatatii oamenilor.

In topic, motor de 3 litri la seria 5 se potriveste mai bine decat de 2 litri. Dar raman la parerea mea ca consumul mai mic tot motorul de 3 litri motorina il va face.

Iar eu nu as lua seria 5 sa o conduc predominant in oras..

 

 

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare din nou si multumesc de sfaturi.

Masina de care sunt interesat are 30000 km si este din 2018. Nu vi se pare dubios ca are atat de putin km in nici 4 ani? Sunt eu prea sceptic si paranoia? A facut din 07.2020 pana in 08.2021 doar 7000 km.

Mi s-a dat tot istoricul, are cateva intrari.  Imi poate spune cineva ce inseamna chestia din poza, aia de jos?

87462C86-1DFF-40EC-ABA6-6C4702CFFE94.jpeg

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, chitsro said:

Cred ca ambele variante sunt ok la rulajul tau, 520d vine cu un cuplu mare, consum mai bun, 0-100 in 7.5 secunde, decent zic eu. Motorul B47 are rezolvate problemele cu distributia, mai ramane doar racitorul egr, in functie de cand e construit si ce racitor are montat. (e rechemare deschisa, se schimba gratuit). Se poate face upgrade de putere la 220-230 cp si s-ar descurca de minune daca vei simti nevoia de mai multa putere. Ai avantajul si la un consum bun si cuplu mare.

530i - motorul b48, un motor fiabil, rafinat (deh e  benzina) ~250 cp, masina un pic mai grea fata de un seria 3, asta inseamna si ca vei avea un consum ceva mai mare, probabil 7-8 in afara si 10-15 in oras, in functie de trafic. As recomanda fara xdrive, la motoare mici nu ajuta asa mult, vei avea 100kg in plus, posibile probleme cu cutia de transfer. ( as merge pe x drive pe 530d sau 540i) 0-100 e in jur de  6 secunde parca, destul de decent zic eu.  Aici ai avantajul ca vei scapa de problemele specifice de diesel, dpf, incarcare egr, galerie admisie.

 

520i- este 90% acelasi motor cu cel de pe 530i, se poate resofta usor la 230-250 de cp, am vazut chiar si 300 cp. Daca gasesti unul sa-ti placa, e de luat in calcul daca pretul si dotarile sunt ok.

530d - motor b57, acelasi motor ca cel de pe 520d doar cu 2 cilindri in plus, avantajul aici e ca este mult mai echilibrat, nu suna asa mult a tractoras, si ai o putere de ~260 cp la un consum cu doar 20% mai mare fata de 520d. Ca fiablitate cred ca sta mai bine ca motorul de pe 520d, datorita celor 2 cilindri in plus. Dezavantaj e ca ai de platit impozitul de 400-500e pe an.

Ca si mententanta:

-la diesel - curatare galerie admisie si eventual egr la maxim 150k km

-la benzina -nu stiu asa multe, parca se schimba bujiile la 60k km.

La ambele se recomanda un schimb de ulei la cutie pe la 120-150k km. (primul schimb) .

 

Spor la cumparat. 

 

ps: am evitat modelele hibride, cu cat o masina este mai complexa, cu atat se poate strica mai usor.

pps: mai ai ca varianta si 525d, acelasi motor b47 ca cel de pe 520d cu o turbina in plus si cu ~230cp E cam rar din pacate. (punctul slab este turbo mic, care se mai defecteaza, desi nu e o regula)

Eu zic ca 520i si 530i sunt 100% acelasi motor, care ar fi diferentele alea de 10%?

Link to comment
Share on other sites

pe aici citisem, in fine, e foarte bine daca sunt apropiate, poti face un soft si il duci in 250 cp.

https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1624879

 

@nicu, frumoasa masina, imi place, da, pretul e pe masura. 

 

@viper- am dat linkul mai sus unde citisem prin 2019, probabil ca difera cel putin pistoanele si rata de compresie.

Edited by chitsro
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Nicu01 said:

Arata bine masina, faci o alegere mai buna luand 530i dupa parerea mea, pentru faptul ca acei cai in plus se simt, iar masina chiar are nevoie de peste 190, cat iti ofera 520d.

Imi place interiorul, faptul ca scaunele au multe reglaje si sunt cu racire si ca ornamentele sunt mate si nu lucioase.

Ceea ce nu inteleg, este ca, desi scrie ca este luxury line, nu are inscriptiile laterale pe aripi si nici pielea sensatec care ar trebui sa fie pe bord si partea superioara a usilor.

Link to comment
Share on other sites

Eu as merge direct pe 530i, in loc de 520i cu soft. La B48 mai fac plici motoarele de la soft cand si cand, asa ca e mai sanatos sa-l iei direct cu puterea mai mare.

GPF am impresia ca s-a pus din 2020. Nu sunt sigur totusi, ar trebui verificat la masina care te intereseaza.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, chitsro said:

pe aici citisem, in fine, e foarte bine daca sunt apropiate, poti face un soft si il duci in 250 cp.

https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1624879

 

@nicu, frumoasa masina, imi place, da, pretul e pe masura. 

 

@viper- am dat linkul mai sus unde citisem prin 2019, probabil ca difera cel putin pistoanele si rata de compresie.

Singurele diferente sunt pistoanele (de aici si diferenta intre rata de compresie) si softul, in rest e acelasi motor.

Pistoanele sunt diferite sa tolereze un boost mai mare, fara a stresa si a supraincalzi motorul foarte mult. Chiar si doar pentru aceasta diferenta, nu m-as hazarda sa spun ca daca iei un 520i si il tunezi e fix acelasi lucru ca si cand ai lua un 530i stock.

Eu as merge pe 530i din start fara indoiala.

Edited by claudiu1892
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, chitsro said:

pe aici citisem, in fine, e foarte bine daca sunt apropiate, poti face un soft si il duci in 250 cp.

https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1624879

 

@nicu, frumoasa masina, imi place, da, pretul e pe masura. 

 

@viper- am dat linkul mai sus unde citisem prin 2019, probabil ca difera cel putin pistoanele si rata de compresie.

Si pistoanele sunt aceleasi conform realeom, cica 2.0 ar merge 300hp, mi se pare mult , ~250hp ca un 3.0(2.0) mi se pare ok

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Viper05 said:

Si pistoanele sunt aceleasi conform realeom, cica 2.0 ar merge 300hp, mi se pare mult , ~250hp ca un 3.0(2.0) mi se pare ok

Atunci e dubios, pentru ca intre 520i si 530i e o diferenta de vreo 6000 Eur fara TVA.

Ar fi o nesimtire crasa sa ceara banii aia in plus doar pentru un soft diferit.

Din ce vad pe forumurile externe, toti sustin ca exista diferente in plus fata de soft.

In plus, nu as baga mana in foc pentru acuratetea de pe realoem. Mie imi aratau niste aberatii cand cautam o galerie de admisie pentru F36, acum vreo 3 ani.

Edited by claudiu1892
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, claudiu1892 said:

Ar fi o nesimtire crasa sa ceara banii aia in plus doar pentru un soft diferit.

Bine ai venit in societatea de consum.

Mi-ai adus aminte de un caz de acum mai bine de un deceniu. Nvidia avea in portofoliu doua familii de placi grafice: GeForce pentru gaming si Quadro pentru aplicatii profesionale. Evident, Quadro costa semnificativ mai mult decat GeForce - aproximativ dublu. Catch-ul era ca intre GeForce si Quadro singura diferenta consta in prezenta sau absenta unor "hardware straps" - in fapt, cativa rezistori in anumite pozitii pe placa. Era mai ieftin pentru Nvidia sa dezvolte si sa produca un singur chip de volum mare, decat doua chip-uri diferite de volume mai reduse. Rezistorii ii spuneau driver-ului Nvidia sa opereze placa, dupa caz, ca GeForce sau Quadro. Cu alte cuvinte, era exact acelasi hardware, doar cu performanta redusa artificial daca iti era vandut la pretul x, respectiv cu performanta maxima daca il cumparai cu cca. 2x. Sau, stiai trick-ul si schimbai singur acasa rezistorii. 

La fel si la BMW. Chiar crezi ca, din punct de vedere tehnic, este optim sa ai motoare "modulare"? Sunt convins ca nu. Dar este optim in ceea ce priveste costurile si profitul, pentru ca in era turbo este foarte usor sa creezi si sa vinzi "vanitate" (= cai putere) manipulata din software: acelasi motor (cu diferente minime dpdv cost, sau chiar nule), dar la diferente de pret foarte mari. 

Totodata, avand in vedere gradul de complexitate al motorelor moderne, sunt din ce in ce mai sceptic privind tuning-ul "aftermarket", in special din punct de vedere al fiabilitatii. Faptul ca Hartge, un tuner de top cu o istorie de aproape 4 decenii, a dat faliment in 2019, sau faptul ca Alpina va fi vanduta catre BMW, sunt indicii clare privind directia accelerat descendenta a pietei de tuning de calitate.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, FiveThreeFive said:

Cu alte cuvinte, era exact acelasi hardware, doar cu performanta redusa artificial daca iti era vandut la pretul x, respectiv cu performanta maxima daca il cumparai cu cca. 2x. Sau, stiai trick-ul si schimbai singur acasa rezistorii. 

Iata ca trick-uri din astea se faceau inca de prin anii '80.. si la echipamente muult mai simple:

Dupa minutul 14 pana pe la 16 incepe sa explice cum sta treaba cu recalibrarea aparatului si de ce echipament ai nevoie mai apoi ca sa ai un true-rms aparat de masura pe care Fluke l-a scos fara aceasta functie ani si ani in urma scoatand doar UN CONDENSATOR.. de pe placa electronica.

 

In  rest iti dau dreptate, mai ales la ultima fraza.

 

1 hour ago, mgi said:

Oricum, toleranta de 10mm nu exista la piese pe nicio masina, exista doar la un perete de casa :))

Exact. Numai daca incerci sa scoti un rulment pe spate la bmw te intrebi cum :censured: au putut baga un rulment lar de 3 (trei) degete cu toleranta atat de mica, adica micronica.. si asta la o masina facuta acu 15-20 ani si mai bine.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.