Jump to content

De la ce se duc cuzinetii la n47?


Recommended Posts

Salut!Il urma pataniei cu n47 am ramas fara preiune de ulei si s au dus cuzientii etc..Doar pompa de ulei este principala cauza acestei probleme sau mai sunt si alte cauze? Sa stiu ca daca iau motor sh pe langa pompa de ulei ce o sa o schimb ce ar mai trebuii sa fac? Multumesc

Edited by Pavel
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Pavel said:

Salut!Il urma pataniei cu n47 am ramas fara preiune de ulei si s au dus cuzientii etc..Doar pompa de ulei este principala cauza acestei probleme sau mai sunt si alte cauze? Sa stiu ca daca iau motor sh pe langa pompa de ulei ce o sa o schimb ce ar mai trebuii sa fac? Multumesc

Hai mai, serios..?

De la pompa de ulei, evident. Cum crezi ca ajunge uleiul sa FORMEZE PELICULA pe aluminiu ala, fie el si tratat? ... dar prin balacire instantanee (la 750rpm/min)?? 

Evident ca pompa de ulei joaca un rol crucial. Acolo prin arborele cotit CURGE ULEI..SI DE ACOLO IESE PE ALTE GAURI SPRE CUZINETI. ..Pardon, nu crucial, e Dumnezeul ungerii in motor. 💨 Toate componentele din motor se "roaga" la ea, sa le dea ulei LA TIMP..💨

Si asa am incheiat povestea mea..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, bimmer90f30 said:

Hai mai, serios..?

De la pompa de ulei, evident. Cum crezi ca ajunge uleiul sa FORMEZE PELICULA pe aluminiu ala, fie el si tratat? ... dar prin balacire instantanee (la 750rpm/min)?? 

Evident ca pompa de ulei joaca un rol crucial. Acolo prin arborele cotit CURGE ULEI..SI DE ACOLO IESE PE ALTE GAURI SPRE CUZINETI. ..Pardon, nu crucial, e Dumnezeul ungerii in motor. 💨 Toate componentele din motor se "roaga" la ea, sa le dea ulei LA TIMP..💨

Si asa am incheiat povestea mea..

Am inteles pai ce sa mai zic sa l fut in gura de inginer pe unde o fii la ora asta..Distributie defecta..Hai am intees pana la urma e un consumabil..Clapete care pica in motor..Plm le am anulat sa n am probleme..Ba dar..Dar chiar si pompa de ulei pai ala e motor frate?! Aia e masina!? Iti dai seama ca stiam ca ajunge ulei acolo l cuzineti dar in cazul in care nu s ar defecta pompa nu sunt alte cauze care duc la distrugerea lor

Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, mgi said:

Da, ingineru' e ala tampit, ca a crapat motorul dupa ce a mers 300k km si faci tu "stage 1" ca sa-l abuzezi.  Ce kkt de masina, frate, o mizerie..

Salut,

Numai ingineri de toata jena la BMW, ei nu "stie" sa faca softuri pe genunchi cu dpf off, egr off, engine off si ce  mai trebuie ca sa fie happy userul din Ro. Niste nesimtiti de ingineri, ce mai.....

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Pavel said:

Clapete care pica in motor..

Pai vezi, nu te-ai informat cum trebuie. Foarte probabil clapetele la N47 NU prea sunt inghitite.. (sau probabil ai fost mintit, ca sa le scoti..) ..

Vezi, daca nu te-ai gandit sa iei batranul M47 (nu ca ai fi putut face vreun avion din el..) dar iata inginerii tot de la bmw au facut un motor cu ceva timp in urma, peste 390k km la ziau prezenta, pompa de ulei din fabrica inca pe motor (niciodata vreun semn de pierdere de presiune de vreun fel sau vreo natura.., ulei consumat - 1.5 litri in 17k km. Cutie de viteze tot la fel, doar cu ulei schimbat periodic.. nu mai zic de lantz/distributie. Nu l-au "tusit" nici cum, inca..

Desigur, nu mers ca un berbec.. sau zvzec.. eventual.

Edited by bimmer90f30
gramatica, rearanjare a ideilor
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

E un lant al slabiciunilor mult mai lung care duce la asemenea dezastre, dati degeaba vina pe softuri... nu ele mananca cuzinetii si distributiile 🙂

1) Pompa de ulei are corp de aluminiu care este supus uzurii, intocmai ca pompele de inalte sau blocurile de valve din cutiile automate (M47, M57 aveau pompa de inalte si pompa de ulei din FONTA)

2) Blocul motor din aluminiu este din aluminiu, nu rezista atat de bine la presiuni termice repetate iar cuzinetii se pot invarti... la fonta este imposibil (M47 toate si M57 pana prin 2006 avea bloc de FONTA)

3) Uleiurile low-SAPS 5W30 LL04 pt masini cu DPF tinute 20 - 30.000 km in motor combinat cu mersul in oras si kilometraje de peste 200.000 km cu DPF-ul original creaza presiune in motor prin backpressure-ul marit. Presiune in motor -> uzura in segmenti.

4) Regenerari frecvente -> cilindrii spalati cu motorina -> ulei diluat -> uzura accentuata pe cilindrii -> uzura pe cuzineti. Uzura la cuzineti -> scapari de presiune -> presiune scazuta de ulei la axele cu came -> uzura axe cu came....

  • De acord! 5
Link to comment
Share on other sites

54 minutes ago, matose said:

E un lant al slabiciunilor mult mai lung care duce la asemenea dezastre, dati degeaba vina pe softuri... nu ele mananca cuzinetii si distributiile 🙂

1) Pompa de ulei are corp de aluminiu care este supus uzurii, intocmai ca pompele de inalte sau blocurile de valve din cutiile automate (M47, M57 aveau pompa de inalte si pompa de ulei din FONTA)

2) Blocul motor din aluminiu este din aluminiu, nu rezista atat de bine la presiuni termice repetate iar cuzinetii se pot invarti... la fonta este imposibil (M47 toate si M57 pana prin 2006 avea bloc de FONTA)

3) Uleiurile low-SAPS 5W30 LL04 pt masini cu DPF tinute 20 - 30.000 km in motor combinat cu mersul in oras si kilometraje de peste 200.000 km cu DPF-ul original creaza presiune in motor prin backpressure-ul marit. Presiune in motor -> uzura in segmenti.

4) Regenerari frecvente -> cilindrii spalati cu motorina -> ulei diluat -> uzura accentuata pe cilindrii -> uzura pe cuzineti. Uzura la cuzineti -> scapari de presiune -> presiune scazuta de ulei la axele cu came -> uzura axe cu came....

Salut, explicatii foarte pertinente dar nu cred ca se aplica in cazul acesta😁

Link to comment
Share on other sites

On 5/20/2022 at 2:24 PM, matose said:

E un lant al slabiciunilor mult mai lung care duce la asemenea dezastre, dati degeaba vina pe softuri... nu ele mananca cuzinetii si distributiile 🙂

1) Pompa de ulei are corp de aluminiu care este supus uzurii, intocmai ca pompele de inalte sau blocurile de valve din cutiile automate (M47, M57 aveau pompa de inalte si pompa de ulei din FONTA)

2) Blocul motor din aluminiu este din aluminiu, nu rezista atat de bine la presiuni termice repetate iar cuzinetii se pot invarti... la fonta este imposibil (M47 toate si M57 pana prin 2006 avea bloc de FONTA)

3) Uleiurile low-SAPS 5W30 LL04 pt masini cu DPF tinute 20 - 30.000 km in motor combinat cu mersul in oras si kilometraje de peste 200.000 km cu DPF-ul original creaza presiune in motor prin backpressure-ul marit. Presiune in motor -> uzura in segmenti.

4) Regenerari frecvente -> cilindrii spalati cu motorina -> ulei diluat -> uzura accentuata pe cilindrii -> uzura pe cuzineti. Uzura la cuzineti -> scapari de presiune -> presiune scazuta de ulei la axele cu came -> uzura axe cu came....

Uite o parere de genul cautam..Ce treaba a avut faptul ca aveam stage 1 si foloseam extra boostul cand eram intr o situatie dificila de exemplu intr o depasire etc..Eu am facut dpf off si stage 1 sa niste baieti care au autorizatie deci nu dupa colt de bloc..Si referitor la cuzinetii..nu treceam de 8k km fara sa schimb uleiul acum nu stiu cum a fost intretinuta masina in germania dar bagam ravenol vmp 5w30..Mai departe nu stiu care a fost cauza.

Link to comment
Share on other sites

On 5/20/2022 at 10:35 AM, bimmer90f30 said:

Pai vezi, nu te-ai informat cum trebuie. Foarte probabil clapetele la N47 NU prea sunt inghitite.. (sau probabil ai fost mintit, ca sa le scoti..) ..

Vezi, daca nu te-ai gandit sa iei batranul M47 (nu ca ai fi putut face vreun avion din el..) dar iata inginerii tot de la bmw au facut un motor cu ceva timp in urma, peste 390k km la ziau prezenta, pompa de ulei din fabrica inca pe motor (niciodata vreun semn de pierdere de presiune de vreun fel sau vreo natura.., ulei consumat - 1.5 litri in 17k km. Cutie de viteze tot la fel, doar cu ulei schimbat periodic.. nu mai zic de lantz/distributie. Nu l-au "tusit" nici cum, inca..

Desigur, nu mers ca un berbec.. sau zvzec.. eventual.

Clapetele la N47 sunt si ele inghitite, din pacate. 6D8EEECA-47C4-4035-9D36-0EC46FFAD781.thumb.jpeg.1c82bb6209b5f8f2f4b3ecc9eb8b4d30.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Eu ce zic si mor pe persoanele care zic “doamne e un motor genial n are probleme”…Da nu are porbleme daca l tii din scurt..Uite acum imi vine o masina din anglia ptr swap cu 90l mile aproape 140k km cu dpf activ tot si cum a venit ii fac dpf off cu softul original de 177 pun galeria mea cu clapetele anulate si schimb si distributia si pompa de ulei ca sa ma asigur ca nu o sa mai am probleme pe viitor..Ce sa mai este un motor pacatos!

Link to comment
Share on other sites

On 5/22/2022 at 5:09 PM, Pavel said:

Eu am facut dpf off si stage 1 sa niste baieti care au autorizatie deci nu dupa colt de bloc..

Nu are nimeni, pe pământ ,autorizație să anuleze dpf-ul la o mașină care circula pe drumurile publice !

  • Like 2
  • De acord! 5
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mgi said:

Adică ii faci dpf off absolut degeaba? Mai bine ia-ți un reno, mașina ieftina, bună, îți și permiți s-o intretii. 

Pai imi permit sa iau alta masina si sa fac swap si tot ce trebuie si nu mi permit sa curat un dpf sau sa iau unul nou? Ba da dar m am saturat de probleme peste probleme cu motorizarea asta daca stiam fugeam de ea si luam direct m57 dar asta este..Am reconditionat turbina si n am chef sa se infunde dpf ul sa dea iar in turbo ca m am saturat

  • De acord! 1
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Denis Razvan said:

Clapetele la N47 sunt si ele inghitite, din pacate. 6D8EEECA-47C4-4035-9D36-0EC46FFAD781.thumb.jpeg.1c82bb6209b5f8f2f4b3ecc9eb8b4d30.jpeg

(O sursa nu ar fi fost buna ca sa inteleg si eu mai multe?)

... din fericire nu este chiar asa. In 2012 cand eu mi-am luat masina chiar eram cumva ingrozit pe drept cuvant de ideea ca si in motorul meu ar putea cade vreunul din flapsuri. Era suficient sa faci o simpla cautare dupa swril flaps pe net si deja erai "gata"..

E46/M47 avand prima versiune de admisie.. era "prevazuta" sa isi piarda clapetele, IN MOTOR. Cred ca venea in schimb cu redutabila turbina Garret..

La E90, lucrurile erau confuze, si de aici groaza mea. Am desfacut, verificat, si m-am linistit. Si sunt linistit si in prezent.

 

 

1 hour ago, Pavel said:

Am reconditionat turbina si n am chef sa se infunde dpf ul sa dea iar in turbo ca m am saturat

Pavel, daca nu se lucreaza si la regimul de lucru al turbinei fara DPF, pa turbina. Tu crezi ca fara "dop pe teava" turbina lucreaza la fel? Ia intreaba meseriasii tai.

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Pavel said:

Pai imi permit sa iau alta masina si sa fac swap si tot ce trebuie si nu mi permit sa curat un dpf sau sa iau unul nou? Ba da dar m am saturat de probleme peste probleme cu motorizarea asta daca stiam fugeam de ea si luam direct m57 dar asta este..Am reconditionat turbina si n am chef sa se infunde dpf ul sa dea iar in turbo ca m am saturat

m57 are cam aceleasi probleme ca N47.

Link to comment
Share on other sites

Țin sa te contrazic, probabil nu ai destula experiența.

O mașina se strica oricum, nu se strica pentru ca i faci soft, vorbesc de softuri profesionale cu  dyno. 
 

Softurile le faci de placere si ca mașina sa aibă mai multă putere, nu le faci pentru o anumită situație. Clar te ajuta pentru ca un stage 1 schimba total mașina.

Cu soft se vor uza niste componente mai repede ? Aia da, însă fiecare își asuma sau nu.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Legat de DPF off eu recomand un pic mai multa constientizare. Stiu ca poate suna asa dramatic, dar orasele sunt tot mai poluate, cancerul de plamani la nefumatori e o afectiune din ce in ce mai prezenta ( din pacate am in cercul apropiat un exemplu). Pot sa inteleg ca un nene are masina pe motorina cu norma de poluare Euro 3, fara DPF si ca polueaza. Asta e, de atat a avut bani sau cand si-a cumparat-o inca nu aparusera prea multe modele cu DPF. Dar pe unul care are o masina care poate fi considerata inca moderna, care inca mai are ceva premium in ea, si isi scoate in mod intentionat DPF-ul doar ca sa poata sa o resofteze, nu pot sa-l inteleg. Poate acel individ are impresia ca el respira alt aer sau ca nu poate fi afectat. E clar ca nu avem cum sa trecem toti pe electrice  (si nici alea nu sunt pana la urma 100% nepoluante din cauza bateriilor), dar macar sa respectam sistemele antipoluare existente. Mi se pare si mai trist cand vezi un un F10, G30, F01, G10 chiar, cu soba dupa el.

Am avut si eu o masina Euro 3 si oricat imi era de draga, nu puteam sa umblu la portbagaj cu motorul pornit.

  • De acord! 4
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca tu ar trebui sa te trezesti, mai bine. Da, fix argumentatia asta e rostogolita de o gramada de personaje pe net. Dar e mai plina de gauri si fracturi logice ca o sita. Iar linia logica e echivalentul a "daca unii ard cauciucuri in Ilfov si polueaza, e ok sa ard si eu unul in curte, ca e tot aia".

In primul rand, si cel mai important, poluarea se cumuleaza. Deci nu e ca si cum daca avem un vapor si 100 de masini, ramane doar poluarea de la vapor, ca aia e cea mai mare. Iar in lume sunt 1.5 miliarde de masini. Ce parere ai, cam cat s-ar reduce poluarea daca toate ar fi electrice sau macar euro 6? Da, si industria polueaza, dar e mult mai usor sa reduci poluarea de la 5 fabrici decat de la 2 milioane de masini. 

In al doilea rand, masinile polueaza fix in nasul nostru, adica in oras. In Bucuresti circula peste 1 milion de masini, majoritatea diesel. Ia gandeste-te, daca fiecare gigel intelectual s-ar gandi el ca e mai bine sa scoata dpf-ul, ai mai respira in oras? Chiar si asa, vara daca mergi pe jos pe o strada aglomerata e crima. Stii ca la noi in tara moare o persoana pe ora de cancer pulmonar? Si nu e doar asta, mai sunt si boli care nu te omoara, cauzate de poluare. Industria polueaza si ea, dar pe camp, nu in aglomerarile urbane.

Cernobil n-are nicio legatura cu poluarea de genul asta. A fost un accident, si chiar si asa cele mai pesimiste studii calculeaza 60,000 de cazuri de cancer posibil cauzate de asta. La noi in tara, in 10 ani au murit mai multi oameni de cancer pulmonar. 

Deci sfatul meu e sa mai studiezi si sa-ti revizuiesti atitudinea.

 

 

  • Like 2
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Din pacate exista prea putina constiinta in randul nostru. Majoritatea persoanelor care-si anuleaza DPF-ul o fac din cauza costurilor prea mari de inlocuire. La noi in tara nu sunt bani de combustibil, de niste amarate de stergatoare, de unde sa ai bani sau de ce ar o persoane de genul banii pe un DPF cand se poate si fara? Pana nu se fac controale amanuntite si dese de catre organele competente nu o sa se schimbe nimic. Pe langa asta sa ne uitam si la taxa de mediu/poluare din Romania, de ce a fost scoasa?! Daca se tinea cont de norma de poluare nu se umplea tara de cazane.

De buna voie nu o sa faca nimeni nimic, e pe principiul "daca pe jos sunt 100 de mucuri de tigara, pot sa arunc si eu unu in plus", asa e si cu DPF-ul. Fara niste amenzi usturatoare nu se va schimba nimic. 

Sunt perfect de acord ca exista industrii care poluaza mai mult, dar vorbind la modul cumulativ cu siguranta am reusi sa reducem poluarea drastic prin standarde mai stricte in randul masinilor. 

 

 

CO2 Emisii.PNG

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.