Jump to content

La revizie cutie recomandati si schimbarea garniturilor mecatronic ZF 6HP26 ?


cataliin93

Recommended Posts

Salutare ! Se dau urmatoareale:

Masina: BMW E91 Facelift 2.0 184HP tractiunea spate

Cutie: ZF 6HP26

KM: 320.000

Vreau sa fac schimbul de ulei la cutie pentru ca am masina de 2 ani de zile si nu stiu cand sau daca a fost schimbat vreodata. Sunt si cateva simptome (consider ca nu foarte grave) atunci cand este rece si face prima schimbare din 2 -> 3 (incearca sa o schimbe repede sau la turatie mica si smuceste putin) dar si la urcare/coborare pe o inclinatie foarte mare

Din ce am observat eu cu K+DCAN, presupun ca ar fi ceva lipsuri de ulei in cutie si poate ca de acolo smuciturile la inclinatii mari.

Am comandat kit-ul de ulei + filtru + suruburi 1071.298.033 dar intrebarea este urmatoarea:

A schimbat cineva setul de garnituri VAICO Set garnituri, transmisie automata Articol №: V20-3770-XXL ? Merita sa imi bat capul sa comand acest set ? Ar trebui sa fie ok doar schimbul "standard" de ulei + filtru + resetare adaptari cutie ?

Problema este ca nu il gasesc nicaieri in tara kitu-ul de garnituri V20-3770-XXL (am sunat si trimis email peste tot si nimeni nu aduce), il pot comanda eu din Germania cu transport extra si probabil multa bataie de cap.

Am atasat poze cu:

  • kit-ul comandat de mine de revizie pentru ZF 6HP 26
  • valori citite cu diagnoza pentru
    • Filling pressure, clutch A to E
    • Rapid filling time, cluth A to E
  • kit-ul pe care sunt indecis daca sa il comanda

Sunt deschis la orice alte intrebari ati avea.

Multumesc anticipat tuturor celor care vor participa la aceasta discutie 🙂

fFSAyKb.png

86gcavM.jpeg

RK8knqG.jpeg

l1NUYPM.png

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, cataliin93 said:

Salutare ! Se dau urmatoareale:

Masina: BMW E91 Facelift 2.0 184HP tractiunea spate

Cutie: ZF 6HP26

KM: 320.000

Vreau sa fac schimbul de ulei la cutie pentru ca am masina de 2 ani de zile si nu stiu cand sau daca a fost schimbat vreodata. Sunt si cateva simptome (consider ca nu foarte grave) atunci cand este rece si face prima schimbare din 2 -> 3 (incearca sa o schimbe repede sau la turatie mica si smuceste putin) dar si la urcare/coborare pe o inclinatie foarte mare

Din ce am observat eu cu K+DCAN, presupun ca ar fi ceva lipsuri de ulei in cutie si poate ca de acolo smuciturile la inclinatii mari.

Am comandat kit-ul de ulei + filtru + suruburi 1071.298.033 dar intrebarea este urmatoarea:

A schimbat cineva setul de garnituri VAICO Set garnituri, transmisie automata Articol №: V20-3770-XXL ? Merita sa imi bat capul sa comand acest set ? Ar trebui sa fie ok doar schimbul "standard" de ulei + filtru + resetare adaptari cutie ?

Problema este ca nu il gasesc nicaieri in tara kitu-ul de garnituri V20-3770-XXL (am sunat si trimis email peste tot si nimeni nu aduce), il pot comanda eu din Germania cu transport extra si probabil multa bataie de cap.

Am atasat poze cu:

  • kit-ul comandat de mine de revizie pentru ZF 6HP 26
  • valori citite cu diagnoza pentru
    • Filling pressure, clutch A to E
    • Rapid filling time, cluth A to E
  • kit-ul pe care sunt indecis daca sa il comanda

Sunt deschis la orice alte intrebari ati avea.

Multumesc anticipat tuturor celor care vor participa la aceasta discutie 🙂

fFSAyKb.png

86gcavM.jpeg

RK8knqG.jpeg

l1NUYPM.png

Salut,

Este obligatoriu sa schimbi acele garnituri, vei vedea de ce cand le vei da jos. Nu are rost sa schimbi doar uleiul, nu vei rezolva mare lucru. Eu am gasit garniturile in tara la primul butic de piese auto, dar le-am luat dupa codul fiecaruia, au venit separat.

Spor la treaba, sa ai cheie dinamometrica si grija la mecatronic si la secventa de strangere.

Bafta.

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Ali said:

Salut,

Este obligatoriu sa schimbi acele garnituri, vei vedea de ce cand le vei da jos. Nu are rost sa schimbi doar uleiul, nu vei rezolva mare lucru. Eu am gasit garniturile in tara la primul butic de piese auto, dar le-am luat dupa codul fiecaruia, au venit separat.

Spor la treaba, sa ai cheie dinamometrica si grija la mecatronic si la secventa de strangere.

Bafta.

@Ali

Multumesc frumos pentru raspuns 🙂

O sa incerc luni sa sun pe la magazinele de piese din oras, poate poate. 

Am dinamometrica si am gasit si un document pdf de la ZF cu ordinea de desfacere/strangere si cuplurile aferente.

Inca o intrebare daca tu ai facut acest proces. Daca dau jos mecatronicul stiu ca mai ies si de acolo 1L+ de ulei, imi mai ajung cei 7L din kit-ul comandat sau ar trebui sa mai iau 1-2 bidoane sa fiu sigur ca imi ajunge pentru refill ?

Edited by cataliin93
Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, cataliin93 said:

@Ali

Multumesc frumos pentru raspuns 🙂

O sa incerc luni sa sun pe la magazinele de piese din oras, poate poate. 

Am dinamometrica si am gasit si un document pdf de la ZF cu ordinea de desfacere/strangere si cuplurile aferente.

Inca o intrebare daca tu ai facut acest proces. Daca dau jos mecatronicul stiu ca mai ies si de acolo 1L+ de ulei, imi mai ajung cei 7L din kit-ul comandat sau ar trebui sa mai iau 1-2 bidoane sa fiu sigur ca imi ajunge pentru refill ?

Salut, 

Cumpara inca un litru sa fie 8, nu cred ca ai nevoie de 9 din ce tin minte. Motorul si cutia sa fie reci inainte de inceperea procedurii.

Spor la treaba.🙂

 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Revin cu un mic update in caz ca se va mai lovi cineva de aceeasi problema.

Kit-ul pe care il cautam eu nu se gaseste complet, dar se gaseste fiecare componenta separat...asadar am rezolvat si cu bataia de cap cum ca trebuie sa dau comanda din Germania 😄

 

Kit complet indisponibil

l1NUYPM.png

Componente separate, dar disponibile toate:

5TWGe9V.png

Link to comment
Share on other sites

In primul rand cutia ta este 6HP21, in al doilea rand conectorul rotund iti vine in kit-ul care l-ai cumparat iar in al treilea rand garniturile si ochelarul le gasesti separat originale ZF la acelasi pret sau chiar mai ieftin decat mizeriile de Vaico 🙂

  • Like 1
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

On 5/1/2022 at 11:38 AM, matose said:

In primul rand cutia ta este 6HP21, in al doilea rand conectorul rotund iti vine in kit-ul care l-ai cumparat iar in al treilea rand garniturile si ochelarul le gasesti separat originale ZF la acelasi pret sau chiar mai ieftin decat mizeriile de Vaico 🙂

Da, ai avut dreptate 3/3 si iti multumesc foarte frumos pentru clarificari.

Am gasit asa cum ai zis garniturile separate, dar originale ZF, la pret foarte ok si am mai luat 1L de ulei in plus asa cum a spus colegul @Ali

Pe saptamana viitoare o sa imi ajunga si probabil weekendul viitor o sa ma apuc de ea.

Zi usoara tuturor 👍

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Salutare si scuzati intarzierea update-ului.

Au aparut ceva probleme de sanatate si a trebuit sa aman operatiunea pentru ceva timp....dar acum este gata.

Am facut schimbul in data de 18.06.2022 si pot spune ca dupa aprox 1 luna de la operatie cutia schimba foarte bine, fara sa mai am vreuna din probleme anterioare:

  • atunci cand era rece si face prima schimbare din 2 -> 3 (incearca sa o schimbe repede sau la turatie mica si smucea putin)
  • la urcare/coborare pe o inclinatie foarte mare (incearca sa o schimbe repede sau la turatie mica si smucea putin)

Am folosit kit original ZF+ 8L ulei + kit-ul de 5 garnituri macatronic.

Asadar:

  • baia si filtrul de ulei (implicit si uleiul din baie) erau cele originale ale masinii (320.000km) 😄
  • am reusit sa scot aprox 8l din uleiul vechi dand mecatronicul jos si lasand ceva mai mult timp (2-3h) sa se scurga uleiul 
  • toate garniturile vechi de la mecatronic se vede ca aveau uzura si semne ale imbatranirii (garnitura tocita/presata, rigiditate etc)
  • am facut o poza cu adaptarile vechi ale cutiei, o sa incerc sa fac si cu cele noi... in cazul in care cineva sa pricepe sa le interpreteze sau crede ca ar fi de interes
  • nu stiu daca simpotomele vechi erau de la faptul ca uleiul era foarte vechi si uzat sau ca poate pierduse din el ? (desi nu era vizibil pe cutie) dar important este ca s-au rezolvat 😄
  • dpmdv daca va place sa mesteriti la masina si aveti un prieten sau cunostinta cu un elevator va recomand cu drag sa faceti chiar voi aceasta operatiune, mie mi s-a parut la fel de simpla ca un schimb de ulei la motor (doar ca durata operatiunii este pe o perioada mai indelungata)

Orice intrebari aveti legate de piese/proces/sfaturi etc scrieti-mi aici sau in privat si incerc sa va raspund cu drag,

Multumesc,

Catalin

Garnitura ochelar vechi vs nou:

9fcG5KL.jpg

Garnituri vechi:

Mim9hF6.jpg

Garnituri noi:

KlSjp3s.jpg

Mecatronic:

sB3iLfX.jpg

Edited by cataliin93
  • Like 4
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

felictari !

informatii utile pentru persoanele cu spirit "meshterica".

mi-ar palcea si mie sa-mi murdaresc mainile... din pacate nu am pe nimeni care sa-mi puna la dispozitie un elevator.

apropo...garnitura de la conectorul electric cum era ???

 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, petreop said:

felictari !

informatii utile pentru persoanele cu spirit "meshterica".

mi-ar palcea si mie sa-mi murdaresc mainile... din pacate nu am pe nimeni care sa-mi puna la dispozitie un elevator.

apropo...garnitura de la conectorul electric cum era ???

 

Multumesc! Si eu am fost uimit de rezultat.

Nu stiu, e asa un taboo cand auzi de la diferiti mecanici sau reprezentate ca aduci in discutie schimbul de ulei la cutie. Imi aduc aminte acum putin timp cand am avut o rechemare si am fost la reprezentanta BMW. Baietii de acolo tot incercau sa imi "vanda" un schimb de distributie, iar cand i-am intrebat ce pret ar fi pentru distributie + schimb ulei cutie parca s-au schimbat la fata si au zis ca ei nu recomanda asa ceva, si ca daca insista clientul se face operatiunea doar pe riscul, responsabilitatea si semnatura lui 😄

Ca sa raspund on topic, garnitura de la conectorul electric parea ok, nu am avut niciodata scurgeri sau ceva....avea mici semne de imbatranire, dar nu ca cele de la mecatronic de exemplu.

Ca si costuri, nu stiu daca am mentionat:

  • 770 lei kti original ZF baie + filtru si 7L ulei
  • 280 lei kit garnituri mecatronic + 1L ulei suplimentar
  • Total: 1050 lei + munca si timpul meu, dar cum a fost facuta operatiunea din placere, ultimele 2 nu se pun :)))

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mitul urban spune ca la masinile cu km multi care au uleiul de cutie "original"  e posibil ca un schimb de ulei sa faca mai mult rau decat bine. Asa facand un sondaj am inteles ca "am patit sa schimb uleiul si nu a mai mers cutia"  asa ca de aceea si  "  riscul, responsabilitatea si semnatura lui 

Link to comment
Share on other sites

On 7/19/2022 at 12:24 PM, petreop said:

mi-ar palcea si mie sa-mi murdaresc mainile... din pacate nu am pe nimeni care sa-mi puna la dispozitie un elevator.

Ehe, daca vrei poti sa o urci si pe "capre"la cam 1/2m de pamant esti ok.. nu-i OP!?

On 4/29/2022 at 10:05 PM, cataliin93 said:

KM: 320.000 km

...niciodata nu e prea tarziu in cazul tau. 🤭

 

Poti sa sugerezi adminilor sa mute topicul tau la DIY ca si asa nu sunt prea multe topice de genul asta!! 

Ar fi PACAT sa piarda asa topic in sutele de topicuri cu probleme nerezolvate sau partial rezolvate..

Apropo de meshteri in mecanica auto..

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 7/20/2022 at 6:32 PM, bimmer90f30 said:

Ehe, daca vrei poti sa o urci si pe "capre"la cam 1/2m de pamant esti ok.. nu-i OP!?

Nu chiar...adica se poate, dar nu e chiar recomandat dpmdv:

  • este destul de chinuiala sa lucrezi la cutie avand masina pe capre
  • oricum ai pune-o pe capre nu cred ca o sa reusesti sa o reglezi incat sa nu ai diferente de inclinatie fata/spate sau stanga/dreapta
  • in cazul in care nu ai deja caprele sunt alte costuri care iar nu stiu cat sau daca merita
On 7/20/2022 at 6:32 PM, bimmer90f30 said:

Poti sa sugerezi adminilor sa mute topicul tau la DIY ca si asa nu sunt prea multe topice de genul asta!! 

Nu stiu cat de DIY este pentru ca sunt mai mult sfaturi si intrebari, nimic legat efectiv de etapele procesului de schimbare.

 

Am revenit cu pozele adaptarilor before/after. In cazul in care cineva stie cum sa le interpreteze sunt deschis la pareri 😄

Ar trebui sa fie valorile pozitive sau negative?

Ar trebui sa fie valorile aproapiate intre ele?

 

Before adaptation values of the automatic transmission:

3kOkObH.jpg

After adaptation values of the automatic transmission:

hj3KOpd.jpg

Edited by cataliin93
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
6 hours ago, Davidb1 said:

Salut Catalin! Imi faci si mie aceasta procedura? Contra cost… cand merg la mecanici se uita cruciș daca le cer sa faca ce ti-ai facut tu. Multumesc 

Salut David! Eu nu sunt mecanic, tot ce mesteresc fac la masina mea si pe "riscul" meu sa zic asa. Am un prieten foarte bun cu elevator si de obicei sambetele el e plecat din oras si ma lasa sa il folosesc. 

Nu te pot ajuta cu schimbul, dar pot incerca sa te ajut cu sfaturi sau alte neclaritati.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, cataliin93 said:

Salut David! Eu nu sunt mecanic, tot ce mesteresc fac la masina mea si pe "riscul" meu sa zic asa. Am un prieten foarte bun cu elevator si de obicei sambetele el e plecat din oras si ma lasa sa il folosesc. 

Nu te pot ajuta cu schimbul, dar pot incerca sa te ajut cu sfaturi sau alte neclaritati.

Multumesc… din pacate eu nu pot sa ma apuc fiindca am ceva probleme medicale si nu pot sta mai mult de 5-10 min in picioare. 
Doar daca stiti un mecanic care face asa ceva, adica inclusiv schimbul garniturilor de care aminteai. 
Oriunde merg si intreb ei imi spun ca nu fac mai mult decat dat baia de ulei jos si înlocuită plus înlocuirea uleiului.. din cate inteleg acest proces schimba doar o parte din ulei, nu tot.

multumesc

ganduri bune

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.