Jump to content

Cand schimb viteza(rapid) la ture "maxime"(~6500), masina "se arunca" inainte anormal de tare.


Recommended Posts

Mi-am luat zilele trecute un BMW 116i F21 2013 cu cutie manuala din Germania.

Am inceput sa il conduc putin si sa ii testez limitele si am observat ca atunci cand dau talpa(pana aproape de redline) si schimb din 1->2 si 2->3, masina "sare" in fata, iar cauciucurile pierd aderenta pentru un moment(scartaie putin).

Ar trebui sa schimb vitezele mai incet?

Initial m-am gandit ca poate volantul e mai greu ca la alte masini, iar schimbatul vitezelor rapid inseamna ca turatiile nu au timp sa scada, practic eu schimband viteza rapid fortez ambreiajul sa transfere toate turele care le aveam din viteza anterioara la cea superioara, acest lucru cauzand cele explicate mai sus.

Am gasit pe alte forumuri ceva informatii legate de un asa zis "Clutch Delay Valve", stie cineva ceva de asa ceva? Ma ajuta cu ceva daca il scot sau inlocuiesc?

Link to comment
Share on other sites

1. Nu ai cum sa schimbi viteza mai repede decât cade turația 

2. Nu-I mai da atât in gura, ca e 116..

Înainte de a te apuca sa schimbi piese încearcă sa te acomodezi cu mașina. După aia, dacă pare un defect, începi sa te gândești la altele

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Vertio said:

un asa zis "Clutch Delay Valve", stie cineva ceva de asa ceva? Ma ajuta cu ceva daca il scot sau il inlocuiesc?

Asta este un topic despre clutch delay valve pe E90. Verifica daca la tine e la fel, adica daca are aceea valva si modifica dupa cum crezi ca e necesar.

Topicul de mai sus nu rezolva problemele inchipuite de tine.

Topicul pus de mine are UN ALT SPECIFIC, O ALTA TINTA, nu are mare treaba cu ce vrei tu.. decat intr-o mica masura.

 

Parerea mea este ca tu trebuia sa iti fi luat o masina cu, cutie automata si un mod sport.. restul e ca nu stii in ce te bagi.. si mi-e mila de masina aia de 1.6i..

Sa nu ma faci pe mine responsabil pentru modificarile facute de tine in urma aceea ce ai inteles pe acel topic.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, wind-3er said:

o fi din cauza adrenalinei !

primul tau BMW ?

incepator ?

Incepator nu sunt, dar e primul bmw, am avut pana acum golf 4,5,6 si un passat, toate manuale, la toate schimbam viteza asa cum incerc aici, dar aici nu merge atat de rapid, asta e tot.

12 hours ago, WIN60 said:

:)))) asa funcționează o mașina. 

Am avut pana acum mai multe, dar diesel, asta e prima benzinara, dar la cele de dinainte puteam sa schimb vitezele asa cum incerc si la bmw-ul asta, dar vad ca e diferit.

16 hours ago, mgi said:

1. Nu ai cum sa schimbi viteza mai repede decât cade turația 

2. Nu-I mai da atât in gura, ca e 116..

Înainte de a te apuca sa schimbi piese încearcă sa te acomodezi cu mașina. După aia, dacă pare un defect, începi sa te gândești la altele

Crede-ma, turatiile scad foarte greu la asta, pana schimb eu, de la 6500 nu stiu daca scad pana la 5500

Si ce daca e 116, l-am luat tocmai sa ii dau, ca e benzinara

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, wind-3er said:

o fi motorasul ala benzina, dar...e cea mai slaba motorizatre. nu e avion. dar o sa iti treaca asta cu datul.

pana atunci ...enjoy it.

Am luat si eu ce mi-a placut si aveam nevoie de un hatchback, deci in loc sa iau alt golf am zis sa trec la altceva, acum ca nu e avion te cred, dar e un motoras potent din cate am citit despre el.

12 hours ago, bimmer90f30 said:

Asta este un topic despre clutch delay valve pe E90. Verifica daca la tine e la fel, adica daca are aceea valva si modifica dupa cum crezi ca e necesar.

Topicul de mai sus nu rezolva problemele inchipuite de tine.

Topicul pus de mine are UN ALT SPECIFIC, O ALTA TINTA, nu are mare treaba cu ce vrei tu.. decat intr-o mica masura.

 

Parerea mea este ca tu trebuia sa iti fi luat o masina cu, cutie automata si un mod sport.. restul e ca nu stii in ce te bagi.. si mi-e mila de masina aia de 1.6i..

Sa nu ma faci pe mine responsabil pentru modificarile facute de tine in urma aceea ce ai inteles pe acel topic.

Mi-as fi luat automata, dar am avut dsg2 inainte si mi-a facut probleme si o perioada nu mai vreau cutii automate.

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Nexxuqk said:

aia e o besina de cuplu atata poate 

poate e pentru tine, daca omului ii place...

e la inceput in ale BMW-lui.

are timp sa decopere si alte modele , potente.

daca lui ii place cum merge motorasul ala..lasa omu sa se bucure. ( avand in vedere ce a avut inainte, e oarecum de inteles)

 

16 minutes ago, Vertio said:

Am luat si eu ce mi-a placut si aveam nevoie de un hatchback, deci in loc sa iau alt golf am zis sa trec la altceva, acum ca nu e avion te cred, dar e un motoras potent din cate am citit despre el.

Mi-as fi luat automata, dar am avut dsg2 inainte si mi-a facut probleme si o perioada nu mai vreau cutii automate.

116i, nu e nici pe departe potent in gama de motorizare BMW, poate o fi , comparativ cu ale modele din segmentul de piata, aia e altceva.

2. DSG2 e la vag...ZF e alta mancare de peste.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, wind-3er said:

116i, nu e nici pe departe potent in gama de motorizare BMW, poate o fi , comparativ cu ale modele din segmentul de piata, aia e altceva.

2. DSG2 e la vag...ZF e alta mancare de peste.

Ma refer ca e potent ca el normal are 177 de cai, iar cu un stage 1 il duci la ~220.

Asa, stock cu 136 nu e cine stie ce..

5 minutes ago, wind-3er said:

116i, nu e nici pe departe potent in gama de motorizare BMW, poate o fi , comparativ cu ale modele din segmentul de piata, aia e altceva.

2. DSG2 e la vag...ZF e alta mancare de peste.

Nu stiu inca cutiile de la BMW, dar am fost cu cateva bmw-uri automate si toate aveau ceva probleme... unele cand schimbau smuceau tare, altele schimbau greu... am fost cu un seria 7 2014 si schimba mai prost decat un incepator....

Stiu ca nu e corect sa generalizez acum ca toate cutiile de la bmw nu sunt bune, dar oricum am vrut manuala si pentru ca e mai fun, nu doar de frica sa nu pice.

Link to comment
Share on other sites

Vertio, imi pare rau sa te dezamagesc dar toate bmwurile cu care ai fost sunt niste cazane din moment ce schimba asa. Nu cutiile sunt proaste, intretinerea e proasta.

Cand spui ca ai ales manuala pentru ca e fun, te minti pe tine sau din pacate nu ai avut ocazia sa conduci o masina cu, cutie automata in mintile ei. Sunt curios ce e asa fun la o cutie manuala cand poti pune pe manual si o cutie automata. E super fun mai ales cand te plimbi toata ziua in oras. 

Legat de masina ta, eu zic ca nu are nici o problema. Smuciturile alea sunt normale cand schimbi viteza din plaja superioara de turatii. Eu zic sa te mai imprietenesti cateva saptamani cu masina si o sa dispara aceste "probleme". Si-ti recomand sa nu o forjezi sau sa ii "testezi limitele" pentru ca nu e masina potrivita. 

Link to comment
Share on other sites

Mai mergi cu el, ori clutch delay valve face schema ori mai trebuie sa exersezi, da desi e 116i cu soft masina devine destul de periculoasa ( daca ne gandim ca pe ea scrie 116i)  de fabrica ar trebui sa aiba 134 cai varianta de 170 cai e pe 120i daca nu ma insel. Spor la modificari .Edit asa la prima vedere pare ca masina nu are clutch delay valve deci mai mergi cu ea pana va intelegeti .

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Jayson said:

Vertio, imi pare rau sa te dezamagesc dar toate bmwurile cu care ai fost sunt niste cazane din moment ce schimba asa. Nu cutiile sunt proaste, intretinerea e proasta.

Cand spui ca ai ales manuala pentru ca e fun, te minti pe tine sau din pacate nu ai avut ocazia sa conduci o masina cu, cutie automata in mintile ei. Sunt curios ce e asa fun la o cutie manuala cand poti pune pe manual si o cutie automata. E super fun mai ales cand te plimbi toata ziua in oras. 

Legat de masina ta, eu zic ca nu are nici o problema. Smuciturile alea sunt normale cand schimbi viteza din plaja superioara de turatii. Eu zic sa te mai imprietenesti cateva saptamani cu masina si o sa dispara aceste "probleme". Si-ti recomand sa nu o forjezi sau sa ii "testezi limitele" pentru ca nu e masina potrivita. 

Eu nu am spus ca nu sunt cazane, tocmai asta e ideea, majoritatea bmw-urilor de prin romania sunt cazane neintretinute, si cele cu care am fost nu au fost o exceptie, de aia am fost in germania sa iau una, chiar daca am luat manuala. Cutia manuala sau automata fun e preferinta mea, cu automata nu ai asa multa libertate cat ai cu una manuala. Legat de testarea limitelor, masina are 6500 ture pana la redline, le voi folosi pe toate, si asa motorul e limitat din fabrica de la 177 de cai la 136, deci nu ar trebui sa fie probleme pana fac stage 1.

1 hour ago, alex230ro said:

Mai mergi cu el, ori clutch delay valve face schema ori mai trebuie sa exersezi, da desi e 116i cu soft masina devine destul de periculoasa ( daca ne gandim ca pe ea scrie 116i)  de fabrica ar trebui sa aiba 134 cai varianta de 170 cai e pe 120i daca nu ma insel. Spor la modificari .Edit asa la prima vedere pare ca masina nu are clutch delay valve deci mai mergi cu ea pana va intelegeti .

Pe 114i 116i 118i 120i este acelasi motor, N13, pe 120i are 177 de cai, pe 118i are 170, pe 116i are 136, iar pe 114i are 102. Sunt limitate din fabrica, ca sa se incadreze in parametrii specifici 11xi. Mecanic vorbind e acelasi motor, deci daca fac soft pe al meu, scoti ~220hp.

Edited by Vertio
Link to comment
Share on other sites

Vezi ca motorul asta are niște probleme, printre care și distribuția și pompa de injecție. În plus, cutiile manuale de pe seria F nu sunt la fel de rezistente ca cele de pe e. Gândește-te bine dacă vrei sa ii faci soft. 

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, mgi said:

Vezi ca motorul asta are niște probleme, printre care și distribuția și pompa de injecție. În plus, cutiile manuale de pe seria F nu sunt la fel de rezistente ca cele de pe e. Gândește-te bine dacă vrei sa ii faci soft. 

Daca se strica, reparam, orice motor are probleme cu ceva pana la urma.

La cutie ma gandeam si eu si chiar ma intrebam cat de rezistenta e, nu pare cine stie ce, dar, daca se strica, asta e.

Oricum dupa ce ii fac soft nu o sa mai am unde sa ii dau talpa, mai ales ca astea au fost primele zile de cand o am si am testat doar sa vad cum trage, in rest merg la consum, deci nu cred ca vor fi probleme.

Prima oara as vrea sa ii pun un airbox induction kit, si o evacuare catback single pipe, ca atunci cand fac softul sa intre si alea in calcul.

Pe langa astea as vrea sa ii imbunatatesc racirea cumva, fiindca motorul meu (N13B16U0) nu este racit foarte bine, asa ca trebuie sa ma interesez ce si cum sa fac.

Edited by Vertio
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.