Jump to content

Sfat achizitie seria 5 F10, 530d GT vs. 535d GT xDrive


CMD15

Recommended Posts

Salut.

E prima mea postare pe forum, asa ca va rog sa fiti indulgenti 🙂 Pana acum nu am avut contact cu BMW-uri decat atunci cand am avut ocazional cate unul inchiriat de la Europcar.
Acum as vrea sa imi schimb masina, un Citroen C5 din 2017, 181 CP fiindca o am deja de 5 ani si m-am cam plictisit. Nu are probleme tehnice, calitatea asamblarii e buna, e o masina care pana acum a tinut cu casa, insa as trece la altceva mai "upmarket".
Pentru asta m-am uitat la Mercedes E-Klasse sau BMW seria 5. Masinile din grupul VAG au iesit din calcul fiindca asta e flota standard la Europcar si mi s-a acrit de ele la cat le-am forjat, fie ca vorbim de Audi A5, A6 sau A7.

Revenind: bugetul ar fi undeva la 28.500 maxim, respectiv 13.000 fiindca pe Citroen am primit o oferta de 15.500. SUV-urile sau cross-overele nu ma incanta, respectiv X3/X5, si ar trebui sa fie Tourer, fiindca am nevoie de spatiu pentru bagaje cand facem deplasari cu familia. Ca optionale obligatorii ar fi plafonul panoramic si motor Euro 6 cu AdBlue, in rest sunt flexibil. Culoarea e neesentiala.
Pentru asta am gasit un 530d la 27.900 sau un 535d la 28.180 Euro. 

Ce nu inteleg, e cum de pot avea preturi atat de asemanatoare in conditiile in care 530-ul nu are xdrive si e si mai putin potent decat 535d-ul.

Exista probleme cunoscute la motoarele astea, sau alte aspecte la care sa fiu atent la achizitie?
Ambele masini vin insotite de certificat de evaluare, care imi arata istoricul plus eventualele daune, mai mici sau mai mari. Ambele vor fi livrate cu TÜV nou la predare si sincer, mßas inderpta catre 530d fiindca 535-ul ma gandesc ca necesita o asigurare mai scumpa si eventual, s-ar simti si la intretinere.

Merita sa ma avant pe GT, sau mai bine raman la clasicul kombi?

Masina o sa fie inmatriculata si o sa circule in Germania fiindca eu locuiesc la Berlin.

Multam pentru sfaturi.

LE: ar mai fi si un 530d xDrive Tourer la 26.000. Nu stiu insa cat sunt de comfortabile BMW-urile astea la drum lung. Benzurile stiu ca sunt, C5-ul meu straluceste cu suspensia hidractiva, insa despre 5are nu stiu mare lucru. Un input din partea cuiva care are, legat de intretinere si comfort, ar fi binevenit.

Edited by CMD15
Link to comment
Share on other sites

Bine-ai venit in primul rand. Atat motorizarile de 3.0d cat si 3.5d au acelasi motor de 3litri si anume B57-le de 265CP respectiv 313CP(?!?!). Versiunea de 35d are doua turbine fata de una pe 30d. Astea cu mai multi cai sunt predispuse la cedarea pompei de ulei si prin urmare kaput motor. Poti merge evident si pe acesta, doar sa-i schimbi preventiv pompa si ai scapat de stres. Ca si info, cica nu da nici un semn cand o ia pe ulei a.i. sa stii cand sa reactionezi. La 535d cel mai sigur ar fi sa mergi pe xdrive pt ca pune toata puterea aia la sol mult mai bine, la 530d n-as zice ca ar fi chiar mandatory. Eu iti recomand sa mergi pe Touring, cel putin eu asta as alege daca as avea de ales intre aceasta si GT. Nu m-au incantat niciodata GT-urile din perspectiva caroseriei, indiferent ca este derivata din seria 3 ori seria 5(6). Alte probleme specifice pe B57 n-am auzit sa ma existe, cel putin faimoasa problema cu distributia de pe N-uri (N47 si N57). Nu sunt sigur 100% daca problema cu pompa persista la B57, poate cineva care stie mai bine sa ne spuna in cazul in care au imbunatatit-o fata de N57.  

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Eu zic sa te indrepti spre 3GT daca iti ajunge spatiul, pentru ca poti lua ceva mai recent, poate chiar spre 2019 ca an. Mi se pare putin aiurea sa dai 30k pe generatia veche de seria 5. Daca te impaci cu break-ul as merge clar pe seria G. 

Link to comment
Share on other sites

Multumesc de sugestii.

Ca idee, Seria 3 e totusi mai putin ofertant decat seria 5 din punct de vedere al spatiului si de asta tind si eu sa cred ca totusi as prefera un touring decat GT-ul.
Legat de F vs. G, clar, G arata mai fresh decat F, ma gandesc ca si sistemele de asistenta din interior or fi ceva mai bune/mai actualizatedeact cele de pe generatia anterioara, problema e ca pentru a avea acces la un an de productie mai recent, trebuie fie buget mai mare, fie kilometri mai multi. Eu mi-am stabilit initial o limita psihologica de <100K, insa cred ca as putea face o concesie si sa urc spre 125K.

Pornisem initial versusul ca o comparatie intre 535 si 530, ambele GT, fiindca IMHO, usile cu geamuri frameless mi se par foarte sexy plus ca din ce reviewuri am vazut pe net, GT-ul ar fi o masina foarte comfortabila la deplasari lungi, avand un ampartament mai mare fata de seria 5 clasica. N-as sti sa cuantific "cu cat" mai comfortabila decat un tourer fiindca pana acum n-am condus nici, nici, de asta am ales sa apelez la voi pentru opinii din partea celor carora una din masinile astea le-au trecut prin maini.

Pana la urma, totusi se pare ca decizia se indreapta spre tourer si o sa fie probabil fara xDrive, decat doar daca oferta e buna, altfel as evita tractiunea integrala fiindca nu am nevoie de greutatea adaugata inutil. In plus, nu stiu daca e 4x4 permanent sau se cupleaza doar la nevoie.

Link to comment
Share on other sites

Salut, as lua 530GT oricand. Am mers 4 persoane de la Bucuresti la Roma, 4 oameni in masina cu 4 trollere de 10 kg fiecare si a fost super ok. Masina ok, spatioasa, ft buna de croaziera. Tu stai in Germania unde aveti autostrazi peste tot. Si seria 5 combi este ft ok ca spatiu 😉 Aici e o chestie de gust, Detin F10 535xd si de aceea sunt de parere ca 530 sau 535GT este super confortabila. Cum zic colegii mai sus, daca iei 535, schimba-i pompa de ulei preventiv sa nu ai stres, costa undeva la 450 euro parca pe original. 

Link to comment
Share on other sites

Sunt posesor de 5 GT. Tot ce iti pot spune ca o data ce te urci si conduci un GT vei realiza ca nu ai mers niciodata cu un bmw atat de confortabil si spatios. Daca aspectele astea 2 le cauti la urmatoarea masina, chiar iti recomand 5GT, fiind o masina mare si grea, daca vrei si senzatii sportive, mergi pe varianta 535.

Legat de motor, daca mergi pe varianta de 535 trebuie neaparat sa iei in calcul schimbarea distributiei + pompa ulei + cuzineti.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.