Jump to content

retrofit backup camera F10 navi business


Recommended Posts

Salut,

 

Am citit diverse posturi aici pe forum despre acest subiect, dar simt ca nu am gasit raspunsul pentru situatia mea, asa ca inainte de a ma apuca sa cumpar piese aiurea am zis sa intreb aici.

Pe scurt: doresc sa montez camera de marsarier folosind kitul original de retrofit 66212181317 + modulul de control ( il iau din dezmembrari). 

Am gasit BMW F10 3AG retrofit camera NBT.pdf aceste instructiuni de retrofit, pentru NBT si CIC, dar nu specific pentru CHAMP 2, navigatia cu ecran mic ce s-a pus pe F10. La mine masina e LCI din 2013, si desi LCI-ul teoretic vine cu NBT cu ecran mare sau mic, la mine e tot CHAMP 2.

 

Pe realoem pare ca acest kit ar fi potrivit totusi si pentru cei cu navigatie business: 

Capture2.png

 

 

Partea de montare din portbagaj pare destul de clara din instructiuni, dar m-am blocat la partea de conectare cu unitatea, mai precis aici: 

 

Capture.png

 

Ma gandesc sa nu ajung in acel punct si sa descopar ca nu exista pinii 21, 23 si 24, sau ca au alta functie in cazul navigatiei CHAMP 2. Exista un document de retofit special pentru navigatia business?

 

Va multumesc anticipat! Daca ce doresc eu e realizabil am sa incerc sa fac din acest topic un DIY.

Edited by toffefe
Link to comment
Share on other sites

DIn pacate unitatea ta Champ2 nu are intrare video.

Modelul cu intrare video ar fi fost montat pe masina ta daca aveai una din optiunile:

601 - TV Function

654 - DAB Tuner

Singura varianta este sa schimbi unitatea Champ2 cu o alta cu part number 65 12 9 317 876 sau upgrade la NBT.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

aduc la viata un pic acest topic cu urmatoare intrebare: daca schimb unitatea CHAMP2, cu una de acelasi tip dar cu una din optiunile necesare retorfitului camerei de mers inapoi, se poate rescrie noua unitate cu VIN-ul unitatii mele ca sa imi mearga in continuare serviciile din connected drive?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 1 year later...

A treia înviere a topicului.

Pana la urma am reușit să înlocuiesc unitatea cu una care suporta retrofitul la camera de mers înapoi. Am reușit să o codez pe mașină și să activez navigația, fiindcă am luat o unitate cu coduri FSC mai vechi decât ale mele și astfel s-a putut. În fine, totul pare ok.

Acum m-am apucat să strâng piese pentru retrofitul camerei de marșarier și văd ca modulul de control se găsește din abundență prin dezmembrări. Retrofitul îl voi finaliza singur (sper), dacă tot am învățat să folosesc e-sys-ul. Mașina mea e un F10 LCI din Octombrie 2013. Merge orice modul indiferent de data fabricației?

 

IMG-0029.jpg

 

De exemplu, codurile marcate cu cele două săgeți roșii, unul din 2012 până în iunie 2013 și celălat 2015 până în 2017, sunt marcate ca interschimbabile bilateral sau retrospectiv, asta înseamnă ca sigur s-ar potrivi și pe o mașină din Octombrie 2013? Modulul din 2015-2017 cu 953 la urma l-am găsit chiar la un preț bun, dar am zis să întreb să nu dau bani aiurea.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Stai, la ce te referi cand zici kit? deocamdata kit-ul oficial nu mai e disponibil, m-amuitat separat dupa piese. Se poate cumpara kitul de cabluri, luat de nou pe original, e undeva la 370 ron, apoi o camera din dezmembrari e in jur de 380 ron la cei de la materom, si modulul de control l-am gasit de la minim 300 ron in sus, manerul de portbagaj cred ca-l iau pana in 100 ron. Cred ca ies pana in 1200 ron cu totul.

 

Am gasit si un modul de control sun 300 ron pe ebay prin Lituania, dar pare suspect de ieftin si vad ca lipseste plasticul de la mufa unde se infinge cablul de la camera. Poate e de pe vreo masina lovita si mufa a fost rupta, am sa cer detalii.

Edited by töffefe
Link to comment
Share on other sites

si eu am de gand sa-mi fac treaba asta singur.. dar sincer, stau prost cu firele.. diagrama + codare mi se pare simpla. 

mai rau e sa demontezi sa tragi firele, etc.. :)) 

eu am f10 cic mare(609) si sigur am pinii respectivi. 

Link to comment
Share on other sites

Da, partea cea mai naspa e demontarea trimurilor. Vezi ca la CIC sunt alti pini decat la NBT/CHAMP2, am refer la instructiunile din PDF-ul din primul meu post. Cablu de retrofit, daca il cumperi de nou are 5 fire, 3 fire merg la HU si 2 fire se leaga pe cablajul de la panoul de clima. Aici cred ca e usor. Mai trebuie legata alimentarea la fuse box in portbagaj si o masa, iarasi aici treaba e simpla.

De codat, cred ca sunt 2 sau 3 module unde trebuie facut VO coding dupa ce adaugi 3AG. Si evident CAFD injection pe modulul de control. Asta e tot ce am aflat pana acum citind pe diverse forumuri. Cel mai tare ma tem de trimurile din zona picioarelor soferului. M-am uitat si pe youtube, dar nimeni nu arata clar cum se demonteaza pe acolo, oricum pana la anul cand revine caldura mai am timp sa analizez. Mi-e cam sila sa ma apuc de demontat pe la interior acum cand s-a racit afara.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Capture.jpg

 

DIn ce inteleg, dupa ce demontezi cutia cu sigurante, o intorci pe dos, si pinul AB7 de pe cablajul de retrofit se pune in mufa Z2*10B. Dupa aia doar pui siguranta, plusul existand in acea mufa deja. Masa se conecteaza printr-un pin care se afla tot pe cablajul de retrofit la mufa de masa ce se afla sub stopul de pe partea soferului.

Asta e setul de cabluri pentru retrofit: 61122183660

 

s-l1200.jpg

 

Edited by töffefe
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, redog4dy said:

Aici ai punctat ceva bine si nu inteleg cum se prinde alimentarea la panoul de siguranta , respectiv siguranta. 

Ce ai zis mai sus, este ok, se intelege, din diagrame, asta ziceam.. practica.. e mai grea, pana nu desfac si nu vad ce e acolo.. nu stiu exact. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.