Jump to content

Sfaturi achizitie BMW G31 - 530d / 540d - xDrive


sskkaa

Recommended Posts

Suntem in 2022 si mi se pare firesc sa ne aliniem cu tehnologia. Asa cum acasa ne cumparam tot felul de gaget-uri care ne usureaza viata, la fel cred ca trebuie sa o facem si in cazul masinilor.

De ce sa dau 700-800 lei pe o roata de rezerva, cric etc, care imi ocupa spatiu in portbagaj, cand pot sa imi iau asistenta auto, care in momentul in care am facut pana, vin si imi rezolva pana la fata locului?! Iar daca nu se poate repara, iau alta anvelopa si asta e. Oricum trebuie alta anvelopa si daca ai rezerva si roata de pe masina s-a distrus...

  • Like 1
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

Roata de rezerva este mai sigura in cazul in care anvelopa rft s a făcut praf ( mai rar ). 
 

eu am si asistenta făcută in cadrul job ului, pe ambele mașini, însă tot pierzi ceva timp pana vine asistenta la tine sa te ajute. 
 

Cu siguranța si E60 sta mai bine pe drum cu anvelope rft, iar direcția este superioara, însă nu am simțit nevoia de nimic mai mult, deși de multe ori nu merg relax. 

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Viper05 said:

Ce masina ai condus cu rft? Eu nu cred ca cineva din masina isi da seama la mers normal daca nu stie , ce fel de anvelope sunt pe masina

E90, a avut rft la inceput acum are normale si acum un X1 are rtf pe moment. Viper, tu ai intrebat. Eu am raspuns. Acum deja comentezi ca nu crezi. Eu nu te pun sa crezi nimic; mi-am spus impresia, perceptia, intelegerea.. (Te pot asigura ca intelegerea si atentia mea in viata de zi cu zi la detalii in pofesie si nu numai, e mare.) Asta e o observatie a mea in raport cu toti cei intalniti zi de zi. Si din nou, afirmatia mea probabil o sa starneasca alte intrebari in mintea unora.. Hai sa ne vedem de intelegerile noastre ca, ce crezi tu nu este deloc obligatoriu sa cred si eu. Sau poate intelegerea mea ajunge mai departe decat a ta  din cand in cand..

Am incheiat.

Eu sugerez sa lasam topicul omului in fata.

 

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca tot s a paradit topicul omului( cu sau fara rtf), sa zic si eu ceva… La E90 am avut trei ani RTF(Goodyear)cu jante pe 17’ naspa rau, galme peste galme, am trecut la 19’ Michelin PSS nonRTF , alta viata. Roata pe 19’ mult mai usoara decat pe 17’ cu RTF, masina mult mai manevrabila.Un singur inconvenient: cand faci pana, ramai pe dreapta daca gaura i mare sau strambi janta. Referitor la intrebarea colegului, dpmdv, cea mai importanta optiune pe “cinciar” este suspensia adaptativa M(ca sa nu simti masina barca).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, adi v said:

Daca tot s a paradit topicul omului( cu sau fara rtf), sa zic si eu ceva… La E90 am avut trei ani RTF(Goodyear)cu jante pe 17’ naspa rau, galme peste galme, am trecut la 19’ Michelin PSS nonRTF , alta viata. Roata pe 19’ mult mai usoara decat pe 17’ cu RTF, masina mult mai manevrabila.Un singur inconvenient: cand faci pana, ramai pe dreapta daca gaura i mare sau strambi janta. Referitor la intrebarea colegului, dpmdv, cea mai importanta optiune pe “cinciar” este suspensia adaptativa M(ca sa nu simti masina barca).

Asa cum spuneam cateva posturi mai in urma, toate GoodYear-urile pe care le-am avut de noi, au facut galme. Restul NU! Pe F10 am suspensie adaptiva si cu cele de iarna non rft pe care le-am avut acum 3 ani, era barca. Cu rft de vara si cele ulterior cumparate de iarna rft, nu mai era barca!

Eu vb din proprie experienta, nu doar din auzite/citite, testat pe aceeasi masina... se simte mare diferenta intre non rft si rft... e mult mai stabila in curbe, cand efectuezi viraje etc... si cum noi nu avem multe autostrazi ci multe drumuri nationale pline de curbe, consider ca stabilitatea si manevrabilitatea primeaza in fata asa zisului disconfort provocat de rft... pe care sincer, nu l-am simtit deloc, avand suspensie adaptiva.

  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Am mai cititi si pe alte forumuri din afara, si intradevar multa lume se plange de RFT, si mai ales de GY. Multi au trecut pe Michelin PS4 ZP. 

Am gasit ca ar fi "kit-uri" pentru rezerva, care vin la pachet cu tot ce inseamna organizare sub portbagaj, ceva de genul:

original_bmw_g30_spare_wheel_kit_1548031253_dfec6360_progressive.jpg

Credeti ca ar fi o optiune de luat in calcul, si s-ar putea gasi si la noi asa ceva? Ar incapea sub portbagajul unui G31?

Doar despre roata mica, si scule, m-am lamurit, dar parca nu as tine-o in portbagaj, chiar daca ar fi cu husa cu tot.

 

Referitor la DPF, si regenerari, urmareste cineva acest aspect, se poate urmari la BMW? La VAG exista aplicatia VAGDPF, unde se pot afla informatii importante despre incarcare, regenerari, etc, sunt curios daca exista ceva similar si pentru BMW...

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu despre G30/31 dar pot sa-ti spun ca la X5 poti pune fara probleme un astfel de kit (am avut la F15). La G01, nu are loc sub podeaua portbagajului. Tind sa cred ca la G30 este ca la G01 dar poate confirma colegii. Am avut RFT de vara pe F15 si normale de iarna. Acum, la G05 am RFT pentru ambele sezoane. Sunt cu plusuri si minusuri (asa cum rezulta si din ce au scris colegii). Cred ca mai bine iti gasesti si cumperi masina, si abia apoi decizi daca vrei neaparat sa schimbi anvelopele. Pana la urma, este una dintre cele mai simple modificari pe care le poti face.

Pentru DPF - Bimmerlink aplicatie IOS/Android si adaptor dedicat.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc @mkdan2004.

Despre anvelope, este vreme cu siguranta, dar daca tot au inceput colegii am zis sa ma "bag" si eu cu informatii citite mai recent despre ele. Daca va trebui RFT, cu siguranta acestea vor ramane.

Referitor la kit-ul pentru rezerva, am vazut si forumurile americane, cel putin, ca la G30/sedan, au fost care au pus similar. N am gasit info despre combi/G31.

De ex la Passat, daca are sistemul de sonorizare cel mai performant Dynaudio, subwooferul este pus in portbagaj in locul rotii de rezerva, si nu mai ai loc decat de kitul de pana. Daca are sistem de sunet standard, e loc gol, si incape o roata de rezerva normala fara probleme. A doua varianta a fost si la mine, si am pus rezerva. Nu stiu in ce context e si la BMW la fel, daca anumite optionale pe care le poate avea masina, pot influenta spatiul de sub podeaua portbagajului.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, sskkaa said:

Ar incapea sub portbagajul unui G31?

De incaput sigur incape, daca merge la sedan, merge si la combi. In portbagaj nu e subwoofer sau altceva de la sistemul audio (eu am HK).

Problema pe care o anticipez eu o reprezinta cele doua capace. Unul din ele (cel mare, din spate) are un piston central - sigur la ala trebuie renuntat, asta daca nu cumva trebuie luat un singur capac din fata pana in spate. Nu stiu daca merg pastrate cele originale (si scos pistonul separat).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@sskkaa Hai salut, regenerarile(si nu numai) le poti vedea cu ISTA (diagnoza de la BMW) cumperi si tu un cablu cu 10 dolari pe alie sau cu 20 de pe olx, programul se gaseste si aici pe forum. Oricum iti dai seama si singur daca urmaresti consumul instant.. atunci cand intra.

Eu unul cel putin la seria 3 nu simt nici o diferenta intre RFT si non RFT la comfort, la fel de 'caruta' se aude/simte pe gropi/denivelari, pentru ca e foarte rigida suspensia  masinii fata de alte clase asemantoare de la alti prod.  Cel mai bine pana la urma, sa nu te mai lungesti 30 de pagini, cu discutia asta, cumpara-ti masina si vezi tu atunci ce si cum. Pana la urma poti merge si cu non-RFT si cu un banal kit de pana, care te ajuta daca nu tai  anvelopa sau nu ie ceva mai gros de 5mm in ea. 

 

 

Edited by Shep86
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut! Cred ca dintre marcile premium, alegerea ta cu privire la model, motorizare si optiuni este foarte bine gandita, documentata si provenita din experientele anterioare. Cred ca este alegerea perfecta, si eu ma indrept exact spre acelasi lucru, cu deosebirea ca as lua 540ix, benzina, deoarece merg foarte mult in oras, plus ca evit si eventualele probleme cu filtrul de particule etc. X drive este neaparat necesar la puterea pe care ti-o doresti, timp de iarna sau carosabil umed. Daca gasesti una dotata cu cheie display, rezolvi si incalzirea auxiliara de la distanta, desi probabil ca se poate cumpara cheia display si separat si activa modulul, o intrebare la reprezentanta va confirma/infirma aceasta posibilitate. Cutia automata ZF este inca cea mai buna la ora actuala din cate stiu. Deci spor la cautare si achizitie, asteptam feedback ulterior 🙂

Edited by David i.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc. Da, sunt multe variabile la mijloc, daca va fi, posibil mai pe spre toamna sa fie pasul, asta in ideea in care si preturile isi vor mai reveni un pic. Piata SH mi se pare foarte destabilizata, cu niste preturi nesimtite si artificial umflate. Acest lucru a fost remarcat si de unii colegi cu achizitii recente de G30/G31 cel putin, din ce am mai putut remarca aici pe forum.

Ca un exemplu concret, desi poate partial relevant, ca in oala BMW nu stiu cum erau preturile, am dat pe Passat, foooarte bine dotat, 55k km, 3ani, 20.000eur. Acum, o masina similara, vechime/km/dotari e undeva intre 28-30.000 (poate chiar mai mult). Aproape 50% mai scumpa! Pe langa pret, e si disponibilitatea, sunt foarte putine masini la vanzare...

Chiar imi doresc trecerea, dar depinde foarte mult de cum vor fi preturile, si ce voi gasi, la momentul respectiv dotari/an/km.

Link to comment
Share on other sites

Preturile isi pot reveni daca va scadea cererea, atat timp cat multi accepta sa plateasca preturile astea, la masini noi si SH, cred ca ne putem duce doar in sus. Oricum e o criza falsa, dar daca merge e chiar o idee foarte buna, de ce sa nu se profite de nevoia umana. Oamenii nu pot renunta la cele mai noi masini, gadgeturi, electronice etc...consumatorism exagerat de care profita marile companii.

  • Like 1
  • De acord! 1
  • Confused 3
Link to comment
Share on other sites

Cerere era si inainte, doar ca atunci masinile noi veneau pe teava, si cercul se inchidea. Acum, toti asteapta minim 6-9 luni dupa o masina, sau stiu cazuri de 12-18 luni chiar! Dpmdv de aici pleaca dezechilibrul, ca lumea nu prea mai schimba masinile "vechi" de 3/4ani pentru ca n-au cu le inlocui, si nu sunt multi dispusi sa astepte atata timp dupa o masina noua.

Link to comment
Share on other sites

La utilaje, un sh care era inainte 150k, acum costa 250k si dispare a doua zi. Clientul care ar  fi vrut sa dea 250k si nu a apucat, ar fi dat si 300k...dublu de cat face si nu se gasesc de cumparat. Termenul de livrare al celor noi este intre 15 si 18 luni si nimeni nu asteapta atata timp.

 

Pretul sh-urilor nu va scadea inainte de 2024.

Deci asteptati toamna anului curent, ca veti da 10% in plus fata de azi.

Edited by edit
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Utilajele produc bani, de aia se dau ca painea calda, masina deobicei e doar o cheltuiala, sau un "moft" de multe ori. Piata nu e aceeasi si nu poate fi comparata.

Urmaresc multe masini de ceva vreme, unele sunt la vanzare si de 4 6 luni la fix acelasi preturi. Cam de o luna au inceput sa mai scada preturile la unele, de la f putin gen 3-500eur pana la aprox 3-4000eur la altele - un A6 C8 destul de bine dotat ( da, socant de mult, de aici deducem cat de umflate sunt preturile, si masinile alea chiar si reduse sunt inca de vanzare ).

Edited by sskkaa
Link to comment
Share on other sites

Ce a spus edit si ce ai inteles tu..

El vorbea de o criza mondiala de componente electronice pentru masinile noi si asa se explica de ce masinile sh isi pastreaza pretul un timp.. crescute artificial cum zici tu. Dar nu e artificial ci logic si normal. Cand nu ai masina si vrei una ca iti trebuie platesti cat este atunci pe piata.

Apoi, e absolut normal, daca iti cumperi masina ca pe un moft sau o ambitie si NU REALIZEZI, normal ca este o cheltuiala in plus; trebuie intretinuta, reparata.. aproape ca si una folosita pentru lucru, munca, deplasari cu serviciu.. - care aceasta iti va scoate banii mai devreme sau mai tarziu. Depinde de cati bani faci, cum o conduci, cate amenzi iei.. 😉

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Am inteles foarte bine ce a spus colegul. Stiu ce se intampla pe piata, si cu toate astea, tot imi mentin parerea ca preturile sunt umflate artificial, si nu neaparat ca sunt umflate, ci CU CAT! . La fel cum e si pe piata materialelor de constructii... cresteri si de pana la 200% pentru materiale care nu au nicio treaba cu pandemia/componente electronice/importuri/etc...

Doar ca idee, 8000 EUR reducere, si culmea, nu s-a dat instant... s-a dat doar dupa vreo saptamana. 

IMG-20220505-WA0023.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nu e umflata artificial. Este regula pietii: cerere si oferta. Cand cererea e mai mare ca oferta, cresc preturile.

Legat de masina cu reducere, e fix pixu, n ai de unde sa stii daca e discount pe bune sau doar pe stilul Emag. E o masina de 4 ani si aproape 90k km, ca sa iti faci o idee corecta, te raportezi la pretul de nou si diferenta intre pretul de nou si pretul actual.

just my 2 cents

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Reinviu un pic topicul... incep sa se contureze mai aproape de realitate discutiile despre schimbarea masinii...

Am mai tot studiat, citit, reviewuri, teste... cat mi a permis timpul si nivelul "tehnic" si intre timp mi s a cam pus pata pe X3 G01 M40d/M40i. Desi alegerea sufleteasca ar fi oarecum benzinarul, parca totusi pe un suv diselul se muleaza mai bine, lucru confirmat de teste si reviewuri. Cel putin M40d ii vine ca o manusa unui X3 G01. Sa nu mai vorbim de consum, performantele fiind foarte similare ( 40d/40i ).

An minim/maxim 2019 ( pentru ca prefer bordul full digital clasic cu ceasuri, nu mizeria de pe LCI... ), km pana in 50/60k maxim.

M40d difera mult fata de un 40d normal ( de pe restul seriilor de la BMW ) fiind totusi un model ///M Performance?

Din cate am inteles este motor B57D30T0... mai prezinta aceleasi probleme ca generatia veche N57, pompa ulei, cuzineti, consum ulei, clapete galerie admisie, etc si/sau alte probleme cunoscute/foarte grave?

De ce ar trebuie sa ma feresc/sa fiu atent?!

Ms anticipat pt sfaturi.

Ps - rugaminte moderatori, se poate insera in titlul topicului si X3 M40d.

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.