Jump to content

Intretinere BMW E46 320D

Recommended Posts

Salut tuturor, sunt incepator si totodata proaspat utilizator de BMW E46 320D 136cp din 2001 ( WBAAL71090CF53456) . Am cateva nelamuriri legate de intretinere dar si cateva probleme pe care le-am descoperit in astea 5 luni de cand il am.

Masina are 360xxx km si nustiu cand i-au fost schimbate filtrele de aer, epurator, motorina si as vrea sa i le schimb eu (Uleiul i l-am schimbat, si filtrul asemenea), cand am cumparat-o avea 346xxx km (deci am facut vreo 14.000 km cu ea ca na, placerea de a conduce cand esti incepator). Incepand cu problemele, poate reusesc sa le insir cat mai bine sa va ajute sa va dati seama.

1. Masina nu prea trage (sau nustiu eu cum ar trebui sa traga), si ma refer la faptul ca plec usor din ambreiaj (nu turat, doar din ambreiaj) si daca ii dau "kickdown" are un lag de 3-4 chiar 5 secunde pana cand "intra turbina". Alteori cand sunt in a 3-a (sau oricare treapta si ii dau talpa, dupa 2000 de ture si un pic se simte ca un sut, ca si cum ar iesi turbina si apoi se accelereaza mai bine. Am pus-o pe tester si mi-a iesit ca masina nu primeste acel avans de aer (primeam 0.5 bar in loc de 1bar) si era foarte puturoasa. Am dedus ca poate fi electrovalva de la turbo, asa am schimbat-o cu una din dezmembrari si parca s-a mai imbunatatit (am testat si 3 debitmetre dintre care unul de 150cp si era acelasi lucru). Catalizatoarele nu sunt infundate.