Jump to content

Problema aer conditionat


Recommended Posts

Salut forum,

 

Acum ca s-a mai incalzit afara, am sesizat o problema la aerul conditionat.

Mai exact, desi-l pun la temperaturi mici (17 grade, de ex.), pun rotita aceea pe albastru si baga aer cu putere, uneori baga cald, alteori rece, oscileaza, insa preponderent cald.

De la ce poate fi? Trebuie incarcat cu freon?

 

Multumesc!

Edited by sirViezure
typo
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, sirViezure said:

Salut forum,

 

Acum ca s-a mai incalzit afara, am sesizat o problema la aerul conditionat.

Mai exact, desi-l pun la temperaturi mici (17 grade, de ex.), pun rotita aceea pe albastru si baga aer cu putere, uneori baga cald, alteori rece, oscileaza, insa preponderent cald.

De la ce poate fi? Trebuie incarcat cu freon?

 

Multumesc!

Salut. Am avut și eu in trecut o problema asemănătoare și a fost compresorul de vina. Sper sa ai mai mult noroc și sa fie doar lipsa freonului

Link to comment
Share on other sites

ceva similar am avut si eu la e60

Acum verifica cum au zis colegii mai sus prima data sa ai presiune si a doua oara sa nu se opreasca compresorul.

Daca le elimini pe astea 2 ajungi la problema ce am avut-o eu si anume senzorul de habitaclu din masina. La e60 era situatu undeva sus langa plafoniera ( prin zona unde sunt microfoanele de la handfree )

Cand ma uitam cu ista pe clima imi indica cand 80 grade in interior cand 12 si tot oscila.

Bine mie imi facea aceste probleme mai mult iarna ( incepea deodata sa bage rece ) dar facea si vara

Link to comment
Share on other sites

Mi-e sa nu fie asta, Benilika!

Am fost azi si am incarcat cu freon, mi-au zis acolo ca nu sunt pierderi si ca merge si compresorul (am fost la AB service de pe Sos. Chitilei, ca am inteles ca au si tester de aer conditionat sau ceva de genul).

Problema persista, insa. Baga ba rece, ba cald, fara sa mai umblu la el (il pun pe 16 grade si la maxim) si baga la fel peste tot (in fata, spate, la picioare).

Faza e ca am observat ca atunci cand baga rece, de ex, si mut rotita de aer pe rosu, baga tot rece, doar ca parca cu mai putina forta. Cand baga cald, baga si pe rosu, si pe albastru, posibil tot cu diferenta de putere.

Link to comment
Share on other sites

On 5/10/2022 at 9:00 PM, sirViezure said:

Mi-e sa nu fie asta, Benilika!

Am fost azi si am incarcat cu freon, mi-au zis acolo ca nu sunt pierderi si ca merge si compresorul (am fost la AB service de pe Sos. Chitilei, ca am inteles ca au si tester de aer conditionat sau ceva de genul).

Problema persista, insa. Baga ba rece, ba cald, fara sa mai umblu la el (il pun pe 16 grade si la maxim) si baga la fel peste tot (in fata, spate, la picioare).

Faza e ca am observat ca atunci cand baga rece, de ex, si mut rotita de aer pe rosu, baga tot rece, doar ca parca cu mai putina forta. Cand baga cald, baga si pe rosu, si pe albastru, posibil tot cu diferenta de putere.

atunci incearca sa te duci la cineva care are Ista si verifica senzorii de habitaclu.

Uita-te in real time si vezi ce valori citesc. Daca citesc haotic inseamna ca ai exact ce am avut si eu.

Si pe mine ma stresa maxim treaba asta mai ales cand eram cu familia si plecam pe undeva...

Edited by Benilika
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Am fost la service. Pe langa faptul ca acolo nu s-a reprodus problema desi am stat vreo 30 de minute, cu tot felul de teste la aparat si citit valori, concluzia a fost ca nu sunt pierderi si compresorul functioneaza cum trebuie (daca avea probleme, s-ar fi vazut ca e pe duca).

Daca se mai intampla problema, probabil este de la acel senzor. Ciudat ca acolo, stationar, a mers impecabil.

Imi puteti recomanda un service in Buc care s-ar ocupa cu asa ceva (schimbat senzori de genul, eventual specializat in BMW)?

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Cum ziceam, testul service-ului spunea ca compresorul functioneaza cum trebuie, fara opriri. Acum nu stiu, poate merita incercat si in alta parte.

Am testat si acel senzor de habitaclu si parea sa indice corect temperaturile cat am stat in service (acolo culmea, nu a bagat deloc aer cald; daca e relevant, masina nu a fost in mers pe durata testarii) . Nu da nicio eroare pe tester.

 

Intre timp, problema inca persista si poate fi rezumata asa:

- Afara 30 de grade, aerul conditionat pus pe 16 grade si puterea la max;

- Sufla rece 5 minute, apoi sufla cald 3 min (desi nu sesizez diferenta de temperatura in habitaclu, sa zic ca a ajuns la 16 grade si apoi doar mentine), apoi iar sufla rece.

 

Ma indoiesc ca asa functioneaza in mod normal, insa nici nu stiu ce sa-i mai fac..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

BUNĂ ZIUA imi da eroarea 9C6A pe ac(ambreaj compresor) compresorul nu pornește nu ii da curent.. Legat pe direct compresorul funcționează normal.. Ambreiajul este funcțional.. Freon are care ar putea fi cauza? Am verificat toate siguranțele cablajul si nimic.. Menționez ca am fost la service cu ea a pus testerul a umplut cu freon si a mers doar 30 minute pana acasă. Bmw 520d 163 cp Face-lift cu clima 

 

 Quote

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Am și eu o nelămurire privind funcționarea a.c ,F31 .La fiecare pornire,cu ventilația pe manual sau pe auto,cu a.c. oprit ,doar ventilație ,cuplează compresorul și bagă rece.Treaba asta se intâmplă doar in sezonul cald,la temp.medii sau joase nu pornește compresorul.E ceva defect la compresor?Daca merg la drum lung cu clima pe auto,de multe ori simt că e prea rece(pt.copil)decuplez a.c din buton și se simte că nu mai bagă.

Link to comment
Share on other sites

daca o tii pe auto pleaca automat compresorul , esti in manual si porneste  ? Poate asa e sistemul din cauza senzorului de temperatura  daca spui ca in sez rece nu baga . 

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, ADRIAN HD said:

Daca merg la drum lung cu clima pe auto,de multe ori simt că e prea rece(pt.copil)decuplez a.c din buton și se simte că nu mai bagă.

Daca la drum lung maresti temperatura 1-2 grade sub cea exterioara mai porneste ACul? Ar trebui dar mai rar.

Daca copii stau in spate de ce nu inchizi aeruk din tunel in spate (asa ajunge rece mai greu in spate sau mai putin aprig.. direct) si le lasi doar pe cel de la picioare (inevitabil in spate se va duce pe jos, daca nu inchizi si pe aia din fata.. ceea ce e cam naspa) si lasi toate gurile pe rece/AC deschise sa bage aer prin toate partile.. scoti si din Auto micsorand volumul de aer dat de ventilator. Nu butonezi prea mult sa stii; volumul de aer e constant (in general mic) pe toate gurile si reglez doar temperatura din panou. (Nu ma intereseaza cea exterioara, nu ii dau voie sa faca referinta la ea)

Eu asa merg 99% din condusul la drum lung. Si bine-nteles A de la automat, nu recirculare, nici pe rece (ac) nici pe cald (iarna). Si am copil mic.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, bimmer90f30 said:

Daca la drum lung maresti temperatura 1-2 grade sub cea exterioara mai porneste ACul?

Nu am făcut lucrul ăsta,dar dacă afară sânt 32 grade ,ce fac,o pun pe30 grade?eu o țin de regulă pe căldurile ăstea la 23.5 grade și e ok la drum lung.Pe minè mă deranjează că plec dimineața la lucru și e relativ răcoare,nu am nevoie de climă,dar nu reusesc să fac compresorul să se decupleze decât dacă opresc ventilatorul complet.Mă gândeam să nu fie ceva codare pe climă de merge asa.

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, ADRIAN HD said:

In ambele situații,manual sau auto, pornește compresorul si bagă rece,butonul de a.c pe consolă e stins,decuplat.La e91 nu făcea ,daca era oprit ac.ul băga aer cald.

E ciudat ce zici. Te cred.

Si daca maresti tempertura peste cea exterioara la fel porneste?

Nu ar trebui pentru ca tu deja vrei cald (manual..), de ce ar porni AC-ul?

Poate stiu altii.. 🐭

 

17 minutes ago, ADRIAN HD said:

Nu am făcut lucrul ăsta,dar dacă afară sânt 32 grade ,ce fac,o pun pe30 grade?eu o țin de regulă pe căldurile ăstea la 23.5 grade și e ok la drum lung.Pe minè mă deranjează că plec dimineața la lucru și e relativ răcoare,nu am nevoie de climă,dar nu reusesc să fac compresorul să se decupleze decât dacă opresc ventilatorul complet.Mă gândeam să nu fie ceva codare pe climă de merge asa.

Am vrut sa zic mai sus micsorezi, dar tu ai inteles..😉

Am observat si eu la fel, mult mai precis stiu ce se intampla la E90 decat la F48.. 

Daca nu ai nevoie de clima, din nou, DIMINEATA nu apasa Auto ci pornesti doar ventilatorul si regleaza (pt inceput) temperatura egala cu, cea de afara si apoi mareste peste cea rece de afara si vezi de iti vine aer cald incalzit de motor dupa un timp.. asta e modul manual. Daca scazi va scadea pana la cea de afara (si AC tot nu are voie sa porneasca).

AC nu ar trebui sa porneasca. Incearca asta.

(Pt mine in ziua in care or sa scoata butonul de AC pornit-oprit o sa fie ziua cand o sa dau naibii bmw.. fara gluma, ca deja observ ca o dau in basme si automatizari ce nu imi sunt pe plac sub nici o forma)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

In auto sigur va incerca sa faca si o dezumidificarea a aerului din interior daca asa vede senzorul. Acest lucru il face cu compresorul pornit pentru a condensa aerul umed...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.