Jump to content

F10 520d


Aleexx

Recommended Posts

Salutare!

Desi am contul de ceva timp, am fost mai mult cu cititul si mai putin cu postatul.😆

Din iulie 2021 sunt fericitul posesor al masinii din titlu, masina pe care am cautat-o destul de mult deoarece am tinut neaparat sa aiba istoric la reprezentanta pana in momentul achizitiei, apoi au venit dorintele pentru diverse optiuni "obligatorii".

A fost achizitionata de primul proprietar din Romania in mai 2016 la 81k km si cumparata de mine in iulie 2021 la 166k km.

Masina este din 2012 si are urmatoarele dotari: 

1CC    Automatic Start/stop Function
223    Dynamic Damper Control    
248    Steering Wheel Heating    
2K1    Alloy Wheels V-spoke 236
2TB    Sport Automatic Transmission    
2VB    Tyre Pressure Indicator
316    Automatic Tailgate Operation    
320    Model Designation, Deletion    
322    Comfort Access System
323    Soft Close Automatic System For Doors    
358    Climate Comfort Windscreen    
3AG    Backup Camera    Rueckfahrkamera
3MB    Individual Ext.line Alu. Satinated    
423    Floor Mats, Velour    
430    Interior And Exterior Mirror Packa    
431    Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d    
441    Smokers Package
453    Active Seat Ventilation, 
456    Comfort Seats, Electric. Adjustable    
465    Through-load System    
488    Lumbar Support Driver/front Passenger    
494    Seat Heating F Driver/front Passenger    
496    Seat Heating For Rear Seats    
4CE    Fine-wood Trim Fineline Anthracite    
4NB    Aut.air Conditioning 4-zone Control    
4U2    Driving Experience Control Incl. Ec    
4UR    Ambient Light    
502    Headlight Washer System    
508    Park Distance Control (pdc)    
522    Xenon Light    
524    Adaptive Headlights    
536    Auxiliary Heating    
575    Additional 12v Power Socket    
5AC    Autom. High-beam Headlights Control    
5AG    Lane Change Warning    
5DL    Surround View    
609    Navigation System Professional    
610    Head Up Display    
612    Bmw Assist    
614    Internet Preparation    
615    Extended Bmw Online Information    
616    Bmw Online    
620    Voice Input System    
633    Prep.mob. Ph. Business Bluet.interf.    
654    Dab Tuner    
677    Hifi System Professional    
698    Area-code 2
6AA    Bmw Teleservices    
6AB    Control Teleservices    
6FL    Usb-/audio Interface    
6NF    Ext.con.of The Music Play.i.mobilph    
6NR    Apps    
6VA    Cic Control    
6VC    Control Combox    
6WA    Instrument Cluster W. Extended Cont    
710    M Leather Steering Wheel    
761    Individual Sun Protection Glazing    
7A2    Innovation Package Ii    
7RS    Comfort Package    Comfort Paket
7SP    Navi Professinal W.handyprep.bluetooth    
7VG    Heat Comfort Package    
7VH    Surround View Package    
8SC    Country Spec. Release Of Teleservice    
8TF    Active Protection For Pedestrians    
8TH    Speed Limit Info    
8TN    Daytime Driving Lights Selectable B

Am mai scos din lista dotarile destul de comune, prezente cam pe toate modelele (precum start/stop si alte info despre tara de origine).

 

Va urma...

Revin cu mai multe poze si cu mentenanta pe care a primit-o in aproape 1 an si 20k km.

Asta este cea mai recenta poza...de cand am trecut la rotile de vara (style 454) fix dupa vizita de durata la Autosoft.🤢

 

pic_resized.jpeg

Edited by Aleexx
  • Like 3
  • Love BMW 1
  • Hot!! 1
Link to comment
Share on other sites

Revenind la mica prezentare a masinii, dupa cum am spus, a avut/are istoric pana in prezent. Fostul proprietar i-a facut intreaga mentenanta la Proleasing.

Imediat dupa achizitionarea masinii am decis sa ii fac distributia, nu dadea semne, insa am mers pe clasicul "o fac sa fiu sigur", s-a schimbat kitul de distributie complet, simeringul de la cutie (preventiv) si uleiul + filtrul de ulei (totul OEM, la 170k) (restul de filtre + "primul" ulei au fost schimbate cu 2 saptamani inainte de schimbarea distributiei, imediat dupa ce am ridicat masina (167k fara vreo 200km). 

In decembrie 2021, la 179k km i-am schimbat tot kitul de accesorii(intinzator, curea, suruburi fulie, suruburi intinzator si fulia, absolut totul OEM), fulia originala a masinii prezenta micro-fisuri si am preferat sa schimb totul preventiv. In perioada imediat urmatoare am schimbat si placutele de frana pe fata, am mers pe placute ATE simple si senzor nou, evident, tot ATE.

In ianuarie 2022 a urmat a treia revizie facuta de mine, la 181k (toate filtrele Mahle (ulei, polen, combustibil si aer) + ulei BMW).

In martie 2022 (184k) "indragitul" meu F10 a decis sa ma surprinda cu o scurgere de ulei datorata garniturilor de la carcasa filtrului de ulei, i-am schimbat tot kitul de garnituri si daca tot s-a umblat acolo i-am curatat si admisia (+ schimbat clapete/garnituri), la fel, si de data asta, doar repere OEM.

Ultima "investitie" au fost jantele style 454 (de pe LCI), pe care le-am gasit pe olx intr-o stare impecabila, cu doua cauciucuri Continetal PremiumContact 6 ca noi (dot 3020) si doua opinci, acelasi model, pe care le-am inlocuit cu 2 x GoodYear Assymetric Eagle F1, noi. (am optat pentru GY datorita experientelor bune din trecut + rezultatele din teste, pretul dintre modele fiind foarte asemanator, nefiind unul din motivele care au influentat alegerea).

Odata cu ultima "investitie" a venit si o bataie de cap, senzorii de pe jantele noi nu sunt compatibili cu modulul TPMS de pe masina, presiunile afisate fiind cu 0.8bari mai mici decat realitatea (in loc de 2.3 cu 2.5, arata 1.5 cu 1.7 si evident, mesajul de low pressure). Din ce am inteles, problema poate fi rezolvata doar cu schimbarea senzorilor de presiune. Dat fiind faptul ca pe realoem dupa VIN-ul meu sunt date vreo 4 serii pentru senzori si tot atatea pentru modulul TPMS, voi scoate anvelopa de pe una din rotile de iarna pentru a vedea exact cu ce senzori a venit din fabrica, urmand sa comand 4 senzori noi...iar montajul alta bataie de cap.. 😅

Stiu ca multe din cheltuieli nu erau neaparat necesare (acum) sau puteau fi micsorate dpdv al valorii prin optarea pentru repere aftermarket, insa acestia au fost/sunt piticii mei. 😁

Cam asta este povestea masinii mele pana in prezent, sper ca nu v-am plictisit (prea tare)😆

Va urma...

Paste fericit tuturor!

Edited by Aleexx
  • Like 2
  • Thanks 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

 

On 4/23/2022 at 9:33 PM, Aleexx said:

2 x GoodYear Eagle F1 Assymetric 6, noi

Sa ma corectez putin, am scris in viteza. Am revenit cu niste poze, doar exteriorul pentru moment.😁

1.jpg2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg

Edited by Aleexx
  • Like 3
  • Hot!! 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Multumesc! 

Ieri la 187285 am schimbat placutele de frana pe spate, discurile sunt bune spre foarte bune, nu au buza aproape deloc, asta e al doilea schimb de placute pe discurile actuale. Cele de pe fata au o uzura destul de pronuntata, la urmatorul schimb de placute vor fi schimbate si discurile.

Urmatorul lucru pe care il voi avea in vedere in viitorul apropiat este flansa de la cardan, am vazut ca e destul de imbatranita/crapata.

Urmeaza sa dau comanda de senzorii de presiune din anvelope, insa ieri mi-a zis tipul de la service care s-a ocupat de diagnoza ca e posibil sa poata fi imperecheati si cei de FL cu modulul meu dupa un update de soft (nu ne-am riscat pentru ca nu era sigur 100% de reusita si imi pierdeam si codarile drept "bonus"). Cunoaste cineva mai multe detalii?

Uitandu-ma pe RealOEM, am observat ca desi modulele TPMS au coduri diferite in functie de ani, ele pot fi inlocuite intre ele spre deosebire de senzori care sunt diferiti si atat. Daca eu pot pune modul TPMS de LCI pe non-LCI fara mentiuni suplimentare..nu ar trebui si senzorii sa poata fi imperecheati? (mentionez inca o data ca la mine sunt recunoscuti de modul, dar ii vede cu presiuni mult mai mici decat in realitate, implicit primesc mesajul Tyre Pressure Loss).

 

Edited by Aleexx
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

S-a rezolvat si problema cu TPMS-ul, am cumparat pana la urma senzori OEM, noi, la un super pret, multumesc Arena Wheels. Nu a existat alta solutie sau cel putin nu am aflat eu de ea. 

Asadar, senzorii de pe jantele de LCI, care sunt functionali, dar incompatibili cu modulul meu, sunt de vanzare, daca este cineva interesat, pm me. (Cod piesa: 36106798872/ 6798872). Merg pe F10 LCI si nu numai. 

In rest masina aduna kilometri (189k and counting...), nu mai am nimic de raportat.. 😆

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Dat fiind faptul ca au trecut 10k km de la ultima revizie (ianuarie 2022), am schimbat uleiul si filtrele zilele trecute. (191k km)

Sunt nevoit sa schimb partea inferioara a centurii de la sofer (pretensioner-ul de pe scaun) deoarece butonul a ramas apasat si nu imi mai blocheaza centura....trebuie sa demontez scaunul, operatiune de care, personal, imi e foarte sila. (nu imi doresc greieri dupa montaj si nici sa murdaresc cumva interiorul deschis la culoare...😆 insa nu am de ales).

In rest, masina aduna kilometri, nu foarte multi, deoarece ma folosesc mai mult in perioada asta de sora ei mai mica, cu doua roti.

Salutari!

 

Edited by Aleexx
Link to comment
Share on other sites

On 8/28/2022 at 7:24 PM, Aleexx said:

deoarece butonul a ramas apasat si nu imi mai blocheaza centura

Adica a ramas singur apasat si blocat?

Foarte frumoasa masina, s-o stapanesti sanatos. Si culoarea este speciala in marea de argintii si negre. F10-le are un loc special in inima mea.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult!

Butonul rosu, de release, a ramas apasat, iar centura nu mai facea clancul specific pentru a se bloca implicit nu o mai puteam pune. Probabil a sarit/s-a rupt arcul care asigura revenirea butonului. Am cautat despre chestia asta pe net, insa fara rezultat, deci am fost doar ghinionist...nu pare a fi ceva foarte comun.

Plasticul care acopera tot sistemul de prindere al centurii pare capsat, probabil daca m-as fi chinuit sa il desfac nu ar mai fi putut fi pus corect la loc...(pe langa semnele pe care i le-as fi facut la demontare) insa faptul ca este un element de siguranta m-a facut sa inlocuiesc tot ansamblul (capsa + sistem prindere centura) fara sa stau prea mult pe ganduri. 😅

L.E: Cred ca fost putin confusing faptul ca am folosit termenul de "centura" pentru partea de prindere a ei, de pe scaun.

 

 

 

Edited by Aleexx
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ieri am reusit sa ii "adaug" si al 3-lea buton, LDW, totul facandu-se numai din codare. (avand SLI si HBA, nu a fost nevoie de modificari hardware, la fel si cu vibratiile din volan...au venit odata cu LCW).

Momentan e pus pe default_on deoarece inca n-am cumparat panoul cu al 3-lea buton, pentru ca nu am gasit fix configuratia mea, insa am gasit cu 4 butoane (tot ce am eu nevoie + FCW)

Tot ieri mi-am micsorat viteza de activare a LCW, de la 50 kmh la 30 kmh.

Se da acum urmatoarea problema:

Vreau sa activez si FCW, daca e posibil, cu hardware-ul pe care il am acum, insa am o nelamurire: nu stiu pe baza a ce functioneaza FCW pe pre-LCI, este camera based sau e nevoie si de distronic?

Am dedus ca fiind doar o avertizare, nu intervine si cu franare (pe pre-LCI), implicit nu are nevoie de distronic.

Imi este putin neclara situatia, pe net am gasit info in principal doar pentru LCI, care are doua tipuri de FCW/FCA (varianta fara distronic si varianta cu).

Cum identific ce KAFAS am? Eu tind sa cred ca e KAFAS 1 (05.2012), insa am observat ca SLI-ul functioneaza fara artificii (schimbat din San Marino pe RO, etc.).

Totodata, pe net am vazut animatii/mesaje pentru FCW doar pe NBT-uri...deci dupa 09.2012 (probabil alea au si KAFAS 2 deja, unde poti activa doar cu un cod FSC optiunea).

L.E: Am editat putin pentru ca facusem o ciorba cu jdemii de intrebari 😅😅😅

Edited by Aleexx
Link to comment
Share on other sites

Frumoasa masinuta, sa te bucuri de ea!  O intrebare, cum se prezinta amortizoarele adaptive? au avut ceva interventii?  si eu am pe g30 si ma speria cineva ca tin maxim 150-200k . Plus pretul de schimbare e foarte mare.

Imi place ca esti atent si o intretii foarte bine, dar ai grija ca se tot aduna la sfarsit cand tragi linie, am avut si eu un e90 si a mancat cam 7k de euro in 4 ani. (Dupa 4 ani l-am vandut fix cu suma aia 🙄)

Arunca un ochi si la tampoane, daca nu au fost schimbate, o sa zici ca ai masina noua dupa 😄

Multi km fara probleme iti urez. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc, asemenea!  

Eu momentan nu am simtit nimic in neregula cu amortizoarele si interventii sigur nu au avut, nu am batai si nici masina nu mi se pare ca a devenit instabila in vreun fel, stiu doar ca tin ceva mai mult decat rulajul amintit de tine mai sus, dar de asemenea, tot din auzite.

Protectiile de la amortizor sunt mai sensibile, am tot auzit ca le schimba lumea, le-am inspectat cam la fiecare revizie/interventie care a necesitat elevator si la mine sunt ok.

Stiu ce zici cu banutii bagati in ea, am patit acelasi lucru la fosta masina, non-BMW, dar pe care o intretineam la fel. Totodata cred ca linistea piticilor mei e priceless 🤣.

Am in plan tampoanele, cu siguranta la rulajul meu au uzura semnificativa.

Urmatoarea interventie va fi pe partea de transmisie, voi schimba flansa de la cardan (e destul de imbatranita), rulmentul intermediar (nu da semne, dar daca tot umblu acolo..), bucsa de la diferential si uleiul din acesta. 

 

 

Edited by Aleexx
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

S-a cam pus praful pe aici 😅

Acum vreo doua saptamani am schimbat becurile xenon (Osram Original) cu unele tot de la Osram, dar Night Breaker Laser, nu eram nemultumit de cele vechi, insa a fost mai mult curiozitatea mea...exista intr-adevar o diferenta(tinand cont ca becurile vechi aveau aprox. 6 ani), sunt multumit per total.

De ieri a primit o resoftare marca CompleteChip (via DNC Garage, colaboratorul din Bucuresti al domnului Dragos), avand post resoftare 222hp/470nm (177hp/384nm stock). Sunt foarte multumit de rezultatul final, a fost bine-venita aceasta reimprospatare.😁

 

IMG_0350.PNG

Edited by Aleexx
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Cu Mircea am lamurit-o in privat, la momentul respectiv. 😄

De la ultimul update, masina a adunat inca 17k km, timp in care s-au mai facut doua revizii de ulei si filtre, flansa cardan, discuri fata + placute fata/spate (am optat pentru discuri OEM si placute + senzori ATE) + aparatori disc. 

Am rezolvat si vibratia de care pomenisem in trecut pe alt topic, a putut fi descoperita cauza abia dupa demontarea cardanului. Piulita de pe axul de la grup era slabita, asadar am comandat una noua OEM si totul a revenit la normal. (cu cardanul montat nu era vizibil niciun joc, deci poate fi o cauza pentru cei care au vibratii carora nu le pot da de cap...din ce am inteles daca mergi cu piulita aceea slabita risti sa strici grupul).

214000 and counting...

 

Edited by Aleexx
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Și dacă o strângi prea tare îl Strici, deci cum ai știut cât trebuie strânsă? Pentru ca BMW spune din ce știu eu, sa faci semn când o desfaci ca sa o strângi la fel înapoi. 
Teoretic nu se desface singura, a umblat cineva acolo? 

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Sa ne uitam in TIS sa vedem ce scrie acolo.

Pune ultimile 7 caractere din vin.

Edit:

20231005_171340.thumb.jpg.7b662413d7474e2bcaef37971ce3a250.jpg

500 Nm nu e o joaca. Nu as pune un impact (care desigur ai certitudinea ca strange la 500) in nici un caz daca nu asa avea ceva cu ce sa tin contra ca in poza.. asa ca.. 👽 e greu..

Poti sa incerci cu metoda cantarului de mana (pentru 500 Nm iti trebuie un cantar de mana de pana la 100 de kg si sa poti trage 100 de kg) si o cheie de 3/4 toli (inch) patrat.. lunga de 0,6m si ce tubulara o fi acolo.. si tragi pana 100kg de capatul ei.

20231005_173957.thumb.jpg.b9ab2d90191d427063bb4629835ea9bd.jpg

Sau o parghie de 1m si tragi la 50 de kg.

Si asa v-am pus sub nas o modalitatea isteata de a salva bani cheltuibili pe chei dinamometrice! Fara sa fie nevoie sa va chinuiti cu cheia dinamometrica in spatii stiute greu de ajuns cu mana.. dar cu cheia..

Edited by bimmer90f30
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, bimmer90f30 said:

o cheie de 3/4 toli (inch) patrat.. lunga de 0,6m si ce tubulara o fi acolo.. si tragi pana 100kg de capatul ei. [...]

Sau o parghie de 1m si tragi la 50 de kg.

@bimmer90f30 a punctat doua aspecte importante, pe care tin sa le scot in evidenta:

  • atunci cand cuplul necesar trece de cca. 250 Nm, este absolut necesar sa fie utilizata o cheie si implicit tubulara cu patrat de 3/4". Doar cheile de 1/2" de foarte buna calitate rezista pana la cel mult 300-330Nm;
  • se poate utiliza cu succes propria greutate. Mecanicul se cantareste, sa zicem ca are 80 Kg. Inmultit cu 9.8 m/s2 da 784N. Se imparte cuplul necesar la greutatea in N: 500Nm / 784N = 0.64m. Se prelungeste cheia (daca este cazul) cu o teava rezistenta, se masoara pe teava 64cm de la axul patratului 3/4" si se marcheaza. In functie de pozitia de lucru, mecanicul fie apuca cu mana de punctul marcat pe teava si se suspenda (sa nu atinga solul), fie se urca pe teava in acel punct. Pentru ca rezultatul sa fie corect, este important ca  (1) teava sa fie la unghi mic fata de orizontala si (2) la strangerea finala cheia sa se miste continuu pe un arc de cerc de cel putin 10 gr., pana se opreste singura la limita de cuplu.

Am utilizat cu succes aceasta metoda la piulite de arbore cotit, care se strang la un cuplu de 440Nm. Au mers ani de zile fara probleme.

Pentru astfel de cupluri, in locul unei chei clichet recomand asa-zisul maner de forta 3/4":

 

maner_forta.png

  • Love BMW 2
Link to comment
Share on other sites

On 9/20/2022 at 12:05 PM, Aleexx said:

Vreau sa activez si FCW, daca e posibil, cu hardware-ul pe care il am acum, insa am o nelamurire: nu stiu pe baza a ce functioneaza FCW pe pre-LCI, este camera based sau e nevoie si de distronic?

Salut, ai reusit sa activezi FCW cu Kafas1? eu am incercat acum doua saptamani sa-mi activez LDW , mi se aprinde cateva secunde apoi imi da eroare pe el, pentru ca nu am motoras in volan. Ideea este ca i-am activat cuiva remote din 2010 pe masina.. lui ii merge si mi-a spus la fel, ca nu are motoras, poate are si nu stie, habar nu am .. Pe kafas2 este nevoie de fsc, nu stiu acum la kafas1 , daca ai rezolvat ceva, prin cautarile tale .. 

Edited by redog4dy
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut baieti!

Montajul piulitei nu a fost facut de mine, ci de un mecanic care a stiut cu ce se mananca "problema", implicit cunostea si procedeul de strangere.

Nu a umblat nimeni, am inteles ca multe din grupurile de F10 se strica fix din cauza acestei piulite nedescoperite la timp. Tind sa cred lucrul asta pentru ca sunt pline grupurile/forumurile de F10 cu vibratii din cauze necunoscute, proprietari care au schimbat "tot" si tot vibreaza 😄 

@redog4dy nu am mai reusit nimic cu FCW, din ce stiu, pe masinile cu Kafas1 vine impreuna cu distronic-ul, daca ne poate lamuri cineva cu mai multe cunostinte ar fi perfect. 😄

Maine sunt programat la schimbul parbrizului, trebuia rezolvat azi, dar au adus parbrizul gresit (cel pentru Kafas 2)..

Edited by Aleexx
  • Love BMW 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.